Europe investeert in defensie
TIP
Europe investeert in defensie
Europe investeert in defensie.
De EU landen gaan geld van hun burgers gebruiken om de defensie te vernieuwen, versterken, uit te breiden, etc…
EU landen gaan ook schulden maken om dat allemaal te verwezenlijken.
Maw, wij zitten er midden in.
De vraag rijst dan, kan je als belegger daar ook voordeel uithalen?
Ik nijg ja te zeggen.
Belgie moet investeren daar zijn we het over eens, dan vind ik dat we er ook persoonlijk mogen in investeren.
Ik heb Rheinmetal (Duits) gekocht vorige week, klein bedrag.
Verder volg ik Thales (Frans) en Leonardo (Italie).
Welke aandelen zijn er nog?
De EU landen gaan geld van hun burgers gebruiken om de defensie te vernieuwen, versterken, uit te breiden, etc…
Ik nijg ja te zeggen.
Belgie moet investeren daar zijn we het over eens, dan vind ik dat we er ook persoonlijk mogen in investeren.
Re: Europe investeert in defensie
Veel aandelen nog.Jhn schreef: ↑Gisteren 21:01 Europe investeert in defensie.
Ik nijg ja te zeggen.
Interessanter zijn dan 2 defensie ETF's.
- VanEck defense Ucits ETF
- HANetf Future of Defense UCITS (defensie leveranciers NAVO landen).
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Maar je moet onderscheid maken tussen welke bedrijven een mooie toekomst voor zich hebben, en welke een goede aankoop op de beurs. Als die mooie toekomst al verdisconteerd zit in de koers, dan blijf je er toch beter ver van af.Jhn schreef: ↑Gisteren 21:01 Europe investeert in defensie.
Ik nijg ja te zeggen.
En ik vermoed dat dat zo is. De koers van Rheinmetall is maal 10 gegaan in 3 jaar, terwijl hun omzet (en al helemaal niet hun winst) lang niet zoveel gestegen is.
Het risico op een zeepbel is niet afwezig.
Steeds opnieuw datzelfde verhaal.
Die aandelen worden nu zo de hemel ingeprezen door media en analisten om daarna terug tot reële waarden te dalen.(Barco, Lotus verhaal)
Zie ook iShares Global Clean Energy, was ook een tijd de etf die je moest hebben.
De twee defensie etf's zijn inmiddels ook +-60% gestegen op een jaar.
Eigenlijk komt het er op neer wanneer het in de media verschijnt dat je de boot gemist hebt en er beter afblijft.
Ik heb in 2023 een water etf gekocht die nu +25% staat. Als je toch topic etf's zoekt zou ik nog eerder die richting uitgaan. Water blijft sowieso maar uiteindelijk zitten die bedrijven ook in een Wereld etf natuurlijk.
Andere sector die misschien nog aantrekkelijk is is cybersecurity. Ook heel hot geweest maar de laatste maand 17% moeten prijsgeven.
L&G Cyber Security IE00BYPLS672
Die aandelen worden nu zo de hemel ingeprezen door media en analisten om daarna terug tot reële waarden te dalen.(Barco, Lotus verhaal)
Zie ook iShares Global Clean Energy, was ook een tijd de etf die je moest hebben.
De twee defensie etf's zijn inmiddels ook +-60% gestegen op een jaar.
Eigenlijk komt het er op neer wanneer het in de media verschijnt dat je de boot gemist hebt en er beter afblijft.
Ik heb in 2023 een water etf gekocht die nu +25% staat. Als je toch topic etf's zoekt zou ik nog eerder die richting uitgaan. Water blijft sowieso maar uiteindelijk zitten die bedrijven ook in een Wereld etf natuurlijk.
Andere sector die misschien nog aantrekkelijk is is cybersecurity. Ook heel hot geweest maar de laatste maand 17% moeten prijsgeven.
L&G Cyber Security IE00BYPLS672
Wegblijven van hype's !
Hoe ver gaan ze daarin gaan onze Europese leiders? Terwijl de Amerikaanse president steeds dichter bij vrede komt....
Hoe ver gaan ze daarin gaan onze Europese leiders? Terwijl de Amerikaanse president steeds dichter bij vrede komt....
Wie weet gaan ze de defensieaandelen wel fiscaal aftrekbaar maken bij de aankoop ?
In den tijd van Cooreman-Declerck konden de belastingslaven tot 40 000,00 BEF aandelen fiscaal aftrekken per jaar bij aankoop.
Nu doen ze het tegenovergestelde ze gaan een conner-matrakkentaks heffen op de winsten
In den tijd van Cooreman-Declerck konden de belastingslaven tot 40 000,00 BEF aandelen fiscaal aftrekken per jaar bij aankoop.
Nu doen ze het tegenovergestelde ze gaan een conner-matrakkentaks heffen op de winsten
In de top 10 holdings:
Palantir Technologies 7.20%
Fortinet Inc 4.62%
CrowdStrike Holdings 4.57%
Cisco Systems 4.42%
Palo Alto Networks 3.93%
Da's bijna 25% dat niet met defensie te maken heeft maar wel met software of network security en daarnaast USA-based.
Geen idee waarom iedereen die blijft aanprijzen.
Logisch toch, software of network security is de toekomst.Mntz schreef: ↑Vandaag 11:15In de top 10 holdings:
Palantir Technologies 7.20%
Fortinet Inc 4.62%
CrowdStrike Holdings 4.57%
Cisco Systems 4.42%
Palo Alto Networks 3.93%
Da's bijna 25% dat niet met defensie te maken heeft maar wel met software of network security en daarnaast USA-based.
Geen idee waarom iedereen die blijft aanprijzen.
Google neemt het jonge Amerikaanse cybersecuritybedrijf Wiz over. De zoekgigant betaalt 32 miljard dollar voor de Israëlische start-up met het hoofdkantoor in New York.
Ik zit in de sector. Dit zijn B2B bedrijven die al jaren netwerk apparatuur leveren. Dit staat ver van de landelijke defensie industrie. Als je denkt dat die magisch gaan mee stijgen, beleg dan gerust in deze ETF.
Precies dat. Tegen de tijd dat de fondsbeheerders een thema hebben geidentificeerd als 'hot' en een fonds hebben opgericht rond dat thema en daar wat marketing rond gedaan hebben zijn er maanden verstreken. Dat is met ieder themafonds zo.
Het kan nog steeds wel een redelijke investering zijn, maar niet beter dan gemiddeld (en wrsch minder goed wegens een bepaald hype-gehalte).