Rijden met EV vs ICE
Re: Rijden met EV vs ICE
Ik leg een zakje in de auto dat de damp opslorpt...
De ruiten vanbinnen vaak reinigen met sterke ontvetter als (stinkende) ammoniak of alcohol. Dat helpt ook erg goed.
Hoe meer vuil aan de ruiten plakt, hoe makkelijker de condens zich daar aan hecht. M.i. maakt dat een groot verschil !!
De ruiten vanbinnen vaak reinigen met sterke ontvetter als (stinkende) ammoniak of alcohol. Dat helpt ook erg goed.
Hoe meer vuil aan de ruiten plakt, hoe makkelijker de condens zich daar aan hecht. M.i. maakt dat een groot verschil !!
Nieuwe regering blaast hybride bedrijfswagen nieuw leven in Je kan er van op aan dat het nu helemaal over en out is voor EV's.
heeft iemand het artikel van HLN over de hybride bedrijfswagens aub
benieuwd welke selectie ze maken
thanks
benieuwd welke selectie ze maken
thanks
Zoals we gewoon zijn van Europa, veel blabla.
En ondertussen smeten merken zoals Dacia met torenhoge kortingen om toch maar elektrische auto's te kunnen verkopen
Mogelijk zullen er nu nog wat minder EV's verkocht worden.
https://www.hln.be/binnenland/europa-st ... ~ab6a63df/
En ondertussen smeten merken zoals Dacia met torenhoge kortingen om toch maar elektrische auto's te kunnen verkopen

Mogelijk zullen er nu nog wat minder EV's verkocht worden.
https://www.hln.be/binnenland/europa-st ... ~ab6a63df/
1 op de 4 wagens die BMW België als tweedehands aanbiedt, is elektrisch. Bijna al deze wagens zijn voor de particuliere markt, maar de vraag is bijlange zo groot niet. Een elektrische 5-reeks kost nieuw 100k, na 1 jaar en 15k kilometer probeert men deze aan 60k te verkopen. Allemaal pokkenduur natuurlijk. Om toch nog iets te kunnen verkopen, halen dealers massaal benzine en hybride wagens bij hun Duitse collega's. Massaproductie is allergisch aan wetswijzigingen en verschillen van land tot land.
Denk je dat echt? Bedrijven hebben de omslag naar elektrisch rijden al gemaakt, de parkings al volgestouwd met laadpalen en zonnepanelen etc. Ik zie de Chinese fabrikanten echt niet beginnen met het ontwikkelen van eigen verbrandingsmotoren. Die gaan gewoon door op het elan waardoor hun auto's goedkoper zullen worden dan hun europese benzine-coompetitors...vortex schreef: ↑2 februari 2025, 12:06 Nieuwe regering blaast hybride bedrijfswagen nieuw leven in Je kan er van op aan dat het nu helemaal over en out is voor EV's.
Op korte termijn geeft dit misschien wat ademruimte, maar op kange termijn maakt dat het probleem voor europese fabrikanten enkel groter.
Bron: het internet.
Ik ben daar zelf vrij zeker van, leasing bedrijven gaan de voorkeur geven aan benzine of hybride wegens de lagere afschrijving. Europa heeft nog maar net de uitstoot normen voor ICE verlaagd. Europese fabrikanten zetten weer volop in op ICE en hybride. Klanten zijn nog niet echt gewonnen voor EV. En ja, uiteindelijk gaan die EV's goedkoper worden en zullen de huidige nadelen minder gaan doorwegen zodat ze op zuiver economische basis hun plaats krijgen, wat beter is dan ze op basis van ideologie, dwang en subsidies op te dringen.JustSpike schreef: ↑Vandaag 09:38 Denk je dat echt? Bedrijven hebben de omslag naar elektrisch rijden al gemaakt, de parkings al volgestouwd met laadpalen en zonnepanelen etc. Ik zie de Chinese fabrikanten echt niet beginnen met het ontwikkelen van eigen verbrandingsmotoren. Die gaan gewoon door op het elan waardoor hun auto's goedkoper zullen worden dan hun europese benzine-coompetitors...
Op korte termijn geeft dit misschien wat ademruimte, maar op kange termijn maakt dat het probleem voor europese fabrikanten enkel groter.
Maar het zijn toch niet de leasingmaatschappijen die kiezen welke auto's er besteld worden? Dat kiest de klant/de bedrijven.
Dat weet ik nog niet hoor. Ik heb zelf geen EV maar de mensen rond mij die er wel een hebben (al dan niet tegen hun goesting) hoor je na wat initieel gemor nooit meer klagen, integendeel. Eens die auto er is dan hoor je ze over niets anders opscheppen dan de acceleratie, de stilte aan boord en de frauduleuze vergoeding voor gebruik eigen elektriciteit (tankkaart). Om vervolgens de ICE-rijders als ikzelf te ridiculiseren (traag, lawaaierig, trillende dinosaurus op wielen, bompa-gerief,...). Die mensen willen niet de vernedering om terug een ICE te gaan rijden.
Bron: het internet.
Het blijft de leasingmaatschappij die beslist welke wagen geleased kan worden en tegen welke voorwaarden. Het probleem blijft de restwaarde. Een nieuwe elektrische 5-reeks verliest 40% van zijn waarde na 12 maanden en 15.000 afgelegde kilometers. De leasingmaatschappij moet dus een absurd lage restwaarde in het contract opnemen wat geeft dat vele bedrijven die lease te duur vinden. Zolang bedrijven (te)veel winst maken is er niet echt een probleem, bedrijven die op de centjes moeten letten, zullen wel 2 keer nadenken over die uitgave.
En werknemers hebben doorgaans een lease budget, als je dan voor dezelfde prijs een klasse hoger in benzine of hybride kunt hebben, is de keuze rap gemaakt, verbruik speelt amper een rol wegens tankkaart, plus het comfort om snel aan een pomp te tanken.