Federale Arizona-regering
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Federale Arizona-regering
@vortex
Daar zou ik achter kunnen staan.
En een deel van het uitgespaarde geld kan je in een uitgebreidere werkbonus steken waardoor lage lonen nog meer beschermd worden.
Dat is voor zowel links als rechts een cadeau voor de werknemers die het lastigste hebben.
Links kan uitpakken met een socialer beleid en rechts kan uitpakken met jobcreatie aangezien de loonkost zakt voor de werkgever.
En een deel van het uitgespaarde geld kan je in een uitgebreidere werkbonus steken waardoor lage lonen nog meer beschermd worden.
Dat is voor zowel links als rechts een cadeau voor de werknemers die het lastigste hebben.
Links kan uitpakken met een socialer beleid en rechts kan uitpakken met jobcreatie aangezien de loonkost zakt voor de werkgever.
Laatst gewijzigd door Timoootjex op 28 maart 2025, 08:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Het geld dat bespaard wordt moet gebruikt worden om intresten te betalen op de putten die voordien gegraven zijn. En als er nog wat over is, moeten de putten zelf nog dicht.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dat kan ook maar als er tewerkstelling kan gecreëerd worden door deze aanpassing dan mag er ook iets terugvloeien naar de werknemer.
Maar je hebt gelijk een aantal putten moeten gevuld worden met die maatregel.
Maar je hebt gelijk een aantal putten moeten gevuld worden met die maatregel.
Ik herken in deze chat gelukkig al veel politici voor de toekomst.
België zal het daarmee wel redden en één van de beste landen in Europa worden.
België zal het daarmee wel redden en één van de beste landen in Europa worden.
Vreemd. Eerder maakte je de vergelijking met een bakker die een vrijblijvend snoepje niet meer wou geven. Nu heb je het over afnemen. Je geeft dus toe dat een pensioenrecht toch niet vrijblijvend is.
Wederom vreemd. Ik mag jou geen afgunst verwijten maar tegelijkertijd gebruik jij het woord exuberant. Rare woordkeuze wanneer er geen afgunst in het spel is. Afgunst is overigens niet negatief, het gaat over frustratie omdat een ander heeft wat jij niet hebt. Afgunst kan overgaan in iets positief, nastreven wat de ander wel heeft.
Noem eens een noemenswaardige maatregel waar een ziekenhuisarts solidair zal moeten zijn. De verhoging van de minimumbezoldiging van 45.000 naar 50.000 euro. Dat is een peulschil i.v.g.m wat topambtenaren gaan moeten incasseren.
We moeten een kat een kat durven noemen. Deze regering kiest (zoals elke regering) voor populistische maatregelen die het volk begrijpt. Want ja, als 2.000 euro netto per maand volstaan om van te leven, dan is 4.500 euro toch gewoon 2.500 euro teveel. Ik hoop dat spaargids toch net boven het HLN niveau blijft.
Je retoriek, "we zitten allemaal in hetzelfde schuitje" is gewoon niet waar. De ene gaat niets voelen, de ander gaat het heel hard voelen. Dat is de realiteit. Daar is op zich niets mis mee, maar durf het dan ook te benoemen.
De werkbonus uitbreiden en dus de promotieval verder versterken. Wat is er daar sociaal aan? Leuk voor diegenen die aan een heel laag loon werken, minder leuk voor diegenen die 500 euro meer verdienen. De opbrengst van promotie moet groter worden, niet kleiner.Timoootjex schreef: ↑28 maart 2025, 08:58 @vortex
Jaja, probeer het dan maar door uitspraken uit verschillende context tegenover elkaar te zetten

Waar heb je mij afgunst verweten en waar heb ik gezegd dat dit niet mag? Volgens mij zit je hier spijkers op laag water te zoeken, geen idee waarom. Leer er mee leven dat meningen verschillen en dat mensen hun meningen tot nu toe nog vrij mogen uitspreken, in deze vind ik het OK dat de hoogste pensioenen ook een bijdrage leveren aan de besparingsoefening. Dat jij daar een andere mening over hebt is voor mij echt geen probleem hoor, ik tracht je zelfs niet te overtuigen om er anders over te denken. En jij zult mij er wellicht ook niet van overtuigen dat ik zo een bijdragen onrechtvaardig moet vinden.Moneyking schreef: ↑28 maart 2025, 09:30 Wederom vreemd. Ik mag jou geen afgunst verwijten maar tegelijkertijd gebruik jij het woord exuberant. Rare woordkeuze wanneer er geen afgunst in het spel is. Afgunst is overigens niet negatief, het gaat over frustratie omdat een ander heeft wat jij niet hebt. Afgunst kan overgaan in iets positief, nastreven wat de ander wel heeft.
Dit lijkt mij anders ook een mooi voorbeeld van afgunst (niet dat ik er een probleem mee heb dat je daarover afgunstig bent hoor)

-
- Full Member
- Contacteer:
Elon Musk mag gerust met zijn DOGE eens in Vlaanderen langskomen.
Dit tart alle verbeelding ...
We weten dat benen niet weer aangroeien, waarom moet mijn vader het dan om de drie jaar bewijzen?
De vader van Sien Volders verloor beide benen door diabetes. Om de drie jaar komt het ziekenfonds controleren of er nog geen beterschap is. Hoezo, beterschap?
Schrijfster.
25 maart 2025 om 23:59
De Vlaamse overheid denkt dat mijn vader een axolotl is. Vandaag is het weer zover. Vandaag is de dag waarop het ziekenfonds, in opdracht van de Vlaamse overheid, bij mijn vader komt kijken of zijn geamputeerde onderbenen weer zijn aangegroeid. Dat gebeurt driejaarlijks en het is telkens weer een feest van de absurditeit. Wie weet is het deze keer wel gelukt!
Dit tart alle verbeelding ...
We weten dat benen niet weer aangroeien, waarom moet mijn vader het dan om de drie jaar bewijzen?
De vader van Sien Volders verloor beide benen door diabetes. Om de drie jaar komt het ziekenfonds controleren of er nog geen beterschap is. Hoezo, beterschap?
Schrijfster.
25 maart 2025 om 23:59
De Vlaamse overheid denkt dat mijn vader een axolotl is. Vandaag is het weer zover. Vandaag is de dag waarop het ziekenfonds, in opdracht van de Vlaamse overheid, bij mijn vader komt kijken of zijn geamputeerde onderbenen weer zijn aangegroeid. Dat gebeurt driejaarlijks en het is telkens weer een feest van de absurditeit. Wie weet is het deze keer wel gelukt!
Trumps MAGA = MAPA: Make Americans Poor Again
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
Ziekenhuisartsen mogen van mij nog veel meer verdienen. Verhoog dan wel eerst het remgeld. Als patiënten die bedragen effectief uit eigen zak willen betalen zie ik geen probleem. Kom niet af dat alles veel duurder wordt in een privatief systheem. Vlaamse ziekenhuisartsen verdienen gemiddeld meer dan die in de VS.
Verwachten dat de minimumbezoldiging toch verhoogd wordt naar bv 20 procent van de winst, noem jij dat afgunst? Awel ja, dan is dat afgunst.
Van mij mogen ziekenhuisartsen minder verdienen. Als je alle profitariaat eruit wil zijn er miljarden te besparen in de gezondheidszorg door oordeelkundig het geld te gebruiken.
Met de nadruk op betere zorg en niet op de grootverdieners gelukkig maken.
Maar dat heilig huizeke gaat BDW waarschijnlijk "vergeten" aan te pakken.
Dat heilig huizeken is wel in de goeie handen van de professor FVDB hé, die zal daar wel oordeelkundig het overtollige vet wegsnijdenKakkie schreef: ↑28 maart 2025, 11:09 Van mij mogen ziekenhuisartsen minder verdienen. Als je alle profitariaat eruit wil zijn er miljarden te besparen in de gezondheidszorg door oordeelkundig het geld te gebruiken.

FVDB? Is dat niet het hondje van KingConah? Hopelijk steekt die de schatkist niet in brand want dan gaat de begroting nog meer ontsporen,....
Hij zou ze beter wel in brand steken, er zitten toch alleen maar schuldbriefjes in.
BTW: KingConah, leeft die nog? Niet meer gezien of gehoord sinds het regeerakkoord, zit vast ergens ondergedoken uit schrik voor zijn eigen achterban, de vakbonden
BTW: KingConah, leeft die nog? Niet meer gezien of gehoord sinds het regeerakkoord, zit vast ergens ondergedoken uit schrik voor zijn eigen achterban, de vakbonden

- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Dat is een dooddoener waarmee je zowat alle maatregelen die een inlevering inhouden kan goedpraten

Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid