Regeringsvorming 2024
Re: Regeringsvorming 2024
Blijkbaar heeft Conner goed werk geleverd . Proficiat en respect voor uw volharding. De solidariteitsbijdrage voor hoge vermogens mocht nog wel iets hoger maar we kunnen niet alles hebben en moeten die rare Bouchez ook iets gunnen.
Ik lees vooral veel flauwekul die inderdaad weinig zal veranderen. Ik zal nog steeds liever een nieuwe gasketel laten zetten dan een warmtepomp. Die btw verschuiving zal onvoldoende zijn om het prijsverschil te compenseren.CarpeNoctem schreef: ↑Vandaag 02:09 Als ik HLN mag geloven weet ik niet waar er gaat bespaard worden?
Ik zie vooral nieuwe taksen en ook onzinnige geschenken (warmtepompen).
Het zou weleens kunnen dat de N-VA een VLD-scenario wacht. Die VLD-coryfeeën gaan nu wel tekeer op Twitter maar missen natuurlijk alle geloofwaardigheid na zovele jaren van alle liberale principes overboord te gooien.
Ze zouden dan toch eindelijk de Senaat afschaffen? Eerst zien en dan geloven.
En zowaar krijg ikzelf ook een cadeautje. Ik ga een jaar eerder (2026 ipv 2027) dan verwacht verenigd links kunnen vervoegen om ook aan de subsidieslurf kunnen gaan hangen?Ze hebben dan blijkbaar toch geld teveel.Vervroegd pensioen versoepeld. Wie een loopbaan van 42 jaar achter de rug heeft, kan op vervroegd pensioen. Dat betekent dus dat u op uw 60ste kan afzwaaien als u op uw 18de bent beginnen werken. Dat is een versoepeling: nu moet u 44 jaar werken als u op uw 60ste met pensioen wil.
Op gebied van migratie is het al helemaal om mee te lachen. Daar zal helemaal niets veranderen.
Net zoals De Croo hebben ze opnieuw hun broek afgestoken voor links.
Proficiat Carpe dat je een jaar eerder kan gaan. Ik zou zeggen doen. Vervoeg de gepensioneerdenbond en zoek een hobby of koop een motorhome. Voor je het weet ben je immobiel of erger nog, dood.
Eigenaardig toch ? De afgelopen jaren hoorde ik telkens dat men steevast zijn broek moest afsteken voor de PS ?
Ze zijn in de verste verte niet te bespeuren deze en toch blijft het zo ?
Waarom zou hij dat doen ? Als je vindt dat we allen langer moeten werken ben je toch niet verplicht om in te stappen vanaf je vroegste pensioenleeftijd ? Het zou de pleitbezorgers van langer werken sieren , hierin zelf het voorbeeld te geven dat langer werken 'perfect haalbaar' is
Als je het geld niet nodig hebt, en je je tijd nuttig kan besteden, dan zou ik ook de handdoek gooien. 42 jaar, jaar in jaar uit, is lang genoeg. Laat dat pensioen maar komen, als extraatje is er nog altijd de flex-job. Zo pest je ook nog eens wat jongeren die toch wel eens willen werken.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
+1pukkie007 schreef: ↑Vandaag 09:10 Als je het geld niet nodig hebt, en je je tijd nuttig kan besteden, dan zou ik ook de handdoek gooien. 42 jaar, jaar in jaar uit, is lang genoeg. Laat dat pensioen maar komen, als extraatje is er nog altijd de flex-job. Zo pest je ook nog eens wat jongeren die toch wel eens willen werken.
Make Spaargids " Great Again ! "
Tof dat ze op rechts het flexijob systeem verdedigen. Dat moet zijn om de mogelijkheid in stand te houden te kunnen blijven drammen op werklozen die daardoor zwaar beconcurreerd worden.
Het gezond verstand is er niet of komt niet boven.
Ik ben er klaar voor... Voor alles wat premier De Wever in mijn richting gooit.
Klaar om de fondsen die ik heb kunnen sparen ver van hier te gaan opdoen.
Met plezier zelfs.
Het gezond verstand is er niet of komt niet boven.
Alles in het leven is tijdelijk. Het leven is dat zelf ook.
Ik ben er klaar voor... Voor alles wat premier De Wever in mijn richting gooit.
Klaar om de fondsen die ik heb kunnen sparen ver van hier te gaan opdoen.
Met plezier zelfs.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 1 februari 2025, 09:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Achter het gegeven staan dat we langer moeten werken daar de pensioenen onbetaalbaar worden
Maar dan zelf wel zo vlug als het kan (dus nog niet moet) op pensioen gaan....
Hoe rijm je dan zoiets met wel achter het gegeven staan van : "we langer moeten werken daar de pensioenen onbetaalbaar worden "
Daarbovenop pleiten voor flexijobs die er eigenlijk voor zorgen dat diezelfde pensioenen waar ze zo vlug als mogelijk instappen net onbetaalbaar worden.
Rare jongens die romeinen , het rechtse gedachtegoed
Hoe rijm je dan zoiets met wel achter het gegeven staan van : "we langer moeten werken daar de pensioenen onbetaalbaar worden "
Daarbovenop pleiten voor flexijobs die er eigenlijk voor zorgen dat diezelfde pensioenen waar ze zo vlug als mogelijk instappen net onbetaalbaar worden.
Rare jongens die romeinen , het rechtse gedachtegoed
Laatst gewijzigd door KV op 1 februari 2025, 09:39, 3 keer totaal gewijzigd.
Hij was ook tegen gratis hospitalisatie en behandeling van covid.
Maar toen hij het zelf had was hij wel de eerste die de gratis hulp van het systeem aannam.
Mensen met een sterke overtuiging.. als de zeis in een ander zijn gras maait. Ken je ze ?
In mijn tuin mag de zeis maaien. Ik ben zeker dat ze in Carpe zijn tuin ook langskomt..
Ook al heeft hij vroeger ontkend dat de Vlaamse NVA regering hem geld gekost heeft.
Wat het zonlicht ontkennen was in die tijd.
Ze gaan wel nog eens denken aan het gezegde : be careful what you wish for.
Maar toen hij het zelf had was hij wel de eerste die de gratis hulp van het systeem aannam.
Mensen met een sterke overtuiging.. als de zeis in een ander zijn gras maait. Ken je ze ?
In mijn tuin mag de zeis maaien. Ik ben zeker dat ze in Carpe zijn tuin ook langskomt..
Ook al heeft hij vroeger ontkend dat de Vlaamse NVA regering hem geld gekost heeft.
Ze gaan wel nog eens denken aan het gezegde : be careful what you wish for.
En als ze in Carpe zijn tuin zal langskomen zullen we te horen krijgen dat we nood hebben aan een Belgische Elon Musk hier
Heb je het gemerkt, KV ?
Eentje die niet goed nagedacht heeft over wat hij schreef komt een kromme stelling opzetten..
En al gauw zijn er dan een paar die niet gewoon zijn om goed na te denken, die een +1 en een +2 geven.
Dat is wat onze rechtse broeders "hilarisch" zouden noemen.
Eentje die niet goed nagedacht heeft over wat hij schreef komt een kromme stelling opzetten..
En al gauw zijn er dan een paar die niet gewoon zijn om goed na te denken, die een +1 en een +2 geven.
Dat is wat onze rechtse broeders "hilarisch" zouden noemen.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
De Partij Van De Afgunst is weer bezig
Ik gun het Carpe van harte: wie een loopbaan van 42 jaar heeft , zal meer dan zijn steentje bijgedragen hebben.
De gemiddelde loopbaan bedraagt in België momenteel 34,7 jaar ....
"Belgen zijn gemiddeld maar 34,7 jaren actief op de arbeidsmarkt, zo blijkt uit nieuwe cijfers van Eurostat. Daarmee scoort ons land lager dan het Europese gemiddelde en dan de meeste andere Europese landen. In landen als IJsland en Nederland komt de gemiddelde loopbaanduur ver boven de 40 jaren uit."
En in die loopbaan zitten dan vaak nog veel "gelijkgestelde activiteiten" in. Vanaf 20 gewerkte jaren heb je momenteel al recht op het minimumpensioen. Vroeger - in het PS tijdperk - was dat zelf na minder dan 10 gewerkte jaren al het geval. Remember de 2 Waalse vriendinnen Caroline en Virginie ... waarbij Caroline na een loopbaan van 6 gewerkte jaren en 33 jaren werkloosheid een hoger pensioen kreeg dan vriendin Virginie na 40 jaar werken (deels in loondienst en deels als zelfstandige).
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170426_02852689.
Of het hypocriet is dat hij gebruik maakt van de uitstapmogelijkheid? Voor zover ik kan inschatten, volgt hij gewoon de regelgeving. Je kan toch niet iemand verplichten om afstand te nemen van voordelen die hij in zijn schoot geworpen krijgt. Je bent niet verplicht om in je eigen voeten te schieten, zou ik zo denken ...
Ik gun het Carpe van harte: wie een loopbaan van 42 jaar heeft , zal meer dan zijn steentje bijgedragen hebben.
De gemiddelde loopbaan bedraagt in België momenteel 34,7 jaar ....
"Belgen zijn gemiddeld maar 34,7 jaren actief op de arbeidsmarkt, zo blijkt uit nieuwe cijfers van Eurostat. Daarmee scoort ons land lager dan het Europese gemiddelde en dan de meeste andere Europese landen. In landen als IJsland en Nederland komt de gemiddelde loopbaanduur ver boven de 40 jaren uit."
En in die loopbaan zitten dan vaak nog veel "gelijkgestelde activiteiten" in. Vanaf 20 gewerkte jaren heb je momenteel al recht op het minimumpensioen. Vroeger - in het PS tijdperk - was dat zelf na minder dan 10 gewerkte jaren al het geval. Remember de 2 Waalse vriendinnen Caroline en Virginie ... waarbij Caroline na een loopbaan van 6 gewerkte jaren en 33 jaren werkloosheid een hoger pensioen kreeg dan vriendin Virginie na 40 jaar werken (deels in loondienst en deels als zelfstandige).
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170426_02852689.
Of het hypocriet is dat hij gebruik maakt van de uitstapmogelijkheid? Voor zover ik kan inschatten, volgt hij gewoon de regelgeving. Je kan toch niet iemand verplichten om afstand te nemen van voordelen die hij in zijn schoot geworpen krijgt. Je bent niet verplicht om in je eigen voeten te schieten, zou ik zo denken ...
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Waarom dan wel pleiten voor langer werken ? "Pensioenen zijn onbetaalbaar , we moeten langer werken"VincentVega schreef: ↑Vandaag 10:16
Zet je punt dan kracht bij , toon aan anderen dat het wel perfect kan en haalbaar is, dat langer werken ?
Wie 42 loopbaanjaren heeft, zal wel al zijn deel gedaan hebben hé. Het is trouwens een verdienste van Vooruit om mensen met dergelijke loopbaan hun vervroegd pensioen te gunnen, dank u Conner, dus vreemd dat jij als linkse rakker daar afgunstig over doet. Misschien zelf wat te veel in de hangmat gelegen om aan 42 loopbaanjaren te komen?KV schreef: ↑Vandaag 09:33 Achter het gegeven staan dat we langer moeten werken daar de pensioenen onbetaalbaar worden
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
KV schreef: ↑Vandaag 09:33 Achter het gegeven staan dat we langer moeten werken daar de pensioenen onbetaalbaar worden
Jij bent tegen de Vlaamse overheid en de Vlaamse administratie ... maar je maakt vermoedelijk toch ook gretig gebruik van alle voordelen (uitkeringen, subsidies ...) en ondersteuning (begeleiding door VDAB ) die Vlaanderen jou biedt.haelewyn schreef: ↑Vandaag 09:35 Mensen met een sterke overtuiging.. als de zeis in een ander zijn gras maait. Ken je ze ?
idem voor De Wever: voortdurend afgeven op BDW ... maar alles wat in jouw richting komt met open armen ontvangen. Maar tegelijkertijd op CN de kritiek uiten dat hij gebruik maakt van de mogelijkheid om na 42 jaar activiteit met pensioen gaat
En KV - ook niet echt een fan van de Vlaamse overheid - zal vermoedelijk ook geen neen gezegd hebben tegen de subsidies die hij van Vlaanderen heeft gekregen voor de verbouwingen en investeringen aan zijn woning.
Rare jongens .. die Romeinen "verdraagzame" links-progressievelingen
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid