MeDirect verlaagt tarieven op ETF's en Aandelen
TIP
Re: MeDirect verlaagt tarieven op ETF's en Aandelen
Gisterenavond rond half 9 heb ik mijn eerste order ingegeven. De markt was nog open (US), dus ik had verwacht dat dat direct uitgevoerd zou worden zoals bij Saxo. Pas vanmorgen heb ik bericht gekregen (9u07).
Aangezien ik pas thuis het bericht kan lezen, is het voor mij nog een grote test. Ben wel benieuwd naar welke koers en de kosten.
Aangezien ik pas thuis het bericht kan lezen, is het voor mij nog een grote test. Ben wel benieuwd naar welke koers en de kosten.
Had je dan geen limiet meegegeven???annetje schreef: ↑25 maart 2025, 14:38 Gisterenavond rond half 9 heb ik mijn eerste order ingegeven. De markt was nog open (US), dus ik had verwacht dat dat direct uitgevoerd zou worden zoals bij Saxo. Pas vanmorgen heb ik bericht gekregen (9u07).
Nee, geen limiet. Het was een ETF op de S&P500 EW. Wat ik over het hoofd gezien had, was dat deze gekocht ging worden op de beurs van Milaan. En die was uiteraard 's avonds gesloten. Vandaar dat ik iets na 9u bericht kreeg van het uitgevoerde order.
De aangerekende kosten zijn 0.15% en de beurstaks was in dit geval 0,12%. Meer kosten waren er niet. Dus ideaal om met kleine bedragen maandelijks te kopen
.
De aangerekende kosten zijn 0.15% en de beurstaks was in dit geval 0,12%. Meer kosten waren er niet. Dus ideaal om met kleine bedragen maandelijks te kopen

Ik zou je toch aanraden om altijd een limiet mee te geven. Vaak liggen er net voor opening orders in met een enorme spread. Dus betaal jij veel te veel als je koopt en krijg je veel te weinig als je verkoopt direct op opening.annetje schreef: ↑26 maart 2025, 10:03 Nee, geen limiet. Het was een ETF op de S&P500 EW. Wat ik over het hoofd gezien had, was dat deze gekocht ging worden op de beurs van Milaan. En die was uiteraard 's avonds gesloten. Vandaar dat ik iets na 9u bericht kreeg van het uitgevoerde order.
De aangerekende kosten zijn 0.15% en de beurstaks was in dit geval 0,12%. Meer kosten waren er niet. Dus ideaal om met kleine bedragen maandelijks te kopen.
Zelf onlangs nog meegemaakt dat ik een doorlopende kooporder in had liggen voor 0,50 en de sluitingskoers was 1,20. Ik kreeg ze wel voor 0,50 bij opening en daarna liep de koers weer op naar 1,10.
Andersom gebeurt ook.
betaal je bij medirect een jaarlijkse aansluitkosten per beurs? (zoals bij degiro)?
op het eerste zicht vind ik niks terug bij medirect...
op het eerste zicht vind ik niks terug bij medirect...
Weet iemand waar je het volledige overzicht van de beschikbare etf’s en aandelen kan zien? Ik vind enkel de selectie van populairste etf’s en aandelen maar dat zijn er niet veel.
Bedankt voor de tip ! Bij ETF's heb ik die nog nooit gebruikt, omdat ik meestal koop als de beurs open is. Maar voor de toekomstige aankopen zal ik dit zeker onthouden

Ik bedoelde de beschikbare etf’s en aandelen die MeDirect aanbiedt (de volledige lijst). Die kan ik precies niet vinden.evita schreef: ↑26 maart 2025, 11:48Kan dit je helpen?
https://www.justetf.com/en/search.html? ... earch=ETFS
Ik vind het een slechte site. Ze geven b.v. in real time de + of min sinds opening en niet sinds sluitingskoers gisteren.Sooi86 schreef: ↑26 maart 2025, 12:54Ik bedoelde de beschikbare etf’s en aandelen die MeDirect aanbiedt (de volledige lijst). Die kan ik precies niet vinden.evita schreef: ↑26 maart 2025, 11:48
Kan dit je helpen?
https://www.justetf.com/en/search.html? ... earch=ETFS
Zo geven ze bij een ETF aan + 0,04% terwijl het t.o.v. sluitingskoer gisteren +0,67% is.
Erg verwarrend.
Met de "verlaagde" tarieven trekt MeDirect natuurlijk de aandacht. Alleen zijn de zogezegde verlaagde tarieven enkel van toepassing op kleine orders. Het is duidelijk dat MeDirect vooral mikt op het 'spaargeld' van jongeren (investering van 100€ per keer bijvoorbeeld). Maar na verloop van tijd zijn de vele kleintjes aangegroeid en is de investering aangroeid tot grotere bedragen. En als men dan orders plaatst kan men vaststellen dat MeDirect plots de duurste is.
Bijvoorbeeld aankoop/verkoop ETF voor 50000€ op Euronext, kosten bij:
- MeDirect 75€
- Re=Bel 50€
- Bolero 50€
- Keytrade 44,95€
Bij nog grotere bedragen zijn de verschillen nog groter.
Ook de kwaliteit van het beursplatform speelt een rol bij het plaatsen van orders. Real-time koersen en diepte van de markt kunnen zien; het plaatsen van iceberg-orders vind ik een noodzaak voor grote orders. MeDirect geeft slechts vertraagde koersen en de mogelijkheid van eenvoudige limietkoersen. Daarom verdient Keytrade de voorkeur boven MeDirect
Bijvoorbeeld aankoop/verkoop ETF voor 50000€ op Euronext, kosten bij:
- MeDirect 75€
- Re=Bel 50€
- Bolero 50€
- Keytrade 44,95€
Bij nog grotere bedragen zijn de verschillen nog groter.
Ook de kwaliteit van het beursplatform speelt een rol bij het plaatsen van orders. Real-time koersen en diepte van de markt kunnen zien; het plaatsen van iceberg-orders vind ik een noodzaak voor grote orders. MeDirect geeft slechts vertraagde koersen en de mogelijkheid van eenvoudige limietkoersen. Daarom verdient Keytrade de voorkeur boven MeDirect
Beginnende beleggers kijken alleen naar de minimumprijs, je kan ze letterlijk alles verkopen...
Ik vind nog altijd de IB affiliates by far het beste aanbod op de belgische markt, qua aanbod en platform en prijzen( het volledige prijzenpakket).
Maar men mag me altijd een beter alteratief tonen, ik ben niet getrouwd met een broker, maar ik heb nog niks gezien wat in de buurt komt..
Ik vind nog altijd de IB affiliates by far het beste aanbod op de belgische markt, qua aanbod en platform en prijzen( het volledige prijzenpakket).
Maar men mag me altijd een beter alteratief tonen, ik ben niet getrouwd met een broker, maar ik heb nog niks gezien wat in de buurt komt..
Ja, ehhh, dat is niet Belgisch hè....., dus eng.Aerolla schreef: ↑26 maart 2025, 18:12 Beginnende beleggers kijken alleen naar de minimumprijs, je kan ze letterlijk alles verkopen...
Zoals het spreekwoord luidt: wat de boer niet kent dat eet hij niet.