Peiling nieuw beleid VS
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: Peiling nieuw beleid VS
Musk zal wel iets betekend hebben voor de wereld en hij zal wel een briljant ondernemer zijn (anders wordt je niet zo rijk) maar het is een oelewapper eersteklas. Zo goed ?VincentVega schreef: ↑Gisteren 14:05 Krijg jij het dan gezegd dat Musk een briljant ondernemer is? En liefst zonder negatieve bijzinnen zoals "op een kap van een ander" enz ...
Ikzelf heb al toegegeven dat ik mijn bedenkingen heb over hem als persoon en als politicus.
Als ik een post zie van KV, haelewyn, Abatoetnie, Woz, Spaarplan en consoorten dan is het ALTIJD links, nooit midden of een beetje rechts, ALTIJD links ..
En dat ik ALTIJD links schrijf ... dan ken je me niet, nu ja, ik ben al een tijdje afgehaakt omwille van de door hierboven staande redenen, je zal het je niet meer herinneren, tenzij je natuurlijk een excelformulier bijhoudt van alle uitspraken van een bepaalde nickname. Als iemand een poging doet om genuanceerd te schrijven dan zie (of wil je het zelfs niet zien) je het niet.
Dit forum is - hoe je het nu draait of keert - "nogal" rechts, dus is het niet nodig dat ik bepaalde van mijn ideeën die rechts georiënteerd zijn hier kom verkondigen want dat doe je al meer dan uitgebreid !
Autisme staat niet gelijk met het brengen van Hitlergroeten (alhoewel je dat ook zal ontkennen, je zal het omschrijven als een "kramp"), staat niet gelijk met boodschappen verkondigen (of "retweeten") waarin je diezelfde Hitler als het ware omschrijft als een koorknaapje, enzovoorts.CarpeNoctem schreef: ↑Gisteren 13:43 Hij zal best wel autistische trekken hebben, maar ik denk dat dat hem eerder geholpen heeft dan tegengewerkt.
En je zou ondertussen ook moeten weten dat ik niet geloof in het EV-verhaal. Ik bewonder hem meest voor het terugbrengen van de vrije meningsuiting. Je weet dat dat mijn stokpaardje is.
En ik vind het ongemeen grappig hoe de deugpronkende wokers die zijn eerste en beste klanten waren bij Tesla, nu een sticker moeten kopen voor op hun Tesla om daar dan weer mee te deugpronken.![]()
Als dat het "terugbrengen van de vrije meningsuiting" is awel savatte wei !
En met dat laatste kan ik trouwens ook heel hard lachen, zoals je ziet zo'n woker of "deugpronker" ben ik dan ook weer niet, ik denk er wel aan om zo'n stickers te verkopen ... zo'n briljant ondernemer ben ik dan ook wel

Ik ga het hierbij laten, ik trek me vrijwillig weer even terug en laat het "discussiëren" weer over aan de hierboven geciteerde linkse rakkers ... blij

-
- Full Member
- Contacteer:
Als het over Trump gaat, is het steeds moeilijker om satirisch en karikaturaal te doen. Trump verlegt steeds maar de grenzen van de ernst.patrick4 schreef: ↑Gisteren 13:17Het probleem met die satirische nieuwswebsites is dat die steeds minder satirisch worden.KleineSpaarder schreef: ↑Gisteren 12:49 Morgen belt Trump met Putin om zijn nieuwe instructies te krijgen![]()
https://nieuwspaal.nl/trump-belt-morgen ... structies/
In zijn oval office is alleen goud nog goed genoeg.

Na zijn 4-jarige termijn zal hij zich nog keizer kronen om aan de macht te blijven zoals Bokassa
En alle republikeinse senatoren en congresmen zal hij vervangen door paarden, zoals Caligula.
Ze moeten toch niets meer zeggen, en alleen maar ja knikken.

Laatst gewijzigd door KleineSpaarder op 17 maart 2025, 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Trumps MAGA = MAPA: Make America Poor Again
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
-
- Full Member
- Contacteer:
Had iemand een maand geleden een satirisch bericht gepost dat Trump nog een dealer van Tesla zou worden, zou iedereen meewarig gelachen hebben.KleineSpaarder schreef: ↑Gisteren 14:39 Als het over Trump gaat, is het steeds moeilijker om satirisch en karikaturaal te doen. Trump verlegt steeds maar de grenzen van de ernst.
Ondertussen in Washington ... in een heel groot wit huis ...

-
- Full Member
- Contacteer:
Dit is helaas geen satire ... Dit zijn de US onder Trump ...
In Louisiana gaan ze mensen ter dood brengen op een manier is die verboden is voor honden en katten omdat ze te wreed is volgens de eigen wetten van Louisiana ...
Louisiana to use nitrogen execution method it bans for cats and dogs
State plans to carry out first judicial killing in 15 years on Tuesday using technique critics call inhumane
Ed Pilkington
Mon 17 Mar 2025 15.07 CET
Louisiana is preparing to carry out its first execution in 15 years using a gassing method that is banned under the state’s own laws for euthanizing cats and dogs.
In Louisiana gaan ze mensen ter dood brengen op een manier is die verboden is voor honden en katten omdat ze te wreed is volgens de eigen wetten van Louisiana ...
Louisiana to use nitrogen execution method it bans for cats and dogs
State plans to carry out first judicial killing in 15 years on Tuesday using technique critics call inhumane
Ed Pilkington
Mon 17 Mar 2025 15.07 CET
Louisiana is preparing to carry out its first execution in 15 years using a gassing method that is banned under the state’s own laws for euthanizing cats and dogs.
-
- Full Member
- Contacteer:
Nieuwe peiling in de US, vandaag bekendgemaakt.
66% van de Amerikanen denkt dat het jaren zal duren vooraleer de Amerikaanse economie zal herstellen van Trumps tarieven.
Americans increasingly worried about tariffs despite Trump’s assurances, new poll shows
Exclusive: 90% of Democrats, 57% of Republicans are worried about tariffs, with similar concerns about recession
Amid widespread concerns, Trump and his cabinet have spent the last few weeks arguing that this strategy will bring jobs back to the US and ultimately lead to higher wages. The commerce secretary, Howard Lutnick, conceded last week that a recession was possible, but suggested this would be “worth it”.
But so far, most Americans seem skeptical of this vision: 66% believe the US economy will take years to recover from Trump’s tariffs, according to the survey.
The country remains divided. As shown in recent polling, how a person views the economy under Trump depends on their political party. Republicans were less likely than Democrats and independents to be concerned about the economy and inflation, a potential recession and tariffs.
90% of Democrats and 69% of independents said they are concerned about tariffs, compared to 57% of Republicans.
89% of Democrats and 75% of independents said they are concerned about a potential recession in the US, compared to 65% of Republicans.
85% of Democrats and 62% of independents said it will take years for the US economy to recover from the tariffs, compared with 52% of Republicans.
66% van de Amerikanen denkt dat het jaren zal duren vooraleer de Amerikaanse economie zal herstellen van Trumps tarieven.
Americans increasingly worried about tariffs despite Trump’s assurances, new poll shows
Exclusive: 90% of Democrats, 57% of Republicans are worried about tariffs, with similar concerns about recession
Amid widespread concerns, Trump and his cabinet have spent the last few weeks arguing that this strategy will bring jobs back to the US and ultimately lead to higher wages. The commerce secretary, Howard Lutnick, conceded last week that a recession was possible, but suggested this would be “worth it”.
But so far, most Americans seem skeptical of this vision: 66% believe the US economy will take years to recover from Trump’s tariffs, according to the survey.
The country remains divided. As shown in recent polling, how a person views the economy under Trump depends on their political party. Republicans were less likely than Democrats and independents to be concerned about the economy and inflation, a potential recession and tariffs.
90% of Democrats and 69% of independents said they are concerned about tariffs, compared to 57% of Republicans.
89% of Democrats and 75% of independents said they are concerned about a potential recession in the US, compared to 65% of Republicans.
85% of Democrats and 62% of independents said it will take years for the US economy to recover from the tariffs, compared with 52% of Republicans.
Lol, ja, dankzij Trump. Dat is gewoon de capitulatie, daarvoor heb je Trump toch niet nodig?vortex schreef: ↑Gisteren 13:46 Dit zal zowat de visie illusie van Europa zijn. Oekraïne staat al een stap verder en zal akkoord gaan met het definitief verlies van veroverd gebied.(..) Dus als morgen of de komende weken Oekraïne en Rusland akkoord gaan met de nieuwe grenzen, vrije verkiezingen in Oekraïne en het opbergen van NAVO toetreding, dan zal er dankzij Trump een eind aan de oorlog komen.
Dit kun je toch moeilijk een fair akkoord noemen? Oekraine heeft al zijn kernwapens moeten afgeven aan Rusland als onderdeel van een compromis, nu zou het ook zijn grondgebied moeten afstaan en daarbovenop zich niet mogen aansluiten bij een bondgenootschap?
En waarom? Binnen 5 jaar begint Putin een nieuwe oorlog, al dan niet met een ander land. Immers, kijk wat het oplevert.
Ik heb een Airbnb in Avoriaz.
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik woke ? Grappig ... net daar zit een deeltje van mijn "rechtse" kant maar als de reden om niet links te stemmen van de "silent majority" (is dat niet de majority die vooral hun stem heeft aan de keizer van Antwerpen omdat hij zo lekker cynisch grappig is en af en toe eens toont hoe slim hij wel is door kort voor zijn speech nog een beetje te googelen achter moeilijke Latijnse woorden ... hier gebruik ik mijn recht op vrije meningsuiting waar je zo'n fan van bent) ... nochtans nu ik er aan denk is het overdreven wokebashen van de voorzitter van het vlaemsch blok, ik ben even zijn naam vergeten, net niet de reden geweest dat ze hun zo zekere verkiezingsoverwinning verloren hebben ? Laat ons daar eens een studie van bestellen !CarpeNoctem schreef: ↑Gisteren 15:22 En dat is trouwens één van de redenen dat de silent majority zich zo van hedendaags links afkeert. Zo woke omarmen kost nu éénmaal stemmen.
-
- Full Member
- Contacteer:
En weeral een voorbeeldje van het niet eens ernstig nemen van een tegenargument door er gewoon een links tegenvoorbeeld aan te plakken en zie : discussie afgesloten. Zie je het dan zelf niet dat dit geen discussieforum is ?VincentVega schreef: ↑Gisteren 15:47 Hmmm ... ja-knikkers, lang aan de macht willen blijven, rijkdom etaleren ... hij doet me aan bepaalde linkse figuren denken.
Ik ben me aan het amuseren, misschien blijf ik deze keer toch even langer plakken.
- MarsellusWallace
- Newbie
- Contacteer:
Landgenoten misschien niet al kan je daar niet zeker van zijn met al dat fake news.VincentVega schreef: ↑Gisteren 15:47
Veel gelijkenissen ... alleen heeft Trump nog geen miljoenen landgenoten de dood in gejaagd.
Hij heeft wel voor een grote groep Oekraïense soldaten 'het licht uitgedaan' waardoor ze als ratten in de val zitten.
Of zaten.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Het woord van een linkse rakker is blijkbaar niet veel waard ...

Abatoetnie schreef: ↑Gisteren 14:15 Ik ga het hierbij laten, ik trek me vrijwillig weer even terug en laat het "discussiëren" weer over aan de hierboven geciteerde linkse rakkers ... blij![]()
?
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- MarsellusWallace
- Newbie
- Contacteer:
Is inderdaad capitulatie dan weet een oranje wortel ook.patrick4 schreef: ↑Gisteren 15:55Lol, ja, dankzij Trump. Dat is gewoon de capitulatie, daarvoor heb je Trump toch niet nodig?vortex schreef: ↑Gisteren 13:46 Dit zal zowat de visie illusie van Europa zijn. Oekraïne staat al een stap verder en zal akkoord gaan met het definitief verlies van veroverd gebied.(..) Dus als morgen of de komende weken Oekraïne en Rusland akkoord gaan met de nieuwe grenzen, vrije verkiezingen in Oekraïne en het opbergen van NAVO toetreding, dan zal er dankzij Trump een eind aan de oorlog komen.
Dit kun je toch moeilijk een fair akkoord noemen? Oekraine heeft al zijn kernwapens moeten afgeven aan Rusland als onderdeel van een compromis, nu zou het ook zijn grondgebied moeten afstaan en daarbovenop zich niet mogen aansluiten bij een bondgenootschap?
En waarom? Binnen 5 jaar begint Putin een nieuwe oorlog, al dan niet met een ander land. Immers, kijk wat het oplevert.
Maar de helft van de Amerikanen - en hier zitten er ook - niet Amerikanen - Vlamingen - vinden hem een genius.

- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Wat is "fair"?patrick4 schreef: ↑Gisteren 15:55Lol, ja, dankzij Trump. Dat is gewoon de capitulatie, daarvoor heb je Trump toch niet nodig?vortex schreef: ↑Gisteren 13:46 Dit zal zowat de visie illusie van Europa zijn. Oekraïne staat al een stap verder en zal akkoord gaan met het definitief verlies van veroverd gebied.(..) Dus als morgen of de komende weken Oekraïne en Rusland akkoord gaan met de nieuwe grenzen, vrije verkiezingen in Oekraïne en het opbergen van NAVO toetreding, dan zal er dankzij Trump een eind aan de oorlog komen.
Denken dat de Russen zomaar weg zullen gaan en al het veroverde gebied teruggeven aan Oekraïne getuigt van weinig realiteitszin. Dergelijke stellingname zal enkel en alleen de oorlog in stand houden. Anderzijds mag je de agressor (Rusland dus) ook niet belonen ...
Er zal sowieso dus ergens een compromis moeten gevonden worden. Een compromis dat bestaat uit eensgezindheid over grondgebied, over kernwapens, over lidmaatschappen (NATO, EU ...) enz ...
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- MarsellusWallace
- Newbie
- Contacteer:
Accipere quam facere praestat iniuriampatrick4 schreef: ↑Gisteren 15:55Lol, ja, dankzij Trump. Dat is gewoon de capitulatie, daarvoor heb je Trump toch niet nodig?vortex schreef: ↑Gisteren 13:46 Dit zal zowat de visie illusie van Europa zijn. Oekraïne staat al een stap verder en zal akkoord gaan met het definitief verlies van veroverd gebied.(..) Dus als morgen of de komende weken Oekraïne en Rusland akkoord gaan met de nieuwe grenzen, vrije verkiezingen in Oekraïne en het opbergen van NAVO toetreding, dan zal er dankzij Trump een eind aan de oorlog komen.
Dat airbenb van jou..Ik kom daar wel een keer skiën.
-
- Full Member
- Contacteer:
Zoals JD Vance (*) zei: de fans van Trump (in de VS) zijn vooral lower-income lower-educated. Dan vind je snel iemand een genie.MarsellusWallace schreef: ↑Gisteren 16:10 Maar de helft van de Amerikanen - en hier zitten er ook - niet Amerikanen - Vlamingen - vinden hem een genius.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
In datzelfde bericht vraagt Vance zich ook af of Trump de Amerikaanse Hitler is. Blijkbaar ziet hij, in tegenstelling tot VincentVega, geen gelijkenissen met Stalin, Mao, ...

(*) Naar verluidt is JD Vance veel minder gekend dan Elon Musk bij de lower-income, lower-educated. Daarom deze toelichting: JD Vance is de vice-president van de US.
Toch wel, Wie anders zou er met Poetin gaan praten? Europa alvast niet, die willen nog wat langer oorlog, het liefst met Amerikaanse wapens en geld. Trump en de VS zijn ook de enigen die Poetin middels verdere wapenleveringen en nog meer economische sancties pijn kunnen doen. Langs de andere kant is Trump de enige die bereid is toegevingen te doen die Europa niet kan of wil doen, bv terug erkenning geven van grootmacht en Oekraïne uit de NAVO houden. Dat dit geen fair akkoord is zal wel zijn, oorlog is nu eenmaal niet fair, oorlog kun je immers grandioos verliezen. Voor Oekraïne is stoppen nu de beste optie om verder landverlies en verlies mensenlevens te voorkomen, Poetin behaalt zijn doelstellingen en kan dus stoppen: Oekraïne niet bij de NAVO en controle over het voorheen Russisch gezinde stuk dat sinds 2013 in burgeroorlog was met Kiev. Voor Trump een persoonlijke zege en voor de VS een eind aan de dure wapenleveringen en een Europa dat voor miljarden aan wapens zal bestellen in de VS. Voor Europa tja een afgang, geen uitbreiding van de EU, geen toegang tot de grondstoffen in Oekraïne, geen inspraak en de noodzaak om defensief voor zichzelf te gaan zorgen. Maar misschien kunnen we op termijn weer goedkoop Russisch gas kopen