Ervaringen met Saxo Bank
TIP
Re: Ervaringen met Saxo Bank
Zijn de kosten dan zoveel lager dan Bolero? Want met deze praktijken moet het verschil al groot zijn.
Ja, anders zou ik het er niet voor over hebben. Dat spreekt voor zich. Ik spaar ongeveer 70% uit, denk ik. Zeker als je ook al eens op Xetra koopt, dan betaal je 2 euro ipv 15 bvb. 5000 euro iwda? 2,5 euro ipv 15 euro bij Bolero. Een obligatie 0.08% ipv minstens 0.3% bij Bolero, valuta omwisselen 0.25% ipv 0.6%. Een optie $1 ipv $3. Als je weet dat ik vorig jaar meer dan 5000 euro transactiekosten had bij Bolero, dan is het wel de moeite. Al heeft alles zijn grenzen natuurlijk. Als ze nu nog moeilijk blijven doen, dan komt er niets bij, en ben ik mogelijk zelfs helemaal weer weg.
-
- Full Member
- Contacteer:
Nu de fiscus met een vergrootglas zal kijken wie nieuwe beleggingsrekeningen opent om de taks 0,15% te vermijden, doe je er misschien best aan bestaande rekeningen te behouden. Als je ze lang voor de taks 0,15% had, kunnen ze niet beweren dat je ze geopend hebt om de taks te vermijden.
Trumps MAGA = MAPA: Make America Poor Again
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
Daar heb ik ook al aan gedacht. Voorlopig moet ik die taks nog niet betalen. Maar misschien bespaar ik toch nog meer aan transactiekosten dan die 0.15% effectentaks. Waarschijnlijk gaan ze wel die effectentaks bij elke begrotingsoefening een beetje verhogen, samen met de accijnzen op tabak…KleineSpaarder schreef: ↑Vandaag 12:27Nu de fiscus met een vergrootglas zal kijken wie nieuwe beleggingsrekeningen opent om de taks 0,15% te vermijden, doe je er misschien best aan bestaande rekeningen te behouden. Als je ze lang voor de taks 0,15% had, kunnen ze niet beweren dat je ze geopend hebt om de taks te vermijden.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Of de vrijstelling verlagen ...Barryke schreef: ↑Vandaag 13:12 Daar heb ik ook al aan gedacht. Voorlopig moet ik die taks nog niet betalen. Maar misschien bespaar ik toch nog meer aan transactiekosten dan die 0.15% effectentaks. Waarschijnlijk gaan ze wel die effectentaks bij elke begrotingsoefening een beetje verhogen, samen met de accijnzen op tabak…
Maar ook los daarvan kan n.m.i. spreiden over meerdere brokers zinvol zijn.
Welke broker laat je dan afhangen van o.a. valutawissel nodig, op welke beurs genoteerd, frequentie van je handel bv.
Plaats jij dagorders want dan rekenen ze 2x kosten aan.
Ik plaats orders zonder datum en dan gaan de kosten er maar 1x vanaf.
Vraag me ook af wat zij ermee te maken hebben vanwaar het geld van mijn kinderen vandaan komt.Barryke schreef: ↑Gisteren 23:42 Mij werd 2 weken geleden voor de vierde keer gevraagd om “mijn gegevens bij te werken”. Ik ben nog geen jaar klant. Ik antwoord hen en daarna komen er nog bijkomende vragen. Op dat laatste bericht heb ik voor de eerste keer niet zo vriendelijk meer geantwoord. Ik heb gezegd dat ik het een beetje beu ben nu. Ze moeten het nog altijd goedkeuren (of niet). Zij zijn echt de enige bank/broker die haar klanten zo pest.
Al is het van Sinterklaas, het staat op hun zichtrekening bij hun bank.
Het zijn ook orders zonder datum Karine. Ik ga toch nog eens proberen via mail. Vooral dat ze zich niet generen om 1 aandeel te verkopen vind ik erover. Ze zullen wel zeggen dat zij daar ook niet aan kunnen doen, maar kunnen ze niet zoiets inbouwen van minstens zoveel aandelen of geen verkoop? Ze kunnen toch denken dat hun klanten daar niet blij mee gaan zijn?
Uiteraard kunnen ze dat niet, die orders worden naar de beurs zelf gestuurd, en daar is het puur vraag/aanbod. Alle orders van alle brokers wereldwijd komen daar gewoon samen in het orderboek. Een enkele broker heeft daar niks meer te beslissen.mver schreef: ↑Vandaag 17:19 Het zijn ook orders zonder datum Karine. Ik ga toch nog eens proberen via mail. Vooral dat ze zich niet generen om 1 aandeel te verkopen vind ik erover. Ze zullen wel zeggen dat zij daar ook niet aan kunnen doen, maar kunnen ze niet zoiets inbouwen van minstens zoveel aandelen of geen verkoop? Ze kunnen toch denken dat hun klanten daar niet blij mee gaan zijn?
Ok, maar het lijkt mij in deze digitale tijden wel een wat voorbijgestreefd systeem. Zou toch beter moeten kunnen.