kopen in het buitenland, maar waar ???
Re: kopen in het buitenland, maar waar ???
Ik ga al jaren shoppen in Nederland en Duitsland en de winst wordt met het jaar minder.
Enkele jaren geleden stond een fles CoCa Cola in Aachen de helft van hier in de Delhize en in Nederland zo'n 33% goedkoper. Nu kost een fles van 1l in Nederland soms al duurder als in de Colruyt.
En zo is het met veel producten zo geworden.
Als je heel veel Spa drinkt kan je nog een voordeel doen, net als vers vlees.
Maar, in Nederland shoppen is wel iets totaal anders, zo hebben ze veel andere producten dan hier.
Enkele jaren geleden stond een fles CoCa Cola in Aachen de helft van hier in de Delhize en in Nederland zo'n 33% goedkoper. Nu kost een fles van 1l in Nederland soms al duurder als in de Colruyt.
En zo is het met veel producten zo geworden.
Als je heel veel Spa drinkt kan je nog een voordeel doen, net als vers vlees.
Maar, in Nederland shoppen is wel iets totaal anders, zo hebben ze veel andere producten dan hier.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Klopt, frisdrank is in Nederland duurder geworden dan bij Colruyt.
Wij brengen dan ook geen frisdrank meer mee. Zuivel is wel nog steeds merkbaar goedkoper, net als conserven en alle andere produkten die lang houdbaar zijn. Vers fruit, groenten en vlees zijn ook niet goedkoop meer in Nederland, maarja die breng je sowieso niet mee als je voor een of twee maand inslaat. Wij gaan dan ook nog maar 1 x per 2 maand naar Nederland ipv 1 x per maand.
Consumer electronics daarentegen (lcd tv, dvd recorders, computers, etc) zijn nog wel véél goedkoper in Nederland. In België ben je daarvoor steeds "afgezet".
Voor games zijn de Saturn in Tilburg en Mediamarkt in Eindhoven aanraders. Daar vind je veel recente Xbox 360 en PS3 games voor rond de 15 euro (kosten in België het dubbel tot vierdubbel).
Wij brengen dan ook geen frisdrank meer mee. Zuivel is wel nog steeds merkbaar goedkoper, net als conserven en alle andere produkten die lang houdbaar zijn. Vers fruit, groenten en vlees zijn ook niet goedkoop meer in Nederland, maarja die breng je sowieso niet mee als je voor een of twee maand inslaat. Wij gaan dan ook nog maar 1 x per 2 maand naar Nederland ipv 1 x per maand.
Consumer electronics daarentegen (lcd tv, dvd recorders, computers, etc) zijn nog wel véél goedkoper in Nederland. In België ben je daarvoor steeds "afgezet".
Voor games zijn de Saturn in Tilburg en Mediamarkt in Eindhoven aanraders. Daar vind je veel recente Xbox 360 en PS3 games voor rond de 15 euro (kosten in België het dubbel tot vierdubbel).
Laatst gewijzigd door Jay op 8 april 2009, 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
voor games dvd's en music moet je bij http://www.play.com of http://www.thehut.com zijn. Om prijzen te vergelijken voor games heb je http://www.budgetgaming.nl .... Geeft je een overzicht van de (laagste) prijzen
Weet iemand hoe het tegenwoordig zit met de winkelprijzen in G.H.Luxemburg ?
Ik plan om binnenkort er eens voor enkele dagen op uit te trekken naar Luxemburg en vraag mij af of het nog de moeite loont om van de gelegenheid gebruik te maken om daar inkopen te doen vóór de terugkeer naar huis.
Jaren geleden bracht ik vandaar regelmatig moezelwijn en sigaretten(voor vrienden; ben zélf niet-roker) mee en kwam ik uiteraard ook terug met een volle benzinetank.
Sommige collega's gingen in die tijd hun hele auto volladen met aankopen uit de "Cactus"-winkels.
Daar heb ik nooit aan meegedaan.
Maar met de huidige economische toestand, zou ik dit ook wel overwegen, indien het tenminste nog de moeite waard is om mijn tijd daaraan te verspillen.
Ik las dat er intussen ook een Colruyt is, waar je als Belg je gewone merken kunt kopen, én de typische Luxemburgse specialiteiten zoals de moezelwijnen, en dit zou aan veel lagere prijzen moeten zijn dan in de Belgische Colruyt-winkels.
(Althans volgens de reclame die Colruyt maakte bij de opening )
Weet iemand of winkelen bij Cactus, Colruyt-Lux., of andere winkels in Luxemburg (nog) de moeite loont ?
Ik plan om binnenkort er eens voor enkele dagen op uit te trekken naar Luxemburg en vraag mij af of het nog de moeite loont om van de gelegenheid gebruik te maken om daar inkopen te doen vóór de terugkeer naar huis.
Jaren geleden bracht ik vandaar regelmatig moezelwijn en sigaretten(voor vrienden; ben zélf niet-roker) mee en kwam ik uiteraard ook terug met een volle benzinetank.
Sommige collega's gingen in die tijd hun hele auto volladen met aankopen uit de "Cactus"-winkels.
Daar heb ik nooit aan meegedaan.
Maar met de huidige economische toestand, zou ik dit ook wel overwegen, indien het tenminste nog de moeite waard is om mijn tijd daaraan te verspillen.
Ik las dat er intussen ook een Colruyt is, waar je als Belg je gewone merken kunt kopen, én de typische Luxemburgse specialiteiten zoals de moezelwijnen, en dit zou aan veel lagere prijzen moeten zijn dan in de Belgische Colruyt-winkels.
(Althans volgens de reclame die Colruyt maakte bij de opening )
Weet iemand of winkelen bij Cactus, Colruyt-Lux., of andere winkels in Luxemburg (nog) de moeite loont ?
Laatst gewijzigd door Nefertari op 16 juni 2009, 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.
heb de luxemburgse website van colruyt gevonden
http://www.colruyt.lu/colruytluxemburg/static/lux.shtml
http://www.colruyt.lu/colruytluxemburg/static/lux.shtml
Er is hier precies niemand meer geïntresseerd in Luxemburglouise schreef: Weet iemand hoe het tegenwoordig zit met de winkelprijzen in G.H.Luxemburg ?
....................../...............
Zou dat komen doordat de "couponnetjestrein" enkele jaren geleden gestopt is ?
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Als de mensen al speciaal in het buitenland aankopen doen, ist meestal Nederland voor de voeding en Duitsland voor de elektronica.louise schreef:Er is hier precies niemand meer geïntresseerd in Luxemburglouise schreef: Weet iemand hoe het tegenwoordig zit met de winkelprijzen in G.H.Luxemburg ?
....................../...............
Zou dat komen doordat de "couponnetjestrein" enkele jaren geleden gestopt is ?
Hoe de prijzen in het GHL zijn, kan ek u niet mee helpen, is te ver van mijn voordeur
Kenissen die vroeger speciaal naar ginder reden voor de sigaretten, zijn er al jaren geleden mee gestopt wegens "de moeite niet meer". (Hun voordeur is even ver van ginder als die van mij en dat speelt natuurlijk ook een grote rol).
Als niet-roker, kan ik niet anders dan hen op hun woord te geloven.
@relativity,
Toch bedankt voor uw antwoord.
Om daar speciaal naartoe te rijden, is het ook te ver van mijn deur.
Maar ik zou er graag, zoals ik vroeger deed, nog eens enkele dagen heen gaan voor o.a. uw logo
"geene stress ...."
Toen bracht ik (eveneens als niet-roker) weleens sigaretten mee voor vrienden, en voor mijzelf lekkere Rivaner.
Verder ging ik vooral voor de mooie natuur. Voor kouponnetjes had ik toen nog geen geld.
Maar ook zónder kans op goedkoop winkelen vind ik GH.LUX. nog steeds de moeite waard.
(en bovendien zijn Nederland en Duitsland eveneens te ver van mijn voordeur)
Toch bedankt voor uw antwoord.
Om daar speciaal naartoe te rijden, is het ook te ver van mijn deur.
Maar ik zou er graag, zoals ik vroeger deed, nog eens enkele dagen heen gaan voor o.a. uw logo
"geene stress ...."
Toen bracht ik (eveneens als niet-roker) weleens sigaretten mee voor vrienden, en voor mijzelf lekkere Rivaner.
Verder ging ik vooral voor de mooie natuur. Voor kouponnetjes had ik toen nog geen geld.
Maar ook zónder kans op goedkoop winkelen vind ik GH.LUX. nog steeds de moeite waard.
(en bovendien zijn Nederland en Duitsland eveneens te ver van mijn voordeur)
Laatst gewijzigd door Nefertari op 19 juni 2009, 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Intussen zijn mijn enkele dagen "ontstressen" in GH Luxemburg reeds een tijdje achter de rug en heb ik van een regendag gebruik gemaakt om eens in één van de grote Cactus-winkels rond te kijken hoe het daar tegenwoordig zit met de prijzen.
Voor diegenen die een GHL uitstapje plannen, of erdoor rijden om naar Frankrijk te gaan, hieronder mijn vaststellingen :
De prijzen zijn niet meer wat ze vroeger waren. Er zijn nog bepaalde artikelen goedkoper, maar je moet goed uit je doppen kijken, want veel dingen (zoals cosmetica) zijn er duurder dan bij ons.
Andere zijn iets goedkoper, zoals :
6-pack Coca-Cola 50cl : 4,78 € (ter vergelijking in mijn Belgische Colruyt : 5,26 €)
6-pack Schweppes Indian Tonic 1,25L : 9,54 € (in mijn Belgische Colruyt-winkel : 9,96 €)
Voor mijn (nog) rokende vrienden : farde van 8x25 (200) filtersigaretten van Luxemburgs merk Ducal rood : 35,20 € ; + gratis aansteker gekregen per farde. (Belgische prijzen mij totaal onbekend als niet-roker)
En waarvoor ik het doe :
Luxemburgse Moezelwijn Rivaner : 3,15 € voor 1 Liter-fles (+ 0,22 leeggoed).
Daar ik nog lege 1 L-flessen staan had van vroeger, nam ik die mee en ruilde ze in, zodat ik mijn wijn aan de netto-prijs had.
(er waren ook nog goedkopere Rivaners, maar dat is een kwestie van persoonlijke smaak)
In Belgische warenhuizen noteerde ik onlangs prijzen tussen 5 en 6 euro voor 75cl-flessen (geen leeggoed voor dit formaat).
Ook je benzinetank volgooien vóór het naar huis rijden is nog de moeite waard.
Voor diegenen die een GHL uitstapje plannen, of erdoor rijden om naar Frankrijk te gaan, hieronder mijn vaststellingen :
De prijzen zijn niet meer wat ze vroeger waren. Er zijn nog bepaalde artikelen goedkoper, maar je moet goed uit je doppen kijken, want veel dingen (zoals cosmetica) zijn er duurder dan bij ons.
Andere zijn iets goedkoper, zoals :
6-pack Coca-Cola 50cl : 4,78 € (ter vergelijking in mijn Belgische Colruyt : 5,26 €)
6-pack Schweppes Indian Tonic 1,25L : 9,54 € (in mijn Belgische Colruyt-winkel : 9,96 €)
Voor mijn (nog) rokende vrienden : farde van 8x25 (200) filtersigaretten van Luxemburgs merk Ducal rood : 35,20 € ; + gratis aansteker gekregen per farde. (Belgische prijzen mij totaal onbekend als niet-roker)
En waarvoor ik het doe :
Luxemburgse Moezelwijn Rivaner : 3,15 € voor 1 Liter-fles (+ 0,22 leeggoed).
Daar ik nog lege 1 L-flessen staan had van vroeger, nam ik die mee en ruilde ze in, zodat ik mijn wijn aan de netto-prijs had.
(er waren ook nog goedkopere Rivaners, maar dat is een kwestie van persoonlijke smaak)
In Belgische warenhuizen noteerde ik onlangs prijzen tussen 5 en 6 euro voor 75cl-flessen (geen leeggoed voor dit formaat).
Ook je benzinetank volgooien vóór het naar huis rijden is nog de moeite waard.
Op tv is vorige week nog geweest dat een handelaar in BELGIE ook een gratis aansteker gaf .louise schreef: filtersigaretten van Luxemburgs merk Ducal rood : 35,20 € ; + gratis aansteker gekregen per farde.
In Belgie is dat verboden : boete 55 000,00 euro
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Als nu een minderjarig boefje diezelfde handelaar zou overvallen en het graf in slaagt -> boete 0,00€ en sanctioneren -> no way in hell !paul schreef:Op tv is vorige week nog geweest dat een handelaar in BELGIE ook een gratis aansteker gaf .louise schreef: filtersigaretten van Luxemburgs merk Ducal rood : 35,20 € ; + gratis aansteker gekregen per farde.
In Belgie is dat verboden : boete 55 000,00 euro
Heb het betreffende voorval rond die boete van 55.000€ in de krant gelezen, de criminele feiten van die minderjarigen die ze vrolijk vrijlaten ook (spaargidsers die de actualiteit volgen weten wel waarover ik het heb).
Wiskundig gezien is dan de omvang van het misdrijf omgekeerd evenredig met de sancties die er tegen overstaan.
Lang leve gerechtigheid !
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Heb mij onlangs in Duitsland wat handgereedschap gekocht. Prijs was 20 euro en voor hetzelfde product (momentsleutel) betaal je hier 30 euro...10 euro in de pocket of (nog spectaculairder) de sleutel was 50% duurder in België.
Heb voor de fun eens gekeken naar een gps toestel.
Bij Louis.de kost een garmin zumo 550: 529 euro.
Bij gpscenter.be en vanden Borre: 590 euro.
Het werkelijke verschil is zelfs nog groter want bij de eerste krijg je er nog allerlei toebehoren bij
Heb voor de fun eens gekeken naar een gps toestel.
Bij Louis.de kost een garmin zumo 550: 529 euro.
Bij gpscenter.be en vanden Borre: 590 euro.
Het werkelijke verschil is zelfs nog groter want bij de eerste krijg je er nog allerlei toebehoren bij
Voor personen met interesse voor kwaliteits geluidsinstallaties heb ik nog een goed adres in Duitsland. In de buurt van Monchen-Gladbach.
http://www.hifi-schluderbacher.de/
Heb er al verschillende aankopen gedaan, en de prijsverschillen zijn soms enorm.
Sommige prijzen zijn te vinden op de website. Anders gewoon mailtje sturen met voor de prijzen.
http://www.hifi-schluderbacher.de/
Heb er al verschillende aankopen gedaan, en de prijsverschillen zijn soms enorm.
Sommige prijzen zijn te vinden op de website. Anders gewoon mailtje sturen met voor de prijzen.
al een jaar of 4 geleden maar toch:voor nieuw huis laminaat Berryfloor besteld voor gehele bovenverdieping op http://www.vloerenvoordelig.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. Op gehele oppervlakte 500 € goedkoper dan dat ik het in een Belgische DHZ zaak kocht.Levering a huis was geloof ik zelfs gratis.Snel geleverd.Perfecte service. Ook soort NASA schuimmatras à la tempur gekocht voor pakken minder. Enkel densiteit per m/3 was een kleinigheid minder maar speelde geen rol omdat ik toch een lichtgewicht ben. Dat was op http://www.medischmatras.nl" onclick="window.open(this.href);return false; én je kon ze 14 dagen uitproberen. Niet tevreden kan je zonder reden terug laten ophalen en zonder kosten. Waar kan dit nog ? Zeer vriendelijk aan de telefoon en perfecte levertijd en service. Echt de moeite om eens te kijken.
Ook mijn spectaculaire douche kocht ik op ebay bij een Ndl handelaar. Nog nooit problemen gehad en daar heb ik al véél geld bespaard. Winkelen durf ik over de grens ook te doen. Kost daarom niet persé goedkoper maar vind het soms eens leuk om daar in de buurt te winkelen.Véél jovialere mensen en sfeer in NDL. Onlangs nog Lays chips gezien voor 200 g in de AH voor 0,83 € en die koop ik meestal in de Lidl hier voor 250 g à 1,64 €. Is wel een héél groot verschil niet ? Is slechts één voorbeeldje welke ik vanbuiten nog wist.
Ook mijn spectaculaire douche kocht ik op ebay bij een Ndl handelaar. Nog nooit problemen gehad en daar heb ik al véél geld bespaard. Winkelen durf ik over de grens ook te doen. Kost daarom niet persé goedkoper maar vind het soms eens leuk om daar in de buurt te winkelen.Véél jovialere mensen en sfeer in NDL. Onlangs nog Lays chips gezien voor 200 g in de AH voor 0,83 € en die koop ik meestal in de Lidl hier voor 250 g à 1,64 €. Is wel een héél groot verschil niet ? Is slechts één voorbeeldje welke ik vanbuiten nog wist.
hallo
cola in nederland is stuk goedkoper dan belgie.
hier betaal je 1,52 voor 1,50 l in nederland 1,04 voor 1,5 l maar wel 0,25cent statiegeld per fles,
cola in nederland is stuk goedkoper dan belgie.
hier betaal je 1,52 voor 1,50 l in nederland 1,04 voor 1,5 l maar wel 0,25cent statiegeld per fles,