De Beurs vandaag part 2
TIP
Re: De Beurs vandaag part 2
Die Doug Ford een even grote gek dus dat escaleert daar met Canada in een ongezien sneltempo.
4 jaar campagne voeren van China hier en ginder en na 2 maand in oorlog liggen met een vriendschappelijk buurland, moet je kunnen.
4 jaar campagne voeren van China hier en ginder en na 2 maand in oorlog liggen met een vriendschappelijk buurland, moet je kunnen.
72% aandelen, 17% obligaties, 11% cash
Verdeeldheid zaaien in het land & dan annexeren.
In Groenland verkiezingen las ik ergens?
Acties van Rusland goedpraten om dan zelf het territorium uit te breiden...
We gaan nog wat meemaken de komende jaren.
Ik kan dan nog goedkoper bijkopen als het nog zakt. Ik heb tijd zat.Barryke schreef: ↑Gisteren 16:17Van jou mag het dus nog wat naar beneden? Nog 12%? Ik snap dat niet goed. Ik sta met iwda op -10% nu. Ik heb dus de top gekocht. Maar daarvoor had ik wel andere beleggingen. Het maakt toch niet uit of je nu winst of verlies hebt. Ik heb tijd en nog meer obligaties/goud dan Buffett op dit moment. Van mij mag het ook gerust zakken. Of niet, het maakt me niet echt uit.Kwakkie schreef: ↑Gisteren 16:07
Ik kijk nog even de kat uit de boom om IWDA bij te kopen. Sta nog steeds op +12 procent maar ik kom natuurlijk wel van +22 of zo.
Van mij mag het dus nog wat naar beneden.
Nu, ik heb een hangmat portefeuille en een losse aandelen portefeuille. Beide kleuren toch weer fors rood vandaag.
Haha, en wat zag je gisteren als triger dat het vanaf dan weer omhoog zou gaan?

Voor diegene die trachten te timen; we zitten nog maar in de escalatie fase van een wellicht globale handelsoorlog, die kan uitdraaien op een flink stuk blijvende de-globalisering. Voorlopig is er zelfs nog geen reële impact op de economie laat staan dat er nu reeds economisch herstel kan verwacht worden. Met andere woorden laat de cash nog maar wat op het spaarboekje staan, geen enkele reden om nu al aan FOMO toe te geven.
Tja, Vortex, maar dat zei jij ook bij de Coronacrash. Wie toen geluisterd heeft, heeft veel en veel te laat gekocht. De beurs is ook de economie niet. Niemand kan je zeggen wat je nu moet doen.
CagriSema; 15,7% gemiddeld gewichtsverlies met een studie met andere karakteristieken (combo diabetes type 2 + overgewicht) ; 62% zat op max dosis na 68 weken. 90% heeft einde studie gehaald, toch ook niet onbelangrijk. (slechts 30% voor de placebo)bryanv schreef: ↑21 december 2024, 12:04Zwaar overdreven koersreactie persoonlijk. De volle dosis zou ook niet gebruikt geweest zijn (57%) terwijl dit bij Eli Lilly wel het geval was over de hele lijn, vandaar misschien het verschil in percentages. Ik zou aan 40% korting kunnen instappen tov mijn verkoopprijs. Winst heb ik al en het is niet dat ik het aandeel nog drastisch verder zie zakken.Charlesvdw schreef: ↑21 december 2024, 07:00
Never catch a falling knife![]()
Nee, serieus, Novo Nordisk is de eerste, en zal goed blijven verkopen met Ozempic en Rybelsus. Maar er komt flinke concurrentie, moeilijk te voorspellen hoe de beurskoers daarop zal reageren. Waarschijnlijk is dit al grotendeels in de koers verrekend, de top was rond de 1000 Deense kroon en nu zitten we onder de 600.
De daling van de laatste dagen vind ik bizar. Hun nieuwe product is krachtiger dan Ozempic, maar omdat het "maar" 22,5% gewichtsdaling geeft ipv de verwachte 25%, reageren beleggers negatief.
Sorry, maar we hebben het over een product waarmee iemand die 150kg weegt kan zakken naar 118kg, dat vind ik toch indrukwekkend.
Dus deze laatste correctie is overdreven, daarom heb je misschien toch gelijk om terug bij te kopen.
Verder de aankondiging van hun 'online apotheek' met direct to consumer & price cuts in USA zullen het volume fors opdrijven vermoed ik (Lilly verlaagde de prijzen al eerder). Cut the middle man. Al zijn de prijzen meer dan gehalveerd (netto zal dat dus een pak minder zijn), dus zal volume nog wel fors moeten stijgen om dat te compenseren.
Ik heb het mes alvast opgepikt met een kleine 4% van de port.
Laatst gewijzigd door Umi op 11 maart 2025, 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Onzin. De corona crash (net zoals andere crashes) heeft meerdere maanden geduurd en je had eenmaal herstel was ingezet meerdere maanden om weer in te stappen, zelfs wie een jaar "te laat" was heeft zijn broek niet gescheurd. Het is me wat, zogenaamde hangmat beleggers die nu al last hebben van FOMO

van 18 februari tot 23 maart 

- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
De vraag is nu vooral: hoeveel risico wil je nemen om met overtollige cash te blijven zitten ?vortex schreef: ↑Gisteren 18:30Onzin. De corona crash (net zoals andere crashes) heeft meerdere maanden geduurd en je had eenmaal herstel was ingezet meerdere maanden om weer in te stappen, zelfs wie een jaar "te laat" was heeft zijn broek niet gescheurd. Het is me wat, zogenaamde hangmat beleggers die nu al last hebben van FOMO![]()

Ik zou zeggen: volg gewoon je strategie
Cash brengt ook niks op, ik zit al enkele maanden op quasi 0% cash (naast het noodpotje natuurlijk).
Elke maand terug wat extra stukjes op de plank, en als het zo blijft doorzakken kunnen de aflopende nulcoupons terug richting aandelen/etfs gaan, let's go Trump! Geen FOMO, gewoon gezond verstand imho.
Elke maand terug wat extra stukjes op de plank, en als het zo blijft doorzakken kunnen de aflopende nulcoupons terug richting aandelen/etfs gaan, let's go Trump! Geen FOMO, gewoon gezond verstand imho.
Tja, jij bent toen nog een half jaar of zo blijven zeggen dat het allemaal nog moest komen (de "echte" grote daling). De Tijd ook zoiets, we waren "op een kerkhof aan het dansen" en het kon niet goed aflopen. Altijd hetzelfde liedje. Maar ze hadden ongelijk. Wie in maart 2020 gekocht heeft, heeft gewoon veel betere prijzen gekregen.vortex schreef: ↑Gisteren 18:30Onzin. De corona crash (net zoals andere crashes) heeft meerdere maanden geduurd en je had eenmaal herstel was ingezet meerdere maanden om weer in te stappen, zelfs wie een jaar "te laat" was heeft zijn broek niet gescheurd. Het is me wat, zogenaamde hangmat beleggers die nu al last hebben van FOMO![]()
Kan nu anders zijn, zeker met die gekke toestanden daar over de oceaan en elders. Maar we zullen zien.
Velen zijn natuurlijk maar "hangmatbelegger" geworden nadat het woord populair werd en er een boek over geschreven werd. Dat zijn mensen die nog niet lang beleggen en dus weinig ervaring hebben. Ze hebben ook hoog aangekocht en worden nu geconfronteerd met hun eerste serieuze dip. Velen schieten in paniek, dat lees je ook in de beleggersgroepjes op faecesboek.
Tegenwoordig kun je aan de beurscapriolen kop noch staart krijgen. Voor hetzelfde geld stijgt alles morgen weer 2 procent.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
De bodem was toen maandag 23/3/2020.
de-beurs-vandaag-t12706-14040.html#p437751
P.S.: waar zit Yaris trouwens ?
Morgen kan er weer veel veranderen.
09:45 EUR - Lagarde van de ECB spreekt
12:00 VS - Inflatie (CPI)
14:30 VS - Ruwe olievoorraaden
19:00 VS - Federale begroting
IN US begint het toch al wat groener te worden momenteel.
Tijd om wat pizza's te kopen.
09:45 EUR - Lagarde van de ECB spreekt
12:00 VS - Inflatie (CPI)
14:30 VS - Ruwe olievoorraaden
19:00 VS - Federale begroting
IN US begint het toch al wat groener te worden momenteel.
Tijd om wat pizza's te kopen.

Laatst gewijzigd door Indalo op 11 maart 2025, 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.