MeDirect verlaagt tarieven op ETF's en Aandelen
TIP
MeDirect verlaagt tarieven op ETF's en Aandelen
ETF's:
Alle Europese beurzen (inclusief Xetra) - Commissie 0,15% - Minimum 0 €
Aandelen:
Alle Europese beurzen (inclusief Xetra) - Commissie 0,15% - Minimum 7 €
NYSE/NASDAQ - Commissie 0,15% - Minimum 7 $
Volledig tarieven overzicht:
https://www.medirect.be/wp-content/uplo ... rce=501281
Alle Europese beurzen (inclusief Xetra) - Commissie 0,15% - Minimum 0 €
Aandelen:
Alle Europese beurzen (inclusief Xetra) - Commissie 0,15% - Minimum 7 €
NYSE/NASDAQ - Commissie 0,15% - Minimum 7 $
Volledig tarieven overzicht:
https://www.medirect.be/wp-content/uplo ... rce=501281
Re: MeDirect verlaagt tarieven op ETF's en Aandelen
Ervaringen met beleggen in ETF's bij Medirect?
Als ik het goed heb, nu de vaste kost wegvalt, is het ook interessant voor periodiek beleggen met kleine bedragen. Indien ik goed uitreken zijn de commissie kosten als volgt bij volgende fictieve bedragen:
Als ik het goed heb, nu de vaste kost wegvalt, is het ook interessant voor periodiek beleggen met kleine bedragen. Indien ik goed uitreken zijn de commissie kosten als volgt bij volgende fictieve bedragen:
- €100: €0,15
- €250: €0,38
- €500: €0,75
- €1000: €1,50
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Zeer interessant.
Momenteel MeDirect enkel gebruikt voor een spaarrekening, nu zal ik er dus ook via beleggen.MD91 schreef: ↑21 maart 2025, 10:08 Ervaringen met beleggen in ETF's bij Medirect?
- €100: €0,15
- €250: €0,38
- €500: €0,75
- €1000: €1,50
Weeral een goed alternatief op de Belgische brokermarkt.
Met die verlaagde tarieven gaan ze wel klanten aantrekken. En wanneer gaan ze bij MeDirect nu eindelijk terug de TIS-methode toepassen bij de berekening van de meerwaardetaks bij de verkoop van fondsen???
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Nooit meer. Het proces is veel te ingewikkeld en duur, en weinig klanten kopen nog gemengde fondsen wegens de grote nadelen (veel te hoge kosten + RV op het obligatiedeel, naast de hoge kosten op aandelen-deel).
Bovendien veranderen de belastingen regelmatig.
Zeker nu de meerwaardetaks er komt, weet niemand of de oude TIS nog relevant is. Als het aandelen gedeelte even zwaar belast zal worden als het obligatie gedeelte, verdwijnt de Reynders-taks.
De rentevoeten staan nu weer relatief hoog. Dus zijn de obligatiekoersen gedaald, waardoor de koersen van gemengd fonds daalt. Bij de invoer van de meerwaardetaks, gaan ze kijken naar de waarde bij de invoering ervan. Op elke meewaarde betaal je dan de taks.
Geldt ook voor pure obligaties. Toen rentevoeten 0 waren, kocht je obligatie aan 100. Rentevoeten staan nu relatief hoog. Koers is nu bijvoorbeeld 70. Die 70 is de referentie. Bij afloop krijg je 100. De fiscus zegt: je hebt meerwaarde van 30. Daarop betaal je meerwaardetaks. Terwijl er tussen aankoop en verkoop geen meerwaarde is (*).
Datzelfde effect heb je in gemengd fonds waarin dus obligaties zitten.
Hetzelfde geldt voor aandelen. Je kocht voor 100.000 euro Tesla aandelen. Zijn nu 45.000 waarde. Dit is de referentie. Je verkoop ze aan 80.000. Je betaalt meerwaardetaks op 35.000 € "winst" terwijl je eigenlijk 20.000 verlies hebt.
(*) dat is geen fictie. Alle gemengde fondsen hebben vrolijk obligaties gekocht toen de rentevoeten 0% waren, en die dus niets opbrachten voor de klant. Voor de bank was dat wel goed, want de klant betaalt per jaar tot 2% kosten op die obligaties die 0% opbrengen. En daar bovenop gaan de klanten nog eens meerwaardetaks betalen terwijl er geen meerwaarde is. De klant heeft dus 0% winst en schuift toch veel geld door naar de banken en de fiscus. VRIJWILLIG, want de klant weet dat allemaal.
Laatst gewijzigd door KleineSpaarder op 21 maart 2025, 12:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Trumps MAGA = MAPA: Make Americans Poor Again
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
Als er nu nog een Belgische broker zou zijn met een deftig aanbod en platform, dan zouden we echt een stap in de goede richting zetten.
Saxo Bank heeft in mijn ogen het beste aanbod aan Obligaties, Aandelen en ETF's.
Daarnaast ook Bolero, maar hun kosten zijn dan weer hoger.
Had tot vandaag enkel spaarrekeningen bij MeDirect
Net even uitgetest met een minimaal proeforder.
Order voor 2 stuks IE0000J5TQP4 Future of Defence UCITS ETF
2x13.375 = 26.75€
Commissie 0.15% = 0.04€
TOB 0.11% = 0.03€
Totaal: 26.82€
Het bestelproces werkt maar als je, zoals ik, enkel Bolero gewend bent, dan is het toch wel even aanpassen.
Geen mogelijkheid om een limiet koers in te stellen dus enkel marktorder mogelijk.
Is dit de algemene regel bij MeDirect of heeft dit met de betreffend ETF te maken??
2x13.375 = 26.75€
Commissie 0.15% = 0.04€
TOB 0.11% = 0.03€
Het bestelproces werkt maar als je, zoals ik, enkel Bolero gewend bent, dan is het toch wel even aanpassen.
Geen mogelijkheid om een limiet koers in te stellen dus enkel marktorder mogelijk.
Is dit de algemene regel bij MeDirect of heeft dit met de betreffend ETF te maken??
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
je kan wel degelijk een limietkoers instellen bij MeDirect !! Beter kijken zou ik zeggen ...plemmens schreef: ↑21 maart 2025, 14:35 Had tot vandaag enkel spaarrekeningen bij MeDirect
2x13.375 = 26.75€
Commissie 0.15% = 0.04€
TOB 0.11% = 0.03€
Make Spaargids " Great Again ! "
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
+1 dat zou pas een mooie stap zijn in de goede richting
Make Spaargids " Great Again ! "
Klopt, zie het nu ook.je kan wel degelijk een limietkoers instellen bij MeDirect !! Beter kijken zou ik zeggen ...
Laatst gewijzigd door plemmens op 21 maart 2025, 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja, je kan bij MeDirect een limietkoers instellen, maar die geldt maar voor 1 beursdag.voorheenCP1234 schreef: ↑21 maart 2025, 14:45je kan wel degelijk een limietkoers instellen bij MeDirect !! Beter kijken zou ik zeggen ...plemmens schreef: ↑21 maart 2025, 14:35 Had tot vandaag enkel spaarrekeningen bij MeDirect
2x13.375 = 26.75€
Commissie 0.15% = 0.04€
TOB 0.11% = 0.03€
-
- Hero Member
- Contacteer:
Maar nee, als je het ordertype van MARKT in LIMIET gewijzigd hebt, klik op DAY en dan kan je net zo goed GTC of GTD instellen.
Beetje moeite doen om hun platform te leren kennen, elk brokers-platform is anders.
Beetje moeite doen om hun platform te leren kennen, elk brokers-platform is anders.
Zeer interessant, had al een spaarrekening bij MeDirect maar ga er nu toch ook mijn maandelijkse etf’s aankopen. Ik kocht ze steeds bij bolero maar MeDirect is toch stuk goedkoper nu.