De crash van 2025
TIP
Re: De crash van 2025
Je hebt er maar druk mee.KleineSpaarder schreef: ↑13 april 2025, 23:39chesini schreef: ↑12 april 2025, 16:37
Dat betekent dat Apple en Tim Cook en Warren Buffet heel veel macht hebben of dat Trump en zijn clan veel aandelen Apple hebben. Apple en Berkshire (?) kopen zeker is de boodschap. Apple kan van 198$ terug naar 260$ gaan als ze effectief vrijgesteld zijn.
Trump is maw bang van de volgende rode lijnen:
1) 5% rente op VS staatsobligaties
2) Apple en Berkshire en Tim Cook en Warren Buffett
Goed om weten. Zo krijgen we een beter beeld van zijn gedrag.![]()
De komedie duurt voort. Trump heeft zondagnamiddag US tijd gezegd dat er op de Chinese elektronica producten wel een tax is, namelijk 20%. Dus ook op iphones.
Trump spreekt dus de verklaring van Lutnick van vandaag (een paar uur eerder) tegen (*) en de verklaring van de douanediensten van vrijdag (**)
Wat een bende amateurs![]()
Een dikke middelvinger naar Tim Cook en Buffett![]()
“NOBODY is getting ‘off the hook’ for the unfair Trade Balances, and Non Monetary Tariff Barriers, that other Countries have used against us, especially not China which, by far, treats us the worst!” Trump posted on Truth Social.
“There was no Tariff ‘exception’ announced on Friday. These products are subject to the existing 20% Fentanyl Tariffs, and they are just moving to a different Tariff ‘bucket.’ The Fake News knows this, but refuses to report it,” he continued.
(*)
Commerce Secretary Howard Lutnick said the Trump administration’s decision on Friday to exempt electronic devices — like smartphones, iPhones and laptops — from tariffs was only a temporary reprieve but those products will face separate levies, adding more confusion to an already chaotic rollout of tariffs on Chinese goods.
“(Electronics are) exempt from the reciprocal tariffs, but they’re included in the semiconductor tariffs, which are coming in probably a month or two,” Lutnick told ABC News’ “This Week” anchor Jonathan Karl on Sunday.
(**)
A notice from the US Customs and Border Protection on Friday exempted electronic products from the 145% tariffs on Chinese goods.

JPMorgan: 'Recessie slechts half in de koersen verrekend'
Mislav Matejka, aandelenstrateeg bij JPMorgan, probeert in zijn jongste nota het overzicht te bewaren temidden alle zaagtanden op Wall Street. 'Recessie is in het beste geval maar half in de koersen verrekend', luidt de conclusie.
'In de jongste vijf recessies zakte de S&P500 gemiddeld 37 procent van piek tot bodem en waardeerden beleggers bij die bodem de korf tegen 12 keer de winst. Op dit ogenblik beloopt de correctie 13 procent en beloopt de koers/winst-verhouding 19. Dit zijn waarderingen die consistent zijn met een begin, niet het eind van een recessie'.
Mislav Matejka, aandelenstrateeg bij JPMorgan, probeert in zijn jongste nota het overzicht te bewaren temidden alle zaagtanden op Wall Street. 'Recessie is in het beste geval maar half in de koersen verrekend', luidt de conclusie.
'In de jongste vijf recessies zakte de S&P500 gemiddeld 37 procent van piek tot bodem en waardeerden beleggers bij die bodem de korf tegen 12 keer de winst. Op dit ogenblik beloopt de correctie 13 procent en beloopt de koers/winst-verhouding 19. Dit zijn waarderingen die consistent zijn met een begin, niet het eind van een recessie'.
WASHINGTON — Ray Dalio, the founder of the hedge fund Bridgewater Associates, said Sunday he is "worried about something worse than a recession" if President Donald Trump does not properly handle tariffs and other economic policies.
"I think that right now we are at a decision-making point and very close to a recession," Dalio said on NBC News' "Meet the Press." "And I'm worried about something worse than a recession if this isn't handled well."
"I think that right now we are at a decision-making point and very close to a recession," Dalio said on NBC News' "Meet the Press." "And I'm worried about something worse than a recession if this isn't handled well."
Tariffs on imported semiconductor chips coming soon, Trump says
The president’s pledge means the exclusion of smartphones and computers from his reciprocal tariffs on China is likely to be short-lived.
The president’s pledge means the exclusion of smartphones and computers from his reciprocal tariffs on China is likely to be short-lived.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Wie denkt dat dit pure chaos is, vergist zich. Het was allemaal zo geplandKleineSpaarder schreef: ↑13 april 2025, 23:39 De komedie duurt voort. Trump heeft zondagnamiddag US tijd gezegd dat er op de Chinese elektronica producten wel een tax is, namelijk 20%. Dus ook op iphones.
Trump spreekt dus de verklaring van Lutnick van vandaag (een paar uur eerder) tegen (*) en de verklaring van de douanediensten van vrijdag (**)
Wat een bende amateurs![]()
Een dikke middelvinger naar Tim Cook en Buffett![]()

“This is just another great example of how President Trump had a detailed plan from the beginning that’s being executed exactly as directed,” White House deputy chief of staff Stephen Miller said on Fox News’ “Sunday Morning Futures.” He explained the administration’s thinking that such items are vital to US national security and thus required different treatment for “reshoring” factories that make them.
Trumps MAGA = MAPA: Make Americans Poor Again
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
Inzichten in het "genie" Trump:
De lange weg van Trump: van mislukte zakenmagnaat naar een ster op tv, en van daar naar het Witte Huis. “Het was alsof we de hofnar tot koning maakten”. Nooit eerder hield één man de wereld in zo’n versmachtende wurggreep als Donald Trump (78) nu. Ging de Amerikaanse president tijdens zijn eerste ambtstermijn vaak al bot en grof te werk, dan ontpopt hij zich nu helemaal tot dolleman die zich de enige baas van de wereld waant.
Dat belooft voor de aandelenmarkten tot eind 2028.
De lange weg van Trump: van mislukte zakenmagnaat naar een ster op tv, en van daar naar het Witte Huis. “Het was alsof we de hofnar tot koning maakten”. Nooit eerder hield één man de wereld in zo’n versmachtende wurggreep als Donald Trump (78) nu. Ging de Amerikaanse president tijdens zijn eerste ambtstermijn vaak al bot en grof te werk, dan ontpopt hij zich nu helemaal tot dolleman die zich de enige baas van de wereld waant.
Dat belooft voor de aandelenmarkten tot eind 2028.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Gisteren was er geen nieuws over Trumps tarieven. Normaal komt hij elke dag met een verhoging of verlaging.
Dat betekent niet dat hij stilzit.
Zijn ploeg is bezig met de tarieven rond geneesmiddelen en chips te bekijken.
Trump heeft ook hierover de noodtoestand uitgeroepen zodat hij zijn glasheldere ideeën via Executive Orders kan regelen, zonder dat overbodige Congress.
US begins inquiry into pharmaceutical and chip imports in bid to impose tariffs
Notices show Trump administration setting stage for levies on both sectors on national security grounds
Reuters
Tue 15 Apr 2025 10.19 CEST
The Trump administration is kicking off investigations into imports of pharmaceuticals and semiconductors into the US as part of an attempt to impose tariffs on both sectors on national security grounds, notices posted to the Federal Register on Monday showed.
Dat betekent niet dat hij stilzit.
Zijn ploeg is bezig met de tarieven rond geneesmiddelen en chips te bekijken.
Trump heeft ook hierover de noodtoestand uitgeroepen zodat hij zijn glasheldere ideeën via Executive Orders kan regelen, zonder dat overbodige Congress.
US begins inquiry into pharmaceutical and chip imports in bid to impose tariffs
Notices show Trump administration setting stage for levies on both sectors on national security grounds
Reuters
Tue 15 Apr 2025 10.19 CEST
The Trump administration is kicking off investigations into imports of pharmaceuticals and semiconductors into the US as part of an attempt to impose tariffs on both sectors on national security grounds, notices posted to the Federal Register on Monday showed.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Volgens verklaringen van betrokkenen mogen de Chinese luchtvaartlijnen geen zaken meer met Boeing doen.
China verstevigt steeds maar hun onderhandelingspositie met Trump (terwijl Trump zichzelf verzwakt door steeds maar de tarieven uit te stellen of uitzonderingen toe te staan zonder iets in ruil te krijgen).
China reportedly orders its airlines to halt Boeing jet deliveries amid US trade war
Carriers also asked to stop purchases of aircraft-related equipment and parts from US firms, report says
Lauren Almeida
Tue 15 Apr 2025 12.58 CEST
China has reportedly ordered its airlines not to take any further deliveries of Boeing jets, the latest move in its tit-for-tat trade war with the US.
The Chinese government has asked carriers to stop purchases of aircraft-related equipment and parts from American companies, according to a report from Bloomberg, which cited people familiar with the matter.
China verstevigt steeds maar hun onderhandelingspositie met Trump (terwijl Trump zichzelf verzwakt door steeds maar de tarieven uit te stellen of uitzonderingen toe te staan zonder iets in ruil te krijgen).
China reportedly orders its airlines to halt Boeing jet deliveries amid US trade war
Carriers also asked to stop purchases of aircraft-related equipment and parts from US firms, report says
Lauren Almeida
Tue 15 Apr 2025 12.58 CEST
China has reportedly ordered its airlines not to take any further deliveries of Boeing jets, the latest move in its tit-for-tat trade war with the US.
The Chinese government has asked carriers to stop purchases of aircraft-related equipment and parts from American companies, according to a report from Bloomberg, which cited people familiar with the matter.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Normaal houdt Weverke zijn manie niet zo lang vol. Nog even op de tanden bijten

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Haha, ik help het je hopen carpe
Je hebt meer geduld dan ik denk ik
.

Ik denk dat de laatste weken nogmaals bewezen is dat je moet kopen wanneer zoals men zegt het bloed door de straten stroomt.
Ik ben ook een vaste DCA belegger maar met "fear and greed" op 4 werd het toch even zeer moeilijk om geen winsten veilig te stellen.
Ik was van plan om te verkopen maar heb net het tegengestelde gedaan door enkele personen te volgen die gewoon koel en rationeel bleven waarvoor mijn dank en ben daar intussen ook al voor beloond.
IWDA +5,63 (6,58%)afgelopen 5 dagen
CNDX +99,40 (10,14%)afgelopen 5 dagen
Cspx +50,87 (9,70%)afgelopen 5 dagen
Ik ben ook een vaste DCA belegger maar met "fear and greed" op 4 werd het toch even zeer moeilijk om geen winsten veilig te stellen.
Ik was van plan om te verkopen maar heb net het tegengestelde gedaan door enkele personen te volgen die gewoon koel en rationeel bleven waarvoor mijn dank en ben daar intussen ook al voor beloond.
Ik vond niet dat net bloed al echt door de straten liep.karine schreef: ↑15 april 2025, 21:55 Ik denk dat de laatste weken nogmaals bewezen is dat je moet kopen wanneer zoals men zegt het bloed door de straten stroomt.

Laatst gewijzigd door Finny10 op 16 april 2025, 08:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Als een F&G van 4 al iets van betekenis heeft, is het vooral een koop- ipv een verkoopsignaal.
En wat voor mij nog het grootste koopsignaal is, is het groeiend aantal newbie accounts dat op spaargids doemberichten komt verspreiden

We zijn een paar dagen aan het stijgen en deze verdwijnen weer als sneeuw voor de zon. /repeat
Dat is helaas ook een lagging indicator.
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
En toch blijf ik erbij dat het te vroeg is om terug in te stappen. Ik zit al gans mijn leven in economische modellen, wat we nu zien heeft evenveel impact als de bankenkrisis. We hebben in 2025 een daling achter de rug van 13%. Dat is nog maar de helft van de verwachte minimum daling ttz 26%. Ik hoop uiteraard dat de modellen zich vergissen. Maar in de modellen zitten ook domino-effecten die Trump een zijn adviseurs nooit mee ingecalculeerd kunnen hebben. Het zijn die effecten die de impact nu al aan het verdubbelen zijn. De waarschuwingen van NVDIA en ASML zijn de eerste tekenen aan de wand. Bij deze.
Laatst gewijzigd door chesini op 16 april 2025, 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.