Ervaringen met Saxo Bank
TIP
Re: Ervaringen met Saxo Bank
Waarom vul je minder dan 5 in?ronnie schreef: ↑Gisteren 18:01 Vandaag tracht ik aandelen Materilaise NV te verkopen.
Volgens saxo een complex product, want ADR, dus vragenlijst ervaring.
Heb ze wel kunnen kopen natuurlijk.
Op de vraag hoeveel handel in complexe producten ik reeds gedaan heb antwoord ik minder dan 5, en hops, vragenlijst gefaald. Als ADRs al complexe producten zijn (+alle andere producten waarvan ik het niet weet), kom ik op veel meer dan 5, maar nog altijd geen idee hoeveel...
Alle ADRs zouden complexe producten zijn volgens de chatpersoon. En het is niet saxo die bepaald welke produkten complex zijn. Om te weten welke produkten complex zijn moet ik het aan internet vragen!
Iemand soortgelijks meegemaakt?
Doe het gewoon nog een keer die test en vul meer dan 20x in.
Ik heb ook al gemerkt dat als je minder dan 5 invult (ging wel over iets anders), dat je dan direct faalt. Heel raar, want het is niet omdat je niet of weinig handelt in een product dat je het daarom niet kent...ronnie schreef: ↑Gisteren 18:01 Op de vraag hoeveel handel in complexe producten ik reeds gedaan heb antwoord ik minder dan 5, en hops, vragenlijst gefaald. Als ADRs al complexe producten zijn (+alle andere producten waarvan ik het niet weet), kom ik op veel meer dan 5, maar nog altijd geen idee hoeveel...
Of moet je volgens Saxo dan eerst 5 transacties doen bij de concurrentie voor je de lijst goed kan invullen?
Maar kan je dan ook niet handelen? Ik kreeg ook na zo'n test de commentaar: product niet passend (of zoiets). Maar ik kon het wel gewoon kopen. Zelfde meegemaakt bij Keytrade. Is het niet gewoon een soort disclaimer voor hen?
Niet de eerste persoon waarvan ik dat hoor. Je mag niet aanduiden dat je nog niet veel gekocht hebt want dan krijg je geen toestemming om te handelen. Hoe je dan volgens Saxo ervaring moet opbouwen, geen idee.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
En zo kan je blijven ronddraaien tot je dan weer bij Saxo komt...
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
We weten toch dat zulke onzinnige regeltjes bestaan, dus vul dan een ander getal in bij je ervaring.
Geen hond zal dat controleren.
Geen hond zal dat controleren.
Bij lynx is er de vragenlijst, en als je die niet juist beantwoordt, zeggen ze: we raden het af, maar als je het toch wil doen, hier tekenen en niet komen wenen achteraf.
En dan kan je gewoon handelen
En dan kan je gewoon handelen