Minimum eigen inbreng bij aanvraag Vlaams woningfonds
TIP
Minimum eigen inbreng bij aanvraag Vlaams woningfonds
Hallo,
Ik zou graag een lening aangaan voor de aankoop van een appartement.
Wat bedoelen ze met een minimum aan eigen inbreng is vereist voor en lening bij het VWF.
Spaargeld heb ik een klein beetje en bij KBC life home plan (SSV) heb ik een 11.000€ vast staan.
Iemand gaat me wel helpen met de notaris kosten te vergoeden.
Ik zou graag een lening aangaan voor de aankoop van een appartement.
Wat bedoelen ze met een minimum aan eigen inbreng is vereist voor en lening bij het VWF.
Spaargeld heb ik een klein beetje en bij KBC life home plan (SSV) heb ik een 11.000€ vast staan.
Iemand gaat me wel helpen met de notaris kosten te vergoeden.
Re: Minimum eigen inbreng bij aanvraag Vlaams woningfonds
Los van de notariskosten heb je een 10% minimum nodig van de aankoop die uit eigen zak wordt betaald
Je zal ook een bewijs moeten tonen dat je de notariskosten kan betalen, dus dat geld moet ook op rekening staan
daarnaast: er zit veel te veel in dat plan bij kbc. tenzij je 1) heel oud bent of 2) zeer veel leent zal je SSV geen 11K kosten
advies: stop met daarin te storten
Omdat je daar een home invest plan hebt ben je ook 'vastgeklit' aan kbc. Immers als je een woonkrediet elders kiest dan moet je daar alsnog een ssv betalen uit eigen zak, niet vanuit kbc home invest plan. Dat kan enkel als je bij KBC een woonkrediet afsluit.
Je zal ook een bewijs moeten tonen dat je de notariskosten kan betalen, dus dat geld moet ook op rekening staan
daarnaast: er zit veel te veel in dat plan bij kbc. tenzij je 1) heel oud bent of 2) zeer veel leent zal je SSV geen 11K kosten
advies: stop met daarin te storten
Omdat je daar een home invest plan hebt ben je ook 'vastgeklit' aan kbc. Immers als je een woonkrediet elders kiest dan moet je daar alsnog een ssv betalen uit eigen zak, niet vanuit kbc home invest plan. Dat kan enkel als je bij KBC een woonkrediet afsluit.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Die 10% is bij gewone woonleningen toch?
Want bij vlaamse woningfonds kan je 100% van de waarde van de woning lenen exclusief kosten.
Even overgelezen, bij vl w fonds kan tot 100% zie ik inderdaad, vermoedelijk voor zover terugbetalingscapaciteit dit toelaat.Timoootjex schreef: ↑Gisteren 15:24Die 10% is bij gewone woonleningen toch?
Want bij vlaamse woningfonds kan je 100% van de waarde van de woning lenen exclusief kosten.