De Beurs vandaag part 2
TIP
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag part 2
Sta op 14% geannualuseerd rendement met mijn etfs. Waar hebben jullie het in godsnaam over..... Moet nog 50% af voor het begint op te vallen.
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Ik op +15 procent. Blijkbaar is het merendeel tegenwoordig nogal snel in paniek.
Dat krijg je natuurlijk als mensen onder invloed van zelfverklaarde experts á la D'Hoore zomaar beginnen beleggen.
Dat krijg je natuurlijk als mensen onder invloed van zelfverklaarde experts á la D'Hoore zomaar beginnen beleggen.
Sta dit jaar ook nog altijd +1.1% met mijn ETF portefeuille. Wel te wijten aan 2 ETF (HANetf Defense en iShares China Large Caps). Al mijn andere ETF (4 stuks) staan negatief maar niets dramatisch natuurlijk (zeker na een aantal boerejaren).
Ik zit ook wat in goud, moet ik hier ook bang hebben voor de relatie euro/dollar of is het net een voordeel als de dollar zwak zou staan?Barryke schreef: ↑Vandaag 11:36 Blijven jullie dan maar rustig zitten met jullie dollar-trackers. Je moet niet bang zijn, sorry als ik het zo bracht. Je moet gewoon kijken naar wat er gebeurt. Vandaag opnieuw VS futures -1%, en wat doet EUR/USD? Niets, tot zelfs weer lichtjes klimmen. Dat is echt niet normaal. Ik volg de beurzen nu al zo’n 20 jaar en dit heb ik nog nooit gezien.
Waarom zou een zwakke dollar voor een euro-goud belegger een voordeel zijn ?guest0306 schreef: ↑Vandaag 16:50Ik zit ook wat in goud, moet ik hier ook bang hebben voor de relatie euro/dollar of is het net een voordeel als de dollar zwak zou staan?Barryke schreef: ↑Vandaag 11:36 Blijven jullie dan maar rustig zitten met jullie dollar-trackers. Je moet niet bang zijn, sorry als ik het zo bracht. Je moet gewoon kijken naar wat er gebeurt. Vandaag opnieuw VS futures -1%, en wat doet EUR/USD? Niets, tot zelfs weer lichtjes klimmen. Dat is echt niet normaal. Ik volg de beurzen nu al zo’n 20 jaar en dit heb ik nog nooit gezien.
Als je wilt kopen is het natuurlijk wel een voordeel.
Een beetje bang misschien. Al stijgt goud nog wel redelijk netjes mee met de EUR/USD. Alles nog normaal daar.guest0306 schreef: ↑Vandaag 16:50Ik zit ook wat in goud, moet ik hier ook bang hebben voor de relatie euro/dollar of is het net een voordeel als de dollar zwak zou staan?Barryke schreef: ↑Vandaag 11:36 Blijven jullie dan maar rustig zitten met jullie dollar-trackers. Je moet niet bang zijn, sorry als ik het zo bracht. Je moet gewoon kijken naar wat er gebeurt. Vandaag opnieuw VS futures -1%, en wat doet EUR/USD? Niets, tot zelfs weer lichtjes klimmen. Dat is echt niet normaal. Ik volg de beurzen nu al zo’n 20 jaar en dit heb ik nog nooit gezien.
-
- Full Member
- Contacteer:
De Grote Leider moet nu voor de tweede keer met hangende pootjes en de staart tussen de benen afdruipen.KleineSpaarder schreef: ↑Gisteren 20:31 Trump tariffs live updates: White House open to more exemptions after pausing auto tariffs
President Donald Trump gave a one-month tariff exemption to automakers after he spoke with the heads of General Motors, Ford Motor and Stellantis.
De Grote Leider moet al met hangende pootjes en de staart tussen de benen afdruipen ... na 1 dag. De tarieven waren pas gisteren ingegaan.
Je houdt het niet voor mogelijk ...
Nog geen 24u na zijn speech van gisteren:
“Whatever they tariff us, we tariff them. Whatever they tax us, we tax them,” Trump said. He sought to ease concerns about price increases as a result of tariffs, saying, “There’ll be a little disturbance, but we’re OK with that. It won’t be much.”
Trump delays tariffs on Mexico. Lutnick says Canada may also get a delay, but talks continue
By David Goldman, CNN
7 minute read
Updated 12:57 PM EST, Thu March 6, 2025
President Donald Trump on Thursday announced a nearly one-month tariff delay on all products from Mexico that are covered by the USMCA free trade treaty, a significant walkback of the administration’s signature economic plan that has rattled markets, businesses and consumers.
De tarieven waren pas sinds dinsdag van kracht.
Nog geen 48u na zijn speech van dinsdag:
“Whatever they tariff us, we tariff them. Whatever they tax us, we tax them,” Trump said. He sought to ease concerns about price increases as a result of tariffs, saying, “There’ll be a little disturbance, but we’re OK with that. It won’t be much.”

Trumps MAGA = MAPA: Make America Poor Again
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
Trump makes the VIX great again. 

200 daags gemiddelde wordt terug getest. Breekt het kan de S&P500 richting 5000 punten, trumpie zal er nog wel wat meer afdoen.