Federale Arizona-regering
Re: Federale Arizona-regering
Wat gaan we nu krijgen? je zit hier wel de sterkste schouders te verdedigen, de groep die steevast voor alles mocht opdraaien onder linkse regeringen. Als ik Vooruit en uw PVDA hoor, is het nog steeds niet de bedoeling dat deze groep minder belast moet worden, in tegendeel dit zijn hun sterkste schouders. Het gaat daar enkel over de allerlaagste inkomens die amper meer hebben dan een hangmat uitkering maar vooral gaat het over het behoud van allerlei vormen van niet werken en het op kosten van de gemeenschap leven.KV schreef: ↑Vandaag 06:34
Een meerwaardetaks , meerwaardebelasting is iets wat al langer geopperd werd vanuit linksere hoeken , dit om proberen een kentering te bekomen en een meer gelijkere inningen van belastingen van diverse vormen van inkomsten.
Iedereen wordt aangemaand te gaan werken , maar als je dit al fulltime doet met wat jaren anciënniteit zit je direct aan een marginaal tarief van getaxeerd te worden. 50%
Dit naar beneden halen kan niet anders als je de inkomsten belastingen niet in zijn totaliteit bekijkt.
MR en NVA zijn eerder voorstander van minder uitgeven, dus niet pro meer belastingen, al zeker MR is zwaar tegen die meerwaardentaks omdat er alweer geen taksverlaging voor de middenklasse tegenover staat.KV schreef: ↑Vandaag 06:34 Je kan dus tegen die meerwaarde belasting zijn of de hoogte van 6000€ of 10.000€ grens betwisten, maar wat hebben partijen als MR of NVA op tafel gelegd opdat het progressieve stelsel voor inkomen uit arbeid eindelijk zou kunnen herzien worden ten gunste van ‘de werkende man’ waarvan ze altijd kraaien ervoor te staan ?
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Een NVA extremist als Vortex kan hier misschien nog iets verzinnen maar elke andere normale persoon kan hier niets anders op antwoorden dan: " Niets, Nada, Noppes, Rien, Nothing !"KV schreef: ↑Vandaag 06:34Een meerwaardetaks , meerwaardebelasting is iets wat al langer geopperd werd vanuit linksere hoeken , dit om proberen een kentering te bekomen en een meer gelijkere inningen van belastingen van diverse vormen van inkomsten.
Iedereen wordt aangemaand te gaan werken , maar als je dit al fulltime doet met wat jaren anciënniteit zit je direct aan een marginaal tarief van getaxeerd te worden.
Dit naar beneden halen kan niet anders als je de inkomsten belastingen niet in zijn totaliteit bekijkt.
Je kan dus tegen die meerwaarde belasting zijn of de hoogte van 6000€ of 10.000€ grens betwisten, maar wat hebben partijen als MR of NVA op tafel gelegd opdat het progressieve stelsel voor inkomen uit arbeid eindelijk zou kunnen herzien worden ten gunste van ‘de werkende man’ waarvan ze altijd kraaien ervoor te staan ?
Make Spaargids " Great Again ! "
Klopt, maar toch zeggen de meesten hier dat er in België nog niet genoeg herverdeling is. Ik denk dat ons land een van de uitzonderingen is waar zij die niet bijdragen, toch een inkomen genereren.
LOL, extreem rechts is het eens met extreem links. Zullen jullie beiden ook wel heel tevreden zijn met dit sossen besluitvoorheenCP1234 schreef: ↑Vandaag 07:58 Een NVA extremist als Vortex kan hier misschien nog iets verzinnen maar elke andere normale persoon kan hier niets anders op antwoorden dan: " Niets, Nada, Noppes, Rien, Nothing !"

Mijn conclusie: ze zouden zich beter wat meer bezig houden met minder geld uitgeven ipv ridicule regulitis aan beursgenoteerde bedrijven op te leggen.
Ik ook. +2Finny10 schreef: ↑Gisteren 22:48Alweer met je eens. +1VincentVega schreef: ↑Gisteren 22:36 De meerwaardebelasting hebben we enkel en alleen te danken aan Vooruit. Zonder die maatregel wilden ze niet in de regering stappen. Het was voor hen een breekpunt en heeft de regeringsonderhandelingen serieus vertraagd.
Als Vooruit de vrijstelling van deze taks eigenlijk op amper 6.000 euro wou brengen ipv de huidige 10.000 euro dan mag het duidelijk zijn dat de linkse slogans zoals “laat de rijken betalen” en “de sterkste schouders meer laten bijdragen” NIET bedoeld voor de Fernand Hutsen en Marc Couckes van deze wereld, maar WEL voor de modale middenklasse, nl. de werkende tweeverdieners met een beetje spaargeld over om te kunnen beleggen.
Ik heb een Airbnb in Avoriaz.
Dit is naiviteit. Die meerwaardeblasting dient niet voor investeringen, noch voor het verlagen van een andere belasting. Dit dient om putten te vullen.
En waarom moet dat een probleem zijn? Waarom is het niet gewoon aanvaardbaar dat we het beter hebben dan 50 jaar geleden? Daar hebben we toch met z'n allen een heel leven lang voor gewerkt?
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik dacht dat je de "boutade" wel ging snappen, mijn intelligentiepeil is sinds een paar jaar dalende maar ik weet ook wel dat het meer dan een paar kilometer is.VincentVega schreef: ↑15 maart 2025, 11:32 Je onderschat de Russen en wat de Russen al gedaan hebben.
"Een paar kilometer ingenomen" ... je moet je eens dringend gaan bijscholen![]()
En nee, de Russen moeten niet onderschat worden maar Putin heeft geen enkele interesse om het hele Europese vasteland in te nemen, hij wil terug naar de situatie van tijdens de Koude Oorlog : bufferstaten die hem "beschermen" tegen de Europeanen. Of we dit moeten toestaan is een andere discussie maar "haantjes" willen ons doen geloven dat we nu plots bang moeten worden in onze contreien, laat ons de mentale toestand van jongeren en jongvolwassenen nog een beetje meer naar de vaantjes laten gaan na het coronagebeuren

- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Ik snap ook de grote drang niet om steeds weer meer geld te willen afpakken van wie zijn geld eigenhandig verdient. "We gaan er met zijn allen op vooruit" volstaat blijkbaar niet. Iedereen moet blijkbaar ook nog eens juist hetzelfde verdienen, ongeacht of hij het geld zelf verdient of niet. Blijkbaar mag het niet dat iemand iets meer verdient dan een ander (omdat hij meer werkt, een beter betaalde job heeft, goed belegd, een erfenis heeft gekregen ...). Want dan moet het afgepakt en herverdeeld worden ...
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
In tijden van bergen schuld zou je alleen kunnen hopen dat de druk op de actieven of de middenklasse niet hoger wordt.CarpeNoctem schreef: ↑Vandaag 06:42
Da's wel weer adding insult to injury. Het is links die steeds belastingsverlagingen tegenhoudt. De laatste keer dat wij werkenden een (weliswaar veel te kleine) belastingsverlaging kregen was onder Michel I.
Maar aangezien ze binnenkort met miljarden gaan smijten en veel heilige huisjes nog onaangeroerd blijven, denk ik dat je het mag vergeten...
Wees realistisch. Met belastingsverlagingen komen we er niet. Die verlagingen komen er dus ook niet.
Je predikt zaken die passen in : als het te mooi is om waar te zijn, is het ook niet waar.
Voor mij mag het. Vooral omdat ik er zelf niet slecht voor zit.VincentVega schreef: ↑Vandaag 10:39 Blijkbaar mag het niet dat iemand iets meer verdient dan een ander (omdat hij meer werkt, een beter betaalde job heeft, goed belegd, een erfenis heeft gekregen ...). Want dan moet het afgepakt en herverdeeld worden ...
Als het dan voor iedereen binnen het redelijke blijft, is ons rechtvaardigheidsgevoel weer niet geschaad.
Mensen die in een staatsjob torenhoge lonen kregen, moeten daarna niet nog eens torenhoge pensioenen ontvangen. Ofwel snij je in dat pensioen, ofwel wordt het meer belast. Beide zijn ok.
In tegenstelling tot anderen hier (jij bv) denk ik dat KV hier niet zit om een partijprogramma te verdedigen. Dat geldt ook voor mij.
Ik denk dat enkele mensen, waaronder kv en ik, gewoon hun eigen mening uitspreken.
Nee. Ze worden niet minder belast. Als er al geen verhoging komt moeten ze ook tevreden zijn.

- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Goed zo, we komen er nog. En nu ook nog dezelfde redenering toepassen voor andere uitgaven uit de Sociale Zekerheid ... want daar zitten de vetpotten.Kakkie schreef: ↑Vandaag 10:40Voor mij mag het. Vooral omdat ik er zelf niet slecht voor zit.VincentVega schreef: ↑Vandaag 10:39 Blijkbaar mag het niet dat iemand iets meer verdient dan een ander (omdat hij meer werkt, een beter betaalde job heeft, goed belegd, een erfenis heeft gekregen ...). Want dan moet het afgepakt en herverdeeld worden ...
Als het dan voor iedereen binnen het redelijke blijft, is ons rechtvaardigheidsgevoel weer niet geschaad.
Mensen die in een staatsjob torenhoge lonen kregen, moeten daarna niet nog eens torenjoge pensioenen ontvangen. Ofwel snij je in dat pensioen, ofwel wordt het meer belast. Beide zijn ok.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Ze bekijken het maar. Tot nader order staat er elke maand nog vers geld op mijn rekening en ik ben hoopvol dat dat in de categorie waar ik nu zit nog niet te snel gaat stoppen.
Ik weet anders binnen de sociale zekerheid wel erg veel te besparen als het echt nodig is..
Dan gaan er wel een paar een Porsche met minder opties moeten kopen waarschijnlijk.
Ik weet anders binnen de sociale zekerheid wel erg veel te besparen als het echt nodig is..
Dan gaan er wel een paar een Porsche met minder opties moeten kopen waarschijnlijk.
Uitgaven sociale zekerheid zullen alleen maar stijgen zolang er alleen aan symptoombestrijding wordt gedaan en men het onkruid niet met wortel en al uitroeit.
De manier waarop men de laatste 20 jaar kinderen opvoedt tot snowflakes die voor het minste in huilen uitbarsten begint zich te manifesteren in onze werkomgeving en scholen.
https://www.hln.be/binnenland/exclusief ... ~a77e03e1/
De manier waarop men de laatste 20 jaar kinderen opvoedt tot snowflakes die voor het minste in huilen uitbarsten begint zich te manifesteren in onze werkomgeving en scholen.
https://www.hln.be/binnenland/exclusief ... ~a77e03e1/
Eens beginnen met het remgeld voor de huisdokter op te trekken naar pakweg10 euro zou al een huizenhoog verschil maken. Waarom moet dat maar 4 euro kosten. Ik ken er die bijna hun dokter meer zien dan hun eigen man.VincentVega schreef: ↑Vandaag 10:55 Goed zo, we komen er nog. En nu ook nog dezelfde redenering toepassen voor andere uitgaven uit de Sociale Zekerheid ... want daar zitten de vetpotten.