Peiling nieuw beleid VS
Re: Peiling nieuw beleid VS
Tja, de ene keer moet het "fair" zijn, de andere keer "realistisch". Het is ook heel realistisch dat Rusland binnen 5 jaar een nieuwe "Speciale militaire operatie" begint, maar is dat dan ook wenselijk?
Ik heb een bliksemafleider op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
Enkel naïevelingen verwachten dat de uitkomst van een oorlog fair is. Verder is het ook heel realistisch dat Europa binnen 5 jaar voldoende defensiecapaciteit heeft om Poetin in zijn kot te houden.
Dat is heel correct de conclusie hoe ik ze ook zie.
Trump en Putin gooien het op een akkoordje voor elk een gebied in Oekraïne zich toe te eigenen (Waar ze dan elk gretig grondstoffen uit kunnen winnen)
De Europeanen mogen voor lange tijd militairen naar dat gebied sturen om post te vatten tussen de 2 om 'een grens' te vormen zodat de ene niet in de andere zijn gebied komt winnen ....
Het moge duidelijk zijn wie hier de verliezers zijn (Oekraïne en Europa).
Het past nu éénmaal in de lange geschiedenis van de Europeanen om braaf naar de VS te luisteren en hier zeker niet in te gaan tegen de VS-hegemonie.
De kans dat Poetin akkoord zal gaan met Europese troepen in het overblijvende stuk Oekraïne is bijzonder klein.
Wenselijk en realistisch gaan niet altijd samen.
Het is b.v. wenselijk dat Brussel zijn begroting op orde krijgt.
Realistich is dat de Brusselse staatsschuld met 4,3 miljoen per dag groeit en het begotingstekort een 16,5% bedraagd.
Het is wenselijk dat de partijen in Brussel eindelijk eens gaan samenwerken, partijbelangen en ego's aan de kant zetten en het oplossen.
Realistich is dat zoiets in België al heel lang niet meer kan.
Ah ja, en dus moeten we daar maar akkoord mee gaan? Wat voor kromme redenering is me dat zeg.
Deze is al als een kleuter die een grote zak snoep gevonden heeft

- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Daar gaat Poetin nooit mee akkoord gaan.
Het heeft niks met rechts of links te maken maar met realisme. Denken dat de Russen zich gewoon gaan terugtrekken is niet realistisch. Er zal ergens een compromis moeten gevonden worden. Zowel over het grondgebied dat de Russen krijgen (Krim, Donbas bv. ) als over de aanwezigheid van Europese (of andere ?) troepen. En ook over lidmaatschappen van Oekraïne (wel EU, geen NAVO bv.)
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Er zijn genoeg filmpjes online te vinden waar ons Ursula 7-8 jaar geleden heel de wereld afging om maar Duitse wapens te kopen want die gingen weldra nodig zijn ... Een glazen bol of iets wat ze zelf mede heeft doen uitkomen ??KV schreef: ↑18 maart 2025, 09:53Dat is heel correct de conclusie hoe ik ze ook zie.
Trump en Putin gooien het op een akkoordje voor elk een gebied in Oekraïne zich toe te eigenen (Waar ze dan elk gretig grondstoffen uit kunnen winnen)
De Europeanen mogen voor lange tijd militairen naar dat gebied sturen om post te vatten tussen de 2 om 'een grens' te vormen zodat de ene niet in de andere zijn gebied komt winnen ....
Het moge duidelijk zijn wie hier de verliezers zijn (Oekraïne en Europa).
Het past nu éénmaal in de lange geschiedenis van de Europeanen om braaf naar de VS te luisteren en hier zeker niet in te gaan tegen de VS-hegemonie.
De EU heeft het doodvonnis van Oekraïne getekend door in het begin niets te sturen en te ondernemen omwille van het Russisch gas, daarna tentjes en helmen ( ons land ) en telkens de koe verdronken was in de plaatselijke gracht veel materiaal beloven maar bijna niets leveren ...
De US heeft duidelijk gezegd dat ze geen soldaten gaan sturen maar dat iedereen die aan hun cruciale grondstoffen gaat komen een direct conflict met hun gaat krijgen ! Welke veiligheidsgarantie kan je beter hebben als Oekraïne ??
10 Belgische soldaten in een pantserwagen die uiteenvalt ( made in Europe ) na het eerste schot of een direct conflict met de US ?
Wij, de EU hebben Oekraïne verraden door ze continu beloften te doen, lidmaatschap EU, lidmaatschap Navo als ze maat bleven vechten; goed wetende dat beide onmogelijk waren ...
Het feit dat er al bijna 1 miljoen mannen gevlucht zijn die de idelae leeftijd voor het leger hebben geeft ook aan hoe hun bevolking wil blijven voortvechten ... En dat versta ik maar al te goed. Wij zien in de pers maar beloftes van miljarden en miljarden aan legermateriaal, maar die soldaten hebben amper materiaal en munitie. En wie zijn daar weer schuldig aan ?? De EU !! Een goed voorbeeld, 2 jaar geleden gaven we al honderden miljoenen met onze F-16's, waarvan ze er nog steeds geen enkele hebben ontvangen ... Onlangs ga onze Theo weeral een miljard militaire hulp, waar weeral die F-16's inzaten ... Zo kan je theoretische miljarden vaak voor een camera geven maar de situatie aan het front blijft dat ze NUL F-16's hebben gekregen.
De EU-hypocretie op zijn best !
Make Spaargids " Great Again ! "
En dus moeten wij maar akkoord gaan met Putin die zijn zin krijgt.
Prachtig prachtig. Stel je ene jongedame voor die net verkracht is, en de rechter die zegt: "Tjaaah, we zullen toch een realistisch compromis moeten vinden, want we moeten ook rekening houden met de zin in seks van meneer hier. Denken dat meneer zich gewoon gaat terugtrekken is niet realistisch. Ik stel voor dat meneer 1x per week mag langsgaan in de week bij de juffrouw".VincentVega schreef: ↑18 maart 2025, 15:14 Het heeft niks met rechts of links te maken maar met realisme. Denken dat de Russen zich gewoon gaan terugtrekken is niet realistisch. Er zal ergens een compromis moeten gevonden worden. Zowel over het grondgebied dat de Russen krijgen (Krim, Donbas bv. ) als over de aanwezigheid van Europese (of andere ?) troepen. En ook over lidmaatschappen van Oekraïne (wel EU, geen NAVO bv.)
Bruh.
patrick4 schreef: ↑18 maart 2025, 16:14En dus moeten wij maar akkoord gaan met Putin die zijn zin krijgt.Prachtig prachtig. Stel je ene jongedame voor die net verkracht is, en de rechter die zegt: "Tjaaah, we zullen toch een realistisch compromis moeten vinden, want we moeten ook rekening houden met de zin in seks van meneer hier. Denken dat meneer zich gewoon gaat terugtrekken is niet realistisch. Ik stel voor dat meneer 1x per week mag langsgaan in de week bij de juffrouw".VincentVega schreef: ↑18 maart 2025, 15:14 Het heeft niks met rechts of links te maken maar met realisme. Denken dat de Russen zich gewoon gaan terugtrekken is niet realistisch. Er zal ergens een compromis moeten gevonden worden. Zowel over het grondgebied dat de Russen krijgen (Krim, Donbas bv. ) als over de aanwezigheid van Europese (of andere ?) troepen. En ook over lidmaatschappen van Oekraïne (wel EU, geen NAVO bv.)
Bruh.

Wij? Wij, Europa dus, heeft daar just niks aan te zeggen, het zijn Oekraïne en Rusland die in oorlog zijn, zij en alleen zij kunnen een vredesakkoord goed of afkeuren. Maar ik begrijp het wel hoor, de Europese bemoeizucht is zo vanzelfsprekend geworden dat men overal en aan alles zijn wetten en eisen denkt te kunnen stellen.