De crash van 2025
TIP
Re: De crash van 2025
Tuurlijk. Die winst die je gemaak hebt is nu een zekerheid, terwijl de verdere evolutie van de groudprijs een onzekerheid is.
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
Onzekerheid ? op korte termijn, zeker. Op langere termijn gaat we toch meer naar boven moeten kijken. Onze financiële situatie is een chaos geworden, de dollar verliest zijn rol .... alleen een reset kan hier helpen.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Trumps MAGA = MAPA: Make Americans Poor Again
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
En hoe zou dat enig probleem kunnen oplossen?
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Wie denkt dat we het ergste hebben gezien met Trump moet eens goed naar JD Vance luisteren.
Bereid je maar voor op een serieuze crash, die zich niet zal beperken tot 2025. Dark times for all of humanity, zo voorspelt JD Vance.
Het is geen slogan voor een (fictie-) rampenfilm waarin de hele mensheid bedreigd wordt. Het zijn de woorden van de vice-president van de US.
Het is een regelrechte bedreiging. Als de hele wereld, zowel binnen als buiten de US, zich niet plooit naar Trumps waanzinnige eisen, staat ons wat te wachten. Trump is compleet doorgeslagen en de bende rond Trump versterkt Trump alleen maar in zijn waanzin dat hij goed bezig is.
Hoe sneller Europa zich losmaakt van de US, hoe beter. Het zal erger en erger worden.
De US is 4% van de wereldbevolking. Het mag dan wel de grootste economie zijn, hoe sneller Europa op zijn eigen benen staat en zijn partners kiest, hoe beter.
JD Vance warns 21st century could be 'a very dark time for all of humanity'
Speaking in India, JD Vance has warned that the 21st century could be “a very dark time for all of humanity” depending on the decisions made over global trade and global partnerships at this juncture.
Bereid je maar voor op een serieuze crash, die zich niet zal beperken tot 2025. Dark times for all of humanity, zo voorspelt JD Vance.
Het is geen slogan voor een (fictie-) rampenfilm waarin de hele mensheid bedreigd wordt. Het zijn de woorden van de vice-president van de US.
Het is een regelrechte bedreiging. Als de hele wereld, zowel binnen als buiten de US, zich niet plooit naar Trumps waanzinnige eisen, staat ons wat te wachten. Trump is compleet doorgeslagen en de bende rond Trump versterkt Trump alleen maar in zijn waanzin dat hij goed bezig is.
Hoe sneller Europa zich losmaakt van de US, hoe beter. Het zal erger en erger worden.
De US is 4% van de wereldbevolking. Het mag dan wel de grootste economie zijn, hoe sneller Europa op zijn eigen benen staat en zijn partners kiest, hoe beter.
JD Vance warns 21st century could be 'a very dark time for all of humanity'
Speaking in India, JD Vance has warned that the 21st century could be “a very dark time for all of humanity” depending on the decisions made over global trade and global partnerships at this juncture.
Dit creëert zoveel mogelijkheden voor Europa om nieuwe partnerschappen en handelsrelaties aan te gaan.KleineSpaarder schreef: ↑22 april 2025, 14:06 De US is 4% van de wereldbevolking. Het mag dan wel de grootste economie zijn, hoe sneller Europa op zijn eigen benen staat en zijn partners kiest, hoe beter.
Ik denk maar aan Zuid Amerika, Azië en etc.
En zelfs China... het is misschien nu de moment om de relaties met China te herzien en meer naar onze voorwaarden te bouwen.
Maar dan moeten de Europese voor één keertje aan hetzelfde zeil trekken.
Ik heb bijgekocht (IWDA, CSPX, CNDX). Nu kunnen we verder de dieperik in
. I'll descend the wall of worry
.

a Global Currency Reset (GCR) means a major event where the world’s financial system just changes overnight. That could mean:
- An end to the dominance of the current reserve currency.
- Currency revaluation or devaluation.
- Monetary policy changes. Dramatic shifts in interest rates or inflation controls to influence the economy.
- Debt restructuring. President Trump hinted at this when he recently announced that part of the US national debt might be “fraudulent.”
- A move to asset-backed currencies. Pegging money to gold or other commodities.
- A transition to Central Bank Digital Currencies (CBDCs). Replacing traditional cash with government-backed digital money—a move that would allow economic transactions to be tracked and controlled in a way unthinkable today.
it will be through coordinated efforts by central banks, governments, and financial institutions.
Hoezo? Daarvoor had je deze crisis toch geenszins nodig? Wat hield ons tegen om vorig jaar met Zuid Amerika en Azie in gesprek te gaan?
Soms doe je die moeite pas als de noodzaak er is. Verandering is altijd een drempel die je over moet.
Dat is waar. Spijtig, maar waar.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Met andere woorden, het einde van het huidige monetair systeem om een nieuwe te starten.
Cash in omloop zal veel waarde verliezen. Schulden (van de staten natuurlijk) zullen verdwijnen.
We starten van nul. Goud is het enige dat waarde gaat behouden.
Laatst gewijzigd door Ayhrual op 22 april 2025, 16:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Zie je een bodem of past dit gewoon binnen je strategie?
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
Gewoon het systeem Indalo. Met zoveel onvoorspelbaarheid is er geen visibiliteit he. Maar kan je blijven wachten? Ik hoop dat het death cross deze keer een beetje een lagging indicator is, zoals wel eens meer het geval is
. Maar het ziet er inderdaad niet best uit.