Als (retail) belg investeren in een Delaware LP
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Als (retail) belg investeren in een Delaware LP
Dag allen,
Ik overweeg om een investering te doen in een Amerikaans fonds in de vorm van een Delaware LP, via een Rule 506(c) public offering.
Heeft iemand ervaring met zo een structuur? Meerbepaald:
Alvast bedankt,
Churchill
Ik overweeg om een investering te doen in een Amerikaans fonds in de vorm van een Delaware LP, via een Rule 506(c) public offering.
Heeft iemand ervaring met zo een structuur? Meerbepaald:
- Hoe en wanneer worden dividenden en meerwaarden belast? (Gebruikelijke tarieven van 30%/0% zolang het fonds als 'goede huisvader' opereert? Op het moment dat deze in het fonds worden gerealiseerd, of bij uitbetaling/liquidatie van de LP?)
- Hoe complex en tijdrovend is de fiscale aangifte? Het fonds zal enkel in listed equities investeren en een lage turnover hebben.
- Is het nodig een additionele Belgische (of Luxemburgse) structuur op te zetten? Of kan de investering vanuit persoonlijke titel gebeuren?
- Is een taxruling nodig of wenselijk?
Alvast bedankt,
Churchill
Re: Als (retail) belg investeren in een Delaware LP
Dividenden: 15 or 30% US en dan 30% BE.
De regel voor voorzichtig en redelijk persoon geldt voor eventuele meerwaarde bij verkoop.
Welke broker zal je gebruiken?
Waarom niet starten met beleggen via een 'normale' investering.
De regel voor voorzichtig en redelijk persoon geldt voor eventuele meerwaarde bij verkoop.
Welke broker zal je gebruiken?
Waarom niet starten met beleggen via een 'normale' investering.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Als (retail) belg investeren in een Delaware LP
Dit is zeker niet mijn eerste investering, maar wel de eerste via een US-based LP structuur.
De reden om (mogelijks, er is nog niks besloten) in dit fonds te investeren is omdat ik de beheerder en zijn track record goed ken. Daarnaast is de blootstelling ook een ideale diversificatie op de sectoren die ikzelf goed ken en waar het grootste deel van mijn portefeuille in zit.
-
- Jr. Member
- Contacteer: