Peiling nieuw beleid VS
Re: Peiling nieuw beleid VS
Wat een pacifisctische houding. Vre-se-lijk. Een land wordt aangevallen, huizen kapotgeschoten, gezinnen uiteengerukt, mensen vermoord. En jij zegt: "Hun probleem". Hoe kunnen aggressor en slachtoffer nu onderling een "vredesakkoord" vinden? Oekraine WAS in vrede!
Ik heb een Airbnb in Avoriaz.
Dat maak jij ervan, ik zeg dat het aan Oekraïne en Rusland is om wel of geen vredesakkoord te sluiten, dat hebben wij niet te beslissen.
En beste Patrick, heb jij al geld gestort naar Ukraïne? Ga jij als vrijwilliger daarnaar toe om mee te vechten?
Indien het antwoord 2x nee luidt, dan hou jij je er dus ook verre van.
'Wij' zijn nu eenmaal Europeanen, of je dit nu wil of niet. Niet mijn regering vandaag neemt ook beslissingen waar ik zelf niet achter sta maar ze ook door mijn strot geramd krijg.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Klopt, als Trump kan zorgen dat beide partijen akkoord gaan en tekenen dan is er vrede, punt uit.
Dat het een nadelig vredesakkoord zal zijn voor het land dat werd aangevallen, dat zal spijtig genoeg zo zijn; maar dat zal dan voornamelijk liggen aan al diegene die veel beloven en niets leveren ( zoals on land ) waardoor Oekraïne geen schijn van kans had.
Ik vind het trouwens schitterend hoe momenteel iedereen vindt dat we ze moeten laten vechten tot de laatste man terwijl men de eerste 2 jaar in de MSM men niets anders kon lezen hoe we in de kou ( letterlijk ) stonden en armer werden door de oorlog ... Hoe de EU hypocrieten toch een bocht van 180 graden kunnen nemen zonder schaamte te kennen ...
Make Spaargids " Great Again ! "
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
De vraag is echter wat je we ervoor over hebben om iets anders te bewerkstelligen ...KV schreef: ↑Gisteren 09:53Dat is heel correct de conclusie hoe ik ze ook zie.
Trump en Putin gooien het op een akkoordje voor elk een gebied in Oekraïne zich toe te eigenen (Waar ze dan elk gretig grondstoffen uit kunnen winnen)
De Europeanen mogen voor lange tijd militairen naar dat gebied sturen om post te vatten tussen de 2 om 'een grens' te vormen zodat de ene niet in de andere zijn gebied komt winnen ....
Het moge duidelijk zijn wie hier de verliezers zijn (Oekraïne en Europa).
Het past nu éénmaal in de lange geschiedenis van de Europeanen om braaf naar de VS te luisteren en hier zeker niet in te gaan tegen de VS-hegemonie.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Dat is niet echt een vergelijkbare situatiepatrick4 schreef: ↑Gisteren 16:14En dus moeten wij maar akkoord gaan met Putin die zijn zin krijgt.Prachtig prachtig. Stel je ene jongedame voor die net verkracht is, en de rechter die zegt: "Tjaaah, we zullen toch een realistisch compromis moeten vinden, want we moeten ook rekening houden met de zin in seks van meneer hier. Denken dat meneer zich gewoon gaat terugtrekken is niet realistisch. Ik stel voor dat meneer 1x per week mag langsgaan in de week bij de juffrouw".VincentVega schreef: ↑Gisteren 15:14 Het heeft niks met rechts of links te maken maar met realisme. Denken dat de Russen zich gewoon gaan terugtrekken is niet realistisch. Er zal ergens een compromis moeten gevonden worden. Zowel over het grondgebied dat de Russen krijgen (Krim, Donbas bv. ) als over de aanwezigheid van Europese (of andere ?) troepen. En ook over lidmaatschappen van Oekraïne (wel EU, geen NAVO bv.)
Bruh.

Blijven volhouden dat Rusland zich volledig moet terugtrekken uit Oekraïne (inclusief Donbas en Krim) zal niet resulteren in vrede maar in het verder zetten van de oorlog. Vermoedelijk totdat een van beide partijen “wint”…
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Of zou het kantelen moesten Duitsers hun Taurus kruisraketten ter beschikking stellen ?VincentVega schreef: ↑Gisteren 18:55Dat is niet echt een vergelijkbare situatiepatrick4 schreef: ↑Gisteren 16:14
En dus moeten wij maar akkoord gaan met Putin die zijn zin krijgt.
Prachtig prachtig. Stel je ene jongedame voor die net verkracht is, en de rechter die zegt: "Tjaaah, we zullen toch een realistisch compromis moeten vinden, want we moeten ook rekening houden met de zin in seks van meneer hier. Denken dat meneer zich gewoon gaat terugtrekken is niet realistisch. Ik stel voor dat meneer 1x per week mag langsgaan in de week bij de juffrouw".
Bruh.![]()
Blijven volhouden dat Rusland zich volledig moet terugtrekken uit Oekraïne (inclusief Donbas en Krim) zal niet resulteren in vrede maar in het verder zetten van de oorlog. Vermoedelijk totdat een van beide partijen “wint”…
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Sinds wanneer ben jij zo oorlogszuchtig?KV schreef: ↑Gisteren 19:03Of zou het kantelen moesten Duitsers hun Taurus kruisraketten ter beschikking stellen ?VincentVega schreef: ↑Gisteren 18:55
Dat is niet echt een vergelijkbare situatie![]()

Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Vroeger wilden de "linkse rakkers" dat de Amerikanen met al hun wapens zo snel mogelijk uit Europa waren, nu schijten ze in hun broek omdat Trump hun misschien niet meer gaat verdedigen tegen hun communistische vriendjes die eens op bezoek willen komen ...

Ik pleit hier toch niet voor ?
Het was gewoon een logische gevolgvraag uit uw opmerking dat draaide rond het "winnen" van deze oorlog
VincentVega schreef: ↑Gisteren 18:55
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Neen en ja.KV schreef: ↑Gisteren 19:03Of zou het kantelen moesten Duitsers hun Taurus kruisraketten ter beschikking stellen ?VincentVega schreef: ↑Gisteren 18:55
Dat is niet echt een vergelijkbare situatie![]()
De Oekraïners hebben meermaals in dit conflict op het punt gestaan om ergens te kunnen doorbreken, maar steeds kwamen ze zonder materiaal te zitten.
Hadden we ze op zijn minst al alles gegeven wat we ze beloofd hebben zonder beperkingen zou het front er nu heel anders uit zien.
Om op je specifieke vraag te antwoorden. De Taurus raketten hadden installaties kunnen vernietigen van waaruit het energienet continu wordt aangevallen, wat op zijn minst een hele grote positieve impact op de bevolking zou gehad hebben.
Ik kan niet spreken voor de linkse rakkers van Europa maar hoe ik het zelf zie :voorheenCP1234 schreef: ↑Gisteren 19:17Vroeger wilden de "linkse rakkers" dat de Amerikanen met al hun wapens zo snel mogelijk uit Europa waren, nu schijten ze in hun broek omdat Trump hun misschien niet meer gaat verdedigen tegen hun communistische vriendjes die eens op bezoek willen komen ...
De strategische kans om zich los te weken van de USA hier in Europa is -weerom- gemist.
versterking en verbetering van de eigen defensie hier , aan tafel gaan zitten met de Russen , een deal maken met de Russen.
Oekraïne opnemen in Europa zoals ondertussen 80% van de burgers dat daar wilt.
Europa wordt als continent veel groter, heeft met Oekraïne mee een land in de groep met zeldzame mineralen, het doet je als continent sterker staan.
En dit allemaal .... buiten de Amerikanen om , het is toch dat dat men daar toch wou in de States ? Dat Europa zijn eigen boontjes zou doppen ?
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
De EU en zeker hun leiders, zoals ons Ursula; doen er echt alles aan om een deal met de Russen mogelijk te maken ...KV schreef: ↑Gisteren 19:32Ik kan niet spreken voor de linkse rakkers van Europa maar hoe ik het zelf zie :voorheenCP1234 schreef: ↑Gisteren 19:17
Vroeger wilden de "linkse rakkers" dat de Amerikanen met al hun wapens zo snel mogelijk uit Europa waren, nu schijten ze in hun broek omdat Trump hun misschien niet meer gaat verdedigen tegen hun communistische vriendjes die eens op bezoek willen komen ...
De strategische kans om zich los te weken van de USA hier in Europa is -weerom- gemist.
versterking en verbetering van de eigen defensie hier , aan tafel gaan zitten met de Russen , een deal maken met de Russen.
Oekraïne opnemen in Europa zoals ondertussen 80% van de burgers dat daar wilt.
Europa wordt als continent veel groter, heeft met Oekraïne mee een land in de groep met zeldzame mineralen, het doet je als continent sterker staan.
En dit allemaal .... buiten de Amerikanen om , het is toch dat dat men daar toch wou in de States ? Dat Europa zijn eigen boontjes zou doppen ?