De Beurs vandaag part 2
TIP
Re: De Beurs vandaag part 2
Nog niets ? De afdaling is anders wel al stevig hoor. DJIA gisteren -2,9% en vandaag -2,7%. NASDAQ gisteren -4,4% en vandaag -3,3%. Gelukkig is het nu weekend. Maar wat gaat er in het weekend veranderen in het hoofd van iemand die gek is: niets. Volgende week verder bergaf.
De S&P500 ging van 2 september 08 met een stand van 1280,81 (kwam toen al op salami wijze van 1521) naar 656,47 op 2 maart 09.chesini schreef: ↑4 april 2025, 16:27
Nog niets ? De afdaling is anders wel al stevig hoor. DJIA gisteren -2,9% en vandaag -2,7%. NASDAQ gisteren -4,4% en vandaag -3,3%. Gelukkig is het nu weekend. Maar wat gaat er in het weekend veranderen in het hoofd van iemand die gek is: niets. Volgende week verder bergaf.
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
- MeneerParmentier
- Sr. Member
- Contacteer:
Het weekend zal veel mensen de tijd geven om eens naar hun portefeuilles te kijken zich zorgen beginnen maken over de plotse terugval, en misschien doen besluiten om (al dan niet gedeeltelijk) te verkopen. Maar er zullen er even goed zijn die de tegenovergestelde redenering zullen maken. Maandag wordt het dus zoals elke willekeurige andere maandag: een dubbeltje op zijn kant.
In 2008 is de delta -624. Nu is de delta 6144 (19/2/25) - 5164 (4/4/25) dwz -980. Dwz 1000 punten die op een korte tijd in rook zijn opgegaan. En ik zie zo direct geen kentering aankomen gezien de geestestoestand van Trump en zijn adviseurs.Indalo schreef: ↑4 april 2025, 16:37De S&P500 ging van 2 september 08 met een stand van 1280,81 (kwam toen al op salami wijze van 1521) naar 656,47 op 2 maart 09.chesini schreef: ↑4 april 2025, 16:27
Vergeet niet dat de clown aan de knoppen zit en ook wil verdienen, long of short. Fasten your seatbelts in de achtbaan.
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
Als ik het in percentages daling uitdruk is het in 2008 -49% en in 2025 -16%. Dus in percentages is 2008 sterker maar in 2008 over 6 maand en nu op minder dan 2 maand. 3x -16% is ook -48%. Als je het mij vraagt is de kracht van de aardschok even groot. Hoe lang kan zo een idioot achter de knoppen blijven zitten vraag ik me af.
Als we dat wisten waren we schatrijk.chesini schreef: ↑4 april 2025, 17:12 Als ik het in percentages daling uitdruk is het in 2008 -49% en in 2025 -16%. Dus in percentages is 2008 sterker maar in 2008 over 6 maand en nu op minder dan 2 maand. 3x -16% is ook -48%. Als je het mij vraagt is de kracht van de aardschok even groot. Hoe lang kan zo een idioot achter de knoppen blijven zitten vraag ik me af.
Eerder dan 2028 raken we er niet vanaf. Dat belooft.Indalo schreef: ↑4 april 2025, 17:22Als we dat wisten waren we schatrijk.chesini schreef: ↑4 april 2025, 17:12 Als ik het in percentages daling uitdruk is het in 2008 -49% en in 2025 -16%. Dus in percentages is 2008 sterker maar in 2008 over 6 maand en nu op minder dan 2 maand. 3x -16% is ook -48%. Als je het mij vraagt is de kracht van de aardschok even groot. Hoe lang kan zo een idioot achter de knoppen blijven zitten vraag ik me af.
Fear & greed op 4. Kan die negatief worden?
Alleen bitcoin blijft overeind. Raar.

Alleen bitcoin blijft overeind. Raar.
De DJIA blijft rond -4% hangen, de NASDAQ op -4,5%. Twee dagen op rij zwaar verlies gebeurt ook al niet te dikwijls. Ik denk dat we in het moeras zijn aanbeland.
Voorlopig wel en inderdaad met redelijke snelheid. Helaas kunnen we dit niet projecteren qua snelheid naar de termijn van de oranje clown dan is in 28 alles failliet

Het 50 daags gemiddelde kruipt als een droge regenworm naar het aardse 200 daags gemiddelde, het dode kruis kan binnen afzienbare tijd een feit zijn.
Sterkte voor de vroege en maandelijkse bijkopers en degenen die nog nooit een crash/crisis hebben meegemaakt.
Ook goed gepland op vrijdagavond, niemand kan nog wat doen.
Ook goed gepland op vrijdagavond, niemand kan nog wat doen.

Gewoon rustig blijven. Komt (ooit) goed.