Regeringsvorming 2024
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Regeringsvorming 2024
Dat klopt als een zwerende vinger. Ik stel het hier al jaren:Charlesvdw schreef: ↑28 januari 2025, 22:39Dan ging CD&V wel op de rem staan.VincentVega schreef: ↑28 januari 2025, 19:16Dan was Vooruit niet nodig en hadden we een echte centrum-rechtse regering kunnen vormen
Het is gewoon onmogelijk in dit land om een beleid te voeren dat de lasten niet doorschuift naar de jongere generaties.
Zelfs moesten we geen linkse partijen nodig hebben om een regering te vormen is het hopeloos. De dag dat er een begin gemaakt wordt met de broodnodige besparingen leggen de vakbonden het land plat. Met hun zwarte Letzeburgische oorlogskassen kunnen ze dat heel lang volhouden.
Ik denk dat we naar nieuwe verkiezingen gaan, waarna het hele circus opnieuw kan beginnen.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
De mantras van BDW hebben hun werk gedaan. Of het is toch dat rechtvaardigheidsgevoel.
De steuntrekkers zijn wel je zere teen he
Zo achterlijk gaan ze toch niet zijn hoop ik, diegene die nu aan tafel zitten gaan er echt niet beter uitkomen, dat wordt dus minder centrum en meer naar de extremen, maakt het alleen maar onmogelijker. Spijtig dat het de Wever zijn laatste supernota is, anders kon hij ze eens door Deepseek laten schrijven ipv ChatGPT, misschien lukt het dan welCarpeNoctem schreef: ↑Gisteren 00:42 Ik denk dat we naar nieuwe verkiezingen gaan, waarna het hele circus opnieuw kan beginnen.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Niet alle steuntrekkers, enkel onterechte steuntrekkers
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
… ‘t Hemelrijk in Sint-Niklaas
Maar verder geraakt hij meestal niet hoor ....
KV schreef: ↑26 januari 2025, 12:24Helemaal geen geheugenverlies , je gooide 2weken terug een plaatje de groep in (zonder verder in details te gaan, want dat doe je hoogstwaarschijnlijk zelf niet) het is enkel maar de obsessie van "RSZ, de overheid, illegale migratie"VincentVega schreef: ↑26 januari 2025, 11:42
De discussie over waar het geld voor defensie moet gehaald worden hebben we een 2-tal weken geleden al een ganse discussie opgezet.
Blijkbaar leid je ook nog eens aan geheugenverlies
Maar goed, ik heb het voor je opgezocht ...
Ik probeer even in jou logica te redeneren :
Verdergaand in de ViVi logica met plaatjes, zijn eigen plaatje volgens zijn aanbevelingen even van nader bekeken :
1) RSZ
Wat en hoeveel hier precies ? De grootste uitgaven daar zijn de pensioenen.
Indien je het daar gaat gaan halen en je gaat naar de 3% defensienorm bewerkstelligen, impliceert dat : alle pensioenen in België met 20% naar beneden (ref. Econoom Gert Peersman) , daar sta jij dan voor en achter ?
2) de overheid
Welke diensten en hoeveel middelen ga je hier dan uithalen ? Effectief een kleine 11miljard gaat vinden om tot aan de 3% te komen ....
Hoe wordt dat dan opgevangen ?
3) Illegale migratie
Het is al de vraag wat jij allemaal catalogeert onder "illegaal" hier , laat staan waar je hier een kleine 11miljard gaat vinden om tot aan de 3% te komen ....
Het is een beetje zoals BDW ooit eens aan Magnette voorlegde : "show me the money" , het bleef toen ook stil aan de overkant
Eigenlijk is ViVi hier een beetje de lokale Magnette op SG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Magnette wist niet wat die uitdrukking betekende. Hij dacht dat het een Vlaams dialect was.
Bron: het internet.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Wel, beste KiWi, ik weet in ieder geval 2 zaken die jij maar steeds opnieuw blijkt te vergeten:KV schreef: ↑Gisteren 08:39Maar verder geraakt hij meestal niet hoor ....
KV schreef: ↑26 januari 2025, 12:24
Helemaal geen geheugenverlies , je gooide 2weken terug een plaatje de groep in (zonder verder in details te gaan, want dat doe je hoogstwaarschijnlijk zelf niet) het is enkel maar de obsessie van "RSZ, de overheid, illegale migratie"
Ik probeer even in jou logica te redeneren :
Verdergaand in de ViVi logica met plaatjes, zijn eigen plaatje volgens zijn aanbevelingen even van nader bekeken :
RSZ-Overheid.JPG
1) RSZ
Wat en hoeveel hier precies ? De grootste uitgaven daar zijn de pensioenen.
Indien je het daar gaat gaan halen en je gaat naar de 3% defensienorm bewerkstelligen, impliceert dat : alle pensioenen in België met 20% naar beneden (ref. Econoom Gert Peersman) , daar sta jij dan voor en achter ?
2) de overheid
Welke diensten en hoeveel middelen ga je hier dan uithalen ? Effectief een kleine 11miljard gaat vinden om tot aan de 3% te komen ....
Hoe wordt dat dan opgevangen ?
3) Illegale migratie
Het is al de vraag wat jij allemaal catalogeert onder "illegaal" hier , laat staan waar je hier een kleine 11miljard gaat vinden om tot aan de 3% te komen ....
Het is een beetje zoals BDW ooit eens aan Magnette voorlegde : "show me the money" , het bleef toen ook stil aan de overkant
Eigenlijk is ViVi hier een beetje de lokale Magnette op SG
1° de defensienorm om lid te mogen zijn van het NAVO clubje is 2% van het BBP
En ik heb je al meermaals uitgelegd hoe je dat moet berekenen: je neemt het BBP en neemt daar 2% van (dat is "maal 2 en gedeeld door 100")
2° de defensienorm is 2% van het BBP en geen 3 of 5%
We hoeven dus helemaal geen 11 miljard euro te vinden voor defensie (11 miljard is voor 3%) maar jaarlijks en geleidelijk aan zal het budget met ca. 1 miljard euro moeten stijgen zodat we tegen 2029 aan de 2% komen (en de ambitie is 2,5% tegen 3034). Zoals al meermaals gezegd, lees de nota BDW.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/01/23 ... atregelen/
Als ik Magnette ben, dan moet jij met je gebrekkige reken- en redeneerkunsten eerder Tinne VDS zijn