S&P 500 INDEX
TIP
Re: S&P 500 INDEX
De Chinesen zullen hem wel lesje leren.
China kondigt heffingen van 34 procent aan op alle Amerikaanse import.
Hoe laag kunnen we nog gaan?
China kondigt heffingen van 34 procent aan op alle Amerikaanse import.
Hoe laag kunnen we nog gaan?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Het is inderdaad "amazing" in de US.KleineSpaarder schreef: ↑1 april 2025, 14:31 In elk geval, morgen "Liberation Day" met Trumps "definitieve" tarieven. Tot ze weer veranderen. Altijd met zijn superlatieven zei Trump gisteren daarover:
“This is going to be an amazing — I call it a lot of different names — but it really in a sense is a rebirth of a country,” Trump declared of a policy that economists fear will hike already high-prices and could push the US toward a recession.
Goed voor de rest van de wereld

Zoals iemand hier (ironisch?) schreef: Trumps acties zijn logisch als je veronderstelt dat Trump een spion is, eind de jaren 1980 gerecruteerd in Moskou.
Als hij echt een spion was, zou hij het niet anders kunnen doen. Niet dat ik denk dat hij een spion is; hij is simpelweg Putins nuttige idioot (*).
(*) Extra tarieven voor Rusland: 0,0% terwijl hij vorige week nog "dreigde" met 25%.
Trumps MAGA = MAPA: Make Americans Poor Again
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
Gaat FED in rente snijden?
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik denk dat de kans heel klein is. De verwachting is dat de inflatie zal stijgen door de tarieven. De rente verlagen zou de inflatie nog verhogen.
Het zal eerder het omgekeerde zijn: kijken of ze de rente niet weer moeten verhogen. Tot grote woede van Trump, die ook dit aspect van de economie niet begrijpt.
President Donald Trump on Friday called on Federal Reserve Chair Jerome Powell to cut interest rates in a post on Truth Social.
“This would be a PERFECT time for Fed Chairman Jerome Powell to cut Interest Rates. He is always ‘late,’ but he could now change his image, and quickly,” the president posted.
Jerome Powell warns on Trump’s tariffs: High inflation could be here to stay
From CNN's Bryan Mena
Inflation is likely to pick up because of President Donald Trump’s sweeping tariffs, and could remain elevated, Federal Reserve Chair Jerome Powell said Friday.
“We face a highly uncertain outlook with elevated risks of both higher unemployment and higher inflation,” he said in prepared remarks at an event in Arlington, Virginia. “While tariffs are highly likely to generate at least a temporary rise in inflation, it is also possible that the effects could be more persistent.”
Ben aan het overwegen om maandag het tegengestelde te doen. Gedeelte waar nog winst op zit veilig te stellen en ander gedeelte blijft gewoon staan
Zullen zien of dit weekend nog iets gezegd wordt.
Ik denk veel blufpoker bij zowel US als China want niemand wil dit.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Eventueel kan dit je enige inspiratie geven:
karine schreef: ↑11 november 2024, 19:41 Ik doe DCA en wanneer er zich kansen aanbieden gebruik ik grotere bedragen maar ik blijf altijd belegd.
Ik heb ook een tijd markttiming gedaan, winst nemen en dan maar afwachten tot de volgende daling.(werkt niet en stressvol)
Ik blijf mij ook een stuk baseren op https://edition.cnn.com/markets/fear-and-greed.
De grootste aankopen doe ik tijdens de "extreme fear" periode.
Eigenlijk de mooiste periode van de beurs. Iedereen en vooral de media spuwt alles wat met aandelen te maken heeft uit maar dan zijn er koopjes te doen.
Dit is nu wel een uitzonderlijke situatie.
Maar ik denk dat we ons waarschijnlijk druk maken om niets uiteindelijk.
Van de andere kant gaan volgende week de etf aankopen van de kids gewoon verder.
Maar dan spreken we ook over andere bedragen.
Maar ik denk dat we ons waarschijnlijk druk maken om niets uiteindelijk.
Van de andere kant gaan volgende week de etf aankopen van de kids gewoon verder.
Maar dan spreken we ook over andere bedragen.
Winst veiligstellen. Dat is een concept dat ik zelf niet ken. Ik probeer zoals Buffett te denken, en dat werkt al een paar maanden best goed. Elke dag (of toch elke week) vraag ik me af wat de beste allocatie is op dit moment voor mijn kapitaal. En dat is alles. Werkt verrassend goed als je het zo aanpakt. Doen alsof je even met Buffett belt.
Hij zegt dan wel altijd dat ik mijn goud moet verkopen, maar voor de rest komen we wel overeen. Elke keer als ik iets van plan ben (buiten goud), dan bel ik in gedachten met Buffett. Meestal is het een slecht idee. Ook vrijdag hielp mij dat weer. Ik moest niet twijfelen. Ik heb Buffett gebeld en wist wat ik moest doen.
Een paar weken geleden heb ik daarom ook mijn langer lopende obligaties verkocht, op zijn advies. Hij zou liquiditeit willen. En het renteverloop kan je niet voorspellen. Hij had nooit interesse in langer lopende obligaties, tenzij in de jaren ‘80, toen je meer dan 10% kreeg. Toen zou hij ook geïnteresseerd geweest zijn in obligaties.
Hij zegt dan wel altijd dat ik mijn goud moet verkopen, maar voor de rest komen we wel overeen. Elke keer als ik iets van plan ben (buiten goud), dan bel ik in gedachten met Buffett. Meestal is het een slecht idee. Ook vrijdag hielp mij dat weer. Ik moest niet twijfelen. Ik heb Buffett gebeld en wist wat ik moest doen.
Een paar weken geleden heb ik daarom ook mijn langer lopende obligaties verkocht, op zijn advies. Hij zou liquiditeit willen. En het renteverloop kan je niet voorspellen. Hij had nooit interesse in langer lopende obligaties, tenzij in de jaren ‘80, toen je meer dan 10% kreeg. Toen zou hij ook geïnteresseerd geweest zijn in obligaties.
En andere leeftijden niet te vergeten.
Je geeft het antwoord op je vragen elders zelf.

Denk je? Waarom zou Lotus zo stevig dalen?
Ik heb meerdere portefeuilles.
Met de meeste heb ik geen probleem omdat het over nog redelijke bedragen gaat. Mijn grote hoofdportefeuille ligt nu eenmaal gevoeliger omdat de bedragen en de dalingen erop veel groter zijn natuurlijk. Altijd kalm blijven is de boodschap maar bij heel grote bedragen is dat niet makkelijk.
Wanneer de paniek blijft duren kan er nog een groot deel wegvloeien en dan gaat alles mee onderuit. Zou dan wel graag een Lotus of Sofina willen oppikken.
Die fear and greed gaat af en toe naar 21 en dan is het al heftig. Vorige week stonden we op 8 en inmiddels op 4.
Van de andere kant is rationeel blijven de boodschap. Kwaliteit zoals een Microsoft, Caterpillar zal altijd kwaliteit blijven.
Intussen zijn er in de US betogingen gestart en Musk is ook niet voor die tarieven, benieuwd of dat morgen een beetje optimisme brengt?
Met de meeste heb ik geen probleem omdat het over nog redelijke bedragen gaat. Mijn grote hoofdportefeuille ligt nu eenmaal gevoeliger omdat de bedragen en de dalingen erop veel groter zijn natuurlijk. Altijd kalm blijven is de boodschap maar bij heel grote bedragen is dat niet makkelijk.
Wanneer de paniek blijft duren kan er nog een groot deel wegvloeien en dan gaat alles mee onderuit. Zou dan wel graag een Lotus of Sofina willen oppikken.
Die fear and greed gaat af en toe naar 21 en dan is het al heftig. Vorige week stonden we op 8 en inmiddels op 4.
Van de andere kant is rationeel blijven de boodschap. Kwaliteit zoals een Microsoft, Caterpillar zal altijd kwaliteit blijven.
Intussen zijn er in de US betogingen gestart en Musk is ook niet voor die tarieven, benieuwd of dat morgen een beetje optimisme brengt?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
De markten worden nu alleen gestuurd door emoties. Men zal "hoopvolle" signalen zien, en net erna "groot gevaar". Die fear-and-greed indicator: negeer het gewoon. Kijk er niet naar. Het leert ons evenveel als staren in een theekopje met theebladeren en daarin de toekomst willen aflezen.
De markten gaan heel turbulent zijn. Percenten omhoog, percenten omlaag. Denk niet dat als de markten volgende week 5% stijgen, dat alles achter de rug is. En dat als de marken nog eens 5% dalen, dat de bodem bereikt is.
Vraag jezelf af: waar wil je nu liefst zijn met je beleggingen. Kun je het aan dat de beurzen nog eens 30% of 40% zakken (dat is zeker een mogelijkheid), en dan rustig wachten tot alles weer herstelt binnen enkele jaren? Kun je het aan dat de beurzen de ene week 10% stijgen, en de volgende week 10% dalen?
Kun je het aan dat je een aandeel "goedkoop" koopt dat daarna 30% zakt?
Wat je zeker niet moet doen, is positief nieuws "zoeken" zoals Musk die zegt dat hij graag een vrijhandelszone wil tussen US en Europa met 0% tarief. Zijn uitspraak heeft geen enkele invloed nu.
Om het zwartwit te stellen. Stop met elke 5 minuten naar de beurskoersen te kijken. En beslis wat je aankunt:
- kun je al die turbulentie aan: doe dan niets (als je eigenlijk geen strategie heb), of blijf gewoon je strategie doen
- kun je al die turbulentie niet aan: verkoop een deel tot het niveau dat je het aankunt
Schakel dus de emoties uit bij je beslissingen
Succes aan iedereen hier

4600 ligt een redelijke steun.
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
De Belgische fabrikant van de Lotus-speculaas heeft al een grote fabriek in Amerika en wordt dus niet getroffen door de invoerheffingen.
De koers van Lotus is ook maar 1,36% gedaald hé.