Kredietkaart Argenta
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: Kredietkaart Argenta
Ah, ik merk het ook. Er zijn veel zaken die niet mijn sterkste kant zijn. Mocht u zich gekwetst of ongemakkelijk voelen, bied ik bij deze alvast mijn oprechte excuses aan.
Ik vrees dat de quotes voor mij reeds zijn misgelopen als je even terugscrolt.
door Warren » Vandaag 08:27
Ik vrees dat de quotes voor mij reeds zijn misgelopen als je even terugscrolt.

door Warren » Vandaag 08:27
Ik heb ook een kredietkaart bij Argenta die ik max 1x jaar gebruik maar dan heb ik ze ook effectief nodig.
Nu op de nieuwe Debit-kaart van Argenta staat ook het Mastercard logo.
Kan deze dan niet gebruikt worden om dergelijke betalingen te doen?
Nu op de nieuwe Debit-kaart van Argenta staat ook het Mastercard logo.
Kan deze dan niet gebruikt worden om dergelijke betalingen te doen?
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik denk het wel hoor.
Een Debit Mastercard zal overal worden geaccepteerd waar Mastercard wordt geaccepteerd.
Een Debit Mastercard zal overal worden geaccepteerd waar Mastercard wordt geaccepteerd.
Ik heb die bovenstaande vraag rechtstreeks gesteld aan ArgenCo: stel dat ook de green rekening op termijn betalend wordt (Argenta kennende ondertussen) en je Argenta daardoor buiten kiepert, wat dan met uw Argenta tegenrekening bij ArgenCo.yezzer schreef: ↑30 maart 2025, 10:16hier zeker ook +1 Wat ik me bovendien ook nog eens afvraag: stel dat de green rekening ook betalend wordt, en je die dan ook meteen buiten kiepert. Wat gebeurt er dan met een eventueel lidmaatschap bij ArgenCo. Want intrest op die aandelen wordt normaliter op een Argenta rekening gestort, tenzij je dat kunt laten wijzigen. Dat ga ik vragen als ik mijn kredietkaart bij Argenta ga opzeggen. Ik ben eens benieuwd.voorheenCP1234 schreef: ↑30 maart 2025, 07:52
+1, Argenta is al jaren naar beneden aan het gaan op elk vlak, eerst de intresten, dan het proberen aansmeren van slechte fondsen, dan een betaalrekening, slechte afhandeling bij hun verzekering, ...; hoort thuis bij de categorie "grootbanken"
terwijl bij Keytrade van dag 1, en was bij de eersten, tot nu steeds zeer tevreden
Wel hun antwoord is duidelijk en simpel:
Het is mogelijk om Argen-Co aandelen te bezitten zonder Argenta rekening.
Wanneer u dit wil doen, moet u dit via mail op dit adres communiceren (info@argenco.be).
Dit kan eender welke Belgische rekening zijn.
Meld zeker de volgende gegevens:
- Vennotennummer
- Oude rekeningnummer
- Nieuwe rekeningnummer
ps @Lukske: uw recente reactie in deze thread is treffend en ik sluit me daar volledig bij aan, ook wat uw signature betreft onderaan

Volgens mij kan in dit geval de extra kredietkaart gewoon weggelaten worden.tuinder666 schreef: ↑1 april 2025, 16:29 Ik denk het wel hoor.
Debit Mastercard is uw betaalkaart gekoppeld aan je bankrekening, waarbij aankopen direct van je bankrekening worden afgeschreven.
Daarnaast is er de Mastercard kredietkaart. Hierbij wordt het totaalbedrag van uw aankopen doorgaans één keeer per maand afgeschreven.
Grootste voordeel van de kredietkaart : Dankzij de nulfranchisebescherming geniet u bescherming bij fraude en hoeft u géén kosten te betalen.
Neen. Mastercard is gewoon de naam van de onderneming die de kaart voorziet, maar de kaart waarover jij het hebt is wel degelijk een debet-kaart. Hetzelfde met Visa. Het bedrijf Visa geeft zowel krediet- als debetkaarten uit. Wanneer mensen het over een "visakaart" hebben, dan bedoelen ze echter de kredietkaart. De voorwaarden van de "visakaart" van Keytrade heeft wel degelijk betrekking op de kredietkaart van Visa. Zelf hebben ze het nooit over een "visakaart" maar over de kredietkaart.
Ik heb een bliksemafleider op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
Maar ik veronderstel als ik het zo lees dat ik wel dergelijke betalingen ermee kan uitvoeren?
Wat is het verschil tussen een debit Mastercard en een Mastercard?
Debit Mastercard is een merk debitcards dat wordt aangeboden door Mastercard . Ze gebruiken dezelfde systemen als standaard Mastercard creditcards, maar ze gebruiken geen kredietlijn voor de klant, maar vertrouwen in plaats daarvan op fondsen die de klant op zijn bankrekening heeft staan. Mastercard Inc.
Wat is het verschil tussen een debit Mastercard en een Mastercard?
Debit Mastercard is een merk debitcards dat wordt aangeboden door Mastercard . Ze gebruiken dezelfde systemen als standaard Mastercard creditcards, maar ze gebruiken geen kredietlijn voor de klant, maar vertrouwen in plaats daarvan op fondsen die de klant op zijn bankrekening heeft staan. Mastercard Inc.
Een debit MasterCard is een debetkaart. Zoals de alom gekende bancontact kaart. Alleen loopt dat gedeeltelijk over een ander netwerk. Zoals met maestro.
Een kredietkaart dient ook om mee te betalen maar heeft niet de eigenschap om direct je rekening te debiteren.
Voor aankopen zal je een debit MasterCard kunnen gebruiken in dezelfde verkooppunten als MasterCard zelf. Voor garanties en waarborgen: geen idee
Nog niet geprobeerd.
Een kredietkaart dient ook om mee te betalen maar heeft niet de eigenschap om direct je rekening te debiteren.
Voor aankopen zal je een debit MasterCard kunnen gebruiken in dezelfde verkooppunten als MasterCard zelf. Voor garanties en waarborgen: geen idee
Nog niet geprobeerd.
Bij Kbc geen probleem voor mezelf.tuinder666 schreef: ↑31 maart 2025, 10:50
Een bank biedt doorgaans een Platinum kredietkaart aan klanten die voldoen aan bepaalde criteria met betrekking tot financiële stabiliteit, inkomen en kredietwaardigheid.
Bij Keytrade wacht ik al jaren op de voorwaarden, voor slechts een visa gold.
Stabiel inkomen.
En volledig schulden vrij.
Dat men niet kan of mag vertellen welke voorwaarden is wel heel klantvriendelijk.
Trouwens niet in bezit van een Argenta kredietkaart.
Als ze te weinig verdienen aan mij als klant dat ze er voor uitkomen.
Estate Guru believer.
ik heb een kredietkaart bij Argenta en ga overstappen naar Keytrade
bij Keytrade kan men kiezen tussen enerzijds de VISA gold en anderzijds VISA Platinum
bij visa platinum heeft men meer mogelijkheden en zou dan op het eerste zicht kiezen voor Visa Platinum
Of zijn er addertjes onder het gras bij Visa Platinum van Keytrade ? of is visa gold van keytrade beter dan Visa Platinum van keytrade ?
Alvast bedankt voor advies
bij Keytrade kan men kiezen tussen enerzijds de VISA gold en anderzijds VISA Platinum
bij visa platinum heeft men meer mogelijkheden en zou dan op het eerste zicht kiezen voor Visa Platinum
Of zijn er addertjes onder het gras bij Visa Platinum van Keytrade ? of is visa gold van keytrade beter dan Visa Platinum van keytrade ?
Ik ga er vanuit dat een van die voorwaarden bij Keytrade is of ze "geld aan jou verdienen". Zowel ik als mijn vader hebben probleemloos de Gold kaart kunnen bekomen.platin schreef: ↑Gisteren 17:08 Bij Kbc geen probleem voor mezelf.
Bij Keytrade wacht ik al jaren op de voorwaarden, voor slechts een visa gold.
Stabiel inkomen.
En volledig schulden vrij.
Dat men niet kan of mag vertellen welke voorwaarden is wel heel klantvriendelijk.
Trouwens niet in bezit van een Argenta kredietkaart.
Als ze te weinig verdienen aan mij als klant dat ze er voor uitkomen.
Naast een stabiel inkomen is Keytrade mijn primaire bank, heb ik een keyplan actief, niet actief pensioensparen (ex-rabobank) en had op moment van aanvraag een lening actief. Keytrade is voor mijn vader (op pensioen, dus geen "super" inkomen) niet zijn primaire bank, maar zit er wel een aanzienlijke aandelen portefeuille.
Ongetwijfeld zullen ze aanvragen van mensen waar ze zelf amper iets verdienen weigeren. Vanuit hun standpunt ergens begrijpbaar natuurlijk, het moet financieel gezond blijven voor hen.
Dat klopt, smggm.
Zelf ondervonden bij keytrade en ooit bij belfius ook.
Ik kreeg er geen kredietkaart omdat ik de rekeningen enerzijds niet actief gebruikte. Bij de andere nog niet lang genoeg klant (paar weken) om een beeld te hebben.
Ondertussen heb ik sinds 20 jaar of zo voldoende met een kaart van Citibank/ Beobank. Levenslang gratis.
Daarna de bijkomende kaart van revolut genomen.
Beide voor mij gratis en bovendien voor mijn gebruik een beter product.
Belfius : hun betalende kaart mogen ze hebben...
en keytrade gratis kredietkaart : idem.
Best altijd eerst verder kijken dan je neus lang is.
Zelf ondervonden bij keytrade en ooit bij belfius ook.
Ik kreeg er geen kredietkaart omdat ik de rekeningen enerzijds niet actief gebruikte. Bij de andere nog niet lang genoeg klant (paar weken) om een beeld te hebben.
Ondertussen heb ik sinds 20 jaar of zo voldoende met een kaart van Citibank/ Beobank. Levenslang gratis.
Daarna de bijkomende kaart van revolut genomen.
Beide voor mij gratis en bovendien voor mijn gebruik een beter product.
Belfius : hun betalende kaart mogen ze hebben...
en keytrade gratis kredietkaart : idem.
Best altijd eerst verder kijken dan je neus lang is.
Ja op voorhand wordt men in een categorie geplaatst.
Schuldenvrij, nooit op een lijst is voor hun geen goede klant.
Wat is voor hun wel een goede klant lening voor huis, lening voor auto.
2 pensioentjes elke maand is niet voldoende. (kijken niet verder dan hun neus lang is over welke bedragen het gaat)
Als aanvrager zelfs geen kans om een deftige relatie op te bouwen.
Neen men gaat eerst eisen stellen.
Misschien een slecht vb.
U laat iemand komen om werken uit te voeren.
En deze vraagt 50 % voorschot daar gaat u niet op in.
U wil klant worden bij een bank en dan gaat u wel akkoord met die 50%.
De heilige banken daar gaan mensen wel op in.
Bij mezelf moeten ze eerst goede wil tonen alvorens relatie op te starten.
Stel plaats daar 50.000 € op een spaarrekening, of vraag om portefeuille over te dragen naar hun.
Welke garantie dan op een Golden visa. vertel het maar.
Wanneer is het genoeg voor de sharks.
Daar in verleden klant geweest, het was in verleden nooit genoeg.
Estate Guru believer.
Correct. Een betaling met debietkaart wordt direct van uw rekening genomen (ook al staat er Mastercard of VISA erop). Met de kredietkaart zal dat pas aan het eind van de maand gebeuren.karine schreef: ↑1 april 2025, 17:47Volgens mij kan in dit geval de extra kredietkaart gewoon weggelaten worden.tuinder666 schreef: ↑1 april 2025, 16:29 Ik denk het wel hoor.
Debit Mastercard is uw betaalkaart gekoppeld aan je bankrekening, waarbij aankopen direct van je bankrekening worden afgeschreven.
Daarnaast is er de Mastercard kredietkaart. Hierbij wordt het totaalbedrag van uw aankopen doorgaans één keeer per maand afgeschreven.
Grootste voordeel van de kredietkaart : Dankzij de nulfranchisebescherming geniet u bescherming bij fraude en hoeft u géén kosten te betalen.
Je mag niet kiezen. Je kan natuurlijk een Platinum vragen maar is niet zeker dat ze dat aanvaarden. Het is Keytrade dat beslist welke kaart je mag verkrijgen op basis van wat je al bij hun hebt.calimero1 schreef: ↑Vandaag 08:37 ik heb een kredietkaart bij Argenta en ga overstappen naar Keytrade
Laatst gewijzigd door Ayhrual op 3 april 2025, 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.