Veranderen van verzekeringsmakelaar
Re: Veranderen van verzekeringsmakelaar
Maar was het niet zo dat dat niet gold voor verzekeringen die afgesloten werden voor 2024 (of was het 2023)? Dus het geldt alleen voor de nieuwe contracten? Wie een ouder contract heeft, moet nog altijd wachten op de vervaldatum?MJF schreef: ↑18 maart 2025, 13:14 Wat ik niet wist; Vanaf het tweede jaar van je lopende verzekeringscontract, kan je op elk moment opzeggen, met een opzegtermijn van twee maanden. Vanaf dan moet je dus geen rekening meer houden met de vervaldagdatum van je verzekering. Daardoor kan je bijvoorbeeld gerichter gebruikmaken van kortingen en kan je makkelijker besparen. Deze wet is sinds oktober 2024 in voege.
Indien afgesloten voor voor 1 oktober 2024 gelden de nieuwe regels vanaf je eerstvolgende vervaldagdatum. Bij mij was die eerstvolgende vervaldatum in januari 2025. Argenta regelt de overstap volledig.
-
- Full Member
- Contacteer:
Bij mij slaagden ze erin bij Belfius om na 4 jaar mijn verzekeringen te verdubbelen, heb in 28 jaar verzekerd te zijn nog nooit verzekering nodig gehad, dus daar zal het ook niet aan liggen.MJF schreef: ↑18 maart 2025, 13:09 Een kennis zei me dat hij een stuk minder betaald voor autoverzekering bij Argenta dan bij Belfius. Ik ben vandaag eens gaan zien bij Argenta; voor mn Dacia Sandero betaalde ik bij Belfius 440€ per jaar, voor dezelfde verzekeing, zelfde voorwaarden is het 336€ bij Argenta. Geen wonder dat Belfius verzekeringen vorig jaar 1 miljard euro winst maakte. Overgestapt!
Ze hadden beter uw spaargeld en/beleggingen verdubbeld maar oei.. Dat doet de grootbank niet voor gewone klanten.Gwendoline1 schreef: ↑18 maart 2025, 17:19Bij mij slaagden ze erin bij Belfius om na 4 jaar mijn verzekeringen te verdubbelen, en zowel auto en brandverzekering nooitMJF schreef: ↑18 maart 2025, 13:09 Een kennis zei me dat hij een stuk minder betaald voor autoverzekering bij Argenta dan bij Belfius. Ik ben vandaag eens gaan zien bij Argenta; voor mn Dacia Sandero betaalde ik bij Belfius 440€ per jaar, voor dezelfde verzekeing, zelfde voorwaarden is het 336€ bij Argenta. Geen wonder dat Belfius verzekeringen vorig jaar 1 miljard euro winst maakte. Overgestapt!
nodig gehad. Heb in 28 jaar verzekerd te zijn nog nooit verzekering nodig gehad, dus daar zal het ook niet aan liggen.
-
- Full Member
- Contacteer:
Indalo schreef: ↑18 maart 2025, 17:21Ze hadden beter uw spaargeld en/beleggingen verdubbeld maar oei.. Dat doet de grootbank niet voor gewone klanten.Gwendoline1 schreef: ↑18 maart 2025, 17:19
Bij mij slaagden ze erin bij Belfius om na 4 jaar mijn verzekeringen te verdubbelen, en zowel auto en brandverzekering nooit
nodig gehad. Heb in 28 jaar verzekerd te zijn nog nooit verzekering nodig gehad, dus daar zal het ook niet aan liggen.
Dat proberen ze eerder te verminderen.

- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Dat doen ze zodat je je geen zorgen moet maken om wat je met je geld zou moeten doen; investeren ( en dan nog in wat ), sparen, bouwen; ...
Zoveel zorgen waarvan ze je "bijna" gratis van af willen helpen ...

Make Spaargids " Great Again ! "