periode voor aangifte roerende voorheffing
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
- Newbie
- Contacteer:
periode voor aangifte roerende voorheffing
Moet op de volgende belastingaangifte voor de inkomsten van het jaar 2024, de rente worden aangegeven die uitbetaald werd op 01/01/2024 of 01/01/2025?
Re: periode voor aangifte roerende voorheffing
01/01/2025 (rente van 2024)
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Die uitbetaald werd op 01/01/2025 (alsook 1/4/2024, 1/7/2024 en 1/10/2024 natuurlijk), omdat die rente in 2024 verworven werd.Mazinger999 schreef: ↑Gisteren 11:47 Moet op de volgende belastingaangifte voor de inkomsten van het jaar 2024, de rente worden aangegeven die uitbetaald werd op 01/01/2024 of 01/01/2025?
Inderdaad. De rente 'verworven' in 2024.
En 'verworven' betekent 'verdient' en betekent niet 'rente reeds gestort'
Dus de rente die gestort wordt in 2025 omdat je die verdient hebt in 2024 hoort er bij.
De fiscus wil weten wat je 'verdient' hebt. De fiscus wil niet weten wanneer je het gekregen hebt.
En 'verworven' betekent 'verdient' en betekent niet 'rente reeds gestort'
Dus de rente die gestort wordt in 2025 omdat je die verdient hebt in 2024 hoort er bij.
De fiscus wil weten wat je 'verdient' hebt. De fiscus wil niet weten wanneer je het gekregen hebt.
Dat is best complex, moeilijk te geloven dat de meerderheid van de spaarders hiervan op de hoogte is.
Je moet al serieus aan het rekenen gaan als je meerdere spaarrekeningen hebt, bij meerdere banken.
Ook niet elke bank biedt de mogelijkheid aan om gemakkelijk een overzicht van verworven rente te genereren per "inkomstenjaar", ik denk aan Keytrade waar dat bij mijn weten niet kan.
Je moet al serieus aan het rekenen gaan als je meerdere spaarrekeningen hebt, bij meerdere banken.
Ook niet elke bank biedt de mogelijkheid aan om gemakkelijk een overzicht van verworven rente te genereren per "inkomstenjaar", ik denk aan Keytrade waar dat bij mijn weten niet kan.
de meerderheid van de spaarders komt ook niet aan een bedrag dat je moet aangeven. zeker met met wat de grootbanken aan rente geven heb je daar al 100.000 euro op spaarrekeningen voor nodig. en het gaat er niet op verbeteren.Frisk2740 schreef: ↑Vandaag 15:33 Dat is best complex, moeilijk te geloven dat de meerderheid van de spaarders hiervan op de hoogte is.
als je beslist om naar een tweede bank te gaan zal je dus een exelletje moeten kunnen maken, 4 keer per jaar invullen wat je als rente hebt gekregen en dat dan optellen. (persoonlijk vind ik dat er aan de belastingen wel ingewikkeldere dingen zijn dan dat)
ik heb een exel maar kom nooit aan het bedrag dat moet aangegeven worden, daarvoor brengt sparen mij dus niet genoeg op.