Hoe rendement berekenen?
TIP
Hoe rendement berekenen?
Beste,
Ik ben een "Newbie" in het beleggen met aandelen. Ik ben hier en daar een beetje aan het lezen, om me wat in te werken.
Nu heb ik op de tijd (gisteren) een test portefeuille samengesteld, om wat feeling te krijgen met de markt & aandelen & beleggen op zich.
Nu, heb ik met enkele aandelen verlies gemaakt en met enkele winst. Alles samen kom ik op 1,48% winst op die ene dag. Maar bij m'n rendement van de portefeuille staat 0,25%. Wat is het verschil hiertussen?
Ik ben een "Newbie" in het beleggen met aandelen. Ik ben hier en daar een beetje aan het lezen, om me wat in te werken.
Nu heb ik op de tijd (gisteren) een test portefeuille samengesteld, om wat feeling te krijgen met de markt & aandelen & beleggen op zich.
Nu, heb ik met enkele aandelen verlies gemaakt en met enkele winst. Alles samen kom ik op 1,48% winst op die ene dag. Maar bij m'n rendement van de portefeuille staat 0,25%. Wat is het verschil hiertussen?
Re: Hoe rendement berekenen?
Heb je rekening gehouden met de aankoopkosten ?Timothy schreef: Beste,
Die maken naargelang het aantal verschillende aandelen ook een serieus verschil uit.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Aankoopkosten & verkoopkosten
aankoop + aankoopkosten = a = totaal aankoop
verkoop - verkoopkosten = b = netto verkoop
Gain = b - a
Rendement =((b/a)-1)*100
Gain = b - a
Rendement =((b/a)-1)*100
Ik vind er niks terug van aankoopkosten, ik weet niet of men daar rekening mee houdt bij zo'n Test portefeuille. Nuja, ik hou het wel in het oog de volgende dagen, het zal misschien wel zoiets zijn ja.
Aankoopkosten: zijn die verschillend per aandeel? Of per beurs (bel 20, ...)? Of afhankelijk van uw broker langs wie je ze koopt?
Aankoopkosten: zijn die verschillend per aandeel? Of per beurs (bel 20, ...)? Of afhankelijk van uw broker langs wie je ze koopt?
Zo had ik het nog niet bekeken, er zijn ook nog verkoopkosten. Die had ik over het hoofd gezien. Dit zou een verklaring kunnen zijn, thx.caterham schreef: Aankoopkosten & verkoopkosten
Gain = b - a
Rendement =((b/a)-1)*100
Aankoopkosten & verkoopkosten afhankelijk van
de bank / broker
de beurs (Brussel / Amsterdam / Parijs / enz)
het bedrag van de order
zie bv http://www.keytradebank.com/nl/prices/invest
de bank / broker
de beurs (Brussel / Amsterdam / Parijs / enz)
het bedrag van de order
zie bv http://www.keytradebank.com/nl/prices/invest