Federale Arizona-regering
Re: Federale Arizona-regering
Ik denk dat het werkvolk het stilaan beu was om voor linkse beloftes te stemmen (meer koopkracht, enz...) om dan telkens tot de conclusie te komen dat het werkvolk toch weer gepluimd werd ten voordele van uitkeringen, migratie, enz.. Met De Wever zal dat toch iets minder naar herverdeling neigen. Daar ook geen loze beloftes van hogere koopkracht, enkel de minimum €500 verschil tussen werken en de hangmat is vooropgesteld.Lukske schreef: ↑Vandaag 12:47 Dewever is een geschiedenisman. Eerste les geschiedenis: Ze herhaalt zichzelf. Dewever past oude technieken toe en bam, het werkt. Werkvolk heeft de domme eigenschap zichzelf in de vernieling te stemmen. En dat heeft ze weer goed gedaan.
Dewever is niet dom, daar beschuldig ik hem niet van. Wel sluw om zijn eigen ideologie er door te drukken.
De Vlaamse gatlikkerspartij. Dewever is een soort mini versie van Trump. Overtuig me van het tegendeel.
Wel kijk, als een peiling na de formatie en met gekend regeerakkoord exact evenveel zetels oplevert als de verkiezingen dan kun je alleen maar concluderen dat de meerderheid van de Vlamingen nog altijd met gelijke aantallen achter deze regering staan. Dat jij liever iets anders wil zien of er zelfs iets anders in ziet was natuurlijk te verwachten maar redelijk irrelevant, het is nu eenmaal wat het is, ook al ben je er niet blij meehaelewyn schreef: ↑Vandaag 12:57 Of we dan als besluit 'goed bezig' kunnen geven aan beide bewegingen ? Voor mij eerder omgekeerd aan wat jij vertelt , Vortex.
Ik hoor in mijn omgeving spijt om een stem aan BDW te geven. Ik hoor van niemand de conclusie 'goed bezig'.![]()
![]()
Maar inderdaad. Laat hem maar doen. Zo zijn we er over vier jaar zeker vanaf. En ondertussen zitten we het wel uit.

Ben ik tegen migratie? een dikke ja. Ben ik tegen profitariaat van uitkeringen? een dikke ja. Maar waarom waren ze weer onmiddellijk akkoord met maatregelen tegen de werkende mensen? Langer werken, slechtere arbeidsomstandigheden, uitholling SZ,....vortex schreef: ↑Vandaag 13:02Ik denk dat het werkvolk het stilaan beu was om voor linkse beloftes te stemmen (meer koopkracht, enz...) om dan telkens tot de conclusie te komen dat het werkvolk toch weer gepluimd werd ten voordele van uitkeringen, migratie, enz.. Met De Wever zal dat toch iets minder naar herverdeling neigen. Daar ook geen loze beloftes van hogere koopkracht, enkel de minimum €500 verschil tussen werken en de hangmat is vooropgesteld.Lukske schreef: ↑Vandaag 12:47 Dewever is een geschiedenisman. Eerste les geschiedenis: Ze herhaalt zichzelf. Dewever past oude technieken toe en bam, het werkt. Werkvolk heeft de domme eigenschap zichzelf in de vernieling te stemmen. En dat heeft ze weer goed gedaan.
Dewever is niet dom, daar beschuldig ik hem niet van. Wel sluw om zijn eigen ideologie er door te drukken.
De Vlaamse gatlikkerspartij. Dewever is een soort mini versie van Trump. Overtuig me van het tegendeel.
Controleer de profiteurs, wijs migranten uit of hou ze tegen maar kloot het werkvolk toch niet?
Dewever wil de sociale zekerheid kapot en misbruikt de vreemdelingenproblematiek hiervoor. De 2 hangen niet samen maar hij doet wel alsof dat wel zo is.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Ik kreeg het idee dat 'onze nieuwe vijand' tegenwoordig de ambtenarij zijn (Daar waar het vroeger de Walen waren, dan de vreemdelingen , enz...) , daar zitten er een paar tussen die 'te vroeg' op pensioen kunnen gaan (het volledige plaatje ervan , nl. dat dat eigenlijk een heel andere statuut is met zowel voor-als nadelen vergeet men eventjes).Lukske schreef: ↑Vandaag 13:36Ben ik tegen migratie? een dikke ja. Ben ik tegen profitariaat van uitkeringen? een dikke ja. Maar waarom waren ze weer onmiddellijk akkoord met maatregelen tegen de werkende mensen? Langer werken, slechtere arbeidsomstandigheden, uitholling SZ,....vortex schreef: ↑Vandaag 13:02
Ik denk dat het werkvolk het stilaan beu was om voor linkse beloftes te stemmen (meer koopkracht, enz...) om dan telkens tot de conclusie te komen dat het werkvolk toch weer gepluimd werd ten voordele van uitkeringen, migratie, enz.. Met De Wever zal dat toch iets minder naar herverdeling neigen. Daar ook geen loze beloftes van hogere koopkracht, enkel de minimum €500 verschil tussen werken en de hangmat is vooropgesteld.
Controleer de profiteurs, wijs migranten uit of hou ze tegen maar kloot het werkvolk toch niet?
Dewever wil de sociale zekerheid kapot en misbruikt de vreemdelingenproblematiek hiervoor. De 2 hangen niet samen maar hij doet wel alsof dat wel zo is.
Het doel is immers een nieuwe volksvijand (groep) creëren zoals dat in het verleden ook telkens ging.
Wel, men heeft het veel te lang nagelaten om de begrotingstekorten te verminderen en de vergrijzing op te vangen. Veel te lang heeft men geteerd op extra schuldopbouw. Het probleem wordt niet kleiner door het vooruit te schuiven, in tegendeel, nu zijn er harde maatregelen nodig om de tekorten nog iet of wat binnen de perken te houden. Met simplistische slogans als wijs migranten uit of hou ze tegen is dit al lang niet meer op te lossen, moest met twintig jaar geleden al mee beginnen. Langer werken voor wie nog uitzonderingsstatuten heeft (onderwijs, NMBS,...) is niet meer dan een logisch gevolg, voor de gewone werkmens in de privaat blijft het (vervroegd) pensioen ongewijzigd, enkel de 156 dagen regel maakt dat de meesten hun eerste jaar kwijt zijn en dus 1 jaar later op vervroegd pensioen kunnen. Het is simpel, als er minder mag uitgegeven worden en er meer inkomsten nodig zijn, dan gaat iedereen daar wel op een of andere manier een nadeel aan ondervinden, we kunnen het niet blijven doorschuiven naar volgende generaties of de andere moet het maar betalen.
Nochtans , de bedragen die we de afgelopen dagen / weken hebben horen circuleren om defensie zijn van ongeziene grootte ,vortex schreef: ↑Vandaag 13:57Wel, men heeft het veel te lang nagelaten om de begrotingstekorten te verminderen en de vergrijzing op te vangen. .....
.... is niet meer dan een logisch gevolg, voor de gewone werkmens in de privaat blijft het (vervroegd) pensioen ongewijzigd, enkel de 156 dagen regel maakt dat de meesten hun eerste jaar kwijt zijn en dus 1 jaar later op vervroegd pensioen kunnen. Het is simpel, als er minder mag uitgegeven worden en er meer inkomsten nodig zijn, dan gaat iedereen daar wel op een of andere manier een nadeel aan ondervinden, we kunnen het niet blijven doorschuiven naar volgende generaties of de andere moet het maar betalen.
Benieuwd hoe ze dat gaan doen kloppen in hun begrotingstabelletjes en de schuld af te bouwen.
Een beetje zoals de rechtse demagogie van ons jaren voor de neus te houden dat "er bespaard zal en moeten worden", "je kan niet blijven geld uitgeven dat er niet is...." enz enz enz ....
Het doel was toch : de schuld niet verder te laten oplopen.... ?
Arizona is een paar weken bezig, de begrotingstabellen kloppen al niet meer en Franken praat over miljarden voor defensie alsof het een sigarettenpeukje weggooien is.
En BDW , de patroonheilige van een begroting op orde lijkt er hem heel mooi in te volgen
Dat is enorm kortzichtig.vortex schreef: ↑Vandaag 13:16
Wel kijk, als een peiling na de formatie en met gekend regeerakkoord exact evenveel zetels oplevert als de verkiezingen dan kun je alleen maar concluderen dat de meerderheid van de Vlamingen nog altijd met gelijke aantallen achter deze regering staan. Dat jij liever iets anders wil zien of er zelfs iets anders in ziet was natuurlijk te verwachten maar redelijk irrelevant, het is nu eenmaal wat het is, ook al ben je er niet blij mee![]()

Het moment van de peiling was te vroeg ; de doorsnee Vlaming wil nog niet te snel toegeven dat hij fout was met zijn keuze.
Er is het element 'hoop'. Mensen hopen dat het nu allemaal anders en beter wordt. Eens ze zien dat het 'anders en slechter' wordt, gaat de stem van de Vlaming wel veranderen. Ik zal je er later nog aan herinneren....
Misschien was het een peiling in MSM stijl : bij 12 leden op de redactie en gedaan.
Ok... het goede resultaat is hen gegund. Het zal niet blijven duren zo. Daar ben ik eigenlijk wel zeker over.
Als NVA supporter het woord demagogie gebruiken tegenover de tegenstanders.... Dat is durven ! En ook het niet te nauw nemen met de werkelijkheid.
https://www.youtube.com/watch?v=DunPmJ87RDY
Ik ben even om een marginaal pakje frieten geweest en een cola light.
Als ik altijd thuis ben en antwoord geef op wat anderen schrijven gaan er hier weer gasten denken dat ze iets slim te vertellen hebben en beweren dat ik 'het hoogste woord wil voeren'.

"Er komt nu nooit eens iets rechts uit, uit die Haelewyn. Hoe ergerlijk is die toch. Hij wil altijd het hoogste woord voeren. Hij zou niet moeten antwoorden op de rechtsen en gewoon zeggen dat ze gelijk hebben want ik vind dat dat zo is."

Niet werkende mensen , levensgenieters dus , gelijk stellen met profiteurs is er over.
Yep, er zullen wellicht nog meer en zwaardere inspanningen gevraagd worden, de nood aan extra defensie uitgaven maken het niet eenvoudiger. De doelstelling om de begroting tegen 2029 in evenwicht te krijgen zal waarschijnlijk te zware besparingen en extra lasten vergen, het zal dus al een hele prestatie zijn om het tekort wat terug te schroeven.
En zeggen dat er niks veranderd voor het vervroegd pensioen buiten 156 dagen is sterk zeer kort door de bocht. Periodes van gelijkstelling vallen weg, wie zegt dat legerdienst die verplicht was blijft tellen na 2027? Er gaan er zeer velen verschillende jaren 'verliezen'.
De kracht van de verandering : binnen 4 jaar zullen de meeste oogjes wel zijn opengegaan.
De kracht van de verandering : binnen 4 jaar zullen de meeste oogjes wel zijn opengegaan.
Laatst gewijzigd door Indalo op 16 maart 2025, 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Het doel is immers een nieuwe volksvijand (groep) creëren zoals dat in het verleden ook telkens ging.
Is dat niet precies wat de linkse partijen doen met "de sterkste schouder" ? Een nieuwe volksvijand creëren?
Is dat niet precies wat de linkse partijen doen met "de sterkste schouder" ? Een nieuwe volksvijand creëren?
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Het is wel heel duidelijk tot welke fanclub jij behoort, persoonlijk vraag ik me af wie de gevaarlijkste zijn in deze maatschappij, onze linkse vrienden of mensen zoals jij die blind blijven geloven in onze Quisling terwijl hij de ene verkiezingsbelofte na de andere verbreekt en de werkende mens het leven zuur maakt ...vortex schreef: ↑Vandaag 13:02Ik denk dat het werkvolk het stilaan beu was om voor linkse beloftes te stemmen (meer koopkracht, enz...) om dan telkens tot de conclusie te komen dat het werkvolk toch weer gepluimd werd ten voordele van uitkeringen, migratie, enz.. Met De Wever zal dat toch iets minder naar herverdeling neigen. Daar ook geen loze beloftes van hogere koopkracht, enkel de minimum €500 verschil tussen werken en de hangmat is vooropgesteld.Lukske schreef: ↑Vandaag 12:47 Dewever is een geschiedenisman. Eerste les geschiedenis: Ze herhaalt zichzelf. Dewever past oude technieken toe en bam, het werkt. Werkvolk heeft de domme eigenschap zichzelf in de vernieling te stemmen. En dat heeft ze weer goed gedaan.
Of wat denk je van zijn defensieplannen, 17 miljard extra, geen probleem, we houden het uit de begroting, probleem opgelost ...
Ja, die zijn goed bezig met de toekomst ...
En we zullen maar zwijgen over de Vlaamse regering, kijk maar eens hoe de schuldenberg is gestegen sinds zij nu al jaren aan de macht zijn, verschrikkelijk gewoon !
Make Spaargids " Great Again ! "