De Beurs vandaag part 2
TIP
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag part 2
Bonds doen niet veel ?ook daar zijn er trumpiaanse plannen.
Vertel, vertel pls.JulusCesar schreef: ↑4 april 2025, 11:22 Bonds doen niet veel ?ook daar zijn er trumpiaanse plannen.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik snap het niet dat zovelen aan het bijkopen zijn. Er zijn er blijkbaar veel die op een zak cash zitten. En dus de stijging van 20% en dan 25% van de voorbije 2 jaar gemist hebben. Of de 10% per jaar gemiddeld van de lange termijn.
Als de index nu 15% gezakt is, en je koopt na 2 jaar of langer in cash gezeten hebben bij, dan doe je een slechte zaak.
Als het extra geld is dat recent vrijgekomen is, dan geldt bovenstaande redenering uiteraard niet.
Als de index nu 15% gezakt is, en je koopt na 2 jaar of langer in cash gezeten hebben bij, dan doe je een slechte zaak.
Als het extra geld is dat recent vrijgekomen is, dan geldt bovenstaande redenering uiteraard niet.
Laatst gewijzigd door KleineSpaarder op 4 april 2025, 11:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Trumps MAGA = MAPA: Make Americans Poor Again
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Trumpiaans plan is om de US staatsschuld zodanig veel te verminderen, dat de US veel minder rentelasten heeft. Als er ook maar weinig US obligaties op de markt gebracht moeten worden, zal er grote vraag naar zijn (want veilig) dat de rente laag zal zijn. Dus weer US de winnaar.JulusCesar schreef: ↑4 april 2025, 11:22 Bonds doen niet veel ?ook daar zijn er trumpiaanse plannen.
Dat is Trumps plan. Die staatsschuld die zal verminderen: Trump is weer aan het dromen.
De rente die lager wordt in de US: dat klopt nu wel omdat velen vluchten naar obligaties.
Maar van zodra zal blijken hoe desastreus Trumps tarieven zijn met recessie en hoge inflatie, zullen de rentes in de US omhoogschieten. Trump gaat dan weer liegen dat het de schuld van Biden is

Alé, KleineSpaarder. Wanneer kopen we dan het best bij volgens u.KleineSpaarder schreef: ↑4 april 2025, 11:36 Ik snap het niet dat zovelen aan het bijkopen zijn. Er zijn er blijkbaar veel die op een zak cash zitten. En dus de stijging van 20% en dan 25% van de voorbije 2 jaar gemist hebben. Of de 10% per jaar gemiddeld van de lange termijn.
Als de index nu 15% gezakt is, en je koopt na 2 jaar of langer cash bij, dan doe je een slechte zaak.

Hoe kom je er bij dat die mensen al 2 jaar op een zak geld zitten?KleineSpaarder schreef: ↑4 april 2025, 11:36 Ik snap het niet dat zovelen aan het bijkopen zijn. Er zijn er blijkbaar veel die op een zak cash zitten. En dus de stijging van 20% en dan 25% van de voorbije 2 jaar gemist hebben. Of de 10% per jaar gemiddeld van de lange termijn.
Persoonlijk ben ik tegen eind vorig jaar af gaan bouwen en zit nu pas 3 maanden op 96,5% cash. Bevalt me prima overigens.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Dat is niet volgens mij. Dat is wat al duizenden keren op duizenden plaatsen gezegd is: timen is een slechte strategie. Dus cash bijhouden om op het goede moment te beleggen, is een slechte strategie. Doe gewoon de belegging die je wilt uitstellen direct.
En als je niet weet waarin je moet beleggen, dan ben je geen belegger. Koop dan gewoon een brede ETF.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Lees mijn laatste paragraafFinny10 schreef: ↑4 april 2025, 11:51Hoe kom je er bij dat die mensen al 2 jaar op een zak geld zitten?KleineSpaarder schreef: ↑4 april 2025, 11:36 Ik snap het niet dat zovelen aan het bijkopen zijn. Er zijn er blijkbaar veel die op een zak cash zitten. En dus de stijging van 20% en dan 25% van de voorbije 2 jaar gemist hebben. Of de 10% per jaar gemiddeld van de lange termijn.
Persoonlijk ben ik tegen eind vorig jaar af gaan bouwen en zit nu pas 3 maanden op 96,5% cash. Bevalt me prima overigens.

Het gaat vooral spelen als dit een echt grote crash gaat worden; zoiets als in 2001-2003 en 2007.KleineSpaarder schreef: ↑4 april 2025, 11:36 Ik snap het niet dat zovelen aan het bijkopen zijn. Er zijn er blijkbaar veel die op een zak cash zitten. En dus de stijging van 20% en dan 25% van de voorbije 2 jaar gemist hebben. Of de 10% per jaar gemiddeld van de lange termijn.
Dan halveren de indices ongeveer.
En dan is bijkopen voor de lange termijn weer interessant.
Maar omdat niemand weet of, wanneer en hoe diep dat gebeurd, is een beetje bijkopen nu al goed om volgens een plan te werken.
Normaal gesproken lijkt bijkopen na de bodem me beter dan voor de bodem. Op de bodem lukt maar zeer zelden.JosTM schreef: ↑4 april 2025, 11:55Het gaat vooral spelen als dit een echt grote crash gaat worden; zoiets als in 2001-2003 en 2007.KleineSpaarder schreef: ↑4 april 2025, 11:36 Ik snap het niet dat zovelen aan het bijkopen zijn. Er zijn er blijkbaar veel die op een zak cash zitten. En dus de stijging van 20% en dan 25% van de voorbije 2 jaar gemist hebben. Of de 10% per jaar gemiddeld van de lange termijn.
Dan halveren de indices ongeveer.
En dan is bijkopen voor de lange termijn weer interessant.
Maar omdat niemand weet of, wanneer en hoe diep dat gebeurd, is een beetje bijkopen nu al goed om volgens een plan te werken.
Ik wacht wel even tot we weer in een stijgend trendkanaal komen.

Panikeren hoeft zeker niet, 2023: +20%, 2024: +24% gemiddeld mag je verwachten: 8 a 10% jaarlijks. daar moet je toch geen tekening bijmaken?
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
Wat de SPX betreft: bij een koers van 4900 koop ik zeker bij. Kan er daarna nog 30% af? Alles kan. Dan zou ik nog eens zeker (stevig) bijkopen.
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
Haha, nee maar je zegt NU niet bijkopen. En ik vraag aan u, wanneer dan wel?KleineSpaarder schreef: ↑4 april 2025, 11:51Dat is niet volgens mij. Dat is wat al duizenden keren op duizenden plaatsen gezegd is: timen is een slechte strategie. Dus cash bijhouden om op het goede moment te beleggen, is een slechte strategie. Doe gewoon de belegging die je wilt uitstellen direct.
En als je niet weet waarin je moet beleggen, dan ben je geen belegger. Koop dan gewoon een brede ETF.

Voor de doemdenkers: het death cross staat er nog niet eens en komt er zeker wel volgens mij. Er ligt een sterke steun op de S&P500 van 23 maart 2020, op ongeveer 2176. Dus 50%bryanv schreef: ↑4 april 2025, 12:50Haha, nee maar je zegt NU niet bijkopen. En ik vraag aan u, wanneer dan wel?KleineSpaarder schreef: ↑4 april 2025, 11:51
Dat is niet volgens mij. Dat is wat al duizenden keren op duizenden plaatsen gezegd is: timen is een slechte strategie. Dus cash bijhouden om op het goede moment te beleggen, is een slechte strategie. Doe gewoon de belegging die je wilt uitstellen direct.
En als je niet weet waarin je moet beleggen, dan ben je geen belegger. Koop dan gewoon een brede ETF.Wanneer is het voor u een goed moment dan. Geef ons eens een waarde. Als je zegt niet, dan blijf ik eeuwig op een berg cash zitten hé, dan brengt het ook niets op hé. Het is gemakkelijk(er) om te zeggen om niets bij te kopen als de markt zakt natuurlijk. Als de markt zakt, heb je altijd gelijk want er zal altijd een beter moment zijn om meer rendement te behalen op een lager instapmoment.

Laatst gewijzigd door Indalo op 4 april 2025, 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.