Alternatieven voor Amerikaanse producten
Re: Alternatieven voor Amerikaanse producten
Ik moet al voeding kopen die weinig koolhydraten, suiker en vet bevat. Nog eens al die merken (die toch al ongezond zijn) bannen maakt het allemaal nog ingewikkelder. Te ingewikkeld
Als we daar nu gewoon 100 procent heffing op zouden invoeren. Dan worden ze echt duur en laat ik ze zeker liggen.
Op die lijst ontbreken, dacht ik, MC Donalds, burger king, KFC, etc
Heb jij niets anders te doen dan zo'n zinloze vragen te stellen ?
Als we daar nu gewoon 100 procent heffing op zouden invoeren. Dan worden ze echt duur en laat ik ze zeker liggen.
Op die lijst ontbreken, dacht ik, MC Donalds, burger king, KFC, etc
Ik vond het een interessante post. Het zal niet in je kraam passen. Dat is het.
Heb jij niets anders te doen dan zo'n zinloze vragen te stellen ?
-
- Full Member
- Contacteer:
Het is geen exhaustieve lijst. Ik wil niet direct alles tegelijk posten.
In tegenstelling tot dat ander soort mensen hier, wil ik hier niet zomaar wat onzin posten. Ik doe eerst research, en als ik zeker ben, en als ik genoeg objectieve bronnen heb, zet ik het hier

Trumps MAGA = MAPA: Make Americans Poor Again
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Bedankt! Al mijn favoriete producten staan erop.KleineSpaarder schreef: ↑25 maart 2025, 15:03 Dit helpt om Amerikaanse producten te boycotten en wat je wel kunt kopen![]()
Ik zeg bij deze ook adios aan de oreo koekjes. Zitten trouwens vol suiker, zeer ongezond![]()
Uncle Ben's: vliegt er nu ook uit bij mij
![]()

k zal je overzicht als een boodschappenlijstje gebruiken de volgende keer als ik ga winkelen en zeker al die producten WEL kopen

Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
-
- Full Member
- Contacteer:
Altijd blij dat ik mijn minder begoede medemens een dienst kan bewijzenVincentVega schreef: ↑25 maart 2025, 15:29 k zal je overzicht als een boodschappenlijstje gebruiken de volgende keer als ik ga winkelen en zeker al die producten WEL kopen![]()

Je bent er nog steeds niet in geslaagd om een van mijn "bagger" berichten over Trump te weerleggen?

KleineSpaarder schreef: ↑24 maart 2025, 09:02Dat is precies wat we allemaal eens zouden willen in plaats van jouw persoonlijke aanvallen en idiote opmerkingen die alleen maar bedoeld zijn om de boel te verpesten. Dat je het eens over DE INHOUD hebt.VincentVega schreef: ↑24 maart 2025, 08:03 En dan heb ik het nog niet over de inhoud van jouw bagger …![]()
Laat maar weten welke van mijn beweringen over Trump niet kloppen.
Ik ga mijn adem niet inhouden![]()
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Je hebt al zoveel zinloze en foutieve berichten gepast. Je grote probleem is dat je vaak wel begint met iets objectief (een beslissing van Trump), om daarna daar een heel persoonlijke mening over te geven (vaak met lelijke woorden en cartoons), en vervolgens deze nog onderbouwt met foutieve informatie.KleineSpaarder schreef: ↑24 maart 2025, 09:02Dat is precies wat we allemaal eens zouden willen in plaats van jouw persoonlijke aanvallen en idiote opmerkingen die alleen maar bedoeld zijn om de boel te verpesten. Dat je het eens over DE INHOUD hebt.VincentVega schreef: ↑24 maart 2025, 08:03 En dan heb ik het nog niet over de inhoud van jouw bagger …![]()
Laat maar weten welke van mijn beweringen over Trump niet kloppen.
Ik ga mijn adem niet inhouden![]()
Waar beginnen we met een analyse van jouw foutieve berichten?
Laten we bijvoorbeeld de beslissing van Trump om de landen die Venezolaanse olie afnemen met 25% te belasten.
Jij schreef daarover:
Dat Trump landen wil belasten met een tarief van 25% is het OBJECTIEVE gedeelte.KleineSpaarder schreef: ↑24 maart 2025, 16:53 De man in het witte huis gedraagt zich weer als een boze peuter![]()
Elk land dat nog olie uit Venezuela koopt, zal door Trump onderworpen worden aan 25% importtarief
Het land dat meest olie uit Venezuela invoert ... is de US![]()
Dan komt jouw PERSOONLIJKE COMMENTAAR (of het scheldgedeelte): Trump als een boze peuter (inclusief cartoon).
En tenslotte de FOUTE informatie: de USA zijn NIET de grootste invoerder van Venezolaanse olie, dat is China. De USA voert trouwens geen Venezolaanse olie meer in (de licentie van Chevron om dat te doen is recent ingetrokken). By the way, die toelating was in 2022 gegeven door ... Joe Biden.
-
- Full Member
- Contacteer:
VincentVega schreef: ↑25 maart 2025, 15:40 En tenslotte de FOUTE informatie: de USA zijn NIET de grootste invoerder van Venezolaanse olie, dat is China.

Dat was in 2023. In 2024 was US de grootste.
Dat komt ervan als jouw soort plots wil discussiëren op basis van objectieve gegevens. Dat is iets totaal nieuws voor jullie

Jouw soort is het niet gewoon om te redeneren op basis van objectieve gegevens. Bij het eerste google berichtje dat jullie gelijk LIJKT te geven, stoppen jullie met zoeken.De USA voert trouwens geen Venezolaanse olie meer in (de licentie van Chevron om dat te doen is recent ingetrokken). By the way, die toelating was in 2022 gegeven door ... Joe Biden.
Dit is de echte situatie. Over TRUMP.
Het zegt o.a. dat het gepland was om ingetrokken te worden, maar dat het uitgesteld is.
Jouw soort kan niet eens het onderscheid maken tussen iets dat gepland was om ingetrokken te worden maar uiteindelijk niet ingetrokken is, en iets dat effectief ingetrokken is.
Al die subtiliteiten gaat jullie petje te boven.
But Venezuelan oil continues to make its way into the US even after sanctions were reinstated, due to a joint-venture license Chevron was granted to pump oil there. That license was set to be revoked on April 3, however, after Trump met with Chevron CEO Mike Wirth and other oil executives last week, the Treasury Department announced on Monday it would be extended to May 27.
The initial revocation of the license was presented by the Trump administration in part as a form of punishment for Venezuela’s unwillingness to accept deported migrants, who were accused of being part of the notorious Tren de Aragua gang.
Venezuela has since reached an agreement to resume repatriation flights from the US, receiving 200 deportees on Monday. Some relatives of deportees have told CNN that their family members were not involved in any criminal activity and there’s been very little evidence presented by the administration to dispel such claims.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
“Jouw soort … “KleineSpaarder schreef: ↑25 maart 2025, 15:54VincentVega schreef: ↑25 maart 2025, 15:40 En tenslotte de FOUTE informatie: de USA zijn NIET de grootste invoerder van Venezolaanse olie, dat is China.
Dat was in 2023. In 2024 was US de grootste.
Dat komt ervan als jouw soort plots wil discussiëren op basis van objectieve gegevens. Dat is iets totaal nieuws voor jullie![]()
Jouw soort is het niet gewoon om te redeneren op basis van objectieve gegevens. Bij het eerste google berichtje dat jullie gelijk LIJKT te geven, stoppen jullie met zoeken.De USA voert trouwens geen Venezolaanse olie meer in (de licentie van Chevron om dat te doen is recent ingetrokken). By the way, die toelating was in 2022 gegeven door ... Joe Biden.
Dit is de echte situatie. Over TRUMP.
Het zegt o.a. dat het gepland was om ingetrokken te worden, maar dat het uitgesteld is.
Jouw soort kan niet eens het onderscheid maken tussen iets dat gepland was om ingetrokken te worden maar uiteindelijk niet ingetrokken is, en iets dat effectief ingetrokken is.
Al die subtiliteiten gaat jullie petje te boven.
But Venezuelan oil continues to make its way into the US even after sanctions were reinstated, due to a joint-venture license Chevron was granted to pump oil there. That license was set to be revoked on April 3, however, after Trump met with Chevron CEO Mike Wirth and other oil executives last week, the Treasury Department announced on Monday it would be extended to May 27.
The initial revocation of the license was presented by the Trump administration in part as a form of punishment for Venezuela’s unwillingness to accept deported migrants, who were accused of being part of the notorious Tren de Aragua gang.
Venezuela has since reached an agreement to resume repatriation flights from the US, receiving 200 deportees on Monday. Some relatives of deportees have told CNN that their family members were not involved in any criminal activity and there’s been very little evidence presented by the administration to dispel such claims.

Je bewijst in ieder geval mijn opinie over jouw taalgebruik

Mijn bron was trouwens REUTERS en gaat over cijfers 2024 (en niet van 2023). En daarin wordt uitdrukkelijk vermeld dat China de grootste importeur was in 2024.
Geef mij anders jouw cijfers en bronnen eens …
Venezuela's 2024 oil exports climb 10.5% amid political turmoil
By Marianna Parraga
January 3, 20254:15 PM GMT+1Updated 3 months ago
CHINA TOP RECEIVER, U.S. SECOND
In total Venezuela's oil exports to the U.S. soared 64% to some 222,000 bpd last year, making it its second-largest export market behind China, which took 351,000 bpd, down 18% compared to the prior year.
-
- Full Member
- Contacteer:
Je zei dat mijn berichten over Trump bagger waren. Graag een voorbeeld van die "bagger" berichten over Trump. Ik wil nog steeds graag weten waar ik verkeerd was in mijn berichten over Trump, die, ik herhaal het hier, zich een onderdanige vazal van Putin toont, en medeplichtig wordt aan de misdaden van Putin.
Graag een concrete bewering over een objectief feit die ik heb gemaakt die mijn stelling ondersteunt, en die volgens jou niet klopt.
Om jou te helpen, hierbij een onvolledige lijst (hier ontbreekt bijvoorbeeld dat Trump meegestemd heeft op de UN veiligheidsraad met Putin en Noord-Korea; dat hij Zelinsky verwijt dat Oekraine de oorlog begonnen is). Wat klopt hier niet van?
KleineSpaarder schreef: ↑17 maart 2025, 16:30Alweer een nieuwe stap van Trump om te bewijzen dat hij een vazal van Putin isKleineSpaarder schreef: ↑14 maart 2025, 09:21 Ik hield het niet voor mogelijk, maar met Trumps uitspraken van gisteren is mijn motivatie om geen Amerikaanse producten te kopen nog groter geworden (de 3 laatste punten van het lijstje). Mijn persoonlijke redenen om Amerikaanse producten te vermijden wanneer er goede andere alternatieven zijn, zijn deze:
- Trump is (was) gestopt met wapens te leveren aan Oekraine en is (was) gestopt met inlichtingen te delen over Rusland met Oekraine en is gestopt met het hinderen van Putins hackers. Hij wordt hierdoor medeplichtig aan Putin in Putins oorlog.
- En door Putins hackers vrij spel te geven, maakt Trump de hele wereld (zelfs de US) kwetsbaarder. Ook mezelf.
- Trump heeft de handelsoorlog verklaard aan zowat de hele wereld, en specifiek de EU, waardoor ik rechtstreeks aangevallen word
- Trump stelt zich op als vazal van Putin, die naast al zijn moorden, wreedheden, tirannie en oorlogsdaden en oorlogsmisdaden, ook een steunpilaar is voor Hamas, Hezbollah en Iran.
- Trump heeft bevestigd dat hij Groenland zal annexeren
- Trump heeft aan het pentagon militaire opties gevraagd om het Panama militair onder controle te krijgen
- Trump heeft geëist, en verkregen, dat TSMC 100 miljard betaalt als "bescherming" (een "investering"). Echte gangsterpraktijken
Trump administration pulls US out of body investigating Ukraine invasion
Russia and allies were target of International Centre for the Prosecution of the Crime of Aggression against Ukraine
Robert Tait in Washington
Mon 17 Mar 2025 15.49 CET
The Trump administration is withdrawing from an international body formed to investigate responsibility for the invasion of Ukraine in the latest sign that the White House is adopting a posture favouring Vladimir Putin.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Zo goed???
Dan komt jouw PERSOONLIJKE COMMENTAAR (of het scheldgedeelte): Trump als een boze peuter (inclusief cartoon).
En tenslotte de FOUTE informatie: de USA waren NIET de grootste invoerder van Venezolaanse olie in 2024, dat was China.

Dat Trump landen wil belasten met een tarief van 25% is het OBJECTIEVE gedeelte.KleineSpaarder schreef: ↑24 maart 2025, 16:53 De man in het witte huis gedraagt zich weer als een boze peuter![]()
Elk land dat nog olie uit Venezuela koopt, zal door Trump onderworpen worden aan 25% importtarief
Het land dat meest olie uit Venezuela invoert ... is de US![]()
En tenslotte de FOUTE informatie: de USA waren NIET de grootste invoerder van Venezolaanse olie in 2024, dat was China.
Laatst gewijzigd door VincentVega op 26 maart 2025, 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Beste kleine spaarder, je bent goed bezig hoor. Alleen ben je er naar mijn mening nog niet helemaal.
Heb je er bij voorbeeld ook aan het volgende gedacht;
- Gooi direct Nicrosoft van je computer, laptop en notebook
- Gooi ook direct je computer, laptop of notebook weg mochten deze van een US merk zijn
- Breng ook je I-phone en Apple t.v. naar het containerpark
- Uiteraard schrap je ook Netflix, facebook, Twitter, Instagram etc.
- Ga, je vliegen? Informeer dan eerst of de vlucht niet met een Boeing wordt uitgevoerd. Indien wel. Direct cancellen
- Uiteraard eet je geen cornflakes meer en ga je ook niet naar de Mac-Donalds, Burger King of Kentucky fried chicken. Maar vermijdt ook de
Belgische frietjes van o.a. Agristo.
- Schrijft de dokter je medicijnen voor? Weiger ze dan als ze van een van de velen fabrikanten zoals o.a. Pfizer, Merck & Co etc. zijn.
- Loop je hele huis eens na en gooi alle prducten van Johson en Johnson er uit. Dat zijn er n.l. meer dan je denkt.
- Trek ook vooral geen Nikes of een US jeans meer aan.
Ik kan zo nog wel even doorgaan, maar ik heb momenteel nog wat andere dingen te doen. Veel succes met je aktie. en wees vooral consequent.
Dat zal ze leren daar in de U.S.A.
Heb je er bij voorbeeld ook aan het volgende gedacht;
- Gooi direct Nicrosoft van je computer, laptop en notebook
- Gooi ook direct je computer, laptop of notebook weg mochten deze van een US merk zijn
- Breng ook je I-phone en Apple t.v. naar het containerpark
- Uiteraard schrap je ook Netflix, facebook, Twitter, Instagram etc.
- Ga, je vliegen? Informeer dan eerst of de vlucht niet met een Boeing wordt uitgevoerd. Indien wel. Direct cancellen
- Uiteraard eet je geen cornflakes meer en ga je ook niet naar de Mac-Donalds, Burger King of Kentucky fried chicken. Maar vermijdt ook de
Belgische frietjes van o.a. Agristo.
- Schrijft de dokter je medicijnen voor? Weiger ze dan als ze van een van de velen fabrikanten zoals o.a. Pfizer, Merck & Co etc. zijn.
- Loop je hele huis eens na en gooi alle prducten van Johson en Johnson er uit. Dat zijn er n.l. meer dan je denkt.
- Trek ook vooral geen Nikes of een US jeans meer aan.
Ik kan zo nog wel even doorgaan, maar ik heb momenteel nog wat andere dingen te doen. Veel succes met je aktie. en wees vooral consequent.
Dat zal ze leren daar in de U.S.A.
-
- Full Member
- Contacteer:
Bedankt

Dat geeft moed om verder te gaan!
Een boycot groep in Zweden heeft al 80.000 leden.
Een groep in Denemarken al 90.000

Alle studies wijzen op een recessie in de US dit jaar als gevolg van Trumps handelsoorlog

Het zal grappig zijn als Tesla de kwartaalresultaten bekendmaakt. De beurskoers is 20% gestegen sinds Trump en zijn bende reklame is beginnen maken, en zelfs aangeraden heeft om Tesla aandelen te kopen. Ik schat een daling van 40%

Maar nu wel consequent zijn en alle producten van mijn lijstje weggooien. Anders tel je niet mee.KleineSpaarder schreef: ↑25 maart 2025, 17:21Bedankt![]()
Dat geeft moed om verder te gaan!
Een boycot groep in Zweden heeft al 80.000 leden.
Een groep in Denemarken al 90.000
Alle studies wijzen op een recessie in de US dit jaar als gevolg van Trumps handelsoorlog![]()
Het zal grappig zijn als Tesla de kwartaalresultaten bekendmaakt. De beurskoers is 20% gestegen sinds Trump en zijn bende reklame is beginnen maken, en zelfs aangeraden heeft om Tesla aandelen te kopen. Ik schat een daling van 40%![]()
Jullie? Wie zijn die jullie?KleineSpaarder schreef: ↑25 maart 2025, 17:39Een low income low educated (*) moet geen lessen geven aan een high income high educated
(*) dit zijn niet mijn woorden. Dit is hoe Vance jullie noemt.
Ik heb nooit kennis gemaakt met jou noch met Vance.
-
- Full Member
- Contacteer:
En we kunnen het lijstje alweer langer maken dat bewijst dat Trump een vazal van Putin is.
The White House said the US would “help restore Russia’s access to the world market for agricultural and fertilizer exports, lower maritime insurance costs, and enhance access to ports and payment systems for such transactions.”
This could indicate a willingness by the US to lift some of the strict economic sanctions imposed on Russia after Moscow launched its unprovoked full-scale invasion of Ukraine in February 2022. Kyiv and its European allies have previously warned against lifting sanctions before a ceasefire is in place.
The White House said the US would “help restore Russia’s access to the world market for agricultural and fertilizer exports, lower maritime insurance costs, and enhance access to ports and payment systems for such transactions.”
This could indicate a willingness by the US to lift some of the strict economic sanctions imposed on Russia after Moscow launched its unprovoked full-scale invasion of Ukraine in February 2022. Kyiv and its European allies have previously warned against lifting sanctions before a ceasefire is in place.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Misschien maar best zoFinny10 schreef: ↑25 maart 2025, 18:18Jullie? Wie zijn die jullie?KleineSpaarder schreef: ↑25 maart 2025, 17:39
Een low income low educated (*) moet geen lessen geven aan een high income high educated
(*) dit zijn niet mijn woorden. Dit is hoe Vance jullie noemt.
Ik heb nooit kennis gemaakt met jou noch met Vance.