De Beurs vandaag part 2
TIP
Re: De Beurs vandaag part 2
Als je Eur.usd bekijkt, dan zou je inderdaad moeten afleiden dat gecoriggeerd hiervoor, de beurzen redelijk groen staan gemiddeld...
Hoewel ik denk dat het nipt is, het zal niet groen zijn, maar zeer licht rood.
-
- Full Member
- Contacteer:
Trump reageert opnieuw als de razende baby die zijn zin snoepje niet krijgt
Based on Ontario, Canada, placing a 25% Tariff on “Electricity” coming into the United States, I have instructed my Secretary of Commerce to ad an ADDITIONAL 25% Tariff, to 50%, on all STEEL and ALUMINUM COMING INTO THE UNITED STATES FROM CANADA, ONE OF THE HIGHEST TARIFFING NATIONS ANYWHERE IN THE WORLD. This will go into effect TOMORROW MORNING
Compleet mesjogge (*) die gast
Onmiddellijke reactie van S&P 500: -1%
Het wordt een heel lange, heel diepe weg naar onderen. Goed voor de rest van de wereld.
(*) dat is een joods woord. Speciaal voor Trump die vazal van Putin is die Hamas, Hezbollah en Iran ondersteunt.
Based on Ontario, Canada, placing a 25% Tariff on “Electricity” coming into the United States, I have instructed my Secretary of Commerce to ad an ADDITIONAL 25% Tariff, to 50%, on all STEEL and ALUMINUM COMING INTO THE UNITED STATES FROM CANADA, ONE OF THE HIGHEST TARIFFING NATIONS ANYWHERE IN THE WORLD. This will go into effect TOMORROW MORNING
Compleet mesjogge (*) die gast

Onmiddellijke reactie van S&P 500: -1%
Het wordt een heel lange, heel diepe weg naar onderen. Goed voor de rest van de wereld.
(*) dat is een joods woord. Speciaal voor Trump die vazal van Putin is die Hamas, Hezbollah en Iran ondersteunt.
Laatst gewijzigd door KleineSpaarder op 11 maart 2025, 15:54, 3 keer totaal gewijzigd.
Trumps MAGA = MAPA: Make America Poor Again
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
Daarstraks schreven ze nog met groene inkt in New York. Ik heb net voor het eerst een plukje bijgekocht. Het is toch iwda geworden

Zeer hoge volumes bij iwda de laatste dagen (vooral vandaag). Vandaag begeeft Europa het ook. Stoxx600 daalt ongeveer evenveel als iwda op dit moment.
Laatst gewijzigd door Barryke op 11 maart 2025, 16:07, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Full Member
- Contacteer:
De Amerikaanse president wil ook de auto's die in Canada gemaakt worden, en naar de US gestuurd worden, zwaar belasten. Dat treft dus o.a.
- Ford
- General Motors
- Stellantis

Straks gaat hij dat ook doen voor de Tesla-fabrieken in Mexico. En Tesla heeft het al zo moeilijk
Trump also said he would declare a national electricity emergency in the states Ontario targeted, and he threatened to “substantially” increase tariffs on cars coming into the United States from Canada starting on April 2.
- Ford
- General Motors
- Stellantis

Straks gaat hij dat ook doen voor de Tesla-fabrieken in Mexico. En Tesla heeft het al zo moeilijk

Trump also said he would declare a national electricity emergency in the states Ontario targeted, and he threatened to “substantially” increase tariffs on cars coming into the United States from Canada starting on April 2.
Laatst gewijzigd door KleineSpaarder op 11 maart 2025, 16:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Er zijn analisten van een Amerikaanse bank die gerust nog 20% van de S&p500 zien afgaan.
Ik kijk nog even de kat uit de boom om IWDA bij te kopen. Sta nog steeds op +12 procent maar ik kom natuurlijk wel van +22 of zo.
Van mij mag het dus nog wat naar beneden.
Nu, ik heb een hangmat portefeuille en een losse aandelen portefeuille. Beide kleuren toch weer fors rood vandaag.
-
- Full Member
- Contacteer:
Dat is wel zeer optimistisch

Zoals Trump vandaag weer tekeer gaat, kunnen we alleen zeggen dat de s&p niet negatief kan worden.
Op 2 jaar ongeveer 40% winst en 1/3 de cash bij broker. En gaan we toch nog veel lager ik heb toch ook nog veel te veel op spaarrekeningen staan.voordeel van een crash is in principe dat dit veel sneller gaat dan omhoog, in theorie toch.
KleineSpaarder schreef: ↑Gisteren 16:11Dat is wel zeer optimistisch![]()
Zoals Trump vandaag weer tekeer gaat, kunnen we alleen zeggen dat de s&p niet negatief kan worden.

Gisteren dacht ik ook : "ik ga nu toeslaan voor IWDA, augustus vorig jaar heb ik de dip ook gemist, geen 2de keer ."Kwakkie schreef: ↑Gisteren 16:07Ik kijk nog even de kat uit de boom om IWDA bij te kopen. Sta nog steeds op +12 procent maar ik kom natuurlijk wel van +22 of zo.
Nu, ik heb een hangmat portefeuille en een losse aandelen portefeuille. Beide kleuren toch weer fors rood vandaag.
Blijkbaar zakt het toch nog wat verder. Timing , het is toch wat ....
Van jou mag het dus nog wat naar beneden? Nog 12%? Ik snap dat niet goed. Ik sta met iwda op -10% nu. Ik heb dus de top gekocht. Maar daarvoor had ik wel andere beleggingen. Het maakt toch niet uit of je nu winst of verlies hebt. Ik heb tijd en nog meer obligaties/goud dan Buffett op dit moment. Van mij mag het ook gerust zakken. Of niet, het maakt me niet echt uit.Kwakkie schreef: ↑Gisteren 16:07Ik kijk nog even de kat uit de boom om IWDA bij te kopen. Sta nog steeds op +12 procent maar ik kom natuurlijk wel van +22 of zo.
Staal in de VS nu 40% duurder dan in Europa.
Zal die energiehandicap nog meevallen en op termijn zal Europa daar sterker uitkomen. (tov de VS niet tov China of zo)
Zal die energiehandicap nog meevallen en op termijn zal Europa daar sterker uitkomen. (tov de VS niet tov China of zo)
72% aandelen, 17% obligaties, 11% cash
Normaal is hij in ieder geval niet.
Trump verdubbelt importheffingen op Canadees staal en aluminium naar 50 procent
De Amerikaanse president Donald Trump verhoogt de importheffingen op Canadees staal en aluminium naar 50 procent. Eerder was al een verhoging tot 25 procent aangekondigd. De heffingen gaan woensdagochtend in, stelt hij in een bericht op zijn socialemediakanaal Truth Social.