Peiling nieuw beleid VS
Re: Peiling nieuw beleid VS

Moest je "fan" zijn om aan te geven dat je je vergist hebt in de man ?
Persoonlijk blijf ik toch met de gedachte worstelen : Het kan toch niet dat wat we tot nu toe aan het meemaken zijn zo voor de gehele Trump termijn zal zijn ? Het beloven wel heel speciale beursjaren te worden dan....
In plaats van hangmatbeleggen zullen we allen meer mogen gaan traden...
Hoe zit het trouwens met Trump zijn vredesplan tussen Rusland en Oekraïne ?
Van hun 30dagen wapens die zwijgen lijkt van de kant van Rusland niet veel in huis te komen, die blijven nacht na nacht rustig verder raketjes sturen richting Oekraïne.
En Trump lijkt er alvast niet meer van wakker te liggen (om zijn kompaan Poetin niet in het harnas te jagen.... ?

- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Nu ben je anti-Trump, dus voordien was je 'iets' anders?
De EU blijft daar rustig verder oorlogje stoken. Moest ik Trump zijn ik laat die oorlogszuchtige Europeanen het zelf uitvechten. Maar mijn kroost zend ik niet naar die vleesmolen in Oekraïne.KV schreef: ↑6 april 2025, 08:54Hoe zit het trouwens met Trump zijn vredesplan tussen Rusland en Oekraïne ?
Van hun 30dagen wapens die zwijgen lijkt van de kant van Rusland niet veel in huis te komen, die blijven nacht na nacht rustig verder raketjes sturen richting Oekraïne.
En Trump lijkt er alvast niet meer van wakker te liggen (om zijn kompaan Poetin niet in het harnas te jagen.... ?)
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
-
- Sr. Member
- Contacteer:
De dictatuur in Amerika. Het is soms zo erg dat het grappig wordt
De Amerikaanse minister van justitie Bondi heeft een eigen jurist geschorst omdat hij voor de rechtbank niet voldoende het standpunt van de regering verdedigde ... Concreet: hij legde niet voldoende vuur aan de dag bij de leugens die hij moest vertellen
Die minister van justitie is dezelfde die vindt dat alle rechters ontslagen moeten worden die een oordeel geveld hebben tegen Trumps regering (*)
Nu schorst ze dus de eigen juristen die niet hard genoeg liegen of niet voldoende overtuigend liegen
Trump admin suspends lawyer in case of Maryland man mistakenly deported for failing to 'zealously advocate'
The government claims that Kilmar Abrego Garcia, a Salvadoran national who lived in Maryland and had protections from deportation, is a member of MS-13
By Brie Stimson , Bill Mears Fox News
Published April 5, 2025 10:04pm EDT
Kilmar Abrego Garcia did not have his day in court, says Rep. Glenn Ivey
Rep. Glenn Ivey, D-Md., discusses the Trump administration acknowledging it mistakenly deported Kilmar Abrego Garcia to El Salvador on ‘The Will Cain Show.’
The Trump administration has placed a Justice Department (DOJ) lawyer on leave for not "zealously advocating" its position in the case involving a Salvadoran man living in Maryland who was mistakenly deported last month.
Attorney General Pam Bondi's office placed Erez Reuveni, who argued for the government, in Friday’s hearing in which a judge ruled Maryland father Kilmar Abrego Garcia must be returned to the U.S. by Monday, on indefinite paid leave, Fox News has learned.
"At my direction, every Department of Justice attorney is required to zealously advocate on behalf of the United States," Bondi told the New York Times in a statement. "Any attorney who fails to abide by this direction will face consequences."
(*) WASHINGTON, March 27 (Reuters) - U.S. Attorney General Pam Bondi said on Thursday that many of the judges who have recently ruled against the actions of U.S. President Donald Trump's administration were unable to be impartial and needed to be removed.
"Many judges need to be removed," Bondi said during an interview on Fox News' "The Ingraham Angle" show. "These judges obviously cannot be impartial. They cannot be objective."

De Amerikaanse minister van justitie Bondi heeft een eigen jurist geschorst omdat hij voor de rechtbank niet voldoende het standpunt van de regering verdedigde ... Concreet: hij legde niet voldoende vuur aan de dag bij de leugens die hij moest vertellen

Die minister van justitie is dezelfde die vindt dat alle rechters ontslagen moeten worden die een oordeel geveld hebben tegen Trumps regering (*)
Nu schorst ze dus de eigen juristen die niet hard genoeg liegen of niet voldoende overtuigend liegen

Trump admin suspends lawyer in case of Maryland man mistakenly deported for failing to 'zealously advocate'
The government claims that Kilmar Abrego Garcia, a Salvadoran national who lived in Maryland and had protections from deportation, is a member of MS-13
By Brie Stimson , Bill Mears Fox News
Published April 5, 2025 10:04pm EDT
Kilmar Abrego Garcia did not have his day in court, says Rep. Glenn Ivey
Rep. Glenn Ivey, D-Md., discusses the Trump administration acknowledging it mistakenly deported Kilmar Abrego Garcia to El Salvador on ‘The Will Cain Show.’
The Trump administration has placed a Justice Department (DOJ) lawyer on leave for not "zealously advocating" its position in the case involving a Salvadoran man living in Maryland who was mistakenly deported last month.
Attorney General Pam Bondi's office placed Erez Reuveni, who argued for the government, in Friday’s hearing in which a judge ruled Maryland father Kilmar Abrego Garcia must be returned to the U.S. by Monday, on indefinite paid leave, Fox News has learned.
"At my direction, every Department of Justice attorney is required to zealously advocate on behalf of the United States," Bondi told the New York Times in a statement. "Any attorney who fails to abide by this direction will face consequences."
(*) WASHINGTON, March 27 (Reuters) - U.S. Attorney General Pam Bondi said on Thursday that many of the judges who have recently ruled against the actions of U.S. President Donald Trump's administration were unable to be impartial and needed to be removed.
"Many judges need to be removed," Bondi said during an interview on Fox News' "The Ingraham Angle" show. "These judges obviously cannot be impartial. They cannot be objective."
Laatst gewijzigd door KleineSpaarder op 6 april 2025, 09:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Trumps MAGA = MAPA: Make Americans Poor Again
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
Als ik een aantal vooroordelen of meningen heb -die gegrond of ongegrond zijn , dat laten we even in het midden-
Dan is het toch aan de man in kwestie die zijn beleid zal uitzetten en uitvoeren, waardoor ik kans vaststellen wat er effectief in de praktijk aan het gebeuren is, waardoor ik mijn mening kan bijstellen of kan herzien en moet toegeven dat ik fout zat met mijn inschatting ?
Wat het dus ook is , na 2 maand beleid stel ik vast dat mijn inschatting fout zat, ik was iets te zacht of te soft met mijn inschatting over de man in kwestie.
Je zou het ook anders kunnen stellen :CarpeNoctem schreef: ↑6 april 2025, 09:01KV schreef: ↑6 april 2025, 08:54Hoe zit het trouwens met Trump zijn vredesplan tussen Rusland en Oekraïne ?
En Trump lijkt er alvast niet meer van wakker te liggen (om zijn kompaan Poetin niet in het harnas te jagen.... ?)
De EU blijft daar rustig verder oorlogje stoken. Moest ik Trump zijn ik laat die oorlogszuchtige Europeanen het zelf uitvechten. Maar mijn kroost zend ik niet naar die vleesmolen in Oekraïne.
Verder oorlogje spelen hoeft inderdaad zeker niet. maar nadat hij Oekraïne bij de keel gegrepen heeft om over te gaan tot een vredesplan, zou hij dat ook kunnen doen met zijn kameraad Poetin, eigenaardig genoeg is dat niet aan het gebeuren.... ? Waarom niet ?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Oekraïne bij de keel gegrepen? Die aflevering heb ik gemist. Wat heeft de VS dan Oekraïne wel aangedaan dat het Rusland niet aandoet?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Als je ze plots afsluit van het Starlink sateliet netwerk om hun te dwingen te onderhandelen over de grondstoffendeal en vrede lijkt mij dat toch bij de keel grijpenCarpeNoctem schreef: ↑6 april 2025, 09:20Oekraïne bij de keel gegrepen? Die aflevering heb ik gemist. Wat heeft de VS dan Oekraïne wel aangedaan dat het Rusland niet aandoet?
Of heb ik gemist dat Rusland ook ergens een periode geen Communicatie had via Satellieten ?
Laatst gewijzigd door KV op 6 april 2025, 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.
@kv : voeg daar atopzetting van de wapenleveringen aan toe. Het afpersen van een grondstofdeal.CarpeNoctem schreef: ↑6 april 2025, 09:20Oekraïne bij de keel gegrepen? Die aflevering heb ik gemist. Wat heeft de VS dan Oekraïne wel aangedaan dat het Rusland niet aandoet?
Ooit had CN hier ook de aflevering gemist waar de eerste deelname van NVA aan een regering aan iedereen geld kostte. Was dat niet net na Die Rupo ? Sommigen zijn niet bang om de waarheid volledig om te draaien in leugens om toch maar hun gelijk te kunnen prediken.
Het antwoord van CN is weer een zware ontkenning, verdraaiing en verbloeming van de werkelijkheid en per definitie dus "gewouwel".
Borst vooruit en "kijk eens hoe goed ik het hier kan uitleggen". Alleen klopt er van de inhoud gewoon niks meer.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Yep, inderdaad. Weeral fake news van jouw kant:KV schreef: ↑6 april 2025, 09:42Als je ze plots afsluit van het Starlink sateliet netwerk om hun te dwingen te onderhandelen over de grondstoffendeal en vrede lijkt mij dat toch bij de keel grijpenCarpeNoctem schreef: ↑6 april 2025, 09:20Oekraïne bij de keel gegrepen? Die aflevering heb ik gemist. Wat heeft de VS dan Oekraïne wel aangedaan dat het Rusland niet aandoet?
Of heb ik gemist dat Rusland ook ergens een periode geen Communicatie had via Satellieten ?

Hier kun je de dekking van Starlink vinden.
Dus mijn vraag blijft: Wat heeft de VS dan Oekraïne wel aangedaan dat het Rusland niet aandoet?
En nog een gratis tip.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik wil gerust aannemen dat dat zo is, maar toch helemaal niet op basis van deze poll!
Het enige wat die poll in die zin toont, is dat er minstens 6% pro-Trump was en nog steeds is, nl. de 6% van de 2de optie.
De andere opties zeggen helemaal niets over pro- of anti-Trump, noch voor, noch na zijn inauguratie.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Van het afsluiten van Starlink heb ik toch niets vernomen.KV schreef: ↑6 april 2025, 09:42Als je ze plots afsluit van het Starlink satelliet netwerk om hen te dwingen te onderhandelen over de grondstoffendeal en vrede lijkt mij dat toch bij de keel grijpen.CarpeNoctem schreef: ↑6 april 2025, 09:20 Oekraïne bij de keel gegrepen? Die aflevering heb ik gemist. Wat heeft de VS dan Oekraïne wel aangedaan dat het Rusland niet aandoet?
Of heb ik gemist dat Rusland ook ergens een periode geen communicatie had via satellieten ?
Wel van het terugschroeven van intelligence aan Oekraïne. Dat hebben ze Rusland wellicht niet aangedaan.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Hier een goed voorbeeld:CarpeNoctem schreef: ↑6 april 2025, 08:25En de MSM hoef je helemaal niet te laten. Integendeel, het is ogenopenend hoe je hetzelde item twee dagen later ook eens verneemt op de MSM maar helemaal anders geframed naar het gewenste narratief.
Als het regent in de VS druppelt het in Europa. Nadat wij in Europa met wat vertraging ook de vermadelijde DEI hadden uitgerold hebben ze in de VS al de schadelijke neveneffecten ondervonden en zijn ze daar weer overgestapt op de meritocratie.
En Europa volgt het goede voorbeeld. Het Laagste Nieuws slaagt er echter in om dat als iets negatiefs voor te stellen.

Toen de LAFD een DEI-hire aan het woord liet lag heel de VS plat van het lachen.
En wij als mannen moeten Trump eeuwig dankbaar zijn:

Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 7 april 2025, 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Inderdaad, de poll is heel slecht opgesteld. Wie voor de verkiezingen niet voor Trump was en nu nog steeds niet voor hem is, moet eigenlijk optie 1 nemenEarthNvstr1 schreef: ↑6 april 2025, 13:27
Ik wil gerust aannemen dat dat zo is, maar toch helemaal niet op basis van deze poll!
Het enige wat die poll in die zin toont, is dat er minstens 6% pro-Trump was en nog steeds is, nl. de 6% van de 2de optie.
De andere opties zeggen helemaal niets over pro- of anti-Trump, noch voor, noch na zijn inauguratie.

Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Niemand heeft van het afsluiten van Starling iets vernomen … omdat het nooit is gebeurdEarthNvstr1 schreef: ↑6 april 2025, 13:38Van het afsluiten van Starlink heb ik toch niets vernomen.
Wel van het terugschroeven van intelligence aan Oekraïne. Dat hebben ze Rusland wellicht niet aangedaan.

Sommigen nemen hun (natte) dromen voor werkelijkheid aan

Geen zin om alles terug te lezen maar er werd wel degelijk mee gedreigd. Ik post er hieronder een nieuwtje over...
En dan kan Vega / CN zeggen : Ja, maar ze hebben het niet gedaan...
Dat is alleen maar zever om toch het grote gelijk te halen.
https://www.bnr.nl/nieuws/internationaa ... eal-tekent
https://nos.nl/nieuwsuur/collectie/1398 ... ense-leger
Mannekes : er is een nieuwe poll op komst. Tenminste , als de mod dat nieuwe topic voor de kroeg goedkeurt.
Mannekes : er is een nieuwe poll op komst. Tenminste , als de mod dat nieuwe topic voor de kroeg goedkeurt.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Beste haelewyn/Destereir/Kakkie/enz... je linkse kameraad KV was het woordje "dreigt" vergeten ....Destereir schreef: ↑7 april 2025, 09:49 Geen zin om alles terug te lezen maar er werd wel degelijk mee gedreigd. Ik post er hieronder een nieuwtje over...

Het is wel bijzonder "handig" dat je te lui bent om iets terug te lezen. Ik zal je een beetje helpen (mijn goede daad van de dag

Dreigen met iets te doen of iets doen ... dat is geen gezever maar een wereld van verschilEarthNvstr1 schreef: ↑6 april 2025, 13:38Van het afsluiten van Starlink heb ik toch niets vernomen.

Trump dreigt met vele zaken (Canada annexeren, Groenland annexeren) ... maar voert ze (voorlopig?) niet uit. Gelukkig maar.
Poetin dreigde in 2022 met militaire oefeningen nabij de grens met Oekraïne. Jammer genoeg voerde hij ze ook uit. Iets te hevig zelf en tot over de grens met Oekraïne...
Xi Jinping dreigt met een invasie van Taiwan. Laat ons hopen dat het enkel bij dreigementen blijft ...
Begrijp je nu het verschil?