POST VERWIJDEREN
TIP
Re: Daytraden (en winst behalen)
Als je 1000 eur per dag verdient, moet je dan nog 2 jobs hebben? Dát is de juiste vraag.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Wanneer de context verandert zal ook de fiscale situatie veranderen.
Laatst gewijzigd door Indalo op 14 februari 2025, 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat is inderdaad iets wat in vraag kan gesteld worden. Maar wetende dat ik er nog maar enkele weken mee bezig ben (met die €5.000), zou het absoluut niet slim zijn om 2 jobs op te geven om te daytraden.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Het antwoord is uiteraard: neen.
Zeker wanneer je in beschouwing neemt dat de winst in daytrading evenredig toeneemt met de tijd die je erin steekt, en het kapitaal waarmee je werkt. Kijk naar de methode die TJ zelf beschrijft. Evenredig met kapitaal. Evenredig met de tijd.
Met een klein beetje tijd verdient hij nu al een veelvoud van wat zijn jobs opleveren.
Maar de clou is uiteraard "Als je 1000 euro per dag verdient ..."
Wie zo goed is om in een uur of zo, elke dag 1000 euro te verdienen, stelt geen vragen zoals TJ. Want met 4 uur per dag zou hij 4.000 euro verdienen. TJ is slim genoeg om veel geld te verdienen, maar niet slim genoeg om het antwoord op zijn eigen vragen te kennen?
TJ neemt ons in het ootje
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
Laatst gewijzigd door KleineSpaarder op 14 februari 2025, 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben hier absoluut niet om mezelf te bewijzen, noch om enige commotie te veroorzaken.KleineSpaarder schreef: ↑Gisteren 13:41Het antwoord is uiteraard: neen.
Zeker wanneer je in beschouwing neemt dat de winst in daytrading evenredig toeneemt met de tijd die je erin steekt, en het kapitaal waarmee je werkt.
Met een klein beetje tijd verdient hij nu al een veelvoud van wat zijn jobs opleveren.
Maar de clou is uiteraard "Als je 1000 euro per dag verdient ..."
Wie zo goed is om in een uur of zo, elke dag 1000 euro te verdienen, stelt geen vragen zoals TJ. Want met 4 uur per dag zou hij 4.000 euro verdienen.
TJ neemt ons in het ootje.
Als jij denkt dat ik jullie in het ootje neem, geen probleem.
Bedankt voor je feedback
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ik denk dat hier de clou zit. Je hebt op die enkele weken goed geld verdient, en je mag dit niet zomaar extrapoleren. Denk eraan dat toeval een veel grotere rol speelt dan we voor aannemelijk achten. Toeval kan voor geluk zorgen.... en voor pech. En dat brengt mij terug naar mijn initiële opmerking: op lange termijn verliezen daytraders geld.
Dit is wat ik al vreesde.Tj schreef: ↑Gisteren 11:55 Heel simpel. Reageren op dalende candlesticks op de 1 min en 5 min chart. Kijken naar de RSI van een aandeel (onder/rond de 30 = oversold. Dan is er een koopopportuniteit). Kijken naar het dagelijkse volume. Als een aandeel meer dan 5x zijn gemiddeld dagelijks volume tradet, dan kan je heel makkelijk inspelen op de verschillende drops van de candlesticks. Ook kijken naar bepaalde steunpunten en een kooporder zetten op een specifiek steunpunt om zo laag mogelijk in te kopen
-
- Jr. Member
- Contacteer:
De clou is: hij beweert ..., hij poneert ...,Gudrun schreef: ↑Gisteren 13:56Ik denk dat hier de clou zit. Je hebt op die enkele weken goed geld verdient, en je mag dit niet zomaar extrapoleren. Denk eraan dat toeval een veel grotere rol speelt dan we voor aannemelijk achten. Toeval kan voor geluk zorgen.... en voor pech. En dat brengt mij terug naar mijn initiële opmerking: op lange termijn verliezen daytraders geld.
Klopt volledig wat je zegt 'toeval speelt een veel grotere rol'. Vandaar dat ik koos om een grote openstaande lening in 1x af te betalen en verder te traden met mijn overige €5.000 winst.Gudrun schreef: ↑Gisteren 13:56Ik denk dat hier de clou zit. Je hebt op die enkele weken goed geld verdient, en je mag dit niet zomaar extrapoleren. Denk eraan dat toeval een veel grotere rol speelt dan we voor aannemelijk achten. Toeval kan voor geluk zorgen.... en voor pech. En dat brengt mij terug naar mijn initiële opmerking: op lange termijn verliezen daytraders geld.
En vandaar dat ik besloot om even jullie mening te vragen.
Ik apprecieer de feedback!
Klopt. Van technische analyse, homeopathie, de wichelroede, tarotkaarten, acupunctuur en urinetherapie weten we dat het pseudo-wetenschappen zijn, met alle eigenschappen van dien, inclusief de volstrekte nutteloosheid. Behalve het verdienmodel van de aanbieders uiteraard.
Jij weet dat Gudrun. Het grootste deel van de financiële wereld gebruikt het wel in zekere mate.
En het grootste deel van de corporate wereld gebruikt nog altijd bewezen onzin als MBTI. Dus het feit dat het gebruik ervan breed verspreid is zegt niets over de kwaliteit. Het volstaat te kijken naar hoe wijd en breed verspreid allerlei godsdiensten zijn, terwijl de bijdrage aan de maatschappij ervan niet nul is, maar negatief. Het is een geloof, meer niet.
Ik heb alleszins nog nooit een Warren Buffett (toch wel algemeen beschouwd als een tamelijk goede belegger) zich positief horen uitlaten over TA. Integendeel.
Je kunt even goed naar een waarzegger gaan en vragen welke aandelen je moet kopen.