Umicore
TIP
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Re: Umicore
Woke komt in vele vormen. Hoop en beleggen is er 1 van. "Hopelijk" heb je niet al te veel geld verloren.
Zou de overheid ook een beleggingshorizon hebben van 6 maand zoals jullie?
Veel te vroeg om uitspraken te doen...
Veel te vroeg om uitspraken te doen...
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Hier zijn veel hangmatbeleggers. Die hebben een horizon die loopt tot ze het geld nodig hebben. 20 jaar, 30 jaar, 40 jaar, ....
Waarschijnlijk begrijp jij dat niet goed. Misschien zit je elke dag te berekenen hoeveel je hebt gewonnen of verloren?
Laat het los. (*) Laat de tijd zijn werk doen. Lig in je hangmat en de tijd neemt alle financiële zorgen weg.
(*) Dat is het enige punt waar ik het eens ben met de Woke beweging.
Sinds de aankoop van de Belgische staat in Umicore is het al meer dan de helft van z'n investering kwijt en dan spreek ik nog niet over de winst dat het heeft laten liggen in een "laat mij zeggen, meer gespreide (goed huisvader) beleggingsstrategie". Misschien had een participatie in 'pakweg, de BEL20' al een betere keuze geweest.
De instap door de overheid had natuurlijk een geheel ander doel dan winst maken.bryanv schreef: ↑Gisteren 15:42 Sinds de aankoop van de Belgische staat in Umicore is het al meer dan de helft van z'n investering kwijt en dan spreek ik nog niet over de winst dat het heeft laten liggen in een "laat mij zeggen, meer gespreide (goed huisvader) beleggingsstrategie". Misschien had een participatie in 'pakweg, de BEL20' al een betere keuze geweest.
Hoezo doodsteek?Rise schreef: ↑Gisteren 10:09 Na vandaag toch echt wel de doodsteek hé. Ondanks het 'ontnuchterend jaar' en die massa schulden toch al weer vasthouden aan "stabiel of stijgend" dividendbeleid met reset vanop €0,5 voor dit jaar. Bovenop al dat risico nog eens 30% RV betalen op een dividend waar ze nauwelijks de middelen voor hebben. Goed zot. Ondanks halvering vorig jaar nog steeds totaal onaantrekkelijke belegging. Ik ben benieuwd of de psychologische grens van €10 het nog lang gaat houden. Was al dood geld, vandaag is het begraven.
Resultaten vandaag ook gewoon pal op css, net als outlook..
Nog niet zelf berekend, maar las toch dat er 380M VKS was. Maw een stuk minder dan 50% pay out ratio. Van mij mocht het dividend gewoon geschrapt worden. Massa schulden = 1,87x? Op zich niks dramatisch toch?
Met een half oor de CC geluisterd; Ze blijven verder investeren in RBM om te kunnen voldoen aan hun contracten 2026-2033 (dacht ik, voor BMW/AESC); gaat nu via debottlenecking in Z-Korea ipv die nieuwe plant in Canada (on hold). Vandaar vermoedelijk het sentiment op de beurs.
Het is een 'if' verhaal imo. Al wat ze nodig hebben is enkele kleine verbeteringen in hun technologie voor RBM & op niveau van de battery OEM's & dan kan het verhaal helemaal anders zijn. If not is het nog een hele tijd dood geld. Maar het is niet dat de andere assets geen waarde hebben hé...
27mrt CMD. Daar zal men iets wijzer worden.
Klopt, het doel was die recycling plant voor batterijmaterialen in BE te houden ipv FR (investering van +-500M). Die investering was dus reeds uitgesteld, maar op CC gaf men aan dat men daar op de CMD verder op in ging gaan. Zal niet operationeel zijn voor 2032.vortex schreef: ↑Gisteren 15:54De instap door de overheid had natuurlijk een geheel ander doel dan winst maken.bryanv schreef: ↑Gisteren 15:42 Sinds de aankoop van de Belgische staat in Umicore is het al meer dan de helft van z'n investering kwijt en dan spreek ik nog niet over de winst dat het heeft laten liggen in een "laat mij zeggen, meer gespreide (goed huisvader) beleggingsstrategie". Misschien had een participatie in 'pakweg, de BEL20' al een betere keuze geweest.