Alternatieven voor Amerikaanse producten
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: Alternatieven voor Amerikaanse producten
In een week tijd 5,6% meer tweedehands Cybertrucks te koop op deze website. Er worden er dus meer aangeboden dan er gekocht worden.KleineSpaarder schreef: ↑16 maart 2025, 17:12 Ik weet niet of het met de Tesla boycot te maken heeft of niet. Maar in de US willen blijkbaar veel mensen snel van hun Tesla Cybertruck af. De gemiddelde prijs van een tweedehands is in een jaar met bijna dan 60% gedaald. Volgens deze website die er momenteel ongeveer 300 in aanbieding heeft.
https://www.cargurus.com/Cars/l-Used-Te ... ruck-d3353
How much does the Tesla Cybertruck cost?
The average Tesla Cybertruck costs about $92,058.80. The average price has decreased by -58.5% since last year. The 298 for sale on CarGurus range from $74,995 to $144,990 in price.
Ondanks het feit dat chef marketing Trump het witte huis veranderd heeft in een showroom.
En ondanks het feit dat Trumps minister van Handel aangeraden heeft om Tesla aandelen te kopen.

Trumps MAGA = MAPA: Make America Poor Again
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Het waren overwegend milieubewuste democraten die Tesla's kochten. De doorsnee redneck Trump kiezer heeft liever een V6 of een V8 als auto.
Ik denk dat Musk daar totaal geen rekening mee gehouden heeft.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
-
- Full Member
- Contacteer:
Musk heeft de rekening gemaakt. Door zijn wagonnetje aan Trump te hangen, verliest hij 100 miljard met zijn Tesla aandelen, maar verwacht hij misschien 200 of 300 miljard te winnen met zijn SpaceX aandelen.Charlesvdw schreef: ↑23 maart 2025, 15:46 Ik denk dat Musk daar totaal geen rekening mee gehouden heeft.
De eenvoudige Tesla-aandeelhouder heeft helaas geen SpaceX aandelen.
De VS is maar een kleine fractie van de markt waarop Tesla actief is. De verkoop van elektrische auto's loop overal niet zo goed als verwacht. Tesla wacht te lang om met nieuwe modellen te komen, terwijl de concurrentie sterk toegenomen is en er nu ook goedkopere auto's zijn. Er zijn met andere woorden meer redenen waarom de verkoop over zijn hoogtepunt is, dit is niet enkel omdat Musk het staatsapparaat en de bureaucratie aan het saneren is.Charlesvdw schreef: ↑23 maart 2025, 15:46 Het waren overwegend milieubewuste democraten die Tesla's kochten. De doorsnee redneck Trump kiezer heeft liever een V6 of een V8 als auto.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Eerst oproepen voor een boycot van Tesla, maar nu zit je plots in met de Tesla-aandeelhouderKleineSpaarder schreef: ↑23 maart 2025, 15:54Musk heeft de rekening gemaakt. Door zijn wagonnetje aan Trump te hangen, verliest hij 100 miljard met zijn Tesla aandelen, maar verwacht hij misschien 200 of 300 miljard te winnen met zijn SpaceX aandelen.Charlesvdw schreef: ↑23 maart 2025, 15:46 Ik denk dat Musk daar totaal geen rekening mee gehouden heeft.
De eenvoudige Tesla-aandeelhouder heeft helaas geen SpaceX aandelen.

Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Volledig akkoord over de algemene Teslaveverkoop; ik had het specifiek over de "thuismarkt" van Tesla.vortex schreef: ↑23 maart 2025, 16:31De VS is maar een kleine fractie van de markt waarop Tesla actief is. De verkoop van elektrische auto's loop overal niet zo goed als verwacht. Tesla wacht te lang om met nieuwe modellen te komen, terwijl de concurrentie sterk toegenomen is en er nu ook goedkopere auto's zijn. Er zijn met andere woorden meer redenen waarom de verkoop over zijn hoogtepunt is, dit is niet enkel omdat Musk het staatsapparaat en de bureaucratie aan het saneren is.Charlesvdw schreef: ↑23 maart 2025, 15:46 Het waren overwegend milieubewuste democraten die Tesla's kochten. De doorsnee redneck Trump kiezer heeft liever een V6 of een V8 als auto.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Volledig akkoord over de thuismarkt: vroeger was een EV van Tesla iets was voor de hippe, woke en pro-democratische kiezer, terwijl redneck republieken eerder een Amerikaans truck van het merk GMC kochten.Charlesvdw schreef: ↑23 maart 2025, 17:20Volledig akkoord over de algemene Teslaveverkoop; ik had het specifiek over de "thuismarkt" van Tesla.vortex schreef: ↑23 maart 2025, 16:31
De VS is maar een kleine fractie van de markt waarop Tesla actief is. De verkoop van elektrische auto's loop overal niet zo goed als verwacht. Tesla wacht te lang om met nieuwe modellen te komen, terwijl de concurrentie sterk toegenomen is en er nu ook goedkopere auto's zijn. Er zijn met andere woorden meer redenen waarom de verkoop over zijn hoogtepunt is, dit is niet enkel omdat Musk het staatsapparaat en de bureaucratie aan het saneren is.
Nu hebben de Amerikaanse hipsters zich volledig afgekeerd van Tesla omwille van de “outing” van Musk.
Hier de cijfers: https://www.iea.org/reports/global-ener ... y#abstractvortex schreef: ↑23 maart 2025, 16:31 De verkoop van elektrische auto's loop overal niet zo goed als verwacht. Tesla wacht te lang om met nieuwe modellen te komen, terwijl de concurrentie sterk toegenomen is en er nu ook goedkopere auto's zijn. Er zijn met andere woorden meer redenen waarom de verkoop over zijn hoogtepunt is, dit is niet enkel omdat Musk het staatsapparaat en de bureaucratie aan het saneren is.
Gaat toch wel hard, enkel Europa op hetzelfde niveau dan 2023.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
-
- Full Member
- Contacteer:
De NAVO landen zouden best op zoek gaan naar niet-Amerikaanse gevechtsvliegtuigen, want de man in het witte huis vindt dat de Amerikaanse vliegtuigen die verkocht worden aan de bondgenoten, 10% slechter gemaakt moeten worden, want een dag zijn ze misschien geen bondgenoten meer.
Nu Trump meer en meer de kant van Putin kiest, kan die dag er misschien heel snel zijn.
Geen idee waarom Trumps kernwapens nog altijd bij ons liggen. Straks laat hij ze gewoon in de lucht vliegen.
After saying the US would "tone down" the new jets by 10% for any sales to allies, Trump said: "[It] probably makes sense, because someday, maybe they're not our allies."
Nu Trump meer en meer de kant van Putin kiest, kan die dag er misschien heel snel zijn.
Geen idee waarom Trumps kernwapens nog altijd bij ons liggen. Straks laat hij ze gewoon in de lucht vliegen.
After saying the US would "tone down" the new jets by 10% for any sales to allies, Trump said: "[It] probably makes sense, because someday, maybe they're not our allies."
Over onze defensie :
Ik ben PVDA genegen maar, zoals ik het vast al eerder heb verteld hier, ben ik het niet eens met hun visie over de budgetten tvv het leger.
Ik geloof aan de andere kant ook niet dat ze per se dikke vriendjes willen zijn met Putin want daar zetten ze zich regelmatig tegen af. Lees hun eigen inhoud, zou ik zeggen... Ik heb dat alleszins al gedaan.Wat HLN over PVDA schrijft ga ik niet lezen. Wat PVDA schrijf over hun eigen standpunten : veel meer kans toe. De MSM he jongens !
Ik kan ze (PVDA) daarin geen Rusland-vriendjes vinden.
De NVA erft in zijn eerste nationale regeringsperiode een slecht moment en een slecht dossier.
De Europese legers, het Belgische ook zeker wel, zijn in de voorbije jaren kapotbespaard en tot een apparaat geworden dat niet veel te betekenen heeft in eender welke oorlog. Tenzij ze het kunnen oplossen met 8 elitesoldaten..
Dat de NVA nu even wat meer geld in bewapening van dat leger gaat stoppen, vind ik dik ok.
Ik hoop dat ze ook het inzicht hebben om de hoge wanessen wat minder te laten verdienen en niet integendeel de logica volgen van de privé, bv de banken, dat topjobs en bijna-topjobs overmatig genereus moeten betaald worden.
Met BDW aan het roer hou ik mijn hart al vast. Die pakt liever van een grote groep die weinig hebben wat af (soldaten) dan de kleine groep die veel te veel verdient.
Maar de eerste tijd ga je mij niet horen met kritiek over de hogere uitgaven voor het leger.
Alleen ... Als ze daarom meer bij de kleine garnalen in de maatschappij gaan snoeien, krijgen ze de tegenstand die ze verdienen.
En uiteindelijk wordt de rekening toch vereffend over wat minder tijd dan vier jaar. Zowel in BE als in USA.
Laat ze dus gerust hun fouten maken. Anders raken we er nooit vanaf.
Moet Europa dure investeringen doen in Amerikaanse vliegtuigen en wapentuig ?
Laat ons dat maar vanaf gisteren veranderen naar bestellingen in Europa. Maar ook wat meer nationale trots mag best. Laat ons voor Belgie voor bestellingen een regel maken dat we 'made in Belgium' kopen wanneer de prijs niet meer dan 20 procent hoger is dan iets anders.
Hoe we dat met Europa geregeld krijgen moeten we daarna maar bekijken. Aan alles is een achterdeur.
Ik ben PVDA genegen maar, zoals ik het vast al eerder heb verteld hier, ben ik het niet eens met hun visie over de budgetten tvv het leger.
Ik geloof aan de andere kant ook niet dat ze per se dikke vriendjes willen zijn met Putin want daar zetten ze zich regelmatig tegen af. Lees hun eigen inhoud, zou ik zeggen... Ik heb dat alleszins al gedaan.Wat HLN over PVDA schrijft ga ik niet lezen. Wat PVDA schrijf over hun eigen standpunten : veel meer kans toe. De MSM he jongens !
De NVA erft in zijn eerste nationale regeringsperiode een slecht moment en een slecht dossier.
De Europese legers, het Belgische ook zeker wel, zijn in de voorbije jaren kapotbespaard en tot een apparaat geworden dat niet veel te betekenen heeft in eender welke oorlog. Tenzij ze het kunnen oplossen met 8 elitesoldaten..
Dat de NVA nu even wat meer geld in bewapening van dat leger gaat stoppen, vind ik dik ok.
Ik hoop dat ze ook het inzicht hebben om de hoge wanessen wat minder te laten verdienen en niet integendeel de logica volgen van de privé, bv de banken, dat topjobs en bijna-topjobs overmatig genereus moeten betaald worden.
Met BDW aan het roer hou ik mijn hart al vast. Die pakt liever van een grote groep die weinig hebben wat af (soldaten) dan de kleine groep die veel te veel verdient.
Maar de eerste tijd ga je mij niet horen met kritiek over de hogere uitgaven voor het leger.
Alleen ... Als ze daarom meer bij de kleine garnalen in de maatschappij gaan snoeien, krijgen ze de tegenstand die ze verdienen.
En uiteindelijk wordt de rekening toch vereffend over wat minder tijd dan vier jaar. Zowel in BE als in USA.
Laat ze dus gerust hun fouten maken. Anders raken we er nooit vanaf.
Moet Europa dure investeringen doen in Amerikaanse vliegtuigen en wapentuig ?
Laat ons dat maar vanaf gisteren veranderen naar bestellingen in Europa. Maar ook wat meer nationale trots mag best. Laat ons voor Belgie voor bestellingen een regel maken dat we 'made in Belgium' kopen wanneer de prijs niet meer dan 20 procent hoger is dan iets anders.
Hoe we dat met Europa geregeld krijgen moeten we daarna maar bekijken. Aan alles is een achterdeur.
Voilà , dat sluit al veel meer aan bij hoe de vork toch meer in de steel zit.... Zou VEGA dit ook eindelijk eens in het juiste perspectief plaatsten in plaats telkens uit-zijn-context getrokken waarheden de wereld in te sturen...?Kakkie schreef: ↑24 maart 2025, 18:56 Over onze defensie :
Vorige week zagen we -voor de verandering- nog eens gewezen Kolonel Houssen op TV , in de tafel van Gert.
Deze keer in debat met Prof. Tom Sauer (Internationale Politiek UA)
Interessant debat tussen de 2. Voor wie het eens wil beluisteren :
https://open.spotify.com/episode/38hP6b ... 2GmM_N4LuA
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Voor de zoveelste keer: ik heb ook niet gezegd dat de PVDA “dikke vriendjes willen zijn met Poetin” (dat maken anderen ervan), enkel dat ze Rusland en Poetin niet als een bedreiging zien en geen verhoging van de defensiebudgetten willen.KV schreef: ↑24 maart 2025, 20:24Voilà , dat sluit al veel meer aan bij hoe de vork toch meer in de steel zit.... Zou VEGA dit ook eindelijk eens in het juiste perspectief plaatsten in plaats telkens uit-zijn-context getrokken waarheden de wereld in te sturen...?Kakkie schreef: ↑24 maart 2025, 18:56 Over onze defensie :
Vorige week zagen we -voor de verandering- nog eens gewezen Kolonel Houssen op TV , in de tafel van Gert.
Deze keer in debat met Prof. Tom Sauer (Internationale Politiek UA)
Interessant debat tussen de 2. Voor wie het eens wil beluisteren :
https://open.spotify.com/episode/38hP6b ... 2GmM_N4LuA
Over die verhoging, natuurlijk moet àlles efficiënter en effectiever gebeuren maar we moeten vooral zien dat we aan die 2% komen. Anders kunnen we ons lidmaatschap in de toekomst mogelijk vergeten. En die budgetten moeten we natuurlijk ook efficiënt en effectief inzetten. Maar dat mag geen excuus zijn om niks te doen …
En het idee van een “Europese NAVO” ben ik ook genegen (zoals ik al meermaals heb gezegd

Ja efficiënter mooi vb Belgie F35 Frankrijk Mirage's.VincentVega schreef: ↑24 maart 2025, 21:57
Over die verhoging, natuurlijk moet àlles efficiënter en effectiever gebeuren maar we moeten vooral zien dat we aan die 2% komen. Anders kunnen we ons lidmaatschap in de toekomst mogelijk vergeten. En die budgetten moeten we natuurlijk ook efficiënt en effectief inzetten. Maar dat mag geen excuus zijn om niks te doen …
En het idee van een “Europese NAVO” ben ik ook genegen (zoals ik al meermaals heb gezegd). We moeten vanonder de paraplu van de USA vandaan komen en ons (in Europees verband) zelf kunnen beschermen. Maar nu kunnen we dat nog niet, zelfs niet met alle Europese landen samen.
Of geloof je echt dat sommigen hun eigen wapen industrie gaan verlaten ten gunste van een ander Europees alternatief.
Morgen Macron weg en de wind draait weer eens.
In theorie en de praktijk.
Geen wapens is te simpel voor sommigen , te weinig aan verdiend.
Mensen bang maken daar zijn sommigen heel sterk in.
Getekende verdragen nakomen en er zich aan houden ho maar.
Estate Guru believer.
-
- Full Member
- Contacteer:
Dit helpt om Amerikaanse producten te boycotten en wat je wel kunt kopen
Ik zeg bij deze ook adios aan de oreo koekjes. Zitten trouwens vol suiker, zeer ongezond
Uncle Ben's: vliegt er nu ook uit bij mij

Ik zeg bij deze ook adios aan de oreo koekjes. Zitten trouwens vol suiker, zeer ongezond

Laatst gewijzigd door KleineSpaarder op 25 maart 2025, 15:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Heb je nu echt niets anders te doen dan deze chat te vullen met al die onzien?KleineSpaarder schreef: ↑25 maart 2025, 15:03 Allemaal producten om te boycotten.
Ik zeg bij deze ook adios aan de oreo koekjes. Zitten trouwens vol suiker, zeer ongezond![]()
In mijn Nespresso (ik heb een ander merk) passen niet-Nespresso cups
![]()