nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
Je moest iets verder teruglezen. VoorheenCP1234 kwam daar mee.. de rest moet je aan hem vragen.KleineSpaarder schreef: ↑Gisteren 16:03
Ik begrijp niet wat 44 miljard voor de sociale zekerheid in NEDERLAND te maken heeft met subsidies in BELGIE.
Please. Enlighten me.
Maar ik zie dat mver ook mee is met wat gezegd werd.. dus je hebt er al 2 die het je kunnen vertellen.
Subsidies zijn (buiten de binding van het electoraat) meestal een middel om te proberen iets wat niet levensvatbaar is levensvatbaar te maken, hetgeen per definitie in 99% van de gevallen tot mislukken is gedoemd.Timoootjex schreef: ↑Gisteren 16:38 Om te beginnen stellen de onderzoekers vast dat er geen duidelijke definitie bestaat van de term ‘subsidie’. Wat dat woord wettelijk inhoudt? Niemand die het weet.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Ik vermoed dat gerefereerd wordt naar de 66 miljard euro aan subsidies die de federale overheid in 2023 heeft uitgegeven, maar waarvan onlangs bleek dat de federale overheid niet weet of ze al dan niet goed besteed zijn (wegens gebrek aan controle, opvolging enz ...).KleineSpaarder schreef: ↑Gisteren 16:03Ik begrijp niet wat 44 miljard voor de sociale zekerheid in NEDERLAND te maken heeft met subsidies in BELGIE.
Please. Enlighten me.
https://www.hln.be/binnenland/chaos-bij ... ~abc51d3c/
Chaos bij federale overheid: amper zicht op wat er met 66 miljard euro aan subsidies is gebeurd
De federale overheid deelde in 2023 een slordige 66 miljard euro aan subsidies uit, maar weet amper wat daarmee is gebeurd. Dat is de pijnlijke conclusie van een rapport dat is voorgesteld in de Kamer. De onderzoekers zijn zelf verwonderd van de chaos waarop ze stootten. “Van sommige overheidsdiensten kregen we zelfs geen antwoord op bepaalde vragen.” Er blijkt ook nauwelijks sprake van controle op de besteding van al dat belastinggeld.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Ik ben zo vrij geweest om mijn mening te geven over jouw voorstellen: sommige steun ik (in groen), sommige totaal niet (in rood) en sommige deel (in oranje).
voorheenCP1234 schreef: ↑9 februari 2025, 17:49Dat gaat niet goedkomen voor het milieu vrees ik, van zodra onze criminele pyromaan minister deze gaat tegenkomen gaat hij heel de plantage afbranden ...
De enigste oplossing is besparen, besparen en nog meer besparen !
Voor een land met een al hoge schuldgraad en een hoge belastingdruk (ook inzake vermogens, denk maar aan de onroerende voorheffing, roerende voorheffig, allerlei taksen op sparen en beleggen, successierechten, schenkingsrechten ...) moeten we vooral besparen op uitgaven in plaats van nog meer belastingen opleggen
Enkele voorbeelden:
- de resterende 75% ontwikkelingshulp enkel nog geven aan landen die zonder probleem hun illegalen en vooral hun criminele inwoners terugnemen = zorgt direct voor het overbevolkingsprobleem van de gevangenissen en als je de kost van een gevangene/ dag weet is dit nu eens wel een maatregel met een direct terugverdieneffect + je kan ook direct iets aan het onveiligheidsgevoel doen want je hebt weer vrije capaciteit indien nodig
Een Trumpiaanse maatregel ... maar eentje met effect (zie Colombia)
- éénmaking van al de intercommunales in één Vlaamse, Waalse en Brusselse intercommunale
Twijfelachtig, fusie van intercommunales: ja, maar tot 1 intercommunale? Intercommunales zijn er per soort van dienstverlening (afvalinzameling en -verwerking, nutsvoorzieningen (elektriciteit, gas, water en kabeldistributie), sociale huisvesting, streekontwikkeling enz ... Ik zou dat niet allemaal op 1 hoop gooien. Ook lijkt het me niet efficiënt om bijvoorbeeld alle huisvuilophaling van alle Vlaamse gemeenten in 1 intercommunale onder te brengen
- 1/3 minder parlementsleden in al de parlementen = minder kosten + minder versnippering[
Op zich ben ik voor ... maar zou het niet beter zijn om een aantal parlementen (er zijn er 6 in totaal) te verminderen. Waarom zijn er in Wallonië 2 parlementen en 2 regeringen voor respectievelijk gewest- en gemeenschapsmateries? In Vlaanderen zijn die al lang samengebracht tot 1.
- halvering partijdonaties
Een makkie ...
- afschaffing leefloon en direct heel het ocmw; in andere EU landen ( zoals bv. Spanje ) heb je dit ook niet en moet je ( of samen met je familie of anderen ) maar zelf voor een vangnet zorgen
In de meeste ontwikkelde landen bestaat er zoiets als een leefloon, het heeft alleen een andere naam (zoals Sociaal Minimum en toeslag UWV in Nederland)
- uit de navo stappen en ons leger afbouwen tot een nationale garde met zeer beperkte middelen = want laat ons eerlijk zijn, als de Rus aanvalt zullen onze militairen het verschil niet maken en als ze aan onze grens staan is het toch game-over = direct enkele miljarden/ jaar besparing
Ik ga niet mee in je fatalisme: we moeten net meer investeren in veiligheid, via de NAVO of via Europa. En we moeten ons deel van de koek doen en betalen.
- versneld afbouwen van alle soorten subsidies en een verbod op het invoeren van nieuwe subsidies !
ALLE subsidies is overdreven maar een aantal mogen zeker de schop op (zoals de Melissabon)
- afschaffen van de sponsoring van al de geloofsgemeenschappen en vooral de gemeentelijke verplichting van het bijpassen van de tekorten van de kerkfabriek
Wie een geloof wil steunen moet dit maar rechtstreeks (of via zijn belastingsaangifte) doen.
- grote evenementen ( festivals, risico voetbalmatchen, ... ) minstens 50% van de ordehandhavingskosten laten betalen.
Lijkt me redelijk
- optrekken van de vliegtaks naar 50 euro voor destinaties buiten de EU
Om welke reden? Milieu? Of is het een jaloeziemaatregel?
Gaan we hiermee de put vullen, natuurlijk niet, maar het zal meer opleveren als wat Bartje Quisling en Crapuul Conner ons voorgeschoteld hebben !
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Donderdag algemene staking.
Alle vluchten op zaventem afgelast.
Alle vluchten op zaventem afgelast.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
HLN?????mver schreef: ↑Gisteren 16:24https://www.hln.be/binnenland/chaos-bij ... ~abc51d3c/KleineSpaarder schreef: ↑Gisteren 15:55
Ik blijf het grappig vinden dat er in Nederland een artikel verschenen is over 44 miljard aan pensioenen, sociale zekerheid, ziektekosten, ... en dat IN VLAANDEREN VERTAALD WERD ALS SUBSIDIES waarvan niemand IN VLAANDEREN weet waarvoor ze dienen.
Logisch. Het gaat over NEDERLAND.
Elon Musk? We NEED YOU !!!!!!
Dus dit is nonsens volgens jou? Ik kan het niet lezen, maar het gaat zelfs om 66 miljard blijkbaar.
Ik lees de website van HLN niet. Sinds wanneer maakt HLN correcte analyses?
HLN is sinds JAAR EN DAG DE SPREEKBUIS VAN DE LIBERALEN. EN DE LIBERALEN ZIJN DOOD !!!!
En wie over de 44 spreekt, had het daar ook niet over. Moet je mij daarover niet aanvallen.
Laatst gewijzigd door KleineSpaarder op 10 februari 2025, 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Hero Member
- Contacteer:
https://www.n-va.be/nieuws/vandeput-ijv ... -subsidies
Voor al de rechtse rakkers die bij hln in de kramp schieten
-
- Jr. Member
- Contacteer:
HLN IS VAN DE LIBERALEN!!! SINDS JAAR EN DAG.Timoootjex schreef: ↑Gisteren 19:14https://www.n-va.be/nieuws/vandeput-ijv ... -subsidies
Voor al de rechtse rakkers die bij hln in de kramp schieten
ALBERT MAERTENS heeft de krant er weer bovenop geholpen.
Het Laatste Nieuws werd op 7 juni 1888 in Brussel als Vlaams-liberaal dagblad opgericht door de vrijzinnige liberaal Julius Hoste (1848-1933). De krant was aanvankelijk een spreekbuis van het radicaal antiklerikalisme. De zoon van Hoste, Julius Hoste jr. (1884-1954), zette zijn werk voort en slaagde erin een ruimer Vlaams publiek te bereiken door een gematigder stijl, meer regionaal nieuws en een verruimd sportkatern. Van 1951 tot 1967 bracht de krant het stripweekblad Pum-Pum uit als bijlage.
Tijdens de Tweede Wereldoorlog verscheen het blad onder Duitse censuur, terwijl Hoste noodgedwongen in Engeland verbleef. Na het overlijden van Julius Hoste jr. in 1954 werd het bedrijf tot een vennootschap omgevormd (“Uitgeverij J. Hoste NV”). Aan het hoofd van Het Laatste Nieuws kwamen Frans Vink, de schoonzoon van Hoste jr., en Albert Maertens te staan.
Sinds wanneer worden DE LIBERALEN HIER ALS DE BEWAKERS VAN DE WAARHEID verheerlijkt?
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ik reageer op de 44 miljard die hier de hele tijd vermeld worden.VincentVega schreef: ↑Gisteren 17:02Ik vermoed dat gerefereerd wordt naar de 66 miljard euro aan subsidies die de federale overheid in 2023 heeft uitgegeven, maar waarvan onlangs bleek dat de federale overheid niet weet of ze al dan niet goed besteed zijn (wegens gebrek aan controle, opvolging enz ...).KleineSpaarder schreef: ↑Gisteren 16:03
Ik begrijp niet wat 44 miljard voor de sociale zekerheid in NEDERLAND te maken heeft met subsidies in BELGIE.
Please. Enlighten me.
Chaos bij federale overheid: amper zicht op wat er met 66 miljard euro aan subsidies is gebeurd
De federale overheid deelde in 2023 een slordige 66 miljard euro aan subsidies uit, maar weet amper wat daarmee is gebeurd. Dat is de pijnlijke conclusie van een rapport dat is voorgesteld in de Kamer. De onderzoekers zijn zelf verwonderd van de chaos waarop ze stootten. “Van sommige overheidsdiensten kregen we zelfs geen antwoord op bepaalde vragen.” Er blijkt ook nauwelijks sprake van controle op de besteding van al dat belastinggeld.
Die 66 miljard komt VAN HLN. DE LIBERALE KRANT VAN VLAANDEREN.
WIE GELOOFT DE LIBERALEN NOG ??
-
- Jr. Member
- Contacteer:
TOT NU TOE DOEN ZE HET NIET.haelewyn schreef: ↑Gisteren 16:46Je moest iets verder teruglezen. VoorheenCP1234 kwam daar mee.. de rest moet je aan hem vragen.KleineSpaarder schreef: ↑Gisteren 16:03
Please. Enlighten me.
Maar ik zie dat mver ook mee is met wat gezegd werd.. dus je hebt er al 2 die het je kunnen vertellen.
ik vraag me af. Waarom niet????
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Was even lastig, ben kleurenblindVincentVega schreef: ↑Gisteren 17:22 Ik ben zo vrij geweest om mijn mening te geven over jouw voorstellen: sommige steun ik (in groen), sommige totaal niet (in rood) en sommige deel (in oranje).
voorheenCP1234 schreef: ↑9 februari 2025, 17:49
Dat gaat niet goedkomen voor het milieu vrees ik, van zodra onze criminele pyromaan minister deze gaat tegenkomen gaat hij heel de plantage afbranden ...
De enigste oplossing is besparen, besparen en nog meer besparen !
Voor een land met een al hoge schuldgraad en een hoge belastingdruk (ook inzake vermogens, denk maar aan de onroerende voorheffing, roerende voorheffig, allerlei taksen op sparen en beleggen, successierechten, schenkingsrechten ...) moeten we vooral besparen op uitgaven in plaats van nog meer belastingen opleggen
Enkele voorbeelden:
- de resterende 75% ontwikkelingshulp enkel nog geven aan landen die zonder probleem hun illegalen en vooral hun criminele inwoners terugnemen = zorgt direct voor het overbevolkingsprobleem van de gevangenissen en als je de kost van een gevangene/ dag weet is dit nu eens wel een maatregel met een direct terugverdieneffect + je kan ook direct iets aan het onveiligheidsgevoel doen want je hebt weer vrije capaciteit indien nodig
Een Trumpiaanse maatregel ... maar eentje met effect (zie Colombia)
- éénmaking van al de intercommunales in één Vlaamse, Waalse en Brusselse intercommunale
Twijfelachtig, fusie van intercommunales: ja, maar tot 1 intercommunale? Intercommunales zijn er per soort van dienstverlening (afvalinzameling en -verwerking, nutsvoorzieningen (elektriciteit, gas, water en kabeldistributie), sociale huisvesting, streekontwikkeling enz ... Ik zou dat niet allemaal op 1 hoop gooien. Ook lijkt het me niet efficiënt om bijvoorbeeld alle huisvuilophaling van alle Vlaamse gemeenten in 1 intercommunale onder te brengen
* Elke intercommunale heeft een directie, administratie en politieke postjes ... Waarom niet één? Elke provincie kan nog steeds een lokale afdeling hebben voor regiogebonden ontwikkeling maar bv. watervoorziening, waarom de grote verschillen in prijs ? = 1 watermaatschappij ! Ook huisvuil, ja de planning moet door een lokale afdeling worden gedaan maar bv. de aankopen van materiaal en de afvoer van het afval kan veel beter door één aankoopdienst worden gedaan dan vele kleintjes en zo is dat eigenlijk met alles zo. Geloof me, naar dienstverlening toe zou het niet verslechteren, gaan alleen veel onnodige en duurbetaalde postjes wegvallen en oneerlijke prijsverschillen.
- 1/3 minder parlementsleden in al de parlementen = minder kosten + minder versnippering[
Op zich ben ik voor ... maar zou het niet beter zijn om een aantal parlementen (er zijn er 6 in totaal) te verminderen. Waarom zijn er in Wallonië 2 parlementen en 2 regeringen voor respectievelijk gewest- en gemeenschapsmateries? In Vlaanderen zijn die al lang samengebracht tot 1.
* allez, we zullen tot een compromis komen, 1/3 buiten en 1 regering minder in Wallonië Persoonlijk vind ik trouwens ook dat Brussel een stadsgewest moet worden zonder regering maar met een goed onderbouwd en ondersteund stadsbestuur, 1 gemeente dus nog en voor onze Duitse vrienden moet het ook nog wat minder kunnen; bv. een voorbehouden ministerpost in de Waalse regering en X-aantal parlementsleden in het Waals parlement; dan kunnen er al 3 regeringen minder zijn
- halvering partijdonaties
Een makkie ...
- afschaffing leefloon en direct heel het ocmw; in andere EU landen ( zoals bv. Spanje ) heb je dit ook niet en moet je ( of samen met je familie of anderen ) maar zelf voor een vangnet zorgen
In de meeste ontwikkelde landen bestaat er zoiets als een leefloon, het heeft alleen een andere naam (zoals Sociaal Minimum en toeslag UWV in Nederland)
* Hier vergis je je toch enorm, het leefloon in Spanje bedraagt 480 euro/ maand en is met niets te combineren ! Totaal niet te vergelijken met onze situatie en in vele van onze ex_Oostbloklanden maar ook Griekenland is het nog erger. Het is dus wel degelijk mogelijk en het zou behalve een gigantische uitsparing ook een bijna volledige migratiestop als gevolg hebben !
- uit de navo stappen en ons leger afbouwen tot een nationale garde met zeer beperkte middelen = want laat ons eerlijk zijn, als de Rus aanvalt zullen onze militairen het verschil niet maken en als ze aan onze grens staan is het toch game-over = direct enkele miljarden/ jaar besparing
Ik ga niet mee in je fatalisme: we moeten net meer investeren in veiligheid, via de NAVO of via Europa. En we moeten ons deel van de koek doen en betalen.
* Kijk, persoonlijk ben ik juist voor een sterke defensie maar we moeten ook realistisch zijn ! Ofwel geven we de volgende 20 jaar, minstens 10% van ons BBP aan defensie en dan kunnen we misschien weer ergen staan, ofwel is het weggesmeten geld. Dan kies ik voor de haalbare optie. Uit de navo, een zeer beperkte Nationale garde met goed materiaal; bv. 6 jachtvliegtuigen ( geen vrachtvliegtuigen meer ), 1 mijnenveger, 1 fregat, nieuwe Marder tanks, gevechtshelicopters, luchtafweer aan alle cruciale sites en gewapende pantservoertuigen met een troepensterkte van maximaal 5000 man die zeer goed opgeleid zijn in oa. cybertechnologie en dronetechnieken. Een grote besparing en een veel grotere veiligheid dan hedendaags.
- versneld afbouwen van alle soorten subsidies en een verbod op het invoeren van nieuwe subsidies !
ALLE subsidies is overdreven maar een aantal mogen zeker de schop op (zoals de Melissabon)
* en wat is je mening op het verbod op het invoeren van nieuwe subsidies??, "goede" subsidies kunnen rustig uitdoven, slechte direct afschaffen maar vooral geen nieuwe er meer bij !
- afschaffen van de sponsoring van al de geloofsgemeenschappen en vooral de gemeentelijke verplichting van het bijpassen van de tekorten van de kerkfabriek
Wie een geloof wil steunen moet dit maar rechtstreeks (of via zijn belastingsaangifte) doen.
- grote evenementen ( festivals, risico voetbalmatchen, ... ) minstens 50% van de ordehandhavingskosten laten betalen.
Lijkt me redelijk
- optrekken van de vliegtaks naar 50 euro voor destinaties buiten de EU
Om welke reden? Milieu? Of is het een jaloeziemaatregel?
* vanuit een ecologisch standpunt is er toch wel een enorm verschil tussen een vliegreis naar eender welk EU land of bv. de US, Dubai, Japan; dat is reden 1
reden 2: we moeten het toerisme binnen de EU stimuleren ipv ons geld buiten de EU op te doen
reden 3: het is geen verbod, slechts een kleine meerkost die als je iets echt wilt best meevalt in de totale kostprijs !
( bij sigaretten betaal je toch ook een meerkost omwille van de ongezondheid, maar ook hier geen verbod )
Gaan we hiermee de put vullen, natuurlijk niet, maar het zal meer opleveren als wat Bartje Quisling en Crapuul Conner ons voorgeschoteld hebben !
Heb mijn opmerkingen er ook bijgezet. Vind het alvast leuk dat je d emoeite hebt gedaan om ze te lezen en te beoordelen.
Make Spaargids " Great Again ! "
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Je moet stoppen met ROEPEN, of ken je geen manieren ?KleineSpaarder schreef: ↑Gisteren 19:29TOT NU TOE DOEN ZE HET NIET.
Waar kwam ik mee ?
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Als het over die 44 miljard gaat, daar is mver mee afgekomen, ik niet, doe in het vervolg zelf wat moiete om eens door de postings te lezen ipv onze psychopaat met 10 nicks ( waar jij er misschien ook één van bent aan je rare stijl te zien ) zomaar te geloven !KleineSpaarder schreef: ↑Gisteren 19:29TOT NU TOE DOEN ZE HET NIET.
Ik had het over die 44, maar het was blijkbaar 66. Err on the side of caution .KleineSpaarder schreef: ↑Gisteren 19:13HLN?????mver schreef: ↑Gisteren 16:24
Dus dit is nonsens volgens jou? Ik kan het niet lezen, maar het gaat zelfs om 66 miljard blijkbaar.
Ik lees de website van HLN niet. Sinds wanneer maakt HLN correcte analyses?
HLN is sinds JAAR EN DAG DE SPREEKBUIS VAN DE LIBERALEN. EN DE LIBERALEN ZIJN DOOD !!!!
En wie over de 44 spreekt, had het daar ook niet over. Moet je mij daarover niet aanvallen.
Maar trol maar lekker verder. Je wil blijkbaar alleen keet schoppen. Hier kan dat allemaal. Vaganzza? Er zijn grenzen toch?