Lening aangaan vanuit UK
TIP
Lening aangaan vanuit UK
Hi!
Wij verhuizen eind dit jaar terug naar BE na enkele expat jaren in UK.
We hebben een aankoop belofte voor een huis waarvan akte pas binnen 6 maanden zou zijn zodoende we vanuit UK huis rechtstreeks kunnen verhuizen naar BE huis. Akte zal dus gebeuren terwijl we nog in UK wonen.
Nu vernemen we dan BNP, door Brexit, ons alvast geen lening willen verschaffen.
Wie heeft hier ervaring mee dezelfde beweging en kan ons geruststellen dat niet elke bank zo redeneert?
Context, we lenen 50% en hebben een meer dan gemiddeld loon. Ikzelf expat, vrouw heeft UK contract maar vanaf 01/01/2026 hebben we beide een BE contract.
Wij verhuizen eind dit jaar terug naar BE na enkele expat jaren in UK.
We hebben een aankoop belofte voor een huis waarvan akte pas binnen 6 maanden zou zijn zodoende we vanuit UK huis rechtstreeks kunnen verhuizen naar BE huis. Akte zal dus gebeuren terwijl we nog in UK wonen.
Nu vernemen we dan BNP, door Brexit, ons alvast geen lening willen verschaffen.
Wie heeft hier ervaring mee dezelfde beweging en kan ons geruststellen dat niet elke bank zo redeneert?
Context, we lenen 50% en hebben een meer dan gemiddeld loon. Ikzelf expat, vrouw heeft UK contract maar vanaf 01/01/2026 hebben we beide een BE contract.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Lening aangaan vanuit UK
Ik zou eens bij KBC vragen ...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dank je.
We hebben de krediet expert hier gesproken en hij denkt dat de kredietbeslisser er wel voor zouden gaan maar hangt van hen af uiteraard.
Groeten.
Je probleem is tweeledig. Je staat niet in België gedomicilieerd en je inkomsten zijn niet beslagbaar voor de bank. Dit gaat het zeer moeilijk maken om aan een lening te geraken. Tenzij je bepaalde garanties (onderpand) kunt geven.
Je zou kunnen proberen om je al in België te laten domiciliëren. Dan los je al 1 van de 2 problemen op. Heb je nog een Belgische identiteitskaart? Want anders zal het helemaal onmogelijk worden vrees ik.
Misschien eens langs gaan bij een hypotheekwinkel of immotheker?
Je zou kunnen proberen om je al in België te laten domiciliëren. Dan los je al 1 van de 2 problemen op. Heb je nog een Belgische identiteitskaart? Want anders zal het helemaal onmogelijk worden vrees ik.
Misschien eens langs gaan bij een hypotheekwinkel of immotheker?
Hi ns2sn!
Mijn loon wordt via mijn BE werkgever betaald dus in theorie beslagbaar zou ik denken. We beschikken op heden ook nog over een verhuur app die we willen verkopen om gebruik te maken van verlaagde RR, dit zou als onderpand kunnen dienen (?).
Betreffende domicilie, dit blijft een huzarenstuk daar in de impact op mijn expat statuut niet ken.
Ik heb een BE id, dus dat deel is al ok
Mijn loon wordt via mijn BE werkgever betaald dus in theorie beslagbaar zou ik denken. We beschikken op heden ook nog over een verhuur app die we willen verkopen om gebruik te maken van verlaagde RR, dit zou als onderpand kunnen dienen (?).
Betreffende domicilie, dit blijft een huzarenstuk daar in de impact op mijn expat statuut niet ken.
Ik heb een BE id, dus dat deel is al ok