Postzegelcollectie schatten
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Postzegelcollectie schatten
Je zou je in dat aantal toch nog kunnen vergissen, er zijn nog veel actieve postzegelclubs in ons land en ook nog veel postzegelbeurzen waaronder enkele hele grote waar honderden standhouders staan.
Een postzegelclub vinden in je buurt en daar eens polsen of er iemand interesse heeft is ook een optie; hoogstwaarschijnlijk een betere dan een handelaar. Zijn makkelijk te vinden via google.
Een postzegelclub vinden in je buurt en daar eens polsen of er iemand interesse heeft is ook een optie; hoogstwaarschijnlijk een betere dan een handelaar. Zijn makkelijk te vinden via google.
Make Spaargids " Great Again ! "
Via catawiki.com kan je postzegels veilen. Ik heb er in 2017 een 30-tal Belgische postzegels op verkocht en dat bracht toch een kleine 2.000 euro op.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Die optie bestaat, maar topic starter wil er niet echt moeite in steken, dus zijn er 4 opties:
- handelaar
- via een club een particulier zoeken die interesse heeft
- bijhouden
- weg gooien/ weggeven
-
- Full Member
- Contacteer:
Dus het is uiteindelijk toch een verkoop geworden, en geen schenking. Het draait toch niet altijd om geld, of heb je dit dan geschonken aan een goed doel?
-
- Full Member
- Contacteer:
Het lijkt erop dat ook je eerste twee opties de nodige inzet vragen. Als je er iets aan wil verdienen, komt daar nu eenmaal wat werk bij kijken.voorheenCP1234 schreef: ↑18 maart 2025, 19:19
Die optie bestaat, maar topic starter wil er niet echt moeite in steken, dus zijn er 4 opties:
- handelaar
- bijhouden
- weg gooien/ weggeven
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Als je zo redeneert kan je al evengoed stellen dat de vraag hier posten = aan er moeite insteken ...tuinder666 schreef: ↑18 maart 2025, 20:25Het lijkt erop dat ook je eerste twee opties de nodige inzet vragen. Als je er iets aan wil verdienen, komt daar nu eenmaal wat werk bij kijken.voorheenCP1234 schreef: ↑18 maart 2025, 19:19
- handelaar
- bijhouden
- weg gooien/ weggeven

Ik heb even navraag gedaan, en dit is het adres :annetje schreef: ↑18 maart 2025, 12:53Mijn vader heeft onlangs al zijn boeken verkocht. Hij had wel alleen de Belgische collectie. Indien interesse wil ik wel eens informeren. Van alle opkopers waar hij langs geweest was, was dit volgens hem de enige serieuze. Ik vermoed dat het iemand uit het Antwerpse was.VTEC schreef: ↑17 maart 2025, 16:45 Iemand een tip voor een betrouwbaar adres om dat te laten schatten in Oost-Vlaanderen / Antwerpen? Ik heb ze niet geteld maar het zijn er zeker 1.000, een deel is zelfs nooit geklasseerd geraakt. De meer exotische zegels uit Afrika komen van 'Tante Nonnekes' langs mijn moeder haar familiekant (maar dan nog minstens 1 generatie eerder dan haar) die in Afrika in de toenmalige missies werkten.
Een aantal heb ik met Lens gecheckt en waardeloos is het zeker niet...
Postzegelhandel De Beul
Sint-Katelijnestraat 38
2000 Antwerpen
-
- Full Member
- Contacteer:
interesant Annetje!
ik heb ook even de website opgezocht: https://www.shop.filatis2.com/nl/stamps_info.html
ik heb ook even de website opgezocht: https://www.shop.filatis2.com/nl/stamps_info.html
Het plaatselijke asielcentrum nam de gift dankbaar aan.tuinder666 schreef: ↑18 maart 2025, 20:22Dus het is uiteindelijk toch een verkoop geworden, en geen schenking. Het draait toch niet altijd om geld, of heb je dit dan geschonken aan een goed doel?
-
- Full Member
- Contacteer:
Mooi, bedankt Brembos.
Een gift met fiscaal attest dat je dan op de belastingbrief kan zetten toch? Zodat je wat je terugtrekt nog eens kan schenken. Zo doe ik het. Andere tips zijn zeker welkom.
Een gift met fiscaal attest dat je dan op de belastingbrief kan zetten toch? Zodat je wat je terugtrekt nog eens kan schenken. Zo doe ik het. Andere tips zijn zeker welkom.
-
- Full Member
- Contacteer:
Klopt, ik volgde jouw redenering aangezien Catawiki al behoorlijk wat werk met zich mee zou brengen volgens jou. Er zal toch altijd wel wat werk komen bij kijken om de postzegels in cash om te zetten.voorheenCP1234 schreef: ↑18 maart 2025, 23:27Als je zo redeneert kan je al evengoed stellen dat de vraag hier posten = aan er moeite insteken ...tuinder666 schreef: ↑18 maart 2025, 20:25
Het lijkt erop dat ook je eerste twee opties de nodige inzet vragen. Als je er iets aan wil verdienen, komt daar nu eenmaal wat werk bij kijken.![]()
Uit mijn ervaring blijkt dat Catawiki relatief weinig inspanning vergt.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Er zijn ook nog andere schatters en kopers, zoals Bart Van Acker:annetje schreef: ↑Gisteren 08:49Ik heb even navraag gedaan, en dit is het adres :annetje schreef: ↑18 maart 2025, 12:53
Mijn vader heeft onlangs al zijn boeken verkocht. Hij had wel alleen de Belgische collectie. Indien interesse wil ik wel eens informeren. Van alle opkopers waar hij langs geweest was, was dit volgens hem de enige serieuze. Ik vermoed dat het iemand uit het Antwerpse was.
Postzegelhandel De Beul
Sint-Katelijnestraat 38
2000 Antwerpen
https://postzegels.be/
Kantoor in Antwerpen of Sint-Niklaas.
Enkel na Afspraak.
bart@postzegels.be
0486 645 305
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Goede tips, heel erg bedankt daarvoor Anneke en VincentV!
Scrolde nog eens door het topic en vond bij het herlezen een reply van mezelf wat bot - "waarom weggooien als je er een ander een plezier mee kan doen?" Nu, ik heb een liefhebber gezocht in mijn kring maar die is er niet, het spreekwoordelijke hoongelach was mijn deel
Als die boeken gewaardeerd worden op pakweg 20€ ga ik er mijn tijd en benzine niet aan verspillen om 2x 1h+ naar Antwerpen te tuffen en terug.
Ik ga een nieuwe poging ondernemen de kinderen om te kopen om wat Google Lens research te doen zodat ik tenminste een idee heb. Een set van de (jammerlijk mislukte) Challenger lancering in 1986 alleen al is 25€ waard.
Scrolde nog eens door het topic en vond bij het herlezen een reply van mezelf wat bot - "waarom weggooien als je er een ander een plezier mee kan doen?" Nu, ik heb een liefhebber gezocht in mijn kring maar die is er niet, het spreekwoordelijke hoongelach was mijn deel

Als die boeken gewaardeerd worden op pakweg 20€ ga ik er mijn tijd en benzine niet aan verspillen om 2x 1h+ naar Antwerpen te tuffen en terug.
Ik ga een nieuwe poging ondernemen de kinderen om te kopen om wat Google Lens research te doen zodat ik tenminste een idee heb. Een set van de (jammerlijk mislukte) Challenger lancering in 1986 alleen al is 25€ waard.