Msci etf
TIP
Msci etf
Hallo iedereen,
Sinds vorig jaar beleg ik maandelijks een bedrag in MSCI via ETF
Zou het nu een goed idee zijn.om, gezien de terugval, een veel.groter bedrag te investeren?
Dank
Sinds vorig jaar beleg ik maandelijks een bedrag in MSCI via ETF
Zou het nu een goed idee zijn.om, gezien de terugval, een veel.groter bedrag te investeren?
Dank
- MeneerParmentier
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Msci etf
Daar valt wel iets voor te zeggen, maar anderzijds: door gewoon regelmatig voor een vast bedrag te kopen, ga je automatisch al meer stukken kopen in deze periode in vergelijking met een paar maand geleden.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Kan je zeker overwegen. Beste momenten zijn vaak als het bloedrood ziet (met lange termijn visie)
Mijn 0.02 EUR:
Stel je doet 1K/maand vanuit cashflow en je hebt 50K cash staan, en denkt eraan 10K extra te investeren
Optie 1: opschalen naar 3K/maand vanuit cashpositie voor volgende 5 maand (extra investering = 10K)
Optie 2: 1K/maand behouden en éénmalig schijf van 10K
Mijn 0.02 EUR:
Stel je doet 1K/maand vanuit cashflow en je hebt 50K cash staan, en denkt eraan 10K extra te investeren
Optie 1: opschalen naar 3K/maand vanuit cashpositie voor volgende 5 maand (extra investering = 10K)
Optie 2: 1K/maand behouden en éénmalig schijf van 10K
Da's voor iedereen persoonlijk natuurlijk. Je belegd volgens mij beter, indien mogelijk, gradueel een groter cashbedrag bij een daling. Ik heb nu nog een zak met geld opzij staan (15%) dat ik maandelijks beleg tot het op is. Op een vast moment, dus ik time de markt niet. Ik heb lang veel cash aangehouden en dat blijkt nu uiteindelijk de correcte move te zijn.
Het bedrag die ik maandelijks beleg is eerder klein, ben wel gestart met een vrijgrote storting in 1 keer in het begin.
Is idd op lange termijn dar ik het zie en ik heb er geen prob mee om nu bijv 10k te storyen in 1x want op de bank brengt het geen kl.... op
Is idd op lange termijn dar ik het zie en ik heb er geen prob mee om nu bijv 10k te storyen in 1x want op de bank brengt het geen kl.... op
Het bedrag die ik maandelijks beleg is eerder klein, ben wel gestart met een vrijgrote storting in 1 keer in het begin.
Beetje snel lijkt mij, nog zoveel onzekerheid om dan nu al veel groter te gaan investeren.
Misschien als de oranje man over zijn tarieven wil gaan onderhandelen dat er iets van stabiliteit komt?
Laatst gewijzigd door karine op 4 april 2025, 11:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Een éénmalige storting is op lange termijn altijd het beste. Hoe langer uw horizon, des te beter. Psychologisch en alzeker wegens de huidige spanningen op het economisch wereldtoneel, zou ik u aanraden om het maandelijks te beleggen. Als de markt de komende maanden nog 10% verder wegzakt, ga je beter slapen, als je niet ineens allemaal hebt belegd. Nu, dit passeert ook wel hoor. Over 10 jaar spreken we (hier) opnieuw anders. En volgens mij zal het zolang niet nodig hebben tot alles terug normaal zal zijn.
Ik dacht trouwens dat de fear and greed index tijdens corona op 26 stond, vandaag staan we op 7.
Ik heb dit nooit eerder gezien.
Ik heb dit nooit eerder gezien.
Zolang de oranje clown in het witte huis zit zou ik terughoudend zijn, misschien dat het betert als ze zijn macht kunnen breken met de midterms.
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
Het ziet er uit dat er weer een zeer rode dag zit aan te komen in de US.
Rustig verder afwachten.
Rustig verder afwachten.
Vix momenteel rond de 40, wat toch al stevig is.
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
Ben ik dan de enige die gechoqueerd is dat iemand in een individueel aandeel wil beleggen via een ETF?
Wat gaan ze nog allemaal uitvinden om etf's te verkopen...
Als TS in MSCI wilt beleggen, is hij best af door gewoon MSCI te kopen, verhandelbaar op de NYSE
https://finance.yahoo.com/quote/MSCI/
Wat gaan ze nog allemaal uitvinden om etf's te verkopen...
Als TS in MSCI wilt beleggen, is hij best af door gewoon MSCI te kopen, verhandelbaar op de NYSE
https://finance.yahoo.com/quote/MSCI/
-
- Hero Member
- Contacteer:
Het idee van hangmatbeleggen is stick to the plan en gewoon maandelijks of wat ook de vaste frequentie is hetzelfde bedrag blijven bijkopen.
Timen is moeilijk.
Zo kocht ik voor 20.000 euro extra na de 10-15% daling door Covid. 3 dagen later sloeg het over naar de VS en zakte alles nog eens 20%
Op lange termijn bekeken heb ik voordeel gedaan door te kopen aan een lagere koers, maar ik had veel meer voordeel gedaan als ik nog een week of een maand langer gewacht had.
Timen is moeilijk.
Zo kocht ik voor 20.000 euro extra na de 10-15% daling door Covid. 3 dagen later sloeg het over naar de VS en zakte alles nog eens 20%

Op lange termijn bekeken heb ik voordeel gedaan door te kopen aan een lagere koers, maar ik had veel meer voordeel gedaan als ik nog een week of een maand langer gewacht had.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.