Peiling nieuw beleid VS
Re: Peiling nieuw beleid VS
Trump ? Iemand die wereldvrede nastreeft ? Niet zwanzen he , die malloot streeft enkel zijn eigenbelang na !
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
En dat is dan een ministerie dat "al" 50 jaar bestaat. Hoe ging dat onderwijs daar vóór 1979 eigenlijk ?

De stemmen zijn van vóór de recentste verkiezingen natuurlijk. Maar dan nog zullen er wellicht voldoende de Trump administratie nog altijd genegen zijn.haelewyn schreef: ↑Gisteren 12:08 Ik sta er ver vandaan maar ik kan het niet begrijpen. Ik wil eigenlijk graag eens een paar maanden naar de USA om te proberen begrijpen waarom mensen in deze gek vertrouwen kunnen hebben.
Het gaan toch niet enkel de even gekke complottheorie fabricerende gasten van tijdens de Covid periode zijn die hem stemmen bezorgen, neem ik aan.
Eigenlijk min of meer hetzelfde als hier, maar dan gewoon wat extremer door hun 2-partijen gegeven.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:

Inderdaad. Al die mensen die hysterisch krijsend als een kip zonder kop rondlopen hebben niet goed opgelet tijdens zijn eerste ambtstermijn. Het is zijn handelsmerk, de ene keer al succesvoller dan de ander keer.vortex schreef: ↑Gisteren 09:34In al die dingen die je hebt opgenoemd is er geen sprake van wapen gekletter, hooguit van wat politieke en verbale druk om onderhandelingen te forceren. Achteraf zal blijken dat de VS nog nooit op zoveel fronten tegelijk onderhandelingen aan het voeren is, onder andere in al die dingen die je hier hebt opgesomd en nog veel meer. Daar gaan sowieso deals en nieuwe afspraken uit volgen die Amerika globaal weer in een sterke positie zetten.
Terwijl ik ondertussen:
Je hoeft echt niet naar de VS te trekken om zijn stemmers te leren begrijpen. Als je hier Amerikanen ontmoet probeer dan hun vertrouwen te winnen en ze zullen je dan wel zeggen waarom.
Of maak een Twitteraccount en volg wat mensen van diverse pluimage. Ik begrijp best dat mensen die zich beperken tot de gesubsidieerde pers niets snappen van zijn succes.
Er is zeer zeker overlap tussen de corona-, klimaat-, Trump- en Oekraïnehysterie.
Het is de clash tussen de blinde volgers van het overheidsnarratief en de mensen die al al te vaak voorgelogen geweest zijn door de overheid.
EarthNvstr1 schreef: ↑Gisteren 13:09En dat is dan een ministerie dat "al" 50 jaar bestaat. Hoe ging dat onderwijs daar vóór 1979 eigenlijk ?![]()

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Tegen het eind van zijn eerste ambtstermijn was ik er vooral van overtuigd dat die man nooit meer president mocht worden, het zelfs nooit had mogen zijn. En dat hij eigenlijk alleen in een gevangenis thuis hoorde of in een gesloten inrichting. Ik ben nu niet overtuigd van het tegendeel.CarpeNoctem schreef: ↑Gisteren 15:01 Inderdaad. Al die mensen die hysterisch krijsend als een kip zonder kop rondlopen hebben niet goed opgelet tijdens zijn eerste ambtstermijn. Het is zijn handelsmerk, de ene keer al succesvoller dan de ander keer.
.
Ik kom hier wel vaker Chinezen, Marokkanen, Turken en Armeniërs tegen maar de laatste jaren geen Amerikanen. Dat moet te maken hebben met het stukje Vlaanderen waar ik woon. Dat is enkel ontdekt door andere nationaliteiten.CarpeNoctem schreef: ↑Gisteren 15:01 Je hoeft echt niet naar de VS te trekken om zijn stemmers te leren begrijpen. Als je hier Amerikanen ontmoet probeer dan hun vertrouwen te winnen en ze zullen je dan wel zeggen waarom..
Nee... mensen "volgen", daar heb ik geen zin in. Meer zin om er ver van weg te blijven.CarpeNoctem schreef: ↑Gisteren 15:01 Of maak een Twitteraccount en volg wat mensen van diverse pluimage..
Als je in dat clubje binnen raakt, ben je dan verplicht om mee te doen met de ontspanningssessies ? Want volgens Marc van Ranst is het daar een masturbatieclubje. En die man geloof ik wel.

Zeggen dat corona niet bestaat of dat er niets aan gedaan moest worden..CarpeNoctem schreef: ↑Gisteren 15:01 Er is zeer zeker overlap tussen de corona-, klimaat-, Trump- en Oekraïnehysterie.
De opwarming van de aarde en klimaatverandering ontkennen...
Trump ophemelen als een grote vredebrenger..
Dat zijn naar mijn gevoel de kenmerken van een groep gekken binnen de maatschappij.

Als je zo rechts radicaal praat kan ik alleen maar het peloton lossenCarpeNoctem schreef: ↑Gisteren 15:01 Het is de clash tussen de blinde volgers van het overheidsnarratief en de mensen die al al te vaak voorgelogen geweest zijn door de overheid.
Ik denk dat ik dat overheidsnarratief al jaren negeer, voor zoveel als mogelijk en vooral voor de stukken die op mij betrekking hebben.
Geen idee... toen was ik nog op weg naar mijn plechtige communie..EarthNvstr1 schreef: ↑Gisteren 13:09En dat is dan een ministerie dat "al" 50 jaar bestaat. Hoe ging dat onderwijs daar vóór 1979 eigenlijk ?![]()
Hopelijk niet in garden van de kerk, zoals hier.
Ik denk niet dat je goed onderwijs kan hebben als je dat niet nationaal stroomlijnt, subsidieert en organiseert. Maar ik zou zeggen : surprise me !
Back to basics?
Wie zich voortplant moet betalen voor de educatie van zijn kroost ? Niets op tegen....
Gaan de Republikeinen nog stemmen over hebben over 3,5 jaar ? Of komt er een nieuwe "they stole the elections".
-
- Full Member
- Contacteer:
Dat Trump de vazal is van Putin (*), wordt meer en meer duidelijk. Zie hier het lijstje van zijn concrete acties tot nu toe.
Maar in zijn recente gesprekken met Trudeau is hij een stap verder gegaan, ondersteund door de Putin-logica die Putin gebruikte om de Krim in te lijven, en 3 jaar geleden ook de rest van Oekraine binnen te vallen.
Het agument van Trump om minstens delen van Canada te annexeren: het verdrag dat de grenzen tussen de US en Canada vastligt, is niet rechtsgeldig.
On those calls, President Trump laid out a long list of grievances he had with the trade relationship between the two countries, including Canada’s protected dairy sector, the difficulty American banks face in doing business in Canada and Canadian consumption taxes that Mr. Trump deems unfair because they make American goods more expensive.
He also brought up something much more fundamental.
He told Mr. Trudeau that he did not believe that the treaty that demarcates the border between the two countries was valid and that he wants to revise the boundary. He offered no further explanation.
The border treaty Mr. Trump referred to was established in 1908 and finalized the international boundary between Canada, then a British dominion, and the United States.
(*) dat Trump eerder de "nuttige idioot" van Putin is, en geen spion van Rusland, wordt hier beargumenteerd:
https://www.aber.ac.uk/en/news/archive/ ... 59-en.html
Dat hij zijn oog op Groenland, Canada en het Panama-kanaal heeft laten vallen, was ook al duidelijk.
Maar in zijn recente gesprekken met Trudeau is hij een stap verder gegaan, ondersteund door de Putin-logica die Putin gebruikte om de Krim in te lijven, en 3 jaar geleden ook de rest van Oekraine binnen te vallen.
Het agument van Trump om minstens delen van Canada te annexeren: het verdrag dat de grenzen tussen de US en Canada vastligt, is niet rechtsgeldig.
On those calls, President Trump laid out a long list of grievances he had with the trade relationship between the two countries, including Canada’s protected dairy sector, the difficulty American banks face in doing business in Canada and Canadian consumption taxes that Mr. Trump deems unfair because they make American goods more expensive.
He also brought up something much more fundamental.
He told Mr. Trudeau that he did not believe that the treaty that demarcates the border between the two countries was valid and that he wants to revise the boundary. He offered no further explanation.
The border treaty Mr. Trump referred to was established in 1908 and finalized the international boundary between Canada, then a British dominion, and the United States.
(*) dat Trump eerder de "nuttige idioot" van Putin is, en geen spion van Rusland, wordt hier beargumenteerd:
https://www.aber.ac.uk/en/news/archive/ ... 59-en.html
Trumps MAGA = MAPA: Make America Poor Again
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
Zag onderstaande bij Carrefour.
Vind dit een beetje dom gezien hetgeen on te wachten staat, heb hen dan ook een mailtje gestuurd dat ze dit beter nu kunnen weghalen dan binnen enkele dagen/weken (maar dan kunnen ze er misschien mee in het nieuws komen).
Vind dit een beetje dom gezien hetgeen on te wachten staat, heb hen dan ook een mailtje gestuurd dat ze dit beter nu kunnen weghalen dan binnen enkele dagen/weken (maar dan kunnen ze er misschien mee in het nieuws komen).
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Full Member
- Contacteer:
En we mogen alweer een dienst van Trump aan het adres van Putin toevoegen.KleineSpaarder schreef: ↑Gisteren 18:24 Dat Trump de vazal is van Putin (*), wordt meer en meer duidelijk. Zie hier het lijstje van zijn concrete acties tot nu toe.
Zou Trump eigenlijk weten dat Putin de gezworen vijanden van Israël ondersteunt (Hamas, Hezbollah, Iran)?
US vetoes G7 proposal to combat Russia’s shadow fleet of oil tankers
US pushes to remove references to sanctions and Russia’s war in Ukraine from a Canadian draft statement
David Connett
Sat 8 Mar 2025 22.22 CET
The US has rejected a Canadian proposal to establish a task force that would tackle Russia’s so-called “shadow fleet” of oil tankers, according to reports last night.
Canada, which has the current Group of Seven presidency, proposed the measure ahead of a meeting of G7 foreign ministers in Quebec later this week.
-
- Full Member
- Contacteer:
Nee, het is net goed. Dan hoef je je niet af te vragen welke producten je moet mijden. Ze staan allemaal bij elkaarronnie schreef: ↑Vandaag 08:59 Zag onderstaande bij Carrefour.
IMG20250308161726.jpg

En wat staat er ons te wachten? Dat Europa tarieven gaat invoeren tegen die Amerikaanse producten? Wel dat is het slim van Carrefour om ze nu te promoten zodat hun klanten wat voorraad kunnen inslaan. Je zult er misschien wel een andere visie over hebben maar het felle en gestuurde anti Amerika discours in onze media slaat echt niet bij iedereen aan hoor

- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Vele van die "Amerikaanse producten" worden NIET in Amerika geproduceerd (en naar hier geëxporteerd) maar worden hier in Europa, soms zelf in België gemaakt (zoals Coca-Cola). Nu deze producten gaan boycotten en vervangen door extern geproduceerde en geïmporteerde producten, zoals pakweg Zam Zam Cola (productie in Iranvortex schreef: ↑Vandaag 09:47En wat staat er ons te wachten? Dat Europa tarieven gaat invoeren tegen die Amerikaanse producten? Wel dat is het slim van Carrefour om ze nu te promoten zodat hun klanten wat voorraad kunnen inslaan. Je zult er misschien wel een andere visie over hebben maar het felle en gestuurde anti Amerika discours in onze media slaat echt niet bij iedereen aan hoor![]()

En ook een schot in eigen voeten want denk aan de economische activiteit en tewerkstelling.
Ter illustratie:
In België zijn twee verschillende ondernemingen actief onder het logo van Coca-Cola.
Coca-Cola Services maakt deel uit van The Coca-Cola Company en werkt zo mee aan de wereldwijde merk-marketing (inclusief sponsoring) enerzijds en de productie en verkoop van de siroop die aan de basis ligt van de drankjes anderzijds.
Daarnaast is in België een bottelaar actief (Coca-Cola European Partners Belgium) die zich toespitst op de productie en verkoop van het afgewerkt product: de blikjes, flesjes enz. De bottelaar koopt dus de siroop van Coca-Cola Services, voegt water en CO2 toe en verkoopt die dan via diverse distributiekanalen aan de eindgebruiker. Coca-Cola European Partners, voor 19% eigendom van The Coca-Cola Company, is actief in dertien Europese landen. In het begin van het millennium behoorde de Belgische bottel-activiteit nog tot een dochteronderneming van The Coca-Cola Company die actief was in een deel van West-Europa en Noord-Amerika. Zowel Coca-Cola Services als Coca-Cola European Partners hebben hun Belgisch hoofdkantoor in Anderlecht.
In totaal zijn er zeven vestigingen in België. Een achtste vestiging in Luxemburg maakt ook deel uit van Coca-Cola Belgium. De vestigingen zijn te vinden in Anderlecht, Gent, Antwerpen, Londerzeel, Hasselt, Heppignies, Chaudfontaine en Howald (Luxemburg).
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Je kan volgens mij de dingen in Amerika niet zomaar zien zoals wij de dingen hier zien.
Maar dezelfde fenomenen zie hier ook.
Dit is gewoon eigen aan een democratie en wellicht onvermijdelijk door de aard van de mens.
In Amerika is het links-rechts geslinger gewoon uitgesprokener dan hier doordat ze daar maar 2 partijen hebben.
Onderliggend is het niveau eigenlijk de kwestie niet, maar wel het beleid dat gevoerd wordt.
Ik zou denken dat je als Europeaan (en zeker als Belg/Vlaming) zoiets toch zou kunnen begrijpen.

-
- Sr. Member
- Contacteer:
De belangen van zijn land doen er niet toe, enkel zijn eigen belang telt.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Wauw, we hebben iemand in ons midden die de echte drijfveren van Trump kent. Als je de man zo goed doorhebt, dan moet je toch ook pakweg zijn volgende 20 moves van volgende week kunnen voorspellen? Daar zouden we pas wat aan hebben.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Je moet wel ziende blind zijn om niet te zien dat voor Trump maar 1 ding telt: Trump.
Hij gaat de komende week iets doen waar Putin blij mee is, want dat doet hij elke week
Hij gaat de komende week iets doen waar Putin blij mee is, want dat doet hij elke week

Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Charlesvdw schreef: ↑Vandaag 19:36 Je moet wel ziende blind zijn om niet te zien dat voor Trump maar 1 ding telt: Trump.
Hij gaat de komende week iets doen waar Putin blij mee is, want dat doet hij elke week![]()