Besparingen De Wever I op aandelenwinst en effectentaks
TIP
Re: Besparingen De Wever I op aandelenwinst en effectentaks
Wordt bij nulcoupons het verschil tussen de <100% aankoopprijs en de uiteindelijke uitbetaling tegen 100% ook gezien als meerwaarde?
in de supernota stond dat een herbelegging vrijgesteld zou zijn van meerwaarde belasting.
ik interpreteer dat als bv beleggingen vd hand doen en winstnemen om er vervolgens een huis mee te kopen of af te betalen.
Deze vrijstelling vind ik niet terug ih regeerakkoord.
ik interpreteer dat als bv beleggingen vd hand doen en winstnemen om er vervolgens een huis mee te kopen of af te betalen.
Laatst gewijzigd door nickname op 1 februari 2025, 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Ik lees hier meerwaarde .....maar op wat ? Bijvoorbeeld ook op obligaties met nulcoupons die onder pari hebt gekocht ?
-
- Hero Member
- Contacteer:
zie volgend bericht
Laatst gewijzigd door spaarfreakje op 1 februari 2025, 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Neenee, het gaat over VERKOPEN he.VincentVega schreef: ↑Gisteren 21:02Omdat het in dat geval niet gaat om een belegging maar om het doorgeven van een handelszaak naar het nageslacht, misschien?
Heel die meerwaardetaks is beginnen leven door de 0% belasting bij de VERKOOP van Omega Pharma (aan de US nota bene) door Marc Coucke en nu gaat ze vooral door gepensioneerden kunnen afgedokt worden als ze een behoorlijk bedrag nodig hebben om hun woning te renoveren of aan te passen aan de 4de leeftijd.
Dat zullen vooral VLAAMSE gepensioneerden zijn, vandaar dat het Bouchez niks kan schelen.
Veel van het groter kapitaal zit nog altijd bij Franstaligen.
Laatst gewijzigd door spaarfreakje op 1 februari 2025, 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Veel op dat vlak heeft het uiteindelijke regeerakkoord niet gehaald. Sommigen lijken meer geslapen te hebben dan anderen tijdens het conclaaf, denknickname schreef: ↑Gisteren 21:42 in de supernota stond dat een herbelegging vrijgesteld zou zijn voor meerwaarde belasting.