Peiling nieuw beleid VS
Re: Peiling nieuw beleid VS
Inderdaad. Maar voor hoe lang? Drie jaar, vier jaar? Als de internationale gemeenschap zo weinig in de weg legt van Putin, waarom zou hij dan niet over enkele jaren een tweede fase van de oorlog starten? Putin is al oud, hij wil in de geschiedenisboeken staan als de hersteller van de Soviet-unie.
Ik heb een bliksemafleider op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Je blaast warm en koud tegelijkertijd. Jij was het die vandaag deze discussie terug op gang bracht met te zeggen dat er een evenwichtig akkoord moet zijn.patrick4 schreef: ↑19 maart 2025, 09:51Zoals ik al uitlegde is dat niet noodzakelijk het geval. Ik geef nog een voorbeeld. Keizer Hirohito kreeg geen compromisvoorstel in de bus. Amerika legde 2 steden plat met een atoombom, waardoor alle Japanse militaire infrastructuur werd uitgewist en honderdduizenden japanners op slag dood waren. Japan kreeg een papier onder de neus geschoven tot capitulatie, en de keizer heeft het ondertekend. Nadien werd hun grondwet herschreven door Amerika. En sindsdien kunnen we redelijk opschieten met dat land.
Evenwichtig, dat is een compromis, iets waar beide partijen zich in kunnen vinden.
Het verschil met Japan en Duitsland is dat die beide landen verslagen waren.
Er was een duidelijke winnaar en een duidelijk verliezer. Dat is nu het geval niet. Of nog niet ...
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Ook hier blaas je warm en koud tegelijkertijd. Het is alsof je aangeeft dat je met de Russen geen akkoord kan sluiten en hen moet vernietigen.patrick4 schreef: ↑19 maart 2025, 09:51 Ik ben voor alle duidelijkheid geen voorstander van een nucleaire oorlog, mocht je er dat van willen maken.
Maar goed, als jij zegt dat het sowieso een compromis moet worden, dan zul je toch ook moeten toegeven dat een compromis maar een compromis is wanneer beide partijen er zich ergens in kunnen vinden? Dat kan inderdaad inhouden dat Oekraine een deel van zijn naturlijke rijkdommen moet opgeven en vervolgens eigendom worden van Rusland of de VS. Maar daar zal dan toch ook iets moeten tegenover staan?
En dat brengt ons bij het initiele probleem: Putin heeft geen zin in compromissen, hij heeft zin in oorlog. Elk "vredesakkoord" is maar een taktische adempauze om opnieuw te organiseren en herbewapenen. Hoe sluit je daar een duurzaam compromis mee?
Aah neen he! JIJ bent begonnen over een compromis, ik niet. Ik zeg alleen: ALS het dan sowieso van een compromis moet komen zoals jij beweert DAN moet dat enigszins evenwichtig zijn. Eigenlijk een semantische discussie want als een compromis niet evenwichtig is, dan is het geen compromis.VincentVega schreef: ↑19 maart 2025, 10:52 Je blaast warm en koud tegelijkertijd. Jij was het die vandaag deze discussie terug op gang bracht met te zeggen dat er een evenwichtig akkoord moet zijn.
Je moet lezen wat er daadwerkelijk staat en niet interpoleren of extrapoleren met eigen gemaakte logica. Het is helemaal niet nodig om Rusland te vernietigen. Wel om hen duidelijk te maken waar het op staat. Alleen kan dat niet met een verzwakt Europa, en een supermacht die zich niet meer bezig houdt met andermans belangen.VincentVega schreef: ↑19 maart 2025, 10:53 Ook hier blaas je warm en koud tegelijkertijd. Het is alsof je aangeeft dat je met de Russen geen akkoord kan sluiten en hen moet vernietigen.
Tja, waarom denk je dat Europa zich aan het bewapenen is? Denk je nu echt dat we vanaf nu een permanente wereldvrede kunnen onderhandelen? Doe toch niet zo naïef, vrede is in de geschiedenis van de mensheid nog nooit permanent geweest en zal dat ook nooit zijn.patrick4 schreef: ↑19 maart 2025, 10:46Inderdaad. Maar voor hoe lang? Drie jaar, vier jaar? Als de internationale gemeenschap zo weinig in de weg legt van Putin, waarom zou hij dan niet over enkele jaren een tweede fase van de oorlog starten? Putin is al oud, hij wil in de geschiedenisboeken staan als de hersteller van de Soviet-unie.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Misschien moet je dat zelf ook eens doen en goed lezen wat anderen schrijven. En zelf niet gaan extrapoleren naar bvb. de verkrachting van een vrouw of de atoombommen op Japan. Vergelijkingen maken die er totaal geen zijn ...patrick4 schreef: ↑19 maart 2025, 11:00Je moet lezen wat er daadwerkelijk staat en niet interpoleren of extrapoleren met eigen gemaakte logica. Het is helemaal niet nodig om Rusland te vernietigen. Wel om hen duidelijk te maken waar het op staat. Alleen kan dat niet met een verzwakt Europa, en een supermacht die zich niet meer bezig houdt met andermans belangen.VincentVega schreef: ↑19 maart 2025, 10:53 Ook hier blaas je warm en koud tegelijkertijd. Het is alsof je aangeeft dat je met de Russen geen akkoord kan sluiten en hen moet vernietigen.
Als ik je verkeerd begrepen heb: hoe zou jij zelf de volgende paragraaf dan interpreteren?
patrick4 schreef: Putin heeft geen zin in compromissen, hij heeft zin in oorlog. Elk "vredesakkoord" is maar een taktische adempauze om opnieuw te organiseren en herbewapenen. Hoe sluit je daar een duurzaam compromis mee?
-
- Full Member
- Contacteer:
De idiote tarieven oorlog van het economisch genie in het witte huis begint al zijn vruchten af te werpen:
- lagere economische groei
- hogere werkloosheid
- hogere inflatie
MAGA !!!!!!!!!
In its latest projections, Fed officials now see the economy growing only 1.7 percent this year, compared with their initial expectation for a 2.1 percent expansion, and predict the unemployment rate will rise to 4.4 percent. Officials also lifted their forecasts for core inflation, which strips out volatile food and energy prices, to 2.8 percent from 2.5 percent back in December. These updated projections are the most comprehensive analysis yet of how the Fed sees the economic outlook evolving now that President Trump has begun to implement his agenda.
- lagere economische groei
- hogere werkloosheid
- hogere inflatie
MAGA !!!!!!!!!
In its latest projections, Fed officials now see the economy growing only 1.7 percent this year, compared with their initial expectation for a 2.1 percent expansion, and predict the unemployment rate will rise to 4.4 percent. Officials also lifted their forecasts for core inflation, which strips out volatile food and energy prices, to 2.8 percent from 2.5 percent back in December. These updated projections are the most comprehensive analysis yet of how the Fed sees the economic outlook evolving now that President Trump has begun to implement his agenda.
Trumps MAGA = MAPA: Make America Poor Again
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Toen er een paar dagen eerder problemen waren bij de lancering wist de regimepers het wel heel duidelijk wiens bedrijf het was:vortex schreef: ↑17 maart 2025, 12:49Hou je maar al vast voor morgen wanneer Poetin met Trump over Oekraïne spreekt, Dat wordt ofwel Poetin wil geen vrede wanneer er nog niet onmiddellijk een akkoord is, ofwel Trump geeft te veel toe en zet de Europeanen buiten spel als er wel een stap richting vrede wordt gezet, positief zal het in elk geval niet zijnCarpeNoctem schreef: ↑17 maart 2025, 12:24Zowel de VoRT als Het Laagste Nieuws slagen er in om een artikel over de redding van die astronauten te schrijven zonder Musk ook maar te vernoemen![]()
![]()
Alweer tegenslag voor SpaceX van Elon Musk: missie die gestrande astronauten moet ophalen op laatste moment uitgesteld
Van hidden in plain sight gesproken

Toen de astronauten heelhuids thuis gebracht werden door SpaceX waren er prachtige beelden van dolfijnen rond de capsule.
En toch blijven de Democraten hun laatste kiezer maar wegjagen. Tampon Tim maakt zich vrolijk over een VS-bedrijf.
Maar hun zure gezichten zorgen natuurlijk voor heel wat memes:

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Ik denk dat je niet vaak genoeg uit je droomwereld stapt.CarpeNoctem schreef: ↑19 maart 2025, 20:13
En toch blijven de Democraten hun laatste kiezer maar wegjagen.
De democraten moeten niets doen om hierna om over een jaar of drie goed op kop te staan in de verkiezingsresultaten.
Trump zorgt er zelf wel voor.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Je kent duidelijk niet veel van het kiessysteem in de VS.
Volgend jaar reeds zijn er de midterms. Daar belonen of bestraffen de kiezers traditioneel hun president.
Time will tell.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Je wil weer het hoogste woord hebben he..
Alles is mogelijk natuurlijk. Hij is al eens herkozen .

Alles is mogelijk natuurlijk. Hij is al eens herkozen .
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Mogelijk ... maar voorlopig is Trump de komende (bijna) 4 jaar wel de president van de Verenigde Staten.haelewyn schreef: ↑Gisteren 07:22Ik denk dat je niet vaak genoeg uit je droomwereld stapt.CarpeNoctem schreef: ↑19 maart 2025, 20:13
En toch blijven de Democraten hun laatste kiezer maar wegjagen.
De democraten moeten niets doen om hierna om over een jaar of drie goed op kop te staan in de verkiezingsresultaten.
Trump zorgt er zelf wel voor.
In 3 à 4 jaar tijd kan er heel veel gebeuren. Ten goede of ten kwade ...
Misschien kan in 2028 Joe Biden opnieuw meedoen voor de Democraten want voorlopig blijft het daar toch heel stil inzake sterke figuren binnen de partij. I
k zie daar niet onmiddellijk een nieuwe sterke man of vrouw (Kamala Harris tel ik al niet meer mee ...)
Ik zie aan beide kanten geen sterke figuren...
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Maar het is wel een hele belangrijke nuance. Een president heeft geen 4 jaar de tijd om de vruchten van zijn beleid te plukken.
De president moet ervoor zorgen dat de burgers binnen de twee jaar de vruchten van zijn beleid plukken of de kiezer maakt hem vleugellam in het tweede deel van zijn ambtstermijn. Zo verloor Joe Biden 9 (!) volksvertegenwoordigers halfweg zijn ambtstermijn, met alle gevolgen vandien.