S&P 500 INDEX
TIP
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Re: S&P 500 INDEX
Nee, het zou niet dom zijn. Dat is ook wat Trump doet. Het gaat pijn doen in het begin, inflatie omwille van prijsstijgingen maar het gaat als gevolg hebben dat; zoals je zelf hierboven al aangeeft men gaat produceren waar het product voor bestemd is ( dan vallen de heffingen weg ) en het grote voordeel buiten het milieuaspect is dat het banen, veel banen zou opleveren die we nu weggeven terwijl er in Europa miljoenen werklozen zijn.patrick4 schreef: ↑17 maart 2025, 11:16Niet dat je geen punt hebt, maar China werd gezien als een goedkope fabriek die onze eigen producten fabriceert. Daarop handelstarieven heffen zou dom zijn. En daar betalen we nu een prijs voor.voorheenCP1234 schreef: ↑17 maart 2025, 07:56 Is toch normaal, de EU ziet liever de US als de vijand dan China die heel onze industrie met oneerlijke concurrentie door staatssteun heeft kapot gemaakt.
Maar, vergeet niet dat nog lang voor deze handelsperikelen van Trumpie, de EU tarieven heeft opgelegd voor China voor de invoer van die gesubsidieerde auto's (waarna zij natuurlijk ook tarieven oplegden voor "onze" auto's).
Make Spaargids " Great Again ! "
S&P500 ytd :-4,15
Berkshire hathaway +14,22
Buffet doet beter.
CSPX: -9,29. Die dollar toch…-5,41%
Berkshire hathaway +14,22
Buffet doet beter.
CSPX: -9,29. Die dollar toch…-5,41%
Berkhire hathaway is een verzekeringsmaatschappij, je kan helemaal geen correlatie maken tussen de s&p500 en BH..
En plus, als Warren wakker wordt zonder in zijn bed geplast te hebben, doet hij het al goed.
En plus, als Warren wakker wordt zonder in zijn bed geplast te hebben, doet hij het al goed.

1) dat is waar. Maar ipv etf's kun je ook Berkshire kopen.
2°Die man zal toch wel pampers kunnen betalen, niet?

-
- Full Member
- Contacteer:
Ik denk ook na over de aankoop van wat Berkshire B. Dat blijft toch redelijk stabiel presteren.
Het enige dat mij doet twijfelen is dat ik niet kan inschatten wat het aandeel gaat doen als Buffet overlijdt. Ik weet dat hij niet meer zelf de krijtlijnen uitzet, maar ik kan mij wel voorstellen dat zijn dood een symbolische klap voor de koers zou zijn.
Het enige dat mij doet twijfelen is dat ik niet kan inschatten wat het aandeel gaat doen als Buffet overlijdt. Ik weet dat hij niet meer zelf de krijtlijnen uitzet, maar ik kan mij wel voorstellen dat zijn dood een symbolische klap voor de koers zou zijn.
-
- Full Member
- Contacteer:
Geluk? Nepotism... zullen eens zien hoe gelukkig hij zich straks voelt als hij en voddemarchant trump zich straks gaan voelen wanneer de mensen weten dat hun eigen mensen hun assets bevriezen en waar die mensen dan naartoe gaan van kamp.KleineSpaarder schreef: ↑16 maart 2025, 21:48Musk kan het allemaal niet schelen. Hij wist dat het vooral democraten zijn die Tesla kopen. Hij wist dus wat zou gebeuren. Het zijn de andere aandeelhouders van Tesla die de dupe zijn.
Musk zal met zijn SpaceX contracten voor de overheid dankzij Trump een veelvoud verdienen van wat hij verliest met Tesla.
De andere aandeelhouders van Tesla hebben dat geluk niet.
Geluk... waar leven die mensen eigenlijk? In het VERDOOFDE land.
-
- Full Member
- Contacteer:
Daar is al lang vervanging voor in de pijplijn en voor die volgende ook. Van zo ver moet het water niet komen.Pieter1985 schreef: ↑Gisteren 08:53 Ik denk ook na over de aankoop van wat Berkshire B. Dat blijft toch redelijk stabiel presteren.
Ach ja, net als in het verdoofde Europa van de regeltjes.Verviertig schreef: ↑Gisteren 09:06Geluk? Nepotism... zullen eens zien hoe gelukkig hij zich straks voelt als hij en voddemarchant trump zich straks gaan voelen wanneer de mensen weten dat hun eigen mensen hun assets bevriezen en waar die mensen dan naartoe gaan van kamp.KleineSpaarder schreef: ↑16 maart 2025, 21:48
Musk kan het allemaal niet schelen. Hij wist dat het vooral democraten zijn die Tesla kopen. Hij wist dus wat zou gebeuren. Het zijn de andere aandeelhouders van Tesla die de dupe zijn.
Musk zal met zijn SpaceX contracten voor de overheid dankzij Trump een veelvoud verdienen van wat hij verliest met Tesla.
-
- Full Member
- Contacteer:
I know. Zuiver naar beleid gaat er niks veranderen. Ik ben eerder bang voor de symboliek die met zijn overlijden zou gepaard gaan. Ik kan totaal niet inschatten in welke mate beleggers Berkshire nog vereenzelvigen met de persoon Buffet.Verviertig schreef: ↑Gisteren 09:10 Daar is al lang vervanging voor in de pijplijn en voor die volgende ook. Van zo ver moet het water niet komen.
-
- Full Member
- Contacteer:
Trump hoeft niet meer herkozen worden. Maar dan nog. Hij is zijn macht in Amerika aan het vestigen zoals Putin in Rusland:Verviertig schreef: ↑Gisteren 09:06 Geluk? Nepotism... zullen eens zien hoe gelukkig hij zich straks voelt als hij en voddemarchant trump zich straks gaan voelen wanneer de mensen weten dat hun eigen mensen hun assets bevriezen en waar die mensen dan naartoe gaan van kamp.
- de republikeinse senatoren en congresmen zijn doodsbang van hem en knikken alleen maar
- CIA, FBI, NSA, het leger, alle ministeries: allemaal marionetten aan het hoofd
- De rechterlijke macht: wordt compleet genegeerd
- De pers: is illegaal volgens Trump, want "ze schrijven slecht van hem". VoA wordt al ontmanteld
- hij meent het echt dat hij Groenland, Canada en het Panama kanaal zal annexeren
- hij meent dat echt dat hij Oekraine zal verdelen tussen Rusland en het "Amerikaanse deel" waar Amerika de grondstoffen zal ontginnen
Musk: de rijkste man ter wereld. Heeft 300 miljoen aan Trump gegeven, en zal dat geld veelvuldig terugverdienen via zijn overheidscontracten. Voor de termijn van Trump nu had SpaceX al contracten van 22 miljard in totaal. Nu met Trump zal dit exploderen.
Niemand kan hen iets maken, zoals niemand aan Putin raakt. Na Trumps termijn van 4 jaar is heel het land zodanig in de greep van Trump en Musk, dat ze aan de macht blijven, ook al hebben ze officieel geen functie meer.
En het kiespubliek van Trump, vooral low-income, low-educated: hij kan ze om het even wat op de mouw spelden.
En de high income: die wrijven zich in de handen met de 4500 miljard (!) federale belastingverminderingen de komende tien jaar.
Trumps MAGA = MAPA: Make America Poor Again
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
Ik denk dat die vrees niet helemaal onterecht is, toch voor een hele tijd na zijn overlijden.Pieter1985 schreef: ↑Gisteren 08:53 Ik denk ook na over de aankoop van wat Berkshire B. Dat blijft toch redelijk stabiel presteren.
In dat geval kan de enorme cashberg gebruikt worden om de eigen aandelen in te kopen.Pieter1985 schreef: ↑Gisteren 08:53 Ik denk ook na over de aankoop van wat Berkshire B. Dat blijft toch redelijk stabiel presteren.
Met het overlijden van Munger gebeurde er overigens helemaal niks met de koers.
Buffett zal wel een brief voor zijn aandeelhouders hebben die geopend mag worden na zijn overlijden. Daarin zal hij wel uitleggen wat je volgens hem best kunt doen met de aandelen.
Ik heb een Airbnb in Avoriaz.
Op zich denk ik dat Berkshire het prima gaat blijven doen na het overlijden van Buffett. Al denk ik dat er veel beleggers aandelen hebben omwille van de legende Buffett. Dat zou dus wel verkoopdruk kunnen geven.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Denk dat de volatiliteit na zijn overlijden hoger zal liggen na normaal tot de volgende kwartaal resultaten, als die goed zijn en vooral de forecast goed is zal het gewoon terug de "oude" stabiele waarde worden die het al zo lang is.
Make Spaargids " Great Again ! "
-
- Full Member
- Contacteer:
De aandelen van Musk in SpaceX zijn nu al meer waard dan zijn aandelen in Tesla.KleineSpaarder schreef: ↑16 maart 2025, 21:48Musk kan het allemaal niet schelen. Hij wist dat het vooral democraten zijn die Tesla kopen. Hij wist dus wat zou gebeuren. Het zijn de andere aandeelhouders van Tesla die de dupe zijn.
Het is duidelijk waar de prioriteit van Musk ligt. Het is veel simpeler om aan Trump SpaxeX contracten te verkopen, dan proberen 2 miljoen auto's per jaar te verkopen (aan linkse terroristen, zoals Trump ze noemt). En veel lucratiever

Tesla stake is no longer Elon Musk’s most valuable asset amid stock market sell-off
SpaceX, Musk’s private rockets and satellites business, is now largest asset for the first time in five years
Trumps MAGA = MAPA: Make America Poor Again