Cashreserve
TIP
Re: Cashreserve
Ben niet van de slimsten . Dus als je bij medirect 10.000 Euro stort naar een zichtrekening in Dollars , dan krijg je 11.572 Dollar te zien op die rekening ( min kosten ) .Wat doen jullie dan met die Dollars ? Laten jullie dat dan op die rekening staan tot ze nog lager staan en storten jullie dat dan terug naar jullie Euro zichtrekening ? Kan niet goed volgen ...Kevva schreef: ↑21 april 2025, 10:52 Even iets anders. Zijn er mensen die hun euro's inruilen tegen dollars op dit moment? Ik denk er aan dit te doen, dit kon bij MeDirect maar die optie vind ik niet direct meer terug op hun platform.
Als je dat vandaag zou doen:
10.000 EURO wordt 11.572 DOLLAR
Deed je dat begin dit jaar:
10.000 EURO werd toen slechts 10.200 DOLLAR
Ik had zo'n USD-rekening maar MeDirect heeft die enkele jaren terug zelf afgesloten.johann schreef: ↑22 april 2025, 21:20Je kan een extra zichtrekening openen in USD (ook mogelijk in GBP & CHF). Vervolgens schrijf je van de EUR zichtrekening het bedrag dat je wil omwisselen over naar de USD-zichtrekening. Kost, als ik het goed heb, actueel 0,8% transactiekosten.
Aanvullend: mocht je ook een MeDirect debitkaart hebben, kan je vervolgens ook met dat tegoed in USD shoppen zonder nog extra kosten te maken (zou ook moeten gelden voor cash transacties).
Ja, dat geld heb je in dollar op een geldrekening staan. Als je aandelen koopt die noteren in dollar, dan neem je van die geldrekeningdenJohn2 schreef: ↑22 april 2025, 22:20Ben niet van de slimsten . Dus als je bij medirect 10.000 Euro stort naar een zichtrekening in Dollars , dan krijg je 11.572 Dollar te zien op die rekening ( min kosten ) .Wat doen jullie dan met die Dollars ? Laten jullie dat dan op die rekening staan tot ze nog lager staan en storten jullie dat dan terug naar jullie Euro zichtrekening ? Kan niet goed volgen ...Kevva schreef: ↑21 april 2025, 10:52 Even iets anders. Zijn er mensen die hun euro's inruilen tegen dollars op dit moment? Ik denk er aan dit te doen, dit kon bij MeDirect maar die optie vind ik niet direct meer terug op hun platform.

Of je zet het later terug om naar euro, kan ook. Je kon op die manier toch op een vrij veilige manier tussen de 5% en 10% meerwaarde boeken.
Maar het lukt niet meer, vermoedelijk teveel mensen die het deden?
Ik vind nergens mijn dollarrekening terug in het portaal. Toch maar eens een onderzoek starten want het is iets vreemd.
Dat lijkt me niet zo handig want dan krijg je nog minder + 2x wisselkosten.denJohn2 schreef: ↑22 april 2025, 22:20Ben niet van de slimsten . Dus als je bij medirect 10.000 Euro stort naar een zichtrekening in Dollars , dan krijg je 11.572 Dollar te zien op die rekening ( min kosten ) .Wat doen jullie dan met die Dollars ? Laten jullie dat dan op die rekening staan tot ze nog lager staan en storten jullie dat dan terug naar jullie Euro zichtrekening ? Kan niet goed volgen ...Kevva schreef: ↑21 april 2025, 10:52 Even iets anders. Zijn er mensen die hun euro's inruilen tegen dollars op dit moment? Ik denk er aan dit te doen, dit kon bij MeDirect maar die optie vind ik niet direct meer terug op hun platform.
Als je iets niet begrijpt, dan moet je het zeker niet doen.
Als je zeker bent dat je een dollarrekening had, zou die er nog steeds moeten zijn. indien niet, kan je best even de klantendienst contacteren om verhaal te halen. Het zou me sterk lijken dat die mogelijkheid plots werd afgeschaft, aangezien ze er hier https://www.medirect.be/nl-be/medirect-debetkaart/ (Hoe wisselkosten vermijden?) nog naar verwijzen. Het zou ook bijzonder onvriendelijk zijn naar mensen toe die vaak in USD aandelen of fondsen verhandelen. Keytrade en Bolero hebben diezelfde mogelijkheden - met dat verschil dat er bij hen geen betaalkaart aan gekoppeld kan worden (wat dan weer niet voor iedereen noodzakelijk of wenselijk is).
Misschien heeft er een tijd geen geld op gestaan. Dan sluit MeDirect soms op eigen initiatief de rekening. Gewoon zien of je een nieuwe rekening kan openen.johann schreef: ↑22 april 2025, 23:23Als je zeker bent dat je een dollarrekening had, zou die er nog steeds moeten zijn. indien niet, kan je best even de klantendienst contacteren om verhaal te halen. Het zou me sterk lijken dat die mogelijkheid plots werd afgeschaft, aangezien ze er hier https://www.medirect.be/nl-be/medirect-debetkaart/ (Hoe wisselkosten vermijden?) nog naar verwijzen. Het zou ook bijzonder onvriendelijk zijn naar mensen toe die vaak in USD aandelen of fondsen verhandelen. Keytrade en Bolero hebben diezelfde mogelijkheden - met dat verschil dat er bij hen geen betaalkaart aan gekoppeld kan worden (wat dan weer niet voor iedereen noodzakelijk of wenselijk is).
Misschien, of misschien niet ....Kevva schreef: ↑22 april 2025, 22:31Of je zet het later terug om naar euro, kan ook. Je kon op die manier toch op een vrij veilige manier tussen de 5% en 10% meerwaarde boeken.denJohn2 schreef: ↑22 april 2025, 22:20
Ben niet van de slimsten . Dus als je bij medirect 10.000 Euro stort naar een zichtrekening in Dollars , dan krijg je 11.572 Dollar te zien op die rekening ( min kosten ) .Wat doen jullie dan met die Dollars ? Laten jullie dat dan op die rekening staan tot ze nog lager staan en storten jullie dat dan terug naar jullie Euro zichtrekening ? Kan niet goed volgen ...
In september 2023 werden mijn rekening geconsolideerd. Vandaar dat hij weg is.
En waarom zou een valutawissel een risico zijn? Misschien op korte termijn omdat de dollar bv. nog zwakker kan worden maar ooit komt er een periode dat de dollar wel weer een sterke periode doorstaat.
Dan heb je toch wel al mooi die winst op zak. Handig voor als je aandelen koopt die in dollar noteren ofwel om dat geld terug om te zetten naar euro.
En ok, je betaalt er een kleine kost op. Maar een dollarkoers dat swingt tussen 1,05 en 1,20 maakt best wel wat goed
En waarom zou een valutawissel een risico zijn? Misschien op korte termijn omdat de dollar bv. nog zwakker kan worden maar ooit komt er een periode dat de dollar wel weer een sterke periode doorstaat.
Dan heb je toch wel al mooi die winst op zak. Handig voor als je aandelen koopt die in dollar noteren ofwel om dat geld terug om te zetten naar euro.
En ok, je betaalt er een kleine kost op. Maar een dollarkoers dat swingt tussen 1,05 en 1,20 maakt best wel wat goed

Een valutarekening is zeker geen risico maar ik had het meer over de "gemakkelijke/veilige" winst van 5-10% :Kevva schreef: ↑Gisteren 05:54 In september 2023 werden mijn rekening geconsolideerd. Vandaar dat hij weg is.
En ok, je betaalt er een kleine kost op. Maar een dollarkoers dat swingt tussen 1,05 en 1,20 maakt best wel wat goed![]()
- Trump is aan het terugkrabbelen. Zelfs Powell is terug zijn vriend

- Niet zeker dat de ECB niet zal ingrijpen indien EURO verder stijgt (dollar verder daalt).
- Niet zeker dat de dollar verder blijft dalen tot een 1.5/1.6 wanneer we aan 1.15 dollar kopen.