Welk type order beschermt tegen crash
TIP
Re: Welk type order beschermt tegen crash
Ook niet te vlug panikeren, Trump begint zijn kak al in te trekken.
Naast Mexico nu ook Amerikaanse tarieven op Canadese import maand uitgesteld en gesprekken met China aan de gang.
Straks terug groene cijfers.
Naast Mexico nu ook Amerikaanse tarieven op Canadese import maand uitgesteld en gesprekken met China aan de gang.
Straks terug groene cijfers.
Duitse staatsobligaties zijn de safe haven in Europa.
ben ik nog niet zo zeker van, de tijden zijn veranderd
Een crash zult u ondergaan.
De enige wijze om adequaat te beschermen tegen een crash is door op voorhand uw aandelen van de hand te doen. Dan zal u echter ook geen enkele stijging meer meemaken. Er bestaat geen strategie om te beschermen tegen een crash zonder rendement op te geven, uitgezonderd het selecteren van individuele aandelen. Dit laatste is echter bijzonder moeilijk, en de meeste realiseren het omgekeerde dan het beoogde effect.
De enige wijze om adequaat te beschermen tegen een crash is door op voorhand uw aandelen van de hand te doen. Dan zal u echter ook geen enkele stijging meer meemaken. Er bestaat geen strategie om te beschermen tegen een crash zonder rendement op te geven, uitgezonderd het selecteren van individuele aandelen. Dit laatste is echter bijzonder moeilijk, en de meeste realiseren het omgekeerde dan het beoogde effect.
Ik heb gezegd.
Je kan het ook anders spelen natuurlijk.
Met een inverse ETF verdien je geld wanneer de S&P 500 daalt, zonder ingewikkelde derivatenconstructies of marginverplichtingen. Simpel gezegd: als de index omlaag gaat, stijgt de ETF. We bekijken twee specifieke producten: de Xtrackers S&P 500 Inverse Daily Swap UCITS ETF 1C en de Xtrackers S&P 500 2x Inverse Daily Swap
Met een inverse ETF verdien je geld wanneer de S&P 500 daalt, zonder ingewikkelde derivatenconstructies of marginverplichtingen. Simpel gezegd: als de index omlaag gaat, stijgt de ETF. We bekijken twee specifieke producten: de Xtrackers S&P 500 Inverse Daily Swap UCITS ETF 1C en de Xtrackers S&P 500 2x Inverse Daily Swap
-
- Jr. Member
- Contacteer:
ELKE inverse ETF is gebaseerd op derivaten. Elke dag wordt de stand van de ETF weer op 0 gezet waardoor er constant waarde weglekt uit de inverse ETF.karine schreef: ↑Gisteren 21:37 Je kan het ook anders spelen natuurlijk.
Waardoor de waarde van ELKE inverse ETF naar 0 evolueert.
Schitterend idee om de inverse ETF als het nec plus ultra voor te stellen, om in de lingua franca van Arizona te praten. Is alleen goed als je op een specifieke dag, of 2 of 3 dagen, je wilt indekken. Daarna weer direct de deur uit.
Kijk gewoon naar een grafiek. Zelfs als je er niets van snapt, zie je het.
En heb je je nooit afgevraagd waarom zo een ETF nooit lang geleden gelanceerd is? Als de waarde te fel gedaald is, halen ze de ETF uit de markt en starten ze een nieuwe.
Jouw Xtrackers S&P 500 2x Inverse Daily Swap is 98,85% van zijn waarde kwijt sinds de start.
Nog geniale beleggingsadviezen?
Zoals ik eerder al schreef is er maar één goede manier en dat zijn opties maar dat zal het te ingewikkeld maken veronderstel ik.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Of je koopt bij tijdens de dip.
Voor etf's en topaandelen de beste oplossing denk ik.
Voor aandelen zoals een Barco, Melexis enz is het natuurlijk een ander verhaal.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Enkel iemand die niets weet van opties stelt de zaak zo extreem simplistisch voor.
En waarom stel je dan geen opties voor aan de beleggers die op een grote berg cash zitten in afwachting van DE GROTE DIP en zich willen beschermen voor het geval die GROTE DIP op zich laat wachten? Je verliest immers evengoed geld wanneer jouw aandelen plots zakken, als wanneer je met een berg cash zit te staren naar beurskoersen die steeds stijgen. Ook hier helpen opties.
Je moet alles lezen. Ik schreef dat de doorwinterde belegger opties gebruikt om aandelen in te dekken en niet de amateurs zoals jij en ik.KleineSpaarder schreef: ↑Vandaag 13:08Enkel iemand die niets weet van opties stelt de zaak zo extreem simplistisch voor.
En waarom stel je dan geen opties voor aan de beleggers die op een grote berg cash zitten in afwachting van DE GROTE DIP en zich willen beschermen voor het geval die GROTE DIP op zich laat wachten? Je verliest immers evengoed geld wanneer jouw aandelen plots zakken, als wanneer je met een berg cash zit te staren naar beurskoersen die steeds stijgen. Ook hier helpen opties.
Ikzelf gebruik al 6 jaar opties maar dan niet om aandelen in te dekken en weet maar al te goed hoe ingewikkeld je met opties kan gaan.