Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Initieel tot 6% onderuit, maar die resultaten zijn toch gewoon prima? Ik heb wel moeite met verklaren waarom de as-reported financials zo afschuwelijk ogen terwijl de FCF generatie zeer hoog is. Wachten op de supposed supply/demand omslag zeker?stockzombie schreef: ↑23 december 2024, 17:48 Loading the trunk with $HDSN here.
Aan deze prijs kunnen ze 8,5% van alle aandelen opkopen met het huidige programma. En bijna 10% van de float.
Strengere restricties komen er vroeg of laat. Niets doen is geen optie, zeker wetende dat alle datacenters koeling nodig hebben.
https://phys.org/news/2024-12-satellite ... nhouse.amp
Met nu al $70m net cash en $250m market cap snap ik ook niet dat ze nog geen nieuwe verhoging van de share buybacks hebben aangekondigd. Obv tempo Q4 buybacks is de huidige authorisation na Q2 uitgeput, dus ik hoop wel dat dat nog komt.
Anderszijds nemen ze ook deel aan een conference binnen enkele maanden. Tijdens de conference call werd ook vernoemd dat ze ca. $1m kosten maakten voor het onderzoeken van strategische opportuniteiten. Mogelijks dit jaar nieuwe overname en vandaar de cash hoard?
Zit hier comfortabel in en koop waarschijnlijk nog bij, maar samen met AMR toch weer een goeie illustratie van de absolute pain in the ass that is value investing.
Dat gezegd zijnde: recent ingestapt in Nu Holdings. Is na cijfers afgestraft door oa. currency headwinds (Zuid-Amerikaans bedrijf, reporten in USD). Dollar is laatste tijd flink gezakt, aandeel NU nog harder. Bedrijf groeit als kool, 13x 2026 earnings momenteel met nog véél ruimte voor organische groei en FCF optimalisatie.
Moeilijk om met zo'n fascistische gek aan het roer van de VS je kruit direct allemaal te verschieten, maar er zijn nu toch echt al flinke koopjes te doen imo. Nvidia staat bv ook aan een enorm redelijke 25x forward PE.
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
CC gisteren beluisterd. Heb ook de indruk dat ze nog opportunistische acquisities op het oog hebben. Nu cash gebruiken voor inventories goedkoop te frontloaden doe je best pas wanneer je visibility hebt en dat verwacht ik volgend kwartaal. Cijfers waren niet slecht maar iedereen wacht op stijgende prijzen vr HFC’s.Rise schreef: ↑6 maart 2025, 23:54Initieel tot 6% onderuit, maar die resultaten zijn toch gewoon prima? Ik heb wel moeite met verklaren waarom de as-reported financials zo afschuwelijk ogen terwijl de FCF generatie zeer hoog is. Wachten op de supposed supply/demand omslag zeker?stockzombie schreef: ↑23 december 2024, 17:48 Loading the trunk with $HDSN here.
Aan deze prijs kunnen ze 8,5% van alle aandelen opkopen met het huidige programma. En bijna 10% van de float.
Strengere restricties komen er vroeg of laat. Niets doen is geen optie, zeker wetende dat alle datacenters koeling nodig hebben.
https://phys.org/news/2024-12-satellite ... nhouse.amp
Met nu al $70m net cash en $250m market cap snap ik ook niet dat ze nog geen nieuwe verhoging van de share buybacks hebben aangekondigd. Obv tempo Q4 buybacks is de huidige authorisation na Q2 uitgeput, dus ik hoop wel dat dat nog komt.
Anderszijds nemen ze ook deel aan een conference binnen enkele maanden. Tijdens de conference call werd ook vernoemd dat ze ca. $1m kosten maakten voor het onderzoeken van strategische opportuniteiten. Mogelijks dit jaar nieuwe overname en vandaar de cash hoard?
Zit hier comfortabel in en koop waarschijnlijk nog bij, maar samen met AMR toch weer een goeie illustratie van de absolute pain in the ass that is value investing.
Dat gezegd zijnde: recent ingestapt in Nu Holdings. Is na cijfers afgestraft door oa. currency headwinds (Zuid-Amerikaans bedrijf, reporten in USD). Dollar is laatste tijd flink gezakt, aandeel NU nog harder. Bedrijf groeit als kool, 13x 2026 earnings momenteel met nog véél ruimte voor organische groei en FCF optimalisatie.
Moeilijk om met zo'n fascistische gek aan het roer van de VS je kruit direct allemaal te verschieten, maar er zijn nu toch echt al flinke koopjes te doen imo. Nvidia staat bv ook aan een enorm redelijke 25x forward PE.
Inderdaad value investing is soms lang wachten, maar vind het wel minder gokken. Mijn EU defense plays IDR en QQ 55 en 44% hoger op paar weken, das een ander verhaal.
Inderdaad. Al bij al toch geen slechte cijfers en toch een duik. Ik denk dat ik ga bijkopen met oog op de toekomst.
Op zich akkoord, maar ik koop vanaf nu geen value meer, stilaan echt wel klaar mee. In een bullmarkt blijf je bijna gegarandeerd achter, maar bij dalingen zakt het even goed weg. Tenzij je die 1 op 10 goeie picks in port hebt, en dat is bijna gokken want er zit vaak 0,0 logica achter. Zie bv Solvay koers sinds resultaten.
Als er 1 categorie is die er nu boven uit steekt dan is het wel value. Zo'n crisis(je) brengt altijd een rotatie met zich mee. Dit kan wel eens het decennium van de return of value worden.Rise schreef: ↑Vandaag 09:32 Op zich akkoord, maar ik koop vanaf nu geen value meer, stilaan echt wel klaar mee. In een bullmarkt blijf je bijna gegarandeerd achter, maar bij dalingen zakt het even goed weg. Tenzij je die 1 op 10 goeie picks in port hebt, en dat is bijna gokken want er zit vaak 0,0 logica achter. Zie bv Solvay koers sinds resultaten.
Ik heb een Airbnb in Avoriaz.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Resultaten zijn echt slecht te noemen. Frankrijk krijgen ze precies niet onder controle. In de outlook zit ook gewoon niks positiefs. ‘Positive FCF expected for 2025’. Moet je daar als belegger blij van worden? Groei valt stil en winstgevendheid blijft ondermaats. Ik hoop positiever gestemd te worden met de CC… laat ons hopen dat de clubs die voorbije jaar geopend zijn een veel betere rendabiliteit hebben dan degene die vier jaar geleden geopend zijn. Benieuwd of die 24/7 een effect zal hebben daar.
Bedankt Panama. Totale plaatje pak minder rooskleurig dan mijn initiële blik op de resultaten. Afstraffing is groot, maar wel terecht inderdaad. Vooral ook gigantische miss op FCF ondanks eerder de prognose nog te bevestigen.
Het feit dat ze dan voor 40m aandelen inkopen en tegelijk 35m kosten maken voor 24u opening én trager groeien... Mja. Ik zie die langere openingstijden ook nauwelijks impact hebben op klantenwerving eigenlijk. We hebben er zo eentje in de buurt. Enkel die-hards maken daar gebruik van en de echt winstgevende klanten zijn sowieso net mensen die niet komen opdagen. Ofwel heb je die al, ofwel kiezen die niet voor Basic Fit, dus ik snap die beslissing echt niet. Zeker als je net wil focussen op kostenbeheersing.
Zeer jammerlijk verhaal want hier zat echt wel potentieel in, maar lijkt erop dat het bedrijf het management is ontgroeid. We wisten al dat de LT targets niet haalbaar waren, maar je eigen outlook niet halen en voor dit jaar nog eens verlagen... Vertrouwen is ver zoek. Die private equity buyout waar de US hedge funds voor pushten klinkt opeens een pak logischer. Ga het niet afwachten en ben er volledig uit. Slecht track record voor timing dus dat beloofd, maar wil niet riskeren hier nog maanden (of zelfs jaren)lang te moeten bagholden terwijl er elders high quality opportuniteiten ontstaan. Serieus broek aan gescheurd, -5,2% YTD en -10% sinds de ATH nu (opening US vandaag niet meegerekend). Uiteraard ook geïmpacteerd door USD wisselkoers, maar desondanks zeer slecht resultaat aangezien don't lose money focus nr1 is hier.
Het feit dat ze dan voor 40m aandelen inkopen en tegelijk 35m kosten maken voor 24u opening én trager groeien... Mja. Ik zie die langere openingstijden ook nauwelijks impact hebben op klantenwerving eigenlijk. We hebben er zo eentje in de buurt. Enkel die-hards maken daar gebruik van en de echt winstgevende klanten zijn sowieso net mensen die niet komen opdagen. Ofwel heb je die al, ofwel kiezen die niet voor Basic Fit, dus ik snap die beslissing echt niet. Zeker als je net wil focussen op kostenbeheersing.
Zeer jammerlijk verhaal want hier zat echt wel potentieel in, maar lijkt erop dat het bedrijf het management is ontgroeid. We wisten al dat de LT targets niet haalbaar waren, maar je eigen outlook niet halen en voor dit jaar nog eens verlagen... Vertrouwen is ver zoek. Die private equity buyout waar de US hedge funds voor pushten klinkt opeens een pak logischer. Ga het niet afwachten en ben er volledig uit. Slecht track record voor timing dus dat beloofd, maar wil niet riskeren hier nog maanden (of zelfs jaren)lang te moeten bagholden terwijl er elders high quality opportuniteiten ontstaan. Serieus broek aan gescheurd, -5,2% YTD en -10% sinds de ATH nu (opening US vandaag niet meegerekend). Uiteraard ook geïmpacteerd door USD wisselkoers, maar desondanks zeer slecht resultaat aangezien don't lose money focus nr1 is hier.
Allebei bedankt voor de verduidelijking. Ik had het deze morgen snel overlopen maar met jullie uitleg zie ik inderdaad nu duidelijker de slechte resultaten. Ik heb gelukkig slechts een kleine positie dus een beperkt verlies.
Ik had een tijdje geleden grote twijfels bij hun FCF guidance en het blijkt dus nog erger te zijn, gelukkig een van mijn kleinste posities. Voorlopig nog een hold voor mij.
Het is hopen op een private equity buyout, anders is dit hoogstwaarschijnlijk nog een hele poos dood geld. Ook opmerkelijk: ze doen nu €40m buybacks en smijten €3m weg aan een liquiditeitsprogramma, maar denken er wel aan om de terugbetaling van hun 2027 convertibles te financieren door aandelen uit te geven... Geen idee waar dit mgmt mee bezig is...