Holdings
TIP
Re: Holdings
Webinar over holdings
Michael Gielkens gaat een exclusieve lezing geving voor ons.
We zullen het onder andere hebben over holdings en serial acquirers.
En om het af te maken tipt hij zijn favoriete aandelen.
https://us05web.zoom.us/meeting/registe ... gistration
Michael Gielkens is een interessante spreker.
Resultaten GBL 2024 - beetje lastig opgestelde PDF dus geen makkelijk 2023 /2024 vergelijk. AvH doet dat beter.
-stabiele netto actief waarde 113,3€ pa
- dividend +82% tot 5€ pa bruto
- Ian Gallienne stopt na 12 jaar als CEO - schoonzoon van Albert Frère. Geen mooi parcours over die periode, bij aantreden beurskoers ca. 60€, nu 68€. Wel een vrij royale dividendbetaler met net geen verdubbeling over die periode en een compleet andere focus weg van 'klassieke' Franse multinationals ook deels naar private equity, maar ik lees i.t.t. tot Sofina weinig of niks over lucratieve exits.
- Over 2024 hebben SGS, GEA en Ontex het goed gedaan. Negatieve uitschuivers waren Pernod Ricard, Umicore en Concentrix.
-stabiele netto actief waarde 113,3€ pa
- dividend +82% tot 5€ pa bruto
- Ian Gallienne stopt na 12 jaar als CEO - schoonzoon van Albert Frère. Geen mooi parcours over die periode, bij aantreden beurskoers ca. 60€, nu 68€. Wel een vrij royale dividendbetaler met net geen verdubbeling over die periode en een compleet andere focus weg van 'klassieke' Franse multinationals ook deels naar private equity, maar ik lees i.t.t. tot Sofina weinig of niks over lucratieve exits.
- Over 2024 hebben SGS, GEA en Ontex het goed gedaan. Negatieve uitschuivers waren Pernod Ricard, Umicore en Concentrix.
Het eerste goede nieuws bij GBL in 13 jaar.
Via archive.ph kan je door de link uit De Tijd te kopiëren het artikel lezen.
Buffett blijft het doen, zonder Charlie. Afgelopen maand Berkshire +4,7% en s&p 500 -9,5%. Afgelopen jaar Berkshire + 25% en s&p 500 +8%. Op 5 jaar? S&p 500 + 122% en Buffett +186%!
Waar zit B7 met zijn return to the mean?
Waar zit B7 met zijn return to the mean?
- MeneerParmentier
- Full Member
- Contacteer:
Indrukwekkend. Beleggers zien Berkshire een beetje als een safe haven nu er zoveel cash aan de zijlijn staat.
Inderdaad, nog veiliger dan goud precies, want goud is minder gestegen de afgelopen maand.
Willen we de prestatie van Buffett even vergelijken met die van Gallienne?
Toch echt ongelooflijk straf, die Buffett. Is er nog altijd geen enkele belegger die in de buurt komt van wat hij presteert? Ik ben benieuwd wat het gaat geven wanneer zijn opvolgers helemaal alleen aan zet zijn.
Willen we de prestatie van Buffett even vergelijken met die van Gallienne?

Toch echt ongelooflijk straf, die Buffett. Is er nog altijd geen enkele belegger die in de buurt komt van wat hij presteert? Ik ben benieuwd wat het gaat geven wanneer zijn opvolgers helemaal alleen aan zet zijn.
KBC Securities-analist Sharad Kumar verlaagt zijn koersdoel voor GBL van 100 naar 86 euro. ...waarbij hij de totale ondernemingswaarde per aandeel raamt op 132,6 euro. Op dat bedrag past hij een korting toe van 35 procent = 28 procent opwaarts potentieel tegenover de huidige koers.
'De aanstelling van private-equityveteraan Johannes Huth komt op het juiste moment nu GBL wil transformeren naar een holding die vooral op niet-beursgenoteerde bedrijven gefocust is.' (bron : Tijd)
We zullen zien, nadeel is (1) hun slechte trackrecord en (2) dat niet-beursgenoteerd deel is niet transparant qua boekwaarde.
'De aanstelling van private-equityveteraan Johannes Huth komt op het juiste moment nu GBL wil transformeren naar een holding die vooral op niet-beursgenoteerde bedrijven gefocust is.' (bron : Tijd)
We zullen zien, nadeel is (1) hun slechte trackrecord en (2) dat niet-beursgenoteerd deel is niet transparant qua boekwaarde.
-
- Hero Member
- Contacteer:
stel je voor dat we vandaag of morgen te horen krijgen dat vincent zijn bod voor de 2de maal moet verhogendoorwinterd schreef: ↑23 december 2024, 16:29Biedingen worden verhoogd tss de 12% en 18%. Te weinig maar beter dan niets.doorwinterd schreef: ↑29 november 2024, 04:57
na klachten besliste het AMF dat de expert niet onafhankelijk was en een nieuwe moest aangesteld worden door bollore
dit is ondertussen gebeurd al kan men het in vraag stellen, de nieuwe was immers ook al expert voor de uitkoop van blue solutions
de aandelen kan men nog steeds kwijt aan een prijs hoger dan het bod
voor de inbreng van de nieuwe expert is het wachten (waarsch dec), ik verwacht geen wonderen, mss een kleintje
------------------
Bolloré SE heeft vandaag besloten de prijs en de ruilverhouding van de aandelen Universal Music Group (UMG) van de openbare uitkoopaanbiedingen te verhogen, gevolgd door verplichte uitkoopbiedingen aangekondigd op 12 september 2024 voor Compagnie du Cambodge, Financière Moncey en Société Industrielle et Financière de l'Artois aandelen als volgt:
voor het bod van Bolloré SE op Compagnie du Cambodge:
Contant bod: EUR 110 per aandeel Compagnie du Cambodge, wat een stijging van 18,28% vertegenwoordigt ten opzichte van de initiële prijs van EUR 93;
Ruilbod: 4,69 UMG-aandelen voor 1 aandeel Compagnie du Cambodge, vergeleken met de oorspronkelijke ruilverhouding van 4,07;
voor het overnamebod van Bolloré SE op Financière Moncey:
Contant bod: EUR 133 per aandeel Financière Moncey, een stijging van 12,71% ten opzichte van de initiële prijs van EUR 118;
Ruilaanbod: 5,67 UMG-aandelen voor 1 Financière Moncey-aandeel, vergeleken met de oorspronkelijke ruilverhouding van 5,17;
voor het overnamebod van Bolloré SE op Société Industrielle et Financière de l'Artois:
Contant bod: 10.627 euro per aandeel Société Industrielle et Financière de l'Artois, wat een stijging betekent van 14,27% vergeleken met de initiële prijs van 9.300 euro;
Ruilbod: 453 UMG-aandelen voor 1 aandeel Société Industrielle et Financière de l'Artois, vergeleken met de initiële ruilverhouding van 407.
Deze verhoging heeft geen enkele invloed op de overige details van de openbare biedingen, zoals vermeld in de concept-uitgiftenota's die op 13 september 2024 zijn ingediend bij de Franse Autoriteit voor Financiële Markten (AMF).
De herziene voorwaarden van deze openbare biedingen zullen worden meegedeeld aan BM&A, vertegenwoordigd door de heer Pierre Béal, de onafhankelijke deskundige die met goedkeuring van de AMF door de drie doelondernemingen is aangesteld, zodat deze in aanmerking kunnen worden genomen bij de beoordeling van de billijkheid van de prijs en de ruilverhouding die als onderdeel van deze biedingen worden voorgesteld.

De zoekfunctie hier is maar mwah - ik vind het Sofina topic niet eens, dus bij Holdings
PERSBERICHT
• Op 31 december 2024 bereikt de Net Asset Value (NAV) 10,3 mld EUR.
• Actieve dealflow en gediversifieerde activa, van jonge start-ups tot duurzame winstgevende groei, versterken de kernprestaties.
• Investeren met Purpose & Patience helpt navigeren doorheen huidige markt- en geopolitieke turbulenties.
• Voorgestelde bruto dividend stijgt met 4,5% naar 3,50 EUR, in lijn met Sofina's praktijk van een stabiel en regelmatig stijgend dividend.
Gierig dividend...
PERSBERICHT
• Op 31 december 2024 bereikt de Net Asset Value (NAV) 10,3 mld EUR.
• Actieve dealflow en gediversifieerde activa, van jonge start-ups tot duurzame winstgevende groei, versterken de kernprestaties.
• Investeren met Purpose & Patience helpt navigeren doorheen huidige markt- en geopolitieke turbulenties.
• Voorgestelde bruto dividend stijgt met 4,5% naar 3,50 EUR, in lijn met Sofina's praktijk van een stabiel en regelmatig stijgend dividend.
Gierig dividend...
Dat is juist goed. Een dividend is een sigaar uit eigen doos, waar de overheid dan nog 30% van neemt ook.
Inderdaad, ik vind het dividend ook volledig overbodig. Sofina kan het geld beter zelf investeren dan dat ik het kan en als ik er geld nodig zou heben, verkoop ik wel een aantal aandelen.
Ik verschil hierin van mening - OK die 30% is 30% teveel maar het is nu zo. Afgunstbelasting. Wordt sowieso 33 of 35% of meer. Dat slapend leger van politiekers en ambetantenaren moet ergens van betaald worden.
Ik werk & betaal belastingen - wat ik over heb spaar of beleg ik. Bvb in Sofina wat in 2004 een goede zet bleek. Moet de cijfers nog nader bekijken, maar het dividend van Sofina stijgt trager dan de inflatie - de dividenden van de holdings die ik in port heb, dienen als een heel leuk extraatje voor ons gezin, dus ik hecht er wel belang aan. Dit gezegd zijnde, Sofina heeft nog nooit sedert 1956 (if memory serves well) het dividend geschrapt of laten zakken - hallo Brederode in 2003
Ik werk & betaal belastingen - wat ik over heb spaar of beleg ik. Bvb in Sofina wat in 2004 een goede zet bleek. Moet de cijfers nog nader bekijken, maar het dividend van Sofina stijgt trager dan de inflatie - de dividenden van de holdings die ik in port heb, dienen als een heel leuk extraatje voor ons gezin, dus ik hecht er wel belang aan. Dit gezegd zijnde, Sofina heeft nog nooit sedert 1956 (if memory serves well) het dividend geschrapt of laten zakken - hallo Brederode in 2003