S&P 500 INDEX
TIP
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: S&P 500 INDEX
Ik denk dat gezond verstand beleggers die beleggen in berkshire wel wat meer maag hebben dan iemands dood. Ik althans weet dat er het gezicht te herkennen valt in mening mens. Trouwens er zit een heel team daar tegenwoordig dat het gezicht van 'WB' draagt. Die zijn niet zomaar weg.Pieter1985 schreef: ↑18 maart 2025, 09:21I know. Zuiver naar beleid gaat er niks veranderen. Ik ben eerder bang voor de symboliek die met zijn overlijden zou gepaard gaan. Ik kan totaal niet inschatten in welke mate beleggers Berkshire nog vereenzelvigen met de persoon Buffet.Verviertig schreef: ↑18 maart 2025, 09:10 Daar is al lang vervanging voor in de pijplijn en voor die volgende ook. Van zo ver moet het water niet komen.

-
- Full Member
- Contacteer:
KleineSpaarder schreef: ↑18 maart 2025, 11:36Trump hoeft niet meer herkozen worden. Maar dan nog. Hij is zijn macht in Amerika aan het vestigen zoals Putin in Rusland:Verviertig schreef: ↑18 maart 2025, 09:06 Geluk? Nepotism... zullen eens zien hoe gelukkig hij zich straks voelt als hij en voddemarchant trump zich straks gaan voelen wanneer de mensen weten dat hun eigen mensen hun assets bevriezen en waar die mensen dan naartoe gaan van kamp.
Geluk... waar leven die mensen eigenlijk? In het VERDOOFDE land.
- de republikeinse senatoren en congresmen zijn doodsbang van hem en knikken alleen maar
(zitten in een warm nest en zijn egostisch, er zijn daar heus geen assassinaties)
- CIA, FBI, NSA, het leger, alle ministeries: allemaal marionetten aan het hoofd
(er bestaat ook dingen zoals, spionnen binnenlands en mollen binnenlands maar dan in positieve zin)
- De rechterlijke macht: wordt compleet genegeerd
(en de 'rechtelijke macht' laat dat toe, die kunnen ingrepen nemen, het draait om de schijn van angst)
- De pers: is illegaal volgens Trump, want "ze schrijven slecht van hem". VoA wordt al ontmanteld
(en bij zulks weet de burger het nieuws zonder dat het geschreven is, dus hij gooit zijn eigen ruiten in dan want hij levert bewijs, de ontmanteling stelt niets voor)
- hij meent het echt dat hij Groenland, Canada en het Panama kanaal zal annexeren
(en binnen 3.5 jaar is hij verdwenen en voor dat mogelijk is moet hij allerlei logistieke dingen organiseren, net zoasl met zijne grote muur toen... onzin, langloopleiders als putin in een onderdrukking kan dat waar maken, daarvoor zijn er dus termijnen gemaakt in de democratieên.)
- hij meent dat echt dat hij Oekraine zal verdelen tussen Rusland en het "Amerikaanse deel" waar Amerika de grondstoffen zal ontginnen
Opnieuw hij kan dat niet realiseren, why on earth zou de amerikaan zonder ellende met europa ineens europa aanvallen, er zijn geen smeertherapieên geweest zoals over rusland indestijds
Musk: de rijkste man ter wereld. Heeft 300 miljoen aan Trump gegeven, en zal dat geld veelvuldig terugverdienen via zijn overheidscontracten. Voor de termijn van Trump nu had SpaceX al contracten van 22 miljard in totaal. Nu met Trump zal dit exploderen.
Ik beloof u ongeziene hoogtes, zij de duivel, degene die op de tesla beurs gesprongen zijn hebben dit veroorzaakt terwijl je al goed zag wat voor een rare kwast dat is jaren geleden, vol verwondering naar het grote idool zien dat de weirdste sht zegt omdat de aandelen omhoog gaan...ik had ook ooit een miracleuze ingeving dat ik met deze gast 'rijk' zou worden, ben ik blij dat ik de stemmen in mijn hoofd niet volgde, ik had wc papier meer gehad ja... Maar ik kan ook meer vezel eten en dan heb ik niet zoveel nodig... kuch kuch moral fibre.
Niemand kan hen iets maken, zoals niemand aan Putin raakt. Na Trumps termijn van 4 jaar is heel het land zodanig in de greep van Trump en Musk, dat ze aan de macht blijven, ook al hebben ze officieel geen functie meer.
Wishful thinking? Ben gij eigenlijk niet stiekem hem glorie en macht aan het uitdelen door de manier dat jij praat? Ik heb hier wel enige vermoedens van wat jij aan het typen bent eigenlijk een verheerlijking is... maar die heren zijn bij mij boertjes tbh. Als die straks over een stoeltje struikelt bloed die ook gwn aan zijn knie hoor... tronen hebben ze niet hoor...
En het kiespubliek van Trump, vooral low-income, low-educated: hij kan ze om het even wat op de mouw spelden.En wat doe jij? De angst uitgroten? Let's be honest, kan je ff de spiegel voor je halen en bevestigen dat dit is wat je ziet? Ik wil mijn medeburger het zwijgen niet opleggen maar er moet toch wel wat stilte zijn denk ik ivm wat je hier juist allemaal zei. Ik desondanks kan wel helpen met je speech opnieuw voor te bereiden voor de klas. Without to much arrogance bout my own stature I salute you a new man.
En de high income: die wrijven zich in de handen met de 4500 miljard (!) federale belastingverminderingen de komende tien jaar.
-
- Full Member
- Contacteer:
Degene waar we ook na zijn dood in vertrouwen. Zoiets misschiens?

Vreemde logica.
Berkshire verkoopt hun etf posities in de S&500 wegens te duur gewaardeerd maar toch blijft men aandelen Berkshire aankopen die maar blijven stijgen.
Berkshire verkoopt hun etf posities in de S&500 wegens te duur gewaardeerd maar toch blijft men aandelen Berkshire aankopen die maar blijven stijgen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
De P/E van BRK is een stuk lager dan die van de S&P500
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
-
- Full Member
- Contacteer:
https://portfolioslab.com/tools/stock-c ... /SPY/BRK-BVerviertig schreef: ↑19 maart 2025, 11:00Op wat site zet je die tegen elkaar? Is precies vrij transparant.
Uiteraard, er zitten geen gehypte stocks in berkshire.
Ik heb een bliksemafleider op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.