De crash van 2025
TIP
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: De crash van 2025
ik vraag me trouwens af of, gesteld dat de tarieven worden bijgesteld en de beurzen omhoog zouden gaan (knallen), we na verloop van tijd niet terug onder de huidige niveaus zouden zakkendoorwinterd schreef: ↑4 april 2025, 20:57 geen idee of/of hoe snel trump de tarieven gaat heronderhandelen meer één ding is zeker:
de indexen staan ongeveer even hoog als een jaar geleden, in europa zelfs even hoog als begin dit jaar
dus een crash moet nog komen, mocht dit het gevolg zijn van de huidige toestanden
opmerkelijk was de reactie van de beurzen op de tariefverhoging van china, globaal heeft die weinig impact in absolute termen
de reactie komt dus eerder owv de verder opgelopen onzekerheid
- beurzen zijn niet bepaald goedkoop en tarieven zullen sowieso sporen nalaten, ook heronderhandelde
- economische indicatoren - (consumenten)vertrouwen
- terugval na anticiperende bestellingen
- muntenoorlog / al dan niet inflatie
- wat gaat het volgende in rij zijn; 'spanningen rond groenland'?
enz enz enz
Mijn gedacht gaat Trump dit spelletje niet lang meer spelen.
Hij begint meer en meer hoger geplaatsten tegen hun benen te stampen.
Ik vraag me trouwens af of ze geen afzettetingsprocedure kunnen starten tegen zo een gek?
Hij begint meer en meer hoger geplaatsten tegen hun benen te stampen.
Ik vraag me trouwens af of ze geen afzettetingsprocedure kunnen starten tegen zo een gek?
Een afzettingsprocedure opstarten tegen Clinton wegens een vermeende sexuele relatie met Monica Lewinski ging indertijd nochtans wel…
Wat een volatiliteit weer. Ongezien. De Fear & Greed index is al met 33% gestegen! Van 3 naar 4! Dat is toch al dichter bij extreme greed. Er zijn zowaar tekenen van iets wat op een stabilisatie lijkt.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Netanyahu is ondertussen weer met de staart tussen de benen naar Tel Aviv teruggekeerd.KleineSpaarder schreef: ↑8 april 2025, 12:05 Trump heeft zichzelf in een catch-22 gewrongen
Hij heeft zijn hand danig overspeeld. Wanhopig zoekt hij naar een manier om zijn verlies in winst te kunnen "spinnen".
Zelfs zijn gepoch over het bezoek van Netanyahu komt als een boomerang in zijn gezicht terug.
Zelfs de gezamenlijke persconferentie is afgelast wegens NO DEAL![]()
De grote dealmaker krijgt niets meer klaar![]()
2 meetings met Trump hebben niets opgeleverd.
Trumps tarieven voor Israel zijn gebleven. Netanyahu dacht eventjes als goede vriend met Trump over de tarieven te gaan onderhandelen

Trumps MAGA = MAPA: Make Americans Poor Again
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
nasdaq +9% pijnlijk dagje voor de shorters.
Amai.. Ook dit heb ik nog nooit gezien. Er gaan er een paar hun account zien imploderen (shorters). Ik begin nu toch ook wel te denken dat Trump (en zijn entourage) hierop inzetten. Hoeveel geld konden ze zo niet verdienen? Wie calls kocht voor deze aankondiging is stinkend rijk.
Nice buy

Hoe is het met uw puts BlueB?
Omdat Trump de markten manipuleert en hij vandaag nog gepost had dat het een ideaal moment was om te kopen.
Ik denk dat Trump en zijn familie de voorbije dagen al veel geld verdiend hebben. Hij manipuleert inderdaad de markten. Het zegt ook veel over de intelligentie van de gemiddelde belegger. Ik blijf vooral zitten en kijk met een zak chips naar de jojo van de voorbije dagen.
Calls? Die mensen werken minstens met futures.Barryke schreef: ↑9 april 2025, 20:17Amai.. Ook dit heb ik nog nooit gezien. Er gaan er een paar hun account zien imploderen (shorters). Ik begin nu toch ook wel te denken dat Trump (en zijn entourage) hierop inzetten. Hoeveel geld konden ze zo niet verdienen? Wie calls kocht voor deze aankondiging is stinkend rijk.
Nice buy![]()
Hoe is het met uw puts BlueB?
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
Hopelijk is de “crash” nog niet voorbij 

Ik hoop ook van niet, ik keek echt uit naar een mega crash persoonlijk...
Alles staat zo duur...
Tesla +20% ondertussen man man
Alles staat zo duur...
Tesla +20% ondertussen man man
Nog nooit meegemaakt. Dit gaat niet over een zwarte zwaan of dergelijke, dit gaat over 1 manipulatieve oranje clown.
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
Waanzinnige marktmanipulatie, ongelooflijk holy fucking shit. Maandag 'fake news' tweet die de markt al eens deed spiken over geruchten rond pauze. Ontkend door Witte huis. Trump post enkele uren geleden "GREAT TIME TO BUY" en 2u later 90 dagen pauze. SEC zou hier all over moeten zijn, maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren. Ongezien.