Federale Arizona-regering
Re: Federale Arizona-regering
Dat helpt hier niet. Als je de index en een eigenschap daarvan uitlegt in bananen zijn er al meerdere die het niet (willen) snappen. Een heel simpel verhaal maar te moeilijk...VincentVega schreef: ↑31 maart 2025, 16:16
Je kan ook constructief proberen te zijn en Finny proberen te overtuigen met cijfers. Geef de berekening eens weer hoe je aan jouw getallen komt …
Totale verspilling van moeite om velen hier uit hun eigen werkelijkheid te proberen laten komen.
Geleerd van Trump : They STOLE the elections.... en je blijft dat maar herhalen tot een groot aantal mensen met minder dan 3 hersencellen het ook geloven.
Nee, ik begrijp er weinig van uiteraard. DàààgKleineSpaarder schreef: ↑31 maart 2025, 15:25Als je het begrip totale loonkost niet begrijpt, dan gaan we niet verder discussieren. Da-ag.Finny10 schreef: ↑31 maart 2025, 15:18 1. Ja dat België zo ongeveer de hoogste belatingen heeft weet ik. Maar ik denk niet dat de mensen die vandaag staken 600 per dag kosten. Dat zou n.l. 3,000 pw, 12.000 p.m. c.q. 144.000 euro p.j. zijn. Als ze zo'n hoog inkomen hebben snap ik niet waarom ze zouden staken.![]()
+1VincentVega schreef: ↑31 maart 2025, 16:16Je kan ook constructief proberen te zijn en Finny proberen te overtuigen met cijfers. Geef de berekening eens weer hoe je aan jouw getallen komt …KleineSpaarder schreef: ↑31 maart 2025, 15:25
Als je het begrip totale loonkost niet begrijpt, dan gaan we niet verder discussieren. Da-ag.
Dat de loonkosten hoog zijn in België dat weten we allemaal. Maar van daaruit zomaar poneren dat een werknemer gemiddeld 600 euro per dag kost vraagt toch om een woordje uitleg. Of toch om enkele cijfers om dat te onderbouwen.
Los daarvan, denk ik niet dat vandaag 2 miljoen werknemers niet-productief zijn geweest …
Interessant stukje van een econoom.
Waarom de staking van vandaag ondoordacht en onverantwoord is:
Ik vond dit verhaal op MSN. Misschien vind jij het interessant: Waarom de staking van vandaag ondoordacht en onverantwoord is - https://www.msn.com/nl-be/nieuws/other/ ... ocialshare
Waarom de staking van vandaag ondoordacht en onverantwoord is:
Ik vond dit verhaal op MSN. Misschien vind jij het interessant: Waarom de staking van vandaag ondoordacht en onverantwoord is - https://www.msn.com/nl-be/nieuws/other/ ... ocialshare
Dat die econoom niet staakt kan best zo zijn.
Hij zal het dan ook een pak minder nodig hebben in zijn veel hogere loonklasse.
Waarom Bart De Wever de stakingen niet goed vindt...
Het kan me geen barst schelen.
Dus neen. Niet interessant.
Hij zal het dan ook een pak minder nodig hebben in zijn veel hogere loonklasse.
Waarom Bart De Wever de stakingen niet goed vindt...
Het kan me geen barst schelen.
Dus neen. Niet interessant.
Flauwe opmerking. Niet objectief en buiten de realiteit. Gewoon eens even niet links of rechts zijn/kijken, maar gewoon de realiteit onder de ogen zien. Is dat nu zo moeilijk?
Laatst gewijzigd door Finny10 op 31 maart 2025, 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Kan je niets beter verzinnen dan dat....
Iedereen die de dingen niet ziet zoals jullie : weg ermee. Wahahahahaha
Iedereen die de dingen niet ziet zoals jullie : weg ermee. Wahahahahaha
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Misschien helpt dit?
Meer dan de helft van de Vlamingen is tegen de algemene staking, blijkt uit Grote Peiling
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Bij sommigen helpt niets zolang ze de oogkleppen niet afdoen.VincentVega schreef: ↑31 maart 2025, 18:47Misschien helpt dit?
Meer dan de helft van de Vlamingen is tegen de algemene staking, blijkt uit Grote Peiling

Waar zit ook het probleem? Dat is de belasting druk die in België al veel te hoog is.
Vergelijk de modale bruto inkomens in België en Nederland maar eens.
België 3.800 euro p.m.
Nederland 3.666 euro p.m
Wat houdt de Belg netto over, 1.824 euro
De Nederlander netto 2.364 euro
Conclusie; Al die regeringen en politici hier verspillen te veel geld en moeten dus eerst eens wat leren bezuinigen.
En daar gaat men tegen staken???
Vergelijk de modale bruto inkomens in België en Nederland maar eens.
België 3.800 euro p.m.
Nederland 3.666 euro p.m
Wat houdt de Belg netto over, 1.824 euro
De Nederlander netto 2.364 euro
Conclusie; Al die regeringen en politici hier verspillen te veel geld en moeten dus eerst eens wat leren bezuinigen.
En daar gaat men tegen staken???
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Bij ons is het grosso modo gelopen zoals ik verwachtte. De collega's van de vroege ploeg zijn een half uur tegengehouden door de piketten totdat HR is tussengekomen. De andere (meer volkrijke) ploegen durfden ze niet meer tegenhouden. In de loop van de dag raakten de braadworsten en het bier op en je kunt Lucy Loes toch ook maar zoveel keer door de luidsprekers laten schallenCarpeNoctem schreef: ↑30 maart 2025, 14:05Deze even naar hier gebracht. Past beter bij dit topic:Hoe mijn werkgever nog geen groenere oorden heeft opgezocht is beyond comprehension. Om de haverklap beletten de vakbonden* de goede gang van zaken in het bedrijf.CarpeNoctem schreef: ↑29 maart 2025, 13:22Bij ons is 't alleszins weer 'gank'. En ze gaan zelfs piketten aan de ingang. De werknemers gaan weer spitsroeden mogen lopen. Voor de vroege valt dat nog mee, dan zijn de wrakbonders nog nuchter. De dagploeg idem, maar de late en de nacht mogen weer wat verwachten
Maar de menselijke vindingrijkheid kent natuurlijk geen grenzen. De wat jongere collega's (dan ik) zitten gekloot met het kroost dat niet naar school/kinderopvang kan. Bij ons weet iedereen echter dat HR en de vakbonden hun gegevens niet delen. De slimmere collega's vragen dan morgen verlof aan hun leidinggevende en zeggen tegen hun vakbond dat ze staken. Kassa kassa, en iedereen tevreden. De leidinggevende kan zeggen dat zijn afdeling geen stakers kent, de vakbonden kunnen beweren dat hun staking gesteund wordt door de collega's, en de collega's hebben een vetbetaalde dag achter de rug. Koterijen à la Belgique
* in alle eerlijkheid: bij ons is het vooral één vakbond waar geen land mee te bezeilen valt. En de meeste afgevaardigden beseffen ook wel dat ze de werkgever langzaam het land uit aan het pesten zijn. Maar ja, de marsorders komen nu éénmaal uit Brussel.

Op naar het Glazen straatje:

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Ambtenaren dragen niet meer bij dan bedienden in de privé met een gelijkaardig loon. Ze krijgen gewoon veel meer in de plaats omdat hun pensioen op een andere manier berekend wordt. In de privé berekenen ze je pensioen op je reële loon, bij ambtenaren wordt dit op basis van een referentieloon gedaan (laatste 10 jaar van hun carrière) en daarnaast ligt het pensioenplafond bij hun ook nog veel hoger.KleineSpaarder schreef: ↑31 maart 2025, 13:26 Het is goed dat je er op wijst dat ambtenaren veel meer bijgedragen hebben dan anderen.
Het is hier anders bon ton om de ambtenaren allerlei verwijten te maken, maar daar doe je niet aan mee. Dikke plus voor jou.
Dan spreek je trouwens nog niet over de tantièmes, de verhogingscoëfficiënt en andere zaken die een nog positievere impact hebben op hun pensioen. In de huidige financiële situatie is dit gewoon moeilijk te blijven verantwoorden.
In de industrie hebben alleen de vakbondsafgevaardigden gestaakt, wellicht omdat ze moesten van hun hoofdkwartier, transporteurs en contracttoren kenden alweer een dag broodroof of gedwongen werkloosheid omdat die niet voorbij de piketten mochten. Bij het personeel is er totaal geen animo om te staken, eerder in tegendeel, de meesten beseffen door zwakke productie van afgelopen jaren en aanstaande tarievenoorlog dat hun bedrijven niet in het goede vaarwater zitten. Om dan nog eens te gaan staken voor het behoud van laksheid in uitkeringen en de privileges van overheidspersoneel... Was wel verbaasd dat Bpost hier gisteren een pakket kwam leverenCarpeNoctem schreef: ↑31 maart 2025, 19:48 Bij ons is het grosso modo gelopen zoals ik verwachtte. De collega's van de vroege ploeg zijn een half uur tegengehouden door de piketten totdat HR is tussengekomen. De andere (meer volkrijke) ploegen durfden ze niet meer tegenhouden. In de loop van de dag raakten de braadworsten en het bier op en je kunt Lucy Loes toch ook maar zoveel keer door de luidsprekers laten schallen. Het piket is gestopt, en ik vermoed dat ze niet meer gaan terugkeren tegen 22u, dus de nachtploeg gaat gewoon kunnen aan het werk gaan.

Mogelijk zeg je dat vanuit het 'wishful thinking' principe.
Bij CNS in Zedelgem staakte volgens de krant 85 procent. Dat is toch redelijk veel.
Zelf nooit gestaakt vroeger. Ik deed een job waarin ik dat niet verantwoord vond naar het publiek toe. Ik steun de stakers wel moreel.
Zoals hier al eerder gezegd werd : BDW hakt met de botte bijl als hij het alleen voor het zeggen heeft.
Daarop werd geantwoord : dat moet de achterban van de anderen dan maar afzwakken.
Wel... Daarvoor heb je nu stakingen. Het tonen van het draagvlak dat er is tegen een maatregel.
Voor mijn part elke week 2 dagen staken tot Bartje groen wordt.
Bij CNS in Zedelgem staakte volgens de krant 85 procent. Dat is toch redelijk veel.
Zelf nooit gestaakt vroeger. Ik deed een job waarin ik dat niet verantwoord vond naar het publiek toe. Ik steun de stakers wel moreel.
Zoals hier al eerder gezegd werd : BDW hakt met de botte bijl als hij het alleen voor het zeggen heeft.
Daarop werd geantwoord : dat moet de achterban van de anderen dan maar afzwakken.
Wel... Daarvoor heb je nu stakingen. Het tonen van het draagvlak dat er is tegen een maatregel.
Voor mijn part elke week 2 dagen staken tot Bartje groen wordt.

Laatst gewijzigd door Kakkie op 1 april 2025, 09:29, 1 keer totaal gewijzigd.