De Beurs vandaag part 2
TIP
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag part 2
Het mag niet te snel gaan. Het is veel leuker als het traagjes naar beneden gaat, in een zaagtandpatroon. De Trump- en Musk-aanhangers zitten dan nagelbijtend de koers te bekijken. Beetje omhoog, beetje omlaag. Steeds maar blijven hopend. En bij elk kwartaalresultaat 20% eraf, om dan weer 10% te stijgen tot het volgende kwartaalresultaat: weer 20% eraf.
Tesla kopen aan 100 moet je zeker niet doen. Tesla is geen groeibedrijf meer. Dat is gedaan. Ze worden dus een simpel autobedrijf dat concurreert met alle andere. Een koers van 25 of 30 zal een correctere koers zijn.
De 20 miljoen wagens per jaar die Musk beloofd heeft, is even realistisch als MAGA

Trumps MAGA = MAPA: Make Americans Poor Again
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ik heb wat aandelen van "paramount global - US92556H2067".
Ik krijg net de melding via Bolero dat er een "omwisseling" zou plaatsvinden tegen 2/04.
Ik krijg de keuze om om te wisselen naar nieuwe effecten of uit te betalen in cash tegen een biedprijs van 15USD. Huidige koers is 11,86USD.
Wat betekent dit exact? Wat geniet de voorkeur en waarom vindt dergelijke omwisseling plaats, is dit een goed of minder goed signaal?
Ik krijg net de melding via Bolero dat er een "omwisseling" zou plaatsvinden tegen 2/04.
Ik krijg de keuze om om te wisselen naar nieuwe effecten of uit te betalen in cash tegen een biedprijs van 15USD. Huidige koers is 11,86USD.
Wat betekent dit exact? Wat geniet de voorkeur en waarom vindt dergelijke omwisseling plaats, is dit een goed of minder goed signaal?
Even googelen.mysticwizard schreef: ↑23 maart 2025, 16:46 Ik heb wat aandelen van "paramount global - US92556H2067".
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Boeiend interview met Blue Whale Capital (investeert enkel in quality) over big tech namen zoals Microsoft (positie die ze na 7 jaar gesloten hebben). Ze blijven wel in Meta zitten. Hebben blijkbaar ook Moncler in de portfolio.
https://m.youtube.com/watch?v=Xn38zBP3W7g
https://m.youtube.com/watch?v=Xn38zBP3W7g
Moeten we je nog steeds bedanken?
Interessanter:
Zal je je gedupeerden vergoeden?
Of is het: ik ben niet verantwoordelijk voor mezelf?
Als je wilt dat mensen je bedanken, dan mag je ook verantwoordelijkheid nemen, vind ik zo...
Ik snap jou reactie niet. Natuurlijk is het nog steeds een goed moment om stelselmatig bij te kopen.

Wat is dat voor zever. Ga jij nu ook al beginnen panikeren? Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden. Als je gaat luisteren naar een ander en voort gaat op diens adviezen moet je elke analist die je gevolgd hebt verantwoordelijk stellen.
Ik snap niet goed waarom mensen panikeren of mij dat gevoel geven. Ik ben er namelijk nog steeds van overtuigd dat de beurzen op een gegeven moment terug op hun recordhoogte gaan staan. Ja, ik ben er mij van bewust dat dit misschien pas over x aantal jaar zal zijn en dat we misschien een recessie tegoemt gaan. Ja, ik ben er mij van bewust dat de huidige president geen cadeau is voor de economie. Maar dat passeert ook wel weer. Stelselmatig bijkopen gedurende deze periode(s) geven u nog steeds het beste rendement.
Voila se, weeral bijgekocht voor deze maand
Hopelijk zakt het echter nog verder, want er lopen nog wat obligaties af in april & mei.

Hopelijk zakt het echter nog verder, want er lopen nog wat obligaties af in april & mei.
Exact hetzelfde tijdens covid, Russische invasie (2x), etc...bryanv schreef: ↑3 april 2025, 09:34Ik snap niet goed waarom mensen panikeren of mij dat gevoel geven. Ik ben er namelijk nog steeds van overtuigd dat de beurzen op een gegeven moment terug op hun recordhoogte gaan staan. Ja, ik ben er mij van bewust dat dit misschien pas over x aantal jaar zal zijn en dat we misschien een recessie tegoemt gaan. Ja, ik ben er mij van bewust dat de huidige president geen cadeau is voor de economie. Maar dat passeert ook wel weer. Stelselmatig bijkopen gedurende deze periode(s) geven u nog steeds het beste rendement.
Veel paniekzaaierij hier en veel gepraat. Enkele maanden later herstel en het was hier opnieuw doods.
En tijdens de volgende crisis zal alles zich herhalen. Hoe meer dingen veranderen, hoe meer dingen hetzelfde blijven. In de tussentijd, volg het plan dat je voor jezelf hebt opgesteld.
Hoe meer paniek hoe beter. Dan kunnen de diegenen die hun emoties onder controle kunnen houden goedkoop bijkopen.
- MeneerParmentier
- Full Member
- Contacteer:
Goedkoop? Ik noem dit niet goedkoop.
Blijven het erg goed doen:
- European value
- Goud(mijnen)
- Vastgoed
- Minimum volatility
Had meer verwacht van bonds in deze tijd.